Permalänk
Medlem

fg

fdss

Permalänk
Medlem

Jag är också kass på alla spel, men det hjälper lite grand med en dator som är OK. Bara spara på du, kanske ta ett extra jobb på sommaren? Måla staket? Klippa gräs?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jadedu:

Vilket spel jag än spelar så blir jag aldrig bra på det. Jag har 500 timmar på csgo och jag är silver 1. Alla jag känner har typ 300 timmar och dom är silver elite. Jag är alltid kass på alla spel. Sen kan de ju bero på vilken dator jag har också. alla mina kompisar är ju så jävla bortskämda, så dom har ju typ gaming datorer för 20 000kr mens jag kör på en bärbar macbook air. Med en trasig jävla mus. och en liten usb fläkt för att kyla ner datorn. Jag sparar pengar, men det verkar som jag aldrig kommer upp till att kunna köpa ett chassi, ett grafikkort å moderkort och, ja, ni vet all den skiten. Jag får kanske 1000 spänn varje år. mina kompisar får typ 2000 kr varje gång dom fyller år, och på julafton å skit. men vafan, de skiter väll jag i, jag ska fan visa dom att jag kan bli bättre än dom och jag kör på en macbook air.

Prova spel där latensen och konsollen inte är så viktig. Typ IQ-spel.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Inaktiv

Vart är diskussionsvärdet i den här tråden? Jag gissar på att du inte är speciellt gammal heller? Är du gammal nog att ha spenderat 500 timmar i CSGO så är du nog gammal tillräckligt för att tjäna dina egna pengar på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad är det man säger! Övning ger färdighet eller Övning ger resultat. Tänk dig såhär, varje gång man spelar så skapar man sig erfarenheter oavsett om är dålig eller bra på det, Men det tiden så kommer det ge resultat förmodligen.

Jag kan ge ett exempel från min sida. 2006 så spelade jag NHL serien och jag gav mig tusan på att jag skulle bli kung på målvaktsidan, och det tog sin tid, Det tog år rättare sagt för mig att bli bra som spel-målvakt. Sen när NHL12 släpptes så blev jag otroligt bra, jag spelade EHL ett antal gånger och tog mig till slutspel osv.. Fast nu ska jag inte dra upp detta nu.

Men kom ihåg, för en del människor kan det ta tid och lära sig och bli bra på nått. Det är bara och fortsätta och öva

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Jag tycks heller aldrig bli superbra på stressiga spel som CS:GO, PvP etc. Mina skills infinner sig vid PvE och liknande.
Att du spelar på en macbook gör ju inte saken bättre heller. Har du i alla fall vettigt ljud och så? Är ju en fördel om man kan "leva sig in" i det bra, så man blir fokuserad.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Vart är diskussionsvärdet i den här tråden? Jag gissar på att du inte är speciellt gammal heller? Är du gammal nog att ha spenderat 500 timmar i CSGO så är du nog gammal tillräckligt för att tjäna dina egna pengar på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara den onödigaste tråden jag läst på länge, förstår inte riktigt vad TS vill ha hjälp med.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem

Admin ta bort tråden, bara onödigt... TS 500timmar i CS är inget, du kanske rent av är dålig på FPS, öva öva öva... enda du kan göra.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

oavsett vad företagen säger så blir man inte magiskt bra på spel för att man har dyra saker.

Permalänk
Medlem

Fast spelar man på en macbook air kan det ju iofs vara förståeligt att det går sämre, men det är väl bara att låna en polares dator eller turas o att köra lite för att se om det är där problemet ligger.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Misstänker att ts bara trollar. Eller så är han/hon ~12 år

Permalänk
Medlem

Grattis du är kass, lär dig ha kul istället när du spelar istället för att vara bäst. sen kanske du skulle byta attityd och skita i vad alla andra har. personligen fick jag inget utav mina päron. har fått jobba för saker sen jag var tolv.

