Permalänk
Master of Overkill

Jag måste ha nedrans tur med 0 problem på mina swift :S
Köpte alla 3 på release.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Oj missade det.

Det verkar som att Inet får in freesync 17:e feb

http://www.inet.se/produkt/2341011/benq-27-xl2730z-144hz-3d-a...

Hoppas det dyker upp jämförande tester mellan G-sync och Freesync snart då.

Skrivet av tvelander:

Jag måste ha nedrans tur med 0 problem på mina swift :S
Köpte alla 3 på release.

Köpte en i fredags och har inte upptäckt några problem fast jag letat efter dom som beskrivs här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Suck, April. Dessutom "preliminärt" datum.
8000:- riksdaler också, jädrar...

Lite halvfult att dom kallar det för IPS när det egentligen är AHVA-panel, fast ligger nog snarare okunskap än snikenhet bakom. Mig kvittar det, då jag hellre har AHVA än IPS.

Tacka vet jag den lilla studentrabatt man får så den bara är på 7400:-

Förhoppningsvis sjunker priset lite mer innan release.

Skrivet av Minsc S2:

XG270HU däremot är ointressant. Nu när jag vant mig vid G-sync så lär en skärm utan G-sync/Freesync vara outhärdlig.

Se på fan, Inet hade rätt i deras produktbeskrivning ändå.

https://twitter.com/TFTCentral/status/567343632563597315

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Tacka vet jag den lilla studentrabatt man får så den bara är på 7400:-

Vänta....VA!?

Berätta mera.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Komplett har studentrabatt på större delen av sitt sortiment. Du måste maila dom, här finns instruktioner.

https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11384

Permalänk
Medlem

Åh tusan, hur många tusentals kronor har jag missat spara tack vare detta...
Tack för infom Blomkungen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Är sli att föredra med swift egentligen ?
Ngn som kör med singelkort ?

Eller funkar det bäst med sli ?

Jag har aldrig provat med ett gtx 980. Så ringer polaren och frågar..
Han kör med ett gtx 780, påväg till Netonnet för att köpa. Jag jobbar så kan inte svara på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det blir svårt att nyttja skärmen till fullo, då 120+ fps på en 1440p skärm blir väldigt tungt för ett ensamt kort.

Jag kör med GTX 780 SLI och är sällan uppe i 100+ fps i nyare spel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Den kommande Acer-skärmen har ju 4 ms responstid jämfört med 1 ms på ROG Swift. Hur stor skillnad är det liksom? AHVA lockar, men innebär 144HZ automatiskt att den är grymt snabb och smooth?

Permalänk

Hej undrar över en sak är denna skärm bra för 3D film, spel, vanlig film?
vill ha en bra skärm som klarar 3D, spel, film mm mm?
Med vänlig hälsning

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd

Det är själva fan. Här skriver man att man inte haft några problem och vad händer:

Skärmen flimmrar i 144hz i både Windows och i spel nu..gick bra i eftermiddags, sen stängde jag av och nu detta.
Har avinstallerat drivrutinerna och backat utan förbättring.

Texten har även blivit blurrig

Vad gör jag? :/

Se här hur den "pulserar" : https://www.youtube.com/watch?v=kNuV26S1vH0&feature=youtu.be

Permalänk
Medlem

Flimrar den hela tiden, och isåfall i vilka spel?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Flimrar den hela tiden, och isåfall i vilka spel?

Flimmrar i windows ..och texten är blurrig..har fungerat perfekt sen jag köpte den tills nu..
Blir inte så tydligt i spel. Det är mer i Windows. Oavsett om jag stänger av G-sync eller har det på.
Tråkigt värre. Blir att byta ut denna då. Tänker inte acceptera detta.

Det ser bara bra ut i 60hz..

Någon som har ett förslag? Skärmen får vara av över natten så får vi se imrgn..

