Samsung kommer snart ut med ett officiellt uttalande om prestandadegraderingen.

Permalänk
Medlem

Samsung kommer snart ut med ett officiellt uttalande om prestandadegraderingen.

Jag har varit i kontakt med Inet om Prestandadegraderingen som har drabbat Samsungs SSD. Efter några dagar fick jag svar från en person som heter Marcus och han är produktchef för SSD på Inet. Marcus hade redan varit i kontakt med Samsung och väntade på ett officiellt svar.

Vi växlade några mail och för några minuter sedan fick jag reda på att Samsung kommer att släppa ett officiellt uttalande om prestandadegraderingen.

Mailen ser ni nedanför

tl;dr:
Min kontakt på Samsung ringde nyss och meddelade att Samsung kommer släppa ett officiellt uttalande inom kort, förhoppningsvis redan denna veckan.

Jag:

Som ni säker vet och ni har säkert fått flera email om att Samsung SSD 840 Basic och Evo lider av prestandadegradering och jag undrar hur ni har tänkt inom felanmälan/begära återköp då den inte presterar ens i närheten av vad som marknadsförs.

Eftersom ALLA 840 Basic och EVO lider av den här prestandadegraderingen så skulle jag och många fler INTE byta ut den mot samma SSD utan byta ut den mot en i samma prisklass.

Jag skulle uppskatta ett svar inom det här som jag kan lägga upp på Sweclockers.com forum. Bilden som jag bifogar är en skärmdump på min SSD i ett prestanda test.

Dold text

Marcus:

Hej Kevin,

Jag heter Marcus och jobbar som produktchef för SSD här på Inet.

Just nu är jag i kontakt med Samsung angående dessa bekymmer som drabbat vissa användare och väntar på ett officiellt svar på hur de vill att vi hanterar denna situation.

Ber att få återkomma så fort jag får ytterligare information.

Trevlig eftermiddag och hör gärna av dig direkt till mig vid ytterligare frågor

Dold text

Marcus:

Hej Kevin,

Tyvärr har jag inte fått några uppdateringar från Samsung i detta ärendet under veckan, informerar dig så fort jag får några nyheter från Samsung.

Trevlig helg

Dold text

Jag:

Tjena Marcus!

Okej det var lite synd, hoppas att Samsung svarar nästa vecka!

Ha det bra!

Dold text

Marcus:

Ja, från vårt håll så önskar även vi raka besked.

Håller tummarna på att vi får veta mer nästa vecka

/Marcus

Dold text

Jag:

Tjena, Marcus!

Det är torsdag och jag undrar om ni har fått något svar?

Mvh, Kevin

Dold text

Marcus:

Hej Kevin, Inget svar än.
Jag mailar igen, vet dock att han är på hq i Korea just nu...

Återkommer om jag får nåt nytt

/Marcus

Dold text

Marcus:

Hej Kevin,

min kontakt på Samsung ringde nyss och meddelade att Samsung kommer släppa ett officiellt uttalande inom kort, förhoppningsvis redan denna veckan.

Mvh Marcus

Dold text

Hoppas ni tycker att det är intressant.

Permalänk
Avstängd

Då hoppas vi på Samsung kan ge besked om de går å fixa eller om de bara är att acceptera problemet och byta disk.
Farsans datorer på firman har 3 st 840 som antingen måste bytas eller fixas asap!

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evronius:

Då hoppas vi på Samsung kan ge besked om de går å fixa eller om de bara är att acceptera problemet och byta disk.
Farsans datorer på firman har 3 st 840 som antingen måste bytas eller fixas asap!

Personligen tror jag att det inte går att fixa men vi får vänta och se.

Permalänk
Medlem

Enda rätta om det inte går att lösa vore att erbjuda antingen en generös kompensation alt. återköp eller byte mot PRO variant vilket som jag förstått det inte lider av prestandadegradering.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Enda rätta om det inte går att lösa vore att erbjuda antingen en generös kompensation alt. återköp eller byte mot PRO variant vilket som jag förstått det inte lider av prestandadegradering.