Ps själv suger jag i alla spel. vart hyfsad förr i wow men meh idag liksom. Gör resan till höjdpunkten istället för målet.

Permalänk
Medlem

Sluta gnälla på tråden. Vem är ni att bestämma vad som är diskussionsvärt? Låt bli att läsa/skriva då bara.

Till TS... som med de flesta sporter gäller det inte att alltid ha bäst utrustning - även om det såklart underlättar. Satsa på att var väl förberedd inför matcherna. Laddad med fokus/energi/mat. Ibland är korta träningssessioner klart bättre än långa nötande - även om båda kan ge.

Ta pauser och fokusera om. Se till att få i dig något uppiggande. Skratta åt men analysera sedan dina misslyckanden. Att bli arg och känna sig kass brukar inte hjälpa. Och så är det ju extra sweet att klå polarna när man har sämre utrustning.

Stå på dig! Träning är nyckeln till det mesta.

Permalänk
Medlem

Lirar helst inte fler en 2-3 spel om dagen. Blir bara ofokuserad mot slutet. Drick vatten och ät ordrentligt så orkar du mer, och rör för allt i världen på dig! Om kroppen mår bra så orkar du bättre vid datorn också.

Och köp en ordentligg mus. Det är ingen större summa att betala om du verkligen vill bli bra på CS. Sen är det bara att öva och öva och öva!
Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jadedu:

Vilket spel jag än spelar så blir jag aldrig bra på det. Jag har 500 timmar på csgo och jag är silver 1. Alla jag känner har typ 300 timmar och dom är silver elite. Jag är alltid kass på alla spel. Sen kan de ju bero på vilken dator jag har också. alla mina kompisar är ju så jävla bortskämda, så dom har ju typ gaming datorer för 20 000kr mens jag kör på en bärbar macbook air. Med en trasig jävla mus. och en liten usb fläkt för att kyla ner datorn. Jag sparar pengar, men det verkar som jag aldrig kommer upp till att kunna köpa ett chassi, ett grafikkort å moderkort och, ja, ni vet all den skiten. Jag får kanske 1000 spänn varje år. mina kompisar får typ 2000 kr varje gång dom fyller år, och på julafton å skit. men vafan, de skiter väll jag i, jag ska fan visa dom att jag kan bli bättre än dom och jag kör på en macbook air.

På bara csgo är det bortslösade pengar att lägga ut 20k kr en dator för runt 5/6k kr hade räckt mer än väl.

Men en bra fungerande mus är en fördel i FPS spel och är inte dyrt att få tag i en vettig, viktigaste är att den känns bra i handen (att det står gaming och har 200 blinkande leds gör inte den till en bättre mus).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genostra:

Gör resan till höjdpunkten istället för målet.

Bästa tipset!
Om du nöter för att bli bra och tror att det blir kul när du är bra så blir du aldrig bra och det är inte kul om du mot förmodan skulle bli bra. Jag suger ex. på piano, mina polare har utrustning för 100.00-tals kronor (deras passion och jobb), sitter jag vid deras grejer är jag fortfarande lika risig.

Lösningen är att spela det du tycker är kul, då kommer färdigheterna av sigsjälv.

Permalänk
Medlem

Kolla på olika YouTube-klipp och tutorials för att lära dig lite tricks, aiming osv. Annars är det väl bara att nöta, lycka till!

Permalänk
Medlem

Om du minst får 60 FPS så lär inte problemet bero på att de har snabbare dator.
Steg 1: Köp en bra mus, behöver inte var den absolut dyraste och bästa, men inte heller den billigaste skiten du kan hitta, ca 200-300kr är rimligt.
steg 2: Kollas så du har ok ping, ligger du över 200 ms är det ditt problem.
steg 3: Öva.
steg 4: Är säkert en fördel att köra på en normal datorskärm över en lite laptopskärm, köp skärm.