Här är fler med samma problem: http://rog.asus.com/forum/showthread.php?50168-Problem-with-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Flimmrar i windows ..och texten är blurrig..har fungerat perfekt sen jag köpte den tills nu..
Blir inte så tydligt i spel. Det är mer i Windows. Oavsett om jag stänger av G-sync eller har det på.
Tråkigt värre. Blir att byta ut denna då. Tänker inte acceptera detta.

Det ser bara bra ut i 60hz..

Någon som har ett förslag? Skärmen får vara av över natten så får vi se imrgn..

Här är fler med samma problem: http://rog.asus.com/forum/showthread.php?50168-Problem-with-m...

Bytt ut min Swift 3 gånger, haft exakt detta problem 1 av gångerna.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det blir svårt att nyttja skärmen till fullo, då 120+ fps på en 1440p skärm blir väldigt tungt för ett ensamt kort.

Jag kör med GTX 780 SLI och är sällan uppe i 100+ fps i nyare spel.

Ganska ny när det kommer till upplösningar över 1080p, men kan det inte vara så att du även påverkas av en mindre mängd vram än tex 980/kommande toppkorten? sen att korten inte är snabba nog i dagsläget för högre upplösningar är ju också lite synd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickstick:

Bytt ut min Swift 3 gånger, haft exakt detta problem 1 av gångerna.

Att inte ASUS fixar detta. Kan inte vara G-sync heller då det oavsett är på eller inte samma problem.
Är det 144hz @ 1440p som ställer till det? Var man kaxig och trodde de löst dessa barnsjukdomar men icke då.
Min skärm är tillverkad i Dec 2014

Ringer man ASUS eller tar jag kontakt med Webhallen direkt?
Får man en utbytesskärm eller en helt ny, ngn som vet? Spelar mig ingen roll. bara jag får en som fungerar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Att inte ASUS fixar detta. Kan inte vara G-sync heller då det oavsett är på eller inte samma problem.
Är det 144hz @ 1440p som ställer till det? Var man kaxig och trodde de löst dessa barnsjukdomar men icke då.
Min skärm är tillverkad i Dec 2014

Ringer man ASUS eller tar jag kontakt med Webhallen direkt?
Får man en utbytesskärm eller en helt ny, ngn som vet? Spelar mig ingen roll. bara jag får en som fungerar..

Webhallen fixade detta åt mig galant varje gång

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickstick:

Webhallen fixade detta åt mig galant varje gång

Kalas! Har ingen extra skärm

Permalänk
Medlem

Lutar mer och mer åt att vänta på Acer XB270HU nu, då det tydligen är samma panel i BenQ XL2730Z som i Asus PG278Q, så den lär väl ha samma problem.

Skrivet av Danieleet:

Ganska ny när det kommer till upplösningar över 1080p, men kan det inte vara så att du även påverkas av en mindre mängd vram än tex 980/kommande toppkorten? sen att korten inte är snabba nog i dagsläget för högre upplösningar är ju också lite synd.

Förstår inte din fråga riktigt.
GTX 780 har ju mindre vRAM än GTX 980, men mängden vRAM påverkar inte din fps/prestanda sålänge den inte överskrids, så att så länge det inte behövs mer än 3 GB vRAM så funkar det bra med GTX 780.
Två GTX 780 är betydligt starkare än ett GTX 980 förutsatt att SLI stödjs.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Testat att dra ut skärmsladden och sätta i den igen? Detta har hänt min skärm, men bara en gång.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Lutar mer och mer åt att vänta på Acer XB270HU nu, då det tydligen är samma panel i BenQ XL2730Z som i Asus PG278Q, så den lär väl ha samma problem.

Förstår inte din fråga riktigt.
GTX 780 har ju mindre vRAM än GTX 980, men mängden vRAM påverkar inte din fps/prestanda sålänge den inte överskrids, så att så länge det inte behövs mer än 3 GB vRAM så funkar det bra med GTX 780.
Två GTX 780 är betydligt starkare än ett GTX 980 förutsatt att SLI stödjs.

