iPhone 6 eller iPhone 6 plus?

Permalänk
Avstängd

iPhone 6 eller iPhone 6 plus?

Vet verkligen inte vilken telefon jag ska välja mellan dessa två...

Batteriet är det viktigaste för mig !! Och jag vet att 6 plus har bättre batteri.

Jag ägde en galaxy s5 innan och kan säga att skärmen är lagom stor, tycker jag. Dock är jag rädd för att 6 plus skärmen blir för stor för mig.

Hade det inte varit för skärmen så hade jag kört på 6 plus med en gång, med tanke på att den har bättre batteri än vad 6:an har, så lutar jag ändå mer åt 6 plus hållet.

Jätte tufft val !! Ni som har 6 plus, är skärmen stor/lagom för er? Och hur upplever ni batteri tiden? Bra/dålig? Laddas telefonen snabbt?

Tackar för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Vet verkligen inte vilken telefon jag ska välja mellan dessa två...

Batteriet är det viktigaste för mig !! Och jag vet att 6 plus har bättre batteri.

Jag ägde en galaxy s5 innan och kan säga att skärmen är lagom stor, tycker jag. Dock är jag rädd för att 6 plus skärmen blir för stor för mig.

Hade det inte varit för skärmen så hade jag kört på 6 plus med en gång, med tanke på att den har bättre batteri än vad 6:an har, så lutar jag ändå mer åt 6 plus hållet.

Jätte tufft val !! Ni som har 6 plus, är skärmen stor/lagom för er? Och hur upplever ni batteri tiden? Bra/dålig? Laddas telefonen snabbt?

Tackar för alla svar!

Ja du vänjer ju dig alltid efter ett tag oavsett storlek på skärmen, känner flera som har 6+ och klagade lite på storleken i början men nu är det bara väldigt skönt med lite större skärm efter att man vant sig hur man ska hålla den på bästa sätt osv osv Men jag själv tycker vanliga 6an är en bättre size dock sitter jag på min gamla 4s fortf och tror egentligen bara att min hand blir lite chockad av en så stor som 6+ !

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk

Hej,

Jag är 17 år och har ganska så stora händer samt en iPhone 6. I ett enhandsgrepp når jag nästan hela vägen upp om jag sträcker på tummen. Tidigare så har jag haft både 4s och 5s och batteritiden i sexan är ett enormt lyft, vid normal användning, som för mig innebär cirka 50 sms, 100 snapchats, någon halvtimmas samtal och en del tid spelandes Clash Of clans så brukar batteriet räcka i ungefär 11 timmar. Jag skulle absolut inte valt plus då jag dels tror att den hade vart klumpig att ha med sig och dels lite som att ha en mini-Ipad och ringa med.

En feature som jag dock vill informera dig om är att om du dubbeltapar på hemknappen så flyttas hela skärmen när till halvläge om du vill trycka på något långt uppe på skärmen utan att behöva byta grepp ifall du håller den i en hand.

Så summa sumarum, iPhone 6 är en jättebra mobil med enligt mig jättebra batteritid, välj den så länge du inte skall titta på film dagarna i ändå och i extremt behov av den sista timmens batteri!

Ursäkta för bristfällig svenska, har vart piggare

Permalänk
Medlem

vandra till närmaste telefonaffär och känn själv? personligen tycker jag att 6 är ett gränsfall och att 6 plus är på tok för stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

vandra till närmaste telefonaffär och känn själv? personligen tycker jag att 6 är ett gränsfall och att 6 plus är på tok för stor.

+1 (För kläm och känn.)

Jag har en LG G3 och en iPhone 6+, och nu känns mindre telefoner alldeles för små. Men då har iPhonen så gott som ersatt min iPad, och vill man köra två enheter så kanske en lite 6:a räcker.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Vet verkligen inte vilken telefon jag ska välja mellan dessa två...