Byte mot PRO varianten låter faktiskt som någonting som Samsung skulle kunna göra. Fast det känns som det skulle bli brist på PRO varianten ganska snabbt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Byte mot PRO varianten låter faktiskt som någonting som Samsung skulle kunna göra. Fast det känns som det skulle bli brist på PRO varianten ganska snabbt då.

Tror tyvärr att det kommer bli 850 EVO isåfall, då 840 Pro inte görs mer, samt att den inte finns i 1TB storleken.
Det är kanske inte dåligt dock. 850 EVO är klart bättre disk, och bör inte kunna få samma problem, då marginalerna är enormt bättre. (Säger bör, för det visar ju sig om något år).

Är synd att det ska behöva gå så här dock, för 840 disken var inte dålig, om man bortser från denna bugg. Men så klart, den buggen gör den oanvändbar i långa loppet till allt annat än temp/cache skrivning, vilket dens P/E inte direkt gynnar.

Permalänk
Medlem

Intressant. Har redan hunnit RMA:a två av tre diskar med felet. Sitter och väntar på att få tillbaka en Crucial disk nu innan den tredje åker in... Sen får vi se vad Samsung har att säga nu då.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Min 500GB 840 EVO har ganska kraftiga problem och jag skulle också vilja se en lösning på det här ganska omgående. Känns helt meningslöst att göra en RMA i nuläget och få en likadan med exakt samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Min 500GB 840 EVO har ganska kraftiga problem och jag skulle också vilja se en lösning på det här ganska omgående. Känns helt meningslöst att göra en RMA i nuläget och få en likadan med exakt samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag gjorde var att be om att få en annan disk. Det har gått bra, eller så fick jag pengarna tillbaka.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

Det jag gjorde var att be om att få en annan disk. Det har gått bra, eller så fick jag pengarna tillbaka.

Min är köpt via Inet, tvivlar att det går bra där (än) med tanke på korrespondensen i tråden med Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inet har ju varit mindre samarbetsvilliga innan när jag mailade dom i september. Dom verkade helst inte vilja veta av problemet då ett rakt svar var omöjligt att få från dom.

Väntar fortfarande på att päronens 840 ska visa på problemet igen då jag fick tömma den på deras privata data i årsskiftet men tyvärr tar det ju en 40 veckor för data att degradera ner till ca 50MB/sek på två 840 jag testat som är köpta på Inet. Eftersom Inet minimum ville kunna verifiera problemet när jag pratade med dom, räckte inte att jag hade dumpar med serienummer, degradering och allt dokumenterat så får man tyvärr bara vänta då jag vägrar släppa iväg dom utan att sanera dom. SSD:n sitter med skräp data och rullar som sekundär lagring sedan oktober tror jag.

Sedan är det ju gott om folk som kört diskfresh eller liknande. Ska dessa då nekas reklamation även om dom dokumenterat problemet på sina enheter? Det behövs ju klarhet där om inte annat.

Det är sjukt skamligt hur Samsung och ÅF världen över skött detta.
Det finns ÅF som accepterar RMA/reklamation på 840/840 EVO för dom gör rätt för och det ska dom ha gehör för.

Som exempel har GTX970 igen bug oavset vad folk skriver. Det är designat så. Ända felet där vara att Nvidia inte talade om det vilket är illa nog och skäl nog att reklamera.
Men skillnaden är att GTX970 var designat så och presterar lika bra i dag som när det kom ut så tekniskt sett är det inget fel på det och var aldrig.

Men 840/840 EVO, 840 EVO mSATA och alla Samsung OEM TLC enheter är bekräftade drabbade av ett FEL från folk världen över sedan augusti men fortfarande vidhåller Samsung officiellt att enbart 840 EVO är drabbad och att övriga INTE är drabbade och vissa ÅF och verkar hänvisa till Samsung när dom nekar RMA/reklamation.
Så inte nog med att Samsung "delvis" erkänner att 840 EVO lidder av en bug, dom klarar inte av att fixa den och dom vägrar fixa 840 och OEM modeller mest troligen för dom är EOL. Så mycket är Samsungs Garanti värd med andra ord.

