Grand Theft Auto V för PC försenas ... igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bastich:

Hellre ett väldigt försenad spel än ett skitspel.
Fler bolag borde ta sig tiden till att finslipa spel än att möta en dead-line.
Känns ändå bättre än att köpa en halv-färdig produkt som kanske förblir halvdant efter utgivaren har cashat in.

Hur mycket mer press har dom nu efter flera uppskjutna datum på ett felfritt spel? Det finns inga felfria spel. Dom skjuter sig själva i foten med denna strategi.

Det kommer finnas buggar på dag 1 oavsett, så funkar PC! Hur blir din reaktion efter all denna väntan om spelet inte funkar? Tror du någon kommer