Batteriet är det viktigaste för mig !! Och jag vet att 6 plus har bättre batteri.

Jag ägde en galaxy s5 innan och kan säga att skärmen är lagom stor, tycker jag. Dock är jag rädd för att 6 plus skärmen blir för stor för mig.

Hade det inte varit för skärmen så hade jag kört på 6 plus med en gång, med tanke på att den har bättre batteri än vad 6:an har, så lutar jag ändå mer åt 6 plus hållet.

Jätte tufft val !! Ni som har 6 plus, är skärmen stor/lagom för er? Och hur upplever ni batteri tiden? Bra/dålig? Laddas telefonen snabbt?

Tackar för alla svar!

Jag köpte en iphone 6 när den kom ut och den har fungerat riktigt bra på alla sätt, men om jag köpte idag skulle det bli en 6 plus.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Nokia 3410. Skämt åsido så skulle jag ha satsat på iPhone 6 Plus isådanafall.
Det verkar vara den som passar dig bäst.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag har en 6+ och är jätte nöjd.
Tyckte redan från början att 6an en blandning mellan 5/5s och 6+. Den är för stor för att användas med en hand och för liten för 2 händer.
Observera att batterit är avsevärt mycket bättre i 6+ än i 6an. 6ans batteritid motsvarar ungefär vad iphone 5s har/hade.
Så är batteritiden det absolut viktigaste hade jag vart + utan att tveka.

Vad beträffar storleken är det en vanesak. Har du extremt tighta byxor hade jag nog ändå inte rekommenderat den men ett par vanliga jeans är absolut inga problem.
Själv sitter jag sällan med telefonen i fickan däremot. På jobbet brukar den ha sin plats på skrivbordet och går jag ut har jag den i innerfickan på jackan. Då märker man aldrig av storleken.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mine.craft:

Hej,

Jag är 17 år och har ganska så stora händer samt en iPhone 6. I ett enhandsgrepp når jag nästan hela vägen upp om jag sträcker på tummen. Tidigare så har jag haft både 4s och 5s och batteritiden i sexan är ett enormt lyft, vid normal användning, som för mig innebär cirka 50 sms, 100 snapchats, någon halvtimmas samtal och en del tid spelandes Clash Of clans så brukar batteriet räcka i ungefär 11 timmar. Jag skulle absolut inte valt plus då jag dels tror att den hade vart klumpig att ha med sig och dels lite som att ha en mini-Ipad och ringa med.

En feature som jag dock vill informera dig om är att om du dubbeltapar på hemknappen så flyttas hela skärmen när till halvläge om du vill trycka på något långt uppe på skärmen utan att behöva byta grepp ifall du håller den i en hand.

Så summa sumarum, iPhone 6 är en jättebra mobil med enligt mig jättebra batteritid, välj den så länge du inte skall titta på film dagarna i ändå och i extremt behov av den sista timmens batteri!

Ursäkta för bristfällig svenska, har vart piggare

Fantisera mera,med det användande du skriver om så blir det inga 11 timmar batteri:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

6 plus. Då kan du forma den som du vill ha den.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Inaktiv

Storleken är inte så farlig som man kan tro. Gick o klämde på "Xperia Z Ultra" för ett tag sedan, och den är möjlig att enhandsmanövrera, trots att jag inte har gigantiska händer. Det var ju inte direkt bekvämt, men går gör det. Jag skulle nog kunna vänja mig vid den, men jag tycker personligen 5/5s har perfekt storlek. Det är helt enkelt något du behöver vänja dig vid, liksom kanterna på 5/5s..
Som tidigare sagt, gå o kläm lite på dem!

Permalänk
Medlem

Jag har en 6 plus och skulle säga att om det inte är så att du har specifika anledningar till att vilja ha 6 plus, typ längre batteritid, större skärm, optisk bildstabilisering i kameran, så ska du köra på vanliga 6.