Förbannat fulspel. Synd media behandlar Samsung som någon Helig gud man inte får kasta skit på.

Kan folk få reklamera GTX970, få pengar i mellan mm mm så ska väl Samsung 840/840 EVO ägare för längesedan kunnat få skicka in sina SSD enheter om dom är missnöjda via ett utbyttes eller reklamationsprogram no questions asked! Det är 6 månader sedan problemet med 840 EVO uppdagades!
Tråden på http://forums.overclockers.co.uk går tillbaks till 5:e Augusti.

Luktar ren girighet från företagen hela den här härvan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Inet har ju varit mindre samarbetsvilliga innan när jag mailade dom i september. Dom verkade helst inte vilja veta av problemet då ett rakt svar var omöjligt att få från dom.

Väntar fortfarande på att päronens 840 ska visa på problemet igen då jag fick tömma den på deras privata data i årsskiftet men tyvärr tar det ju en 40 veckor för data att degradera ner till ca 50MB/sek på två 840 jag testat som är köpta på Inet. Eftersom Inet minimum ville kunna verifiera problemet när jag pratade med dom, räckte inte att jag hade dumpar med serienummer, degradering och allt dokumenterat så får man tyvärr bara vänta då jag vägrar släppa iväg dom utan att sanera dom. SSD:n sitter med skräp data och rullar som sekundär lagring sedan oktober tror jag.

Jag vet inte ifall det är jag som har haft tur, eller om jag har missat något väsentligt. Men jag har två st 250gb 840 Evo diskar som har rullat som system diskar i över ett år nu(en sedan oktober 2013, den andra Januari 2014) och har inga problem, föruom när den ena datorn var avstängd i en månad. Då tog det en omstart eller två att få den att hoppa igång igen. Men förutom det så det inget som jag har märkt av.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Märkt av? har du ens testat för problemet? Du låter som en av alla dom som hoppar in i en tråd och säger "inget fel på min för jag har ej testat".

Bara för du inte testat betyder inte att det inte finns där så är verkligheten.

Folks upplevelser är väldigt subjektiv. Så jag bryr mig ytterst lite om vad folk "tycker" utan enbart vad som är mätbart.

Kan av erfarenhet säga att folks upplevelse av hur en dator presterar är väldigt subjektivt och problem skylls ofta på windows eller internetanslutningen eller annat och sedan vänjer sig folk vilket leder till att orsaken ofta aldrig åtgärdas.

Så ja vad folk "tycker" är extremt ointressant om man inte har minsta fakta att komma med att stödja sitt påstående.

Jag "upplevde" problemet 2 veckor innan jag hittade orsaken ändå var jag övertygad om att inget var fel på SSD enheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Märkt av? har du ens testat för problemet? Du låter som en av alla dom som hoppar in i en tråd och säger "inget fel på min för jag har ej testat".

Bara för du inte testat betyder inte att det inte finns där så är verkligheten.

Folks upplevelser är väldigt subjektiv. Så jag bryr mig ytterst lite om vad folk "tycker" utan enbart vad som är mätbart.

Kan av erfarenhet säga att folks upplevelse av hur en dator presterar är väldigt subjektivt och problem skylls ofta på windows eller internetanslutningen eller annat och sedan vänjer sig folk vilket leder till att orsaken ofta aldrig åtgärdas.

Så ja vad folk "tycker" är extremt ointressant om man inte har minsta fakta att komma med att stödja sitt påstående.

Jag "upplevde" problemet 2 veckor innan jag hittade orsaken ändå var jag övertygad om att inget var fel på SSD enheterna.

Nu får du väl fan ta och lugna dig lite. Jag har varken förnekat eller hävdat att problemet inte finns. Det jag var intresserad av är att du nämnde 40 veckor, alltså har jag passerat det med råge. Jag testade för ett jävla tag sedan och då var det iallafall inget att reagera över. Att det är subjektivt är en självklarhet, men skulle min dator helt plötsligt börja bete sig som min gamla laptop, så är det klart att jag börja undersöka vad problemet är.