Som sagt, ganska ny inom detta område:) Det jag menade var precis det du skrev, att dina 3 GB vRAM kanske inte räckte till i den upplösningen? Om detta stämmer eller inte har du troligtvis bättre koll på:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Flimrar den hela tiden, och isåfall i vilka spel?

Skrivet av Kvickstick:

Bytt ut min Swift 3 gånger, haft exakt detta problem 1 av gångerna.

Skrivet av Bakwetu:

Testat att dra ut skärmsladden och sätta i den igen? Detta har hänt min skärm, men bara en gång.

Hej!

Nu när jag startar skärmen så flimmrar den inte i 144hz. Texten är inte blurrig heller då det hänger ihop.

Dock är texten blurrig i 120hz..

Vad nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Hej!

Nu när jag startar skärmen så flimmrar den inte i 144hz. Texten är inte blurrig heller då det hänger ihop.

Dock är texten blurrig i 120hz..

Vad nu?

Jag skulle tro att scalern har tagit skada pga av överhettnings problem. Då nvidias scaler används oavsett om du har gsync på eller inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grahnen:

Jag skulle tro att scalern har tagit skada pga av överhettnings problem. Då nvidias scaler används oavsett om du har gsync på eller inte.

Ok..men varför fungerar det nu med G-sync och 144hz utan flimmer och blurrig text
Du menar att den var överhettad igår och fått "svalka sig" över natten?

Ska jag reklamera den kommer inte de se annat än att det är blurry i 120hz när dom tittar på den, då problemet att det flimmrar och är blurrig text i 144hz, inte uppenbarat sig idag

Vad ska jag göra?

Skulle vilja byta denna och köra i 120hz från scratch då den inte verkar klara 144hz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grahnen:

Jag skulle tro att scalern har tagit skada pga av överhettnings problem. Då nvidias scaler används oavsett om du har gsync på eller inte.

Update..när man talar om trollen..nu börjar den flimmra igen..ska ringa webhallen nu

Permalänk

Jag har fått återköp beviljad på min av Asus. Har haft problem med både pixel inversion och suddig text. Saknar g-sync nu.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Avstängd

Jag ringde webhallen precis och nu ska skärmen iväg på service..älskar den i övrigt så jag vill inte ha något annat
Gillar inte benqs nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter och testar min andra PG278Q nu, och den har ingen BBL till skillnad från den förra (yay), men verkar som att denna också har en motionblur's-liknande effekt som gör att skärmen blir lite suddig när man tittar runt i FPS-spel. Att t.ex läsa en text på väggen i ett fps-spel om man samtidigt tittar runt (räcker med att man rör musen sakta) blir nästan omöjligt.

Så nu är frågan vad man ska göra. Ska man skicka tillbaks skärmen och:
- Skaffa BenQ XL2730Z? Risken är att jag kommer vara missnöjd med den också, då det är samma panel som i Asus PG278Q.
- Vänta på Acer XB270HU? Helt annan panel än i PG278Q och XL2730Z, och AHVA istället för TN, men att sitta 2 månader på enbart en 60 Hz skärm är låååång tid när man är van vid 120 Hz.
- Eller ska jag bara behålla min PG278Q? Denna motionblur-effekten är dock fruktansvärt irriterande i FPS-spel, men i övrigt gillar jag skärmen.

Ja, jag vet att G-sync bara stöds av Nvidia-kort och Freesync stöds av AMD-kort.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kliar som fan i köpfingret :/

Sitter idag med 2x580 sli varav ena har en DP port - som jag förstått det så kommer inte G-sync eller ULMB(?) att fungera på dom gamla korten? Men i övrigt borde det vara good to go?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Kliar även i mina fingrar å. Sitter idag på ett GTX 780 och planerar att bara köra 1x kort i framtiden (high-end). Men efter att ha testat G-sync i 60Hz är jag redan kär i funktionen. Känns lite mycket att lägga pengarna på för att endast köra 60Hz + G-sync + 1440 kanske, men ack vad man inte orkar vänta på andra alternativ.

Visa signatur

21:9