Kommer vi få se fri surf-abonnemang igen?

Permalänk

Kommer vi få se fri surf-abonnemang igen?

Tidigare fanns det ju en hel del abonnemang som hade fri surf, visst i det finstilta stod det säkert att de hade rätten att sänka hastigheten om man använder ett par hundra GB på en månad.
Men alltså fri surf i 3G-nätet för en rimlig summa. Nu är de flesta abonnemangen 4G där de marknadsför det med att det är perfekt för mycket film, serier och annat tungt som kräver en snabb anslutning.
Men samtidigt har de helt jäkla sjuka gränser på 10GB och liknande. Besöker man Aftonbladet dagligen i en vecka så är månadsgränsen förbrukad ungefär.
Telenor har t.ex. ett företagsabonnemang med 4G och en gräns på 5GB/månad. Det skulle nog passa bra till ett företag som inte har några datorer.
Om man sedan går över sin gräns så kan man fylla på nytt för 100kr/2GB eller liknande.

Vad tror ni? Kan det komma sådana abonnemang igen eller kommer det ligga på detta priset? Blir det dyrare?
Ni som kör på mobilt bredband med en månadsgräns, klarar ni att hålla er under den?

Permalänk
Medlem

Det kommer säkert igen, men inte innan det finns fiber i var mans hem, eller någon gör mer än bloggar om sitt missnöje;
https://www.iis.se/blogg/sa-lite-mobilsurf-far-du-for-pengarn...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Besöker man Aftonbladet dagligen

Där har du problemet!

Men nej det är tveksamt. Man får ta det lugnt helt enkelt. Ät inte upp hela kakan direkt.

Permalänk
Medlem

Jag kan köra en 10gb till min mobil i månaden, kommer oftast aldrig i närheten av det. När jag inte hade stationär ett tag så körde jag surf på min laptop genom mobil hotspot men kom då bara upp runt 8gb, va då inne på facebook, lite youtube och endel spotify, räckte rätt långt Just nu så besöker jag facebook och Aftonbladet och googlar runt rätt mycket när jag är i skolan för föreläsningarna kan bli rätt långdragna men kommer ändå inte upp i dem summorna på 1 månad. Brukar dock i regel aldrig kolla på video på mobilen utan wifi uppkoppling (skolan, mcd etc)

Beror ju helt på vad man använder sin mobil/surfplatta till, om man är inne mycket på Youtube eller Netflix och kollar serier/film på tåg och utomhus så går det nog rätt fort, finns inte så många vettiga alternativ för det faktiskt. Bästa är väll att planera lite och ta ner filmerna innan via wifi hemma så man slipper göra det ute.

Skulle helst se en fast avgift och obegränsat överallt när som helst som det är för hemnätverken.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Med 5G kanske.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Jag har en gräns på 3GB på mobilen och det räcker alltid för mig. Men problemet är hemma, där är vi 4 personer som alla delar på ett mobilt bredband då vi inte kan få något annat i skogen. Eller egentligen är det inget problem då vi ha obegränsat abonnemang sedan flera år tillbaka.

Problemet är väl den låga hastighetsgränsen istället. Nu kommer jag upp i nästan 20Mbit/s på min mobil medan det mobila bredbandet ligger runt 4Mbit/s. Det är ju inte något att klaga på heller men när man vet att det skulle kunna gå i 20Mbit/s och enda alternativet för att få snabbare är att byta bort sitt obegränsade mot t.ex. ett med 20GB gräns.

När vi är fyra st som delar på det så hade mer än 4Mbit/s inte varit fel då det kan gå rätt så segt ibland. Men en låg gräns hade aldrig funkat när säkert 20GB (minst) går åt till bara uppdateringar på en månad som t.ex. Windows update, mobilen, eller steam-spel.

Permalänk
99:e percentilen

Det är verkligen tråkigt att de gör så mycket reklam för 100 Mbit/s osv, men det låter förstås bättre för Svenne Kokosnöt, precis som "hela tre gigabyte grafik" och "hela tvåtusen gigabyte hårddisk".

