Lollipop update till Note 4?

Permalänk
Medlem

Lollipop update till Note 4?

Jag såg på någon sida, tror de va sammobile, att Lollipop finns tillgängligt för SM-N910F Note 4 i Tyskland och att man kan installera den manuellt. De hade firmwaren tillgänglig för nerladdning men den hade en annan build än vad min Note har. Deras firmware slutate på BOB1 medans min slutar på ANK1. Spelar detta någon roll eller kommer de inte gå att installera över huvudtaget?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ask0o:

Jag såg på någon sida, tror de va sammobile, att Lollipop finns tillgängligt för SM-N910F Note 4 i Tyskland och att man kan installera den manuellt. De hade firmwaren tillgänglig för nerladdning men den hade en annan build än vad min Note har. Deras firmware slutate på BOB1 medans min slutar på ANK1. Spelar detta någon roll eller kommer de inte gå att installera över huvudtaget?

Bäst är att vänta uppdateringen från Samsung. Lollipop har fortfarande många buggar kvar som behöver fixas. Jag hade inte haft bråttom om jag var du.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Bäst är att vänta uppdateringen från Samsung. Lollipop har fortfarande många buggar kvar som behöver fixas. Jag hade inte haft bråttom om jag var du.

Aa de e nog bäst men förstår inte varför den inte har kommit till Sverige än med tanke på att den finns i Tyskland. Det är samma modell så de borde väl släppas för alla sammtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk

Det fungerar perfekt

Du skall ladda ner mjukvaran från tyskland sedan köra in den på mobilen via odin, lada hem senaste 3.3 tror jag. Mjukvaran fungerar perfekt eftersom det är exakt samma telefon och garantin blir inte heller påverkad eftersom det är en official software.

Batteri tiden kan kännas lite liten i början men efter några omstarter och några dagar med systemet på blir den som med 4.4

Dock om du sedan vill installera den som kommer från sverige, måste du köra in den manuelt via odin annars kommer du få uppdateringar från tyskland, vilket betyder att du har det senaste före alla andra:)

Visa signatur

Corsair TX 850W 70Amp\12V, Corsair FormulaIV, 12GB 1600Mhz hyper-x, Phenom II x6 @ 3.8Ghz, Dual XFX 5870 1Gb GDDR5 GPU 900Mhz, mem 1300Mhz quad pumped Crossfire, Asus Xonar xense "sound card" 52" Lg full HD 2ms Screen, mouse razer Black Mamba, Logitech 5500 surround