Permalänk
Medlem

Har du kass mus osv kan det ju spela in. Generellt dock, om du vill bli bättre på spel, är att analysera hur du spelar. Fokusera inte på att vinna eller få mycket kills osv, fokusera på att spela stabilt och försök hitta vad som är bra spel och vad som är dåligt spel. När du dör, fundera över vad du kunde ha gjort annorlunda.

Att bara ösa games i flera timmar gör en bättre efter hand, men det blir mer effektiv träning om du hittar dina svaga punkter och fokuserar på dem. Försök njuta av resan att bli bra mer än att må dåligt över när det går dåligt. Och över allt annat, gör ditt bästa att inte skylla på andra. I lagspel är det lätt att ta ut sin frustration på andra spelare, men det hjälper inte i längden för du kan bara förbättra ditt eget spel, inte deras.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Gäller bara att vänja sig skulle jag säga.. Har spelat Cod4 sen det kom ut, och i början spelade jag på en skitkass dator, det gick bra när man vant sig, sen skaffa bättre dator och fattade inte hur jag kunde spela på den gamla. skaffade sedan 120Hz skärm och fattade inte hur jag kunde spela på 60hz.. Ett tips iaf.. Vet inte om det är samma för er, men blir jag på dåligt humör när jag spelar så går allt åt helvete. Mitt tips är att försöka vara glad och ha så kul som möjligt så ska det säkert gå bättre!

Ha lite musik i bakgrunden om det gör dig på bättre humör, och se det inte som en tävling utan att du bara spelar för det är kul.

Många gånger det går dåligt för mig, men hade jag hängt upp mig på det så hade jag inte spelat längre

Inte så lätt hela tiden, men men.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jadedu:

Vilket spel jag än spelar så blir jag aldrig bra på det. Jag har 500 timmar på csgo och jag är silver 1. Alla jag känner har typ 300 timmar och dom är silver elite. Jag är alltid kass på alla spel. Sen kan de ju bero på vilken dator jag har också. alla mina kompisar är ju så jävla bortskämda, så dom har ju typ gaming datorer för 20 000kr mens jag kör på en bärbar macbook air. Med en trasig jävla mus. och en liten usb fläkt för att kyla ner datorn. Jag sparar pengar, men det verkar som jag aldrig kommer upp till att kunna köpa ett chassi, ett grafikkort å moderkort och, ja, ni vet all den skiten. Jag får kanske 1000 spänn varje år. mina kompisar får typ 2000 kr varje gång dom fyller år, och på julafton å skit. men vafan, de skiter väll jag i, jag ska fan visa dom att jag kan bli bättre än dom och jag kör på en macbook air.

Gnäll inte efter en MacBook Air bara för att skryta för dina kompisar och lägg pengarna istället på en ordentlig speldator.
1000 spänn varje år är ganska mycket (utan att göra nåt), du kan lägga det på uppgraderingar åt din speldator om du skaffar en eller lägg det på en mus.
Jag själv skulle byta MacBook:en till en speldator eller helt enkelt sälja den och sätt ihop en dator, kanske mot en bättre laptop.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk

Fps kanske inte är för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Om du minst får 60 FPS så lär inte problemet bero på att de har snabbare dator.
Steg 1: Köp en bra mus, behöver inte var den absolut dyraste och bästa, men inte heller den billigaste skiten du kan hitta, ca 200-300kr är rimligt.
steg 2: Kollas så du har ok ping, ligger du över 200 ms är det ditt problem.
steg 3: Öva.
steg 4: Är säkert en fördel att köra på en normal datorskärm över en lite laptopskärm, köp skärm.

Tillägg till 1: Ha en bra musmatta, behöver inte vara den största och dyraste men det är viktigt att musen hänger med. Personligen kör jag en ganska grov tygmatta med skumundersida, tror jag betalade 69 kronor med eget motiv. Ikeas runda är ganska dåliga, mina möss gillar dem inte iaf.

