Permalänk
Medlem

Teamspeak 3 dedikerad server

Warforged Gaming erbjuder en bra, stabil och fri Teamspeak 3 server.

Ni kan använda våra publika kanaler eller skapa en egen tillfällig kanal med lösenordsskydd.

TS3 serveradress: Warforged.se

Servern är en HP ProLiant DL Rack Server.
Processor: Intel® Xeon® E3-1220 v3 (4 core, 3.1 GHz, 8MB, 80W)
Antal processorer installerade: 1 st
Antal kärnor: 4 st
Processorhastighet: 3,1 GHz
Minnesstorlek 8 GB (2x4GB) UDIMM 1600 MHz

Nätverk: Två internetanslutningar, 100Mbit dedikerad lina med 50Mbit backup lina.
Nätverksutrustning från Ubiquiti Networks.

Uppdaterad info
Permalänk
Medlem

Kul! Jag smällde precis upp en egen TS server, och är också ny på det hela. Har du några tips? Ska snegla lite på din.

Kanske göra ett allmänt rum för sweclockers?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ggwp:

Kanske göra ett allmänt rum för sweclockers?

Bara för att nämna det så har Sweclockers redan en egen Mumble-server: http://www.sweclockers.com/forum/149-spelclockers/1143597-mum...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Hej ggwp! Kul att det är flera som är intresserade av att bidra till allmänheten. Absolut kan vi slå ihop våra huvuden och dela de få erfarenheter vi besitter. Jag har själv suttit och spenderat åtskilda timmar med att läsa forum och manualer. Har även haft en del kontakt med supporten på Teamspeak. Så det är möjligt att det eventuellt kan bli några få ändringar i framtiden.

Hej Kinekin! Absolut skall eran Mumble-server användas först och främst. Jag sitter och labbar med alla serverburkar och la då en Mumble-server på en av dessa.

Då jag själv har ett stort spelintresse och jobbar med datorer dagligen så vill jag erbjuda folket en möjlighet att använda mina tjänster. Känns dumt att utrustningen står och kostar en massa pengar i onödan när jag kan göra något trevligt för er andra.

Jag kommer inte att hosta spelservrar mm, det finns företag som lever på detta. Utan det som jag nämnt åvan är det som gäller.

Ha en trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhazee:

Hej ggwp! Kul att det är flera som är intresserade av att bidra till allmänheten. Absolut kan vi slå ihop våra huvuden och dela de få erfarenheter vi besitter. Jag har själv suttit och spenderat åtskilda timmar med att läsa forum och manualer. Har även haft en del kontakt med supporten på Teamspeak. Så det är möjligt att det eventuellt kan bli några få ändringar i framtiden.

Hej Kinekin! Absolut skall eran Mumble-server användas först och främst. Jag sitter och labbar med alla serverburkar och la då en Mumble-server på en av dessa.

Då jag själv har ett stort spelintresse och jobbar med datorer dagligen så vill jag erbjuda folket en möjlighet att använda mina tjänster. Känns dumt att utrustningen står och kostar en massa pengar i onödan när jag kan göra något trevligt för er andra.

Jag kommer inte att hosta spelservrar mm, det finns företag som lever på detta. Utan det som jag nämnt åvan är det som gäller.

Ha en trevlig helg!

Jag ansökte just om en free licens. Det står att det ska ta upp till 15 dagar. Hur lång tid tog det för dig?

Dessutom har jag ingen hemsida så jag skrev in jobbets eftersom det var ett krav att skriva en websida med samma domän som email-adressen (och den accepterade inte www.gmail.com ) i webformuläret. Det kommer säkert bli problem. Jag ser det framför mig, att de skickar en faktura till min chef :/.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Jag ansökte just om en free licens. Det står att det ska ta upp till 15 dagar. Hur lång tid tog det för dig?

Dessutom har jag ingen hemsida så jag skrev in jobbets eftersom det var ett krav att skriva en websida med samma domän som email-adressen (och den accepterade inte www.gmail.com ) i webformuläret. Det kommer säkert bli problem. Jag ser det framför mig, att de skickar en faktura till min chef :/.

Sökte du en NPL (non-profit license)? Jag vet att de är ganska restriktiva att dela ut dessa. De gör en bedömning av hemsidan enligt diverse punkter som de nämner vid registreringen. Denna licens missbrukas av väldigt många, därav är de restriktiva. Jag håller tummarna för din skull! Om de nekar så är det bara att söka på nytt. Annars får du väl göra en hemsida och registrera ett domän!

Ett annat alternativ är att teckna en licens årvis som kostar en liten summa varje månad oavsett om servern används eller inte. Detta alternativ kräver att man har eget företag och är lite mer jobb innan man får licensen. Om du vill ha hjälp med configen av din server så skriv till mig på pm, finns annars bra manualer på nätet och en del filmer.