Jag har mycket hellre t ex 3 Mbit/s och obegränsad datamängd än 1 Gbit/s med datatak. Mitt gamla abonnemang hade just 3 Mbit/s och obegränsad data, och jag tror att det fortfarande gäller, trots att bindningstiden är slut.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

kommer nog aldrig hända. Har de insett att de kan tjäna pengar på nuvarande form lär de inte gå tillbaka till en som ger mindre i kassan. Testa köra 4g i ett normalt hushåll med 2 ungar. En som sitter och spelar onlinespel och sånt, en som facebook:ar och youtub:ar, samt mamma och pappa som kanske kör lite spotify eller så. 10gb räcker säkert til en enskild person, men med ett hushåll är det långt ifrån tillräckligt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Det är verkligen tråkigt att de gör så mycket reklam för 100 Mbit/s osv, men det låter förstås bättre för Svenne Kokosnöt, precis som "hela tre gigabyte grafik" och "hela tvåtusen gigabyte hårddisk".

Jag har mycket hellre t ex 3 Mbit/s och obegränsad datamängd än 1 Gbit/s med datatak. Mitt gamla abonnemang hade just 3 Mbit/s och obegränsad data, och jag tror att det fortfarande gäller, trots att bindningstiden är slut.

Sitter på liknande aboo (höhö) och håller med dig fullständigt!

Fast det hela slutar med helt och hållet vad man gör på mobilen, men då om man vänder på det myntet så kan man säga tvärtom också! Ex.

Medel Svensson från Småland köper minsta/billigaste mobilabonnemanget för att den inte anser att den kommer använda så mycket datatrafik 0,5GB, blir i samma veva påsåld en fräsh 4G mobil med de senaste funktionerna.
Personen i fråga kommer att använda mobilen för att ta emot Mail som både kommer i HTML och ren text (1-8MB stora), och surfa till ex aftonbladet och FB via de mobila klienterna (det är inte massor med data som går genom dessa då HTML/HTTP "overheaden" inte hänger med), exempelvis så har jag har kollat min FB 4-5 ggr idag och enligt Androids "data usage" så har den endast hämtat 4MB data ungefär 40 poster och drygt hälften bilder och inga wall och texts. , d.v.s FB datan skulle ha kunnat hämtats på 1,6 sekunder om jag hade haft en 4G mobil istället för de 10 sekunderna det borde ha tagit (med den teoretiska maxhastigheten). Medans Mail tar mellan 2,6 sekunder till 21 sekunder per mail med max 3Mbit/s (jämf med mellan 0,4 -3,2s), men detta till skillnad mot FB händer väl oftast i bakgrunden!

Dessutom så ligger dataanvändningen som jag hädar att FB använde på en heldag Utspridd på en hel dag! Det är totalt 2 teoretiska sekunder laddningstid för kanske femtio gånger så lång användningstid på FB.

Svenssonen kommer inte att märka någon skillnad i varken FB eller Mailen då FBs mobila klient INTE väntar på att hela nyhetsfeeden skall laddas klart utan det som kommer sist är bilderna, antagligen att man får vänta någon halvsekund på någon bild.

Det som är nämnt här är såklart endast teoretisk "laddhastighet" baserad på hur mycket min FB feed har sett ut idag och hur mina mailvanor ser ut i form av Datastorlek på inkommande. Hela detta argument faller även helt platt om vi nämner hur dålig responstid det är på 3G uppkopplingar i jämförelse med 4G (får ~90MS med min 3G mobil och vänner med 4G har ~30-50 beroende på mobil och operatör), eftersom vi snackar om så små mängder data och överföringstider så gör responstiden mycket i längden. Speciellt då 90MS och 30-50MS är emot närmsta mätservrarna (bredbandskollen) och inte emot FBs servrar/mailservers etc.

TL;DR
Det är inte mycket mobildata som överförs om man använder dedikerade mobilappar och inte får med onödig overhead, eftersom det är små mängder data så blir de teoretiska laddtiderna korta men ändå procentuellt stor skillnad mellan 4G och 3G. Men eftersom det är även stor skillnad på responstiderna så bör det märkas för vem som helst i slutändan dock, så länge man får något att jämföra med.

Men enligt min egna åsikt så gör det endast skillnad när man använder mobilen till mycket mer än plain text eller spel, när vi snackar ljud/bild/ljud+bild i hyfsad kvalitet så går mobilsurfen snabbt åt samtidigt som den oftast fria 3G hastigheten inte räcker till för att buffringsfritt streama (ex YT bitrates, dock ser ut som en gammal källa?)..

tebax till mer trådriktat
Vi kommer nog inte att se helt "fria" abonnemang på ett bra tag då operatörerna kanske anser att fri surf konkurrerar med deras sms samt samtalstjänster (även fast de oftast har de som helt "fria" numera) via tjänster såsom FB-messenger, hangouts, skype, viber o.s.v. De fick väl inte blocka dessa individuella tjänster right, eller missade jag något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

*** raderat ***

Det här har endast med politik att göra, ifall det kommer en lag som kräver fri bandbredd/kapacitet. Det har inget med politik att göra just nu, utan endast vad operatörerna kan göra för att spara så mycket pengar som möjligt, till förmån för expansion på andra marknader/aktieutdelning.