Jag är dock väldigt nöjd med min 6 plus och tycker att iphone 6 känns väldigt liten nu när jag vant mig.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Iphone6+ är alldeles för stor, skärmen är inte direkt stor men chassit bygger extremt mycket.
Jag har dock mindre händer och jag måste kunna använda mobilen med 1hand annars får jag frispel

Storlek som Iphone6, Galaxy S5 osv är max för mina händer för att de ska vara bekvämt.

Tror ingen kan svara på det åt dig dock, du får själv känna. Beror på handstorlek, hur du håller/använder mobilen vanligtvis osv.

Permalänk
Medlem

jag tycker 6 plus verkar för stor. Har en kompis som har en och ser ganska lustigt ut när den knappt får plats i fickorna

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är ju inte skärmen i sig som gör 6+ för stor som nämnt ovan det är ju den gigantiska ramen (jämfört med på många Androidlurar) som gör den för stor och otymplig. De borde ha gjort den mer slimmad.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Fantisera mera,med det användande du skriver om så blir det inga 11 timmar batteri:)

Du får ursäkta mig men jag drar ut mobilen när jag vaknar klockan 7 och laddar den igen vid sex då jag är hemma igen och har du runt 15%. Jag vet inte vad du begrundar ditt påstående med men 50 snaps och 100 sms samt fem två minuters Clash Of clans tre gånger under den tiden med displayen satt på halv ljusstyrka ger 11 timmars batteritid, något jag konstaterade senast idag.

PS. Jag vet inte om jag missat något i ditt resonemang men du är sjukt oklar och om du vill ha en vettig diskussion råder jag dig att utveckla ditt resonemang. DS

Med vänlig hälsning,

Permalänk
Skrivet av mine.craft:

Du får ursäkta mig men jag drar ut mobilen när jag vaknar klockan 7 och laddar den igen vid sex då jag är hemma igen och har du runt 15%. Jag vet inte vad du begrundar ditt påstående med men 50 snaps och 100 sms samt fem två minuters Clash Of clans tre gånger under den tiden med displayen satt på halv ljusstyrka ger 11 timmars batteritid, något jag konstaterade senast idag.

PS. Jag vet inte om jag missat något i ditt resonemang men du är sjukt oklar och om du vill ha en vettig diskussion råder jag dig att utveckla ditt resonemang. DS

Med vänlig hälsning,

Vad står det i Inställningar>Allmänt>Användning> och sen näst längst ner tror jag det står batterianvändning i viloläge och användning. Vad får du där?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Vad står det i Inställningar>Allmänt>Användning> och sen näst längst ner tror jag det står batterianvändning i viloläge och användning. Vad får du där?

Har nu använt den hela dagen, gick upp extra tidigt imorse och sitter nu på bussen hem. Har 22 procent och iPhonen har vart igång i 4 timmar och 58 minuter och i viloläge i 5 timmar och 17 minuter

(21% nu)

Permalänk
Skrivet av mine.craft:

Har nu använt den hela dagen, gick upp extra tidigt imorse och sitter nu på bussen hem. Har 22 procent och iPhonen har vart igång i 4 timmar och 58 minuter och i viloläge i 5 timmar och 17 minuter

(21% nu)

Ungefär som min iPhone 5 då

Hittade lite bilder jag printat tidigare

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Ungefär som min iPhone 5 då

Hittade lite bilder jag printat tidigare

http://i.imgur.com/Z9Oaafj.jpg

http://i.imgur.com/qmuEsOJ.jpg

Japp, så han som ansåg att 11 timmar var helt uppåt väggarna för mycket hade ju inte helt rätt Idag har jag använt fånen i fyra timmar och standby i 10 och har 54%

Permalänk
Medlem

Har en iphone 6 och externt batteri med mig i fickan istället.

Permalänk
Medlem

Har 6+, tycker inte skärmen är stor längre när jag vant mig. Valde den pga längre batteritid samt större skärm.