Vill du bli riktigt duktig måste du identifiera sina svaga sidor i spelet och fokusera på att förbättra dem. Har du tex dåligt sikte så öva dina reflexer och din precision med musen. Blir du arg när det går dåligt så blir ofta resultatet sämre, ta en paus och gå på toaletten, drick lite vatten, dra en tarzan eller vad som kan avleda tankarna några minuter. Sen kan du komma tillbaka och vara mer fokuserad och då kommer resultaten lättare.

Se till att vara utvilad och pigg när du ska spela, ta ett mellanmål och rör lite på dig så kroppen är i toppform. Behöver inte vara mycket, men gå ett varv runt kvarteret och ät ett äpple så klarar kroppen att spela längre.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

jag pangade ifrån många polare på 1.6 tiden och då satt jag med en IBM Thinkpad med P4 1.9GHz, 256MB RAM, 16MB Grafik och 20GB HDD, 2kr HP Mus och en avrykt pärmrygg som musmatta

Man behöver inte bästa grejerna för att panga, men en sjyst attityd till spelet funkar hyffsat!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Alla kan inte bli bra på allting. Det säger sig självt. Jag insåg tidigt att jag aldrig skulle bli bra på multiplayerspel så jag spelar inte multiplayer alls. Lite co-op ibland kanske.

Permalänk
Medlem

Om du sitter med datorhögtalarna så sluta med det XD Då kommer du alltid bli backstabbad etc, har 5.1 headsett och hör steps väldigt bra, bra mus istället för att sitta med typ tryckpad (tutchpad??), jag kan sitta och lira på laptop med musmatta, mus och headsett och ändå komma typ 1a på casual... MM kör jag aldrig på laptop. Om du spelar comp/MM på laptopen försök köra med kabel så du får "mer" internet och bättre ping.

Ge callouts i MM till teammates, försök köra med kompisar och sitt i Teamspeak eller skype samtidigt. Kommunikation är viktigt samt ha koll på minimapen. Träna lite på smokes/flashes och andra strats samt sitta och lira lite casual/dm och aima med standardvapnen så som ak/m4/awp samt träna pistol på typ DM.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Du säger att du har dåligt med pengar att lägga på dator, hur kommer det sig då att du har en macbook air?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Träna på aimet.
Finns många aim_training maps i workshopen. Dra ca 1timme aim_training innan du kör MM.
Och spela så ofta du kan med 3-4polare. Soloqueue fungerar inte.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Dator som kan mata ut 60 fps konsekvent. Mus och tangentbord som låter dig ge precisa inmatningar, det är halva ekvationen.
Sen så kan det vara en tanke att göra skillnad på att spela för att ha kul och spela för att bli duktig. Vill du bli riktigt grym så krävs det att du faktiskt spelar med det i åtanke. Notera dina misstag. Spela in dina omgångar, kolla på dina replays, analysera. För vissa kommer det naturligt att analysera sina misstag. Andra behöver lägga ordentligt med krut på det. Om man inte förstår sina misstag så är det svårt att rätta till dem. Det är precis som i vanlig sport. Vill man bli riktigt grym så räcker det inte med att lattja runt med polarna efter skolan. Fokuserad träning är nyckeln.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt så skulle jag väl nästan vilja säga att varför skulle dina kompisar vara bortskämda med deras datorer när du själv sitter på en närmare 10k? Apple är ju inte direkt kända för att hålla sig till budgetsortimentet. Om du nu spelar så mycket så förstår jag inte riktigt poängen med en MacAir. Det är ju som att köpa sig en fet yacht och sen visar det sig att du har 2 mils pendling till jobbet och inte är det via sjöss....Spelar du? Köp en speldator? Behöver du mobilitet och inte har ett kärnkraftverk i bakfickan? Skaffa en Mac? Sen skulle jag vilja påstå att har man så pass många timmars fritid som du uppenbarligen verkar ha så finns det jobb att söka om du inte är överlycklig över dina nära och käras generositet. Allt detta i välmening men det finns större problem här världen....

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5