Redigerat
Permalänk
Medlem

Jag sitter på 4G från 3 vilket jag tecknade för cirka sex månader sedan. Har 100Gb i datamängd och får runt 50mbit/s ner och 10mbit/s upp. Räcker gott och väl för mig och sambon trots stora mängder Netflix och Spotify.

299:- i månaden kostar det.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag sitter på 4G från 3 vilket jag tecknade för cirka sex månader sedan. Har 100Gb i datamängd och får runt 50mbit/s ner och 10mbit/s upp. Räcker gott och väl för mig och sambon trots stora mängder Netflix och Spotify.

299:- i månaden kostar det.

Bara hålla i det abbet, motsvarande pengar ger en 8 gig idag,
http://www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/surf-medium.html

Permalänk
Medlem

Problemet är inte abbonnemangen eller priserna. Problemet är rent övergripande bandbreddsproblem i luften, det är helt enkelt dyrt att ha en mikrocell i varje gathörn som skulle behövas om alla ska köra med 3G/4G i full fart jämnt, inte minst nu när streamad film/TV verkligen börjar bli vanligt (Youtube,Netflix, vanlig IP-TV etc).
Det är därför som de blir de här begränsningarna på abbonnemangen.

Så ha det i bakhuvudet när ni väljer mellan mobilt eller fast bredband. Det kvittar hur lovande det mobila bredbandet verkar och kanske också är i början, verkligheten (fysiken) kommer alltid ifatt efter ett tag.

Permalänk
Skrivet av teejee:

Problemet är inte abbonnemangen eller priserna. Problemet är rent övergripande bandbreddsproblem i luften, det är helt enkelt dyrt att ha en mikrocell i varje gathörn som skulle behövas om alla ska köra med 3G/4G i full fart jämnt, inte minst nu när streamad film/TV verkligen börjar bli vanligt (Youtube,Netflix, vanlig IP-TV etc).
Det är därför som de blir de här begränsningarna på abbonnemangen.

Så ha det i bakhuvudet när ni väljer mellan mobilt eller fast bredband. Det kvittar hur lovande det mobila bredbandet verkar och kanske också är i början, verkligheten (fysiken) kommer alltid ifatt efter ett tag.

Precis, men kan man inte lösa problemet med de fysikaliska lagarna genom att vår politiker inför nya lagar och uppdaterar de befintliga? (skämt åsido, det var prat om lagstadga fri surf innan)

Nå jag tycker grundproblemet med bredband är otydligheten, det är jobbigt att ta reda på vilka mobila bredband som fungerar där man ska använda och vilka begränsningar som de har. Detta innebär att konkurrensen inte fungerar så bra.

Orsaken till att fri surf har börjat försvinna är som sagt att när bredbandet har blivit såpass snabbt som finns det risk att vissa med fri bredband kommer använda mycket bandbredd. Nu finns det dock olika pottar där vissa är riktigt höga och skulle högsta potten inte räcka så kan man skaffa 2 stycken abonnemang.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Problemet är inte abbonnemangen eller priserna. Problemet är rent övergripande bandbreddsproblem i luften, det är helt enkelt dyrt att ha en mikrocell i varje gathörn som skulle behövas om alla ska köra med 3G/4G i full fart jämnt, inte minst nu när streamad film/TV verkligen börjar bli vanligt (Youtube,Netflix, vanlig IP-TV etc).
Det är därför som de blir de här begränsningarna på abbonnemangen.

Så ha det i bakhuvudet när ni väljer mellan mobilt eller fast bredband. Det kvittar hur lovande det mobila bredbandet verkar och kanske också är i början, verkligheten (fysiken) kommer alltid ifatt efter ett tag.