Du själv har "upplevt" problemet, och jag har inte det. Dra in taggarna för fan.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Du skriver igen stans att du testat. Enbart att du inget märkt av. Du kanske skulle formulera dig lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Jag testade för ett jävla tag sedan och då var det iallafall inget att reagera över.

Skrivet av pa1983:

Du skriver igen stans att du testat. Enbart att du inget märkt av. Du kanske skulle formulera dig lite bättre.

Come again for big fudge?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Du skriver igen stans att du testat. Enbart att du inget märkt av. Du kanske skulle formulera dig lite bättre.

Och du kanske ska ta och tagga ner ett par snäpp och inte anta att folk inte har testat, speciellt eftersom du enligt egen utsago är så mån om att basera vad du säger på fakta.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Jag vet inte ifall det är jag som har haft tur, eller om jag har missat något väsentligt. Men jag har två st 250gb 840 Evo diskar som har rullat som system diskar i över ett år nu(en sedan oktober 2013, den andra Januari 2014) och har inga problem, föruom när den ena datorn var avstängd i en månad. Då tog det en omstart eller två att få den att hoppa igång igen. Men förutom det så det inget som jag har märkt av.

Jag kan säga så här. Jag märkte inte problemet med min ena, endast den i stationära. Den 750GB i laptopen spinner som katten. Den 1TB i ena desktopen fick dock problemet om mått inte så allvarligt som en del andra.

I en annan tråd här omkring så kom det en teori att värme kan spela roll. Om de jobbar i varm miljö, så fungerar de bättre, så länge de lagras svalt när de inte används. Den i laptopen blir ju varm pga instängdheten, som sen lagras svalt när datorn inte är i bruk och har kanske därför fungerat felfritt. Jag har nu bytt så att den 750 kommer sitta i en annan dator, för att testa, samt jag behövde större SSD i en dator.

Så frågan är, har du väl ventilerat chassi, eller blir disken varm när du använder den (tex i en laptop eller dålig kylning)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag kan säga så här. Jag märkte inte problemet med min ena, endast den i stationära. Den 750GB i laptopen spinner som katten. Den 1TB i ena desktopen fick dock problemet om mått inte så allvarligt som en del andra.

I en annan tråd här omkring så kom det en teori att värme kan spela roll. Om de jobbar i varm miljö, så fungerar de bättre, så länge de lagras svalt när de inte används. Den i laptopen blir ju varm pga instängdheten, som sen lagras svalt när datorn inte är i bruk och har kanske därför fungerat felfritt. Jag har nu bytt så att den 750 kommer sitta i en annan dator, för att testa, samt jag behövde större SSD i en dator.

Så frågan är, har du väl ventilerat chassi, eller blir disken varm när du använder den (tex i en laptop eller dålig kylning)?

Det kanske blir lite rörigt
Jag har en SSD som har suttit i både min 304 och 804, och i dag ligger tempen på 34C i Node 804. Det var några grader lägre i Node 304 konstigt nog.

Den andra har suttit i en laptop och sitter idag i min "htpc". Vet faktiskt inte vad för temperaturer den har.

Edit:Kom hem och körde testet nu. Rätt intressant att man inte märker av det, för ens man ser det på benchmarks. Men tex den dippar ner hela vägen till 0.0MB/s, borde man inte märka av det? Se på satan:

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Har en 840 och en 840 EVO, problem med bägge
840 är inköpt på Inet och 840 EVO på CDOn.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Jag sitter tålmodigt o väntar på att min 840 (basic) ska visa sina problem (testar flera gånger i veckan xD), men jag har inte haft någon OS-install speciellt länge, formaterat några gånger då jag ville testa win10 previewn bland annat... (ca 5 månader med win7 nu iaf!)
Vet inte om man ska vänta på samsungs officiella eller bara kontakta min ÅF o lösa de den vägen.... får hoppas att de du säger MicroTorrent, är sant, samt hoppas att samsung har någon seriös lösning denna gången.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det kanske blir lite rörigt
Jag har en SSD som har suttit i både min 304 och 804, och i dag ligger tempen på 34C i Node 804. Det var några grader lägre i Node 304 konstigt nog.

