Har inte lirat på ÅR ! Vad köper jag ?

Permalänk
Medlem

Har inte lirat på ÅR ! Vad köper jag ?

Tjena mitt i natten. Tänkte fråga efter lite smakråd vad gäller 3 spel.

1. Far cry 4

Och vilket mellan
BF4
VS CoD

Som sagt länge sen men jag vill gärna ha ett spel med många timmars spelande samt great grafik och även et bra multiplayer

Tacksam för svar

Permalänk

Counter-Strike: Global Offensive. Om ska köra mycket single player Far Cry 4.

Permalänk
Inaktiv

Köp Far Cry 3 först om du inte har kört det, sparar en slant om du inte gillar det.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

BF4 utan tvek, CoD är ju för folk i åldern 6-14
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

BF4 utan tvek, CoD är ju för folk i åldern 6-14
/Lifooz

Pff, vicket skitsnack. I såna fall ligger BF4 i den åldersklassen också. För den delen ska inte småungar spela såna spel alls. Jag föredrar COD: World at War före alla andra COD och BF spel. Inte för att jag spelar det speciellt mycket längre, men det är klart det bästa spelet i multiplayer. Jag hade av de tre spelen valt Farcry 4

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Farcry 4.

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 , det finns pansarvagnar

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Hedersmedlem

Wolfenstein: The new order

Inget multiplayer men ett av de bästa klassiska FPS som gjorts. Väldigt ovanligt numera.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Battlefield 4 , det finns pansarvagnar

Och helikoptrar!

BF utan tvekan är ju lätt värt. Går säkert att få tag på för en billig peng numera.

Sen är det nog en bra idé att pröva på FC3 innan FC4 som många här har sagt. Dem är ju rätt lika i gameplay osv, men med mycket nytt och tillspetsat i fyran.

Permalänk
Permalänk
Medlem

199:- precis nu för standard

https://www.origin.com/sv-se/store/buy/battlefield-4/pc-downl...

//edit - var ju inte premium, ändrade lite

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av kby71:

1. Far cry 4

Och vilket mellan
BF4
VS CoD

Som sagt länge sen men jag vill gärna ha ett spel med många timmars spelande samt great grafik och även et bra multiplayer

Tacksam för svar

BF4 och även Assasin Creed om man nu gillar den serien! Tänkt själv börja spela igenom serien snart :)! Vet inte bara vart man ska börja haha

Visa signatur

The heart of the computer: Chassi: Fractal Design Define R4 // Modekort: MSI Gaming 3 Z97X // Processor: Intel Core i5 4690K @ 3,90GHZ
Grafikkort: ASUS Strix GTX 960 2GB OC GDDR5 // Minne: 8GB CL9 @ 1600MHz
Kylare: Be quiet Pure Rock // Nätaggregat: Cooler Master GM 550W
60-85 FPS @ Ultra BF4, 90-190 FPS @ Ultra WoW

Permalänk

Köpte mitt på ICA Maxi för 149:-
Dock ej download men lite motion skadar inte!

Visa signatur

The heart of the computer: Chassi: Fractal Design Define R4 // Modekort: MSI Gaming 3 Z97X // Processor: Intel Core i5 4690K @ 3,90GHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turboanden:

BF4 och även Assasin Creed om man nu gillar den serien! Tänkt själv börja spela igenom serien snart :)! Vet inte bara vart man ska börja haha

Håll dig ifrån AC.
Att något väldigt skumt sker på Ubi är tydligt (för mig) f.m. black flag, det krystas ut spel... långt ifrån färdiga, fulla med buggar, slarvigt avslutade.

En väldigt klockren recension av black flag skrev (spoilervarning):

http://whatculture.com/gaming/assassins-creed-4-black-flag-re...

Ubisoft however have decided to pull an EA and rake it a bit of money with the ending. See, why release a full game and then work on the next game when you can release most of the game and then charge people to complete it. They already tried this somewhat with AC3 by giving us a somewhat mediocre ending and then releasing some funky expensive DLC that made barely any change to the story.
This time Ubisoft decided that they weren’t even going to bother with an ending at all, instead they decided that it would be a lot more fun to have the player bouncing happily on the seat waiting for some wonderful plot twist and then throwing the credits at them. I was so flabbergasted I nearly missed a few tidbits that they decided to give their fans; you’re not joining the Assassin’s yet — (10 seconds of credits) — you’re moving back to England — (5 seconds of credits) — Edward has a daughter — (15 seconds of credits) — his wife is dead — (5 seconds of credits) –one of the Templars you “killed” is still alive — (10 seconds of credits) — you’re with your daughter at an opera in England and a young man comes up to her and asks her for a dance — (5 seconds of credits) — you have a son called Haytham — THE END. That’s right, the story’s not over, we don’t know what happens in the real world or what shenanigans Juno has been up to nor who on earth the sage was and why his accent slipped between Welsh and Irish every 5 seconds.

I didn’t believe it at first, I couldn’t believe it at first; this was the kind of rubbish I’d see in a Bioware ending not a Ubisoft one. It’s as if they were still developing the game and realised that if it came out after the PS4 people would mock the graphics so they quickly it pushed it out beforehand and then offered people a discount for the PS4 edition; that’s right I can now own the same game twice with absolutely not graphical difference on TWO consoles! I guess I can forgive all of this because they had some quirky jokes in the game, you see the Abstergo employees are actually modeled after Ubisoft employees, hysterically funny right? Actually no, that just strengthens the “wouldn’t be released before PS4″ argument and they couldn’t hire any additional voice actors in time so quickly decided to use themselves and pass it off as a hilarious joke that the press lapped up.
I do however have one final remark for Ubisoft, U-Play being a useless piece of programming space aside I did like the final achievement title of “Saw That One Coming” because in truth I didn’t. I grew to love the Assassin’s Creed game and was really looking forward to getting my hands on this next installment in the series. I kept double-checking my Amazon order and even left a little note for the postman to tell him to break a window and throw the game in if I didn’t answer the doorbell. How did you guys re-pay my excitement and dedication to your company? You pulled an EA and milked a series for the money and forced out a horrendous ending to a wonderfully fun PIRATE game.

Dold text
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag hade sparat pengar till nästa månad för att köpa GTA V till PC , League of Legends borde duga så länge

Far Cry 4 hade jag nog köpt annars
Finns även The Forest och Stranded Deep i alpha stadie som bjuder på rätt många timmar underhållning

Permalänk
Medlem

Hallå på eftermiddagen!

Skrivet av kby71:

1. Far cry 4

Och vilket mellan
BF4
VS CoD

Tacksam för svar

Det beror på vad för slags FPS spelupplevelse du är ute efter.
1) Singelplayer eller multiplayer
Far Cry slår alla BFs plus COD singelplayer tillsammans.

2) Multiplayer, med eller utan fordon
BF har fordon

3) Multiplayer, "många på varje sida"
BF har 32v32 (ibland även kallat clusterfuck). CoD har 9v9 tror jag. CSGO fokuserar på 5v5.

Kort sagt:
Singelplayer: Gå på FC
Multiplayer, med fordorn, stora lag: BF
Multiplayer, mindre lag: CSGO

Det är min uppfattning att spelarbasen för CoD minskat rätt så ordentligt de senaste åren.
Tex har CoDs undersektion här i Swecs forum tagits bort.

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Håll dig ifrån AC.
Att något väldigt skumt sker på Ubi är tydligt (för mig) f.m. black flag, det krystas ut spel... långt ifrån färdiga, fulla med buggar, slarvigt avslutade.

Ubisoft however have decided to pull an EA and rake it a bit of money with the ending. See, why release a full game and then work on the next game when you can release most of the game and then charge people to complete it. They already tried this somewhat with AC3 by giving us a somewhat mediocre ending and then releasing some funky expensive DLC that made barely any change to the story.
This time Ubisoft decided that they weren’t even going to bother with an ending at all, instead they decided that it would be a lot more fun to have the player bouncing happily on the seat waiting for some wonderful plot twist and then throwing the credits at them. I was so flabbergasted I nearly missed a few tidbits that they decided to give their fans; you’re not joining the Assassin’s yet — (10 seconds of credits) — you’re moving back to England — (5 seconds of credits) — Edward has a daughter — (15 seconds of credits) — his wife is dead — (5 seconds of credits) –one of the Templars you “killed” is still alive — (10 seconds of credits) — you’re with your daughter at an opera in England and a young man comes up to her and asks her for a dance — (5 seconds of credits) — you have a son called Haytham — THE END. That’s right, the story’s not over, we don’t know what happens in the real world or what shenanigans Juno has been up to nor who on earth the sage was and why his accent slipped between Welsh and Irish every 5 seconds.

I didn’t believe it at first, I couldn’t believe it at first; this was the kind of rubbish I’d see in a Bioware ending not a Ubisoft one. It’s as if they were still developing the game and realised that if it came out after the PS4 people would mock the graphics so they quickly it pushed it out beforehand and then offered people a discount for the PS4 edition; that’s right I can now own the same game twice with absolutely not graphical difference on TWO consoles! I guess I can forgive all of this because they had some quirky jokes in the game, you see the Abstergo employees are actually modeled after Ubisoft employees, hysterically funny right? Actually no, that just strengthens the “wouldn’t be released before PS4″ argument and they couldn’t hire any additional voice actors in time so quickly decided to use themselves and pass it off as a hilarious joke that the press lapped up.
I do however have one final remark for Ubisoft, U-Play being a useless piece of programming space aside I did like the final achievement title of “Saw That One Coming” because in truth I didn’t. I grew to love the Assassin’s Creed game and was really looking forward to getting my hands on this next installment in the series. I kept double-checking my Amazon order and even left a little note for the postman to tell him to break a window and throw the game in if I didn’t answer the doorbell. How did you guys re-pay my excitement and dedication to your company? You pulled an EA and milked a series for the money and forced out a horrendous ending to a wonderfully fun PIRATE game.

Dold text

Haha är det så illa alltså! Aja vi får se
Gillar storyn men som sagt smaken som baken!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hallå på eftermiddagen!

Det beror på vad för slags FPS spelupplevelse du är ute efter.
1) Singelplayer eller multiplayer
Far Cry slår alla BFs plus COD singelplayer tillsammans.

2) Multiplayer, med eller utan fordon
BF har fordon

3) Multiplayer, "många på varje sida"
BF har 32v32 (ibland även kallat clusterfuck). CoD har 9v9 tror jag. CSGO fokuserar på 5v5.

Kort sagt:
Singelplayer: Gå på FC
Multiplayer, med fordorn, stora lag: BF
Multiplayer, mindre lag: CSGO

Det är min uppfattning att spelarbasen för CoD minskat rätt så ordentligt de senaste åren.
Tex har CoDs undersektion här i Swecs forum tagits bort.

BF har till och med 64vs64, dock inte roligt att spela medmindre man spelar på stora banor, såsom Conquest! Spela inte Rush i 64vs64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MedionR:

BF har till och med 64vs64, dock inte roligt att spela medmindre man spelar på stora banor, såsom Conquest! Spela inte Rush i 64vs64.

I vilken version då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MedionR:

tankevurpa antar jag. serverna tar 64 spelare.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turboanden:

Köpte mitt på ICA Maxi för 149:-
Dock ej download men lite motion skadar inte!

Om du tycker att träning inte skadar så är du inte tillräckligt nördig för forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Håll dig ifrån AC.

Dold text

Allt från och med 2an till Black flag är ju fantastiska. Jag har inte spelat unity så jag kan inte säga så mycket om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

I vilken version då?

Skrivet av zsimpey:

tankevurpa antar jag. serverna tar 64 spelare.

Oj fan! Jag som tänkte fel! Blandade ihop lite där! (skyller på att man är sjuk)

Permalänk

AC Unity var jättebra (dock inte i klass med AC II), hade inga som helst problem med buggar eller krascher förutom blinkande vattenpölar (verkar enbart beröra SLI användare) som löstes genom att byta namn på ett par filer i katalogen!
http://www.dsogaming.com/news/assassins-creed-unity-sli-flick...

Det verkar som att de flesta buggar har varit på AMD baserade gfx kort/system.

Sen visst, självklart kunde det varit bättre optimerat, men som sagt, jag kör MSI GTX970 i SLI i 1440p och måste säga att jag inte på något sätt är missnöjd!

Permalänk
Hedersmedlem

Att lägga ut länkar som är preparerade för att inläggets skapare ska tjäna poäng eller pengar, så kallade referrals, bryter mot §9 i reglerna och något vi tycker extra illa om eftersom det är försåtligt.

*inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Bioshock Infinite. Så löjligt mycket bättre än allt i den här tråden. Det är det första du borde spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Shadow warrior http://store.steampowered.com/app/233130/ single player.
Singularity http://store.steampowered.com/app/42670/ single player.
BF4 för multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Bioshock Infinite. Så löjligt mycket bättre än allt i den här tråden. Det är det första du borde spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Grovt överskattat spel, precis som alla andra Bioshock. Totalt hjärndött FPS med tråkig meknik som bara överlever på en decent story och intressant design på omgivningen. Känslan i vapen i Bioshock är ju så man klöks.

Assassins Creed är OK. Har inte kommit något vidare bra spel i serien sen AC2, men har man inte spelat något av dem är det tillräckligt mycket nytt för att man ska kunna ha kul med Unity, finns ju många imponerande aspekter av det, framför allt så ser spelet rätt imponerande ut om man har en duglig dator.

Far cry 4 är fine. Ingen dunder-story men är ju öppet och mycket att göra i det, speciellt för folk som inte kört Far Cry 3 är det ett bra köp. Har man kört mycket Far Cry 3 lär man vara rätt mätt på det vid det här laget.

Ang. BF4 och CoD tycker jag personligen CS:Go är ett bättre val. BF4 är nice om man vill ha imponerande grafik eller storslaget casual spel, men spelet är sjukt rörigt och fordon förstör mer än de tillför gameplay enligt mig. Vet inte hur CoD scenen ser ut på PC nu för tiden, enligt mig är det klart bättre competitive multiplayer än battlefield, men CS:Go är ännu bättre i den aspekten.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5