Visst har du rätt i det du skriver. Det tråkiga är att många av abonnemangen marknadsförs på ett sätt som inte stämmer med verkligheten.
Skaffar man 4G för att se på streamad video och upptäcker att man bara kan göra det några dagar varje månad känner man sig lurad.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Bara hålla i det abbet, motsvarande pengar ger en 8 gig idag,
http://www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/surf-medium.html

Bara Telenor och Telia(?) som har så låga begränsningar:

Telenor: http://www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/index.html
Telia: http://www.telia.se/privat/bredband/abonnemang-kontantkort/pr... (har de skrotat alla andra och endast har 10GB för 99kr?)
Tele2: http://www.tele2.se/mobilt-bredband/abonnemang.aspx
Tre: https://www.tre.se/privat/bredband/abonnemang/
( Prisjakt )

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Bara hålla i det abbet, motsvarande pengar ger en 8 gig idag,
http://www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/surf-medium.html

Kommer hålla hårt i det då även 3 har höjt priset på 100Gb. Har cirka 30-40ms svarstid också så det går utmärkt att slöspela lite på.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Lite halvt OT, men kanske är bättre att fråga här istället för att göra en ny tråd.

Tänkte höra om man kanske kunde få lite input gällande abonnemang. För tillfället har jag ett gammalt Telenor abonnemang med (riktig) fri surf, 1gb hastighet för 99kr + det minimala jag ringer för. Bindningstid är borta, telefonen är en gammal iPhone 3GS, som funkar helt ok utan skador, men börjar bli lite sugen på att byta. Kommer till 99% att köpa en Nexus 5 och har då funderat på om jag ska köra vidare på mitt gamla eller byta till ett nytt med 4G.

Det jag inte kan bestämma mig för är ifall det är värt att bli av med min fria surf, som jag värdesätter rätt mycket, mot att få snabbare hastighet iom 4G. De abonnemang som passar mig bäst är antingen:
Tele2 Smart med 5GB data för 199kr med tillkommande samtalskostnad, eller
Comviq Fastpris med 3GB data för 249kr med fria samtal

Jag förstår att det som spelar störst roll är hur jag använder den, men har lite svårt att säga det i dagsläget, då det antagligen kommer ändras med ny telefon och nytt OS. Använder min 3GS rätt lite eftersom jag är väldigt uttråkad med iOS. Som arbetslös blir det ju att man sitter mycket på wifi i vilket fall, men har börjat praktisera och kommer förhoppningsvis kunna börja jobba någon gång. Är jag iväg mer blir det väl mer användning, särskilt om jag ska tethra till min laptop.

TL;DR: Är det ett dumt val att välja bort gammal hederlig fri surf i 3G mot begränsat 4G?

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett par inlägg som var off-topic. Se forumreglerna § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Hej, jag har obegränsat med surf till min iphone 4 men vet någon om jag kommer få det om jag köper en iphone 5s eller någon som har 4g på mobilen för jag har ju 3g nu och jag köper mobilen utan abonnemang då.

Permalänk
Skrivet av Flink97:

Hej, jag har obegränsat med surf till min iphone 4 men vet någon om jag kommer få det om jag köper en iphone 5s eller någon som har 4g på mobilen för jag har ju 3g nu och jag köper mobilen utan abonnemang då.

Vilken operatör har du?
Är ditt abonnemang begränsat till 3G och du köper en iPhone 5s utan att byta abonnemang så kommer du ju inte kunna använda 4G.
Då får du välja mellan att antingen köra 3G med obegränsad data, eller byta till ett abonnemang med 4G med en låg datagräns.

Har du Tre så har de inte längre någon begränsning på hastigheten. Det märkte jag när jag bytte till en mobil med 4G. Hade upp till 6Mbit/s 3G när jag tog detta abonnemanget för några år sedan och nu på samma abonnemang med samma pris kan jag använda 4G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag sitter på 4G från 3 vilket jag tecknade för cirka sex månader sedan. Har 100Gb i datamängd och får runt 50mbit/s ner och 10mbit/s upp. Räcker gott och väl för mig och sambon trots stora mängder Netflix och Spotify.

299:- i månaden kostar det.

Har själv samma abbonemang , men jag streamar det mesta med Netflix ,Viaplay mm och det räcker inte till.
Tycker också det är fruktansvärt dyrt när man skall köpa till data , när man ändå har det största abonemanget ?

Skall jag köpa till 10GB är det 199kr, Då är det ju mycket billigare att köpa ett kontant kort med Hallon som tar 190kr för 20GB

Permalänk

Nu kommer ångesten :cry:

Vill gärna ta upp denna tråd igen för jag nu har blivit drabbad...

Ja jag har haft turen att fått fritt nät på min mobil fram tills häromdagen, då jag har varit välsignad av ett långt företagskontrakt, men som nu gått ut. Det hela började då jag fick whips 4/LTE på min Note 3;a (Kör CM12 dagligen (FOR LOLS)) och från mina ynka 3mbit/s fick jag nu 30 mbit/s ner. Det var då jag insåg att jag hade fått ett annat kontrakt. Ja så igår då, fick jag "Du har nu använt 80% av din datamängd....blabla KOSTAR FUCKING 99 plus moms för FUCKING 2Gb" SKIT bra. Hade i december ungefär 55 gb ner och upp...och en vanlig månad typ 30-45 till typ 60 vissa jobbiga månader. Så att få en gräns på 10gb passade inte bra.

Hur fan vågar dem göra såhär? Mjölkar dem pengar på alla så dem få ihop sitt jävla nät? Varför bygga ut till 4G om dem ändå inte kan hantera trafiken? Vilket jävla sätt. Fyfan, det är som att gå tillbaka i tiden. Men det värsta är att dem inte kan erbjuda något mera än 10gb, ja telia har 25gb eller vad fan det är...men obegränsat finns alltså inte för att alla jävla telefonbolag inte hade i tankarna att det kanske blir ganska mycket mera trafik av 4G kanske?

Jag vet inte, bara jävligt arg...
Bor granne med två från telia....ja..inte så glad nu...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Vill gärna ta upp denna tråd igen för jag nu har blivit drabbad...

Ja jag har haft turen att fått fritt nät på min mobil fram tills häromdagen, då jag har varit välsignad av ett långt företagskontrakt, men som nu gått ut. Det hela började då jag fick whips 4/LTE på min Note 3;a (Kör CM12 dagligen (FOR LOLS)) och från mina ynka 3mbit/s fick jag nu 30 mbit/s ner. Det var då jag insåg att jag hade fått ett annat kontrakt. Ja så igår då, fick jag "Du har nu använt 80% av din datamängd....blabla KOSTAR FUCKING 99 plus moms för FUCKING 2Gb" SKIT bra. Hade i december ungefär 55 gb ner och upp...och en vanlig månad typ 30-45 till typ 60 vissa jobbiga månader. Så att få en gräns på 10gb passade inte bra.

Hur fan vågar dem göra såhär? Mjölkar dem pengar på alla så dem få ihop sitt jävla nät? Varför bygga ut till 4G om dem ändå inte kan hantera trafiken? Vilket jävla sätt. Fyfan, det är som att gå tillbaka i tiden. Men det värsta är att dem inte kan erbjuda något mera än 10gb, ja telia har 25gb eller vad fan det är...men obegränsat finns alltså inte för att alla jävla telefonbolag inte hade i tankarna att det kanske blir ganska mycket mera trafik av 4G kanske?

Jag vet inte, bara jävligt arg...
Bor granne med två från telia....ja..inte så glad nu...

Ge dig nu, självklart vill operatörerna tjäna pengar, eller du har kanske en elleverantör med fri el med fast månadskostnad, eller du tankar bilen hos något bolag med fritt bränsle med fast månadskostnad. En restaurang med fast månadskostnad och ät hur mycket du vill hade inte heller varit fel.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Ge dig nu, självklart vill operatörerna tjäna pengar, eller du har kanske en elleverantör med fri el med fast månadskostnad, eller du tankar bilen hos något bolag med fritt bränsle med fast månadskostnad. En restaurang med fast månadskostnad och ät hur mycket du vill hade inte heller varit fel.

Jo men hur hände det att alla jävla telefon bolag helt plötsligt började begränsa datamängden?
Va? Ja jag betala en hyra i månaden, fast pris och har "fri el" även tillgång till obegränsat med varmvatten...
Fattar inte riktigt vad du menar? Men...
Tanka bilen för en fast månadskostnad hade varit något. Kan man ju ut och bränna satan! Fan tankat hela tiden...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedishg33k95:

Jo men hur hände det att alla jävla telefon bolag helt plötsligt började begränsa datamängden?
...

Var Telenor som började med obegränsad data. Lite komiskt då de tillsammans med Telia numera har snålaste quotan. Att alla började begränsa datamängden var för att kundstocken blev tillräcklig stor.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)