Den andra har suttit i en laptop och sitter idag i min "htpc". Vet faktiskt inte vad för temperaturer den har.

Edit:Kom hem och körde testet nu. Rätt intressant att man inte märker av det, för ens man ser det på benchmarks. Men tex den dippar ner hela vägen till 0.0MB/s, borde man inte märka av det? Se på satan:

http://i.imgur.com/iqdLqA3.png

Om problemet skulle uppstå över en natt så skulle nog alla märka det, men när det långsamt kommer smygande så känns datorn ungefär som igår, varje dag, vecka efter vecka, fastän skillnaden till slut är enorm. Det är statisk data som blir svårläst. Och där läshastigheten är 0 kan det ju vara backupfiler av windowsuppdateringar och annan oväsentlig information. Förmodligen även en hel del aktuella windowsfiler från installationen. Om tiden för att läsa in en enstaka fil på 2 MB ökar från 0.01 sek till 2 sekunder är det inte säkert att de 2 extra sekunderna märks. Läses filen ofta ligger den förmodligen i cachen nästa gång.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen prestandadegradering sen firmwareuppdateringen, mätt med HD Tune. Men skulle inte säga nej till en 850 EVO om de nu börjar dela ut dem hux flux.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Felet finns ju helt klart kvar även efter Samsungs "fix". Men det verkar påverka olika diskar olika mycket. Har 2st 840 Evo i datorn i signaturen, den på 250GB är systemdisk med alla program på och den på 750GB har bara spel installerade. Körde Samsungs uppdatering samma dag på båda diskarna i höstas när den kom ut och min mest använda disk (systemdisken) har sedan dess tagit helt klart mest stryk. På speldisken ligger en hel del gamla spel som jag inte alls rört sedan uppdateringen men ändå så klarar sig den disken mycket bättre. Båda diskarna är nästan fulla och systemdisken används dagligen medan speldisken mest har varit oanvänd sedan uppdateringen (har ej hunnit spela så mycket).

Jag kör nödlösningen DiskFresh och kan leva med att göra det typ en gång i kvartalet, det är ju inte på något sett optimalt men det fungerar trots att det snor lite livslängd (nu kommer jag säkert ha bytt diskar långt innan dessa tar slut). Samsung borde fasen få tummen ur och lösa detta ordentligt.

Systemdisk 840 Evo 250GB:

Speldisk 840 Evo 750GB:

Systemdisk 840 Evo 250GB efter en körning med DiskFresh:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Min hade riktigt dåliga värden, 250gb verisionen. Blir att vänta på vad samsung har att säga annars skick tillbaka på garanti? ångerrätt? vettefan.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Äntligen. Var på Inet härom veckan och undrade om det gick på garantin och då hade de inte mycket att säga. Såklart inte deras fel. Skönt att de lyssnar på kunderna och kontaktar Samsung!

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av All3z:

Äntligen. Var på Inet härom veckan och undrade om det gick på garantin och då hade de inte mycket att säga. Såklart inte deras fel. Skönt att de lyssnar på kunderna och kontaktar Samsung!

Kontaktade dom Samsung? Vad sas det i så fall.?

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Kontaktade dom Samsung? Vad sas det i så fall.?

Det vet jag inte. Men om du läser OP så ser du att i det första svaret från "Marcus" att han är medveten om problemet och redan pratar med Samsung. Det är iallafall min tolkning. Gissar att detta beror på att många andra kunder kontaktat dem.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Kontaktade dom Samsung? Vad sas det i så fall.?

Skrivet av All3z:

Det vet jag inte. Men om du läser OP så ser du att i det första svaret från "Marcus" att han är medveten om problemet och redan pratar med Samsung. Det är iallafall min tolkning. Gissar att detta beror på att många andra kunder kontaktat dem.

Japp, du tolkade rätt!

Permalänk
Medlem

Så vad kom ni fram till? Sitter på en Samsung EVO 250GB och bara kört fixen, men den hjälpte ej?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |