Tips på hörlursförstärkare/DAC till HD650

Permalänk
Medlem

Tips på hörlursförstärkare/DAC till HD650

Beställde just ett par nya hörlurar (HD 650) och tänkte höra vad ni rekommenderar för förstärkare och/eller DAC till dessa? Kör mina nuvarande genom mitt ljudkort i datorn (Creative Sound Blaster Z). Budget gärna <3000kr men det är inte helt satt i sten.

Kör även högtalare till datorn Adam A5X+KRK 10s som jag gärna kopplar in så att det går smidigt att växla mellan högtalare/hörlurar. Just nu växlar jag bara utgång på mitt ljudkort via datorn.

ASUS XONAR Essense One? Lite dyr, men verkar ha allt jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Om du spelar så kan du gått ha kvar ditt nuvarande ljudkort då det klarar av att driva lurarna.
Är du ute efter musik så tror jag O2/ODAC rekommenderas, Asus Essence STX II funkar också.

Permalänk
Medlem

Det fick bli Schiit Valhalla + Schiit Opti Modi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Det fick bli Schiit Valhalla + Schiit Opti Modi.

Du kommer nog bli helnöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Cambridge dacMagic plus precis och den är riktigt bra tycker jag. De var slut på HiFiClubben och hittade en 1 år begagnad, tänkte att man behöver ju inte alltid köpa allt nytt. Kanske i överkant av vad som behövs men jag räknar med att den håller ett tag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Kakann:

Det fick bli Schiit Valhalla + Schiit Opti Modi.

Valhalla 2 och Modi 2 väl?
Jag tror det blir siiitpra hursomhelst.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Valhalla 2 och Modi 2 väl?
Jag tror det blir siiitpra hursomhelst.

Begagnade, så det är version 1 tror jag. Stor skillnad?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Kakann:

Begagnade, så det är version 1 tror jag. Stor skillnad?

Inte hört Schiit tyvärr.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.