Silverstone Raven RVZ02 ger gamingsystem i storlek med Xbox One

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av murklor:

Pfffff...

Förr i tiden så behövde vi 3-4 olika instickskort för att fixa allting (tex ljudkort). Detta har dött ut för länge sen och vad som en gång var standard ATX har inte egentligen behövts på många år. En enda slot för grafikkortet behövs för typ 95% av gamers, sen finns det några entusiaster som vill ha SLI förstås. Men du kan trycka in SLI i ett mATX chassi så det är egentligen inga problem. Låt oss inte ens nämna hur mycket utrymme du behövde för när du skulle ha 5kg hårddiskar i lådan... Nu har man ju SSDs som kan sitta o dingla i kabeln utanför om man så vill.

Ett av de bästa sakerna jag gjort med mitt datorbygge var att byta ett Corsair 800D mot ett Silverstone SG09, lol. Tusen gånger enklare att bygga med även om man får fippla med sladdar.

Men visst, sen finns det några som gillar plexi sidor, neonlampor och en dator som ser ut som ett disco när den är igång.

Mini chassin är framtiden för PCs, definitivt.

Jag e väl färgad av mitt förra chassi, Antec P182 som var helt för trångt att jobba i (fick inte in handen till nätagget (inget utrymme), sen sladdar så in i helsike en bit därifrån som jag fick trycka in nånstans) så jag tänkte jag måste ha mycket större.

Fast kylning o ljuddämpning då? Finns det bra mindre chassin för det som kan ta de bästa kylarna?

Köpte visserligen mitt R4 XL i år så snacka om o gå emot trenden! ^^ Får se om jag byter nån gång....det e förbannat tungt alltså! Mer än en gång har jag tänkt damma ur lådan men tänkt: "Urgh! Lyfta det tunga åbäket....".

Skrivet av DavidtheDoom:

Jag är en entusiast, men det är knappast det enda jag är. Är bland annat en pojkvän och sambo, måste finnas plats i lägenheten för alla andra viktiga grejer.

Är student så måste ha plats på bordet för studier så att ha en gigantisk låda ståendes utan anledning och ta upp en massa plats...

Men komigen! En datorlåda e liksom 0,2x0,8x1 (BxHxL) o den har man nere till höger vanligtvis.
Nä det var en dålig anledning.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Jag gillar Valve's lösning mycket bättre. En liten fläktlös debianpuka (steamOS) med nog grafikkraft för att köra 1080p över wifi så man kan streama från garderoben eller varthän man valt att placera sitt monster till speldator.

Nån som kan förklara varför man vill ha det mer oljudsbetyngande prestandamonstret i vardagsrummet när man kan lösa det enkelt med denna typ av lösning. (Hoppas steam för arm kommer ut snart så vi kan testa på billiga sbc pukor)

Alla har kanske inte råd med två burkar. Eller ork att ordna ventilation och el i en garderob. ;). Spelar du har du normalt sett ljud på och då är det till en viss gräns helt ointressant om datorn i sig låter eller inte IMHO. Speciellt inte om den befinner sig i en tv-möbel ett par meter bort.

Har man inget större internt lagringsbehov skulle den nog funka bra som kompakt desktopmaskin med. Ett grafikkort med bra kylning kan nog i princip bli tystare med en sån lösning, än att ha en stor "resonanslåda" i form av ett vanligt miditower (eller större) som måste ha ytterligare fläktar för att mata fram luft till grafikkortet. CPU-kylningen är väl det som blir lidande. Man kan dock klara sig på en rätt energisnål CPU om man "bara" ska spela i dagens läge.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Har äntligen hittat ersättaren till mitt Silverstone SG09, ni är bäst på det ni gör

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Medlem

Ful som stryk, men som brukligt kommer det troligen en mer sansat designad variant (ML-modellserien om jag minns rätt) lite senare.

Skrivet av sgtspiff:

Har svårt för att chassina ska va platta för att va små numera.
Hade hellre vikt det dubbelt.

Då kanske det här (DAN A4) är mer intressant för dig:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1799326

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tror ni inte RVZ02 blir för varm? Jag menar helt utan fläktar?

Om någon vet när/om dessa två kommer ut kan ni gärna säga till!
Om ni vet någon butik vore det ännu bättre.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Tror ni inte RVZ02 blir för varm? Jag menar helt utan fläktar?

Mmm, gäller nog att tänka till med komponentvalet i den lådan.. Helst köra radialfläkt till grafikkortet som blåser ut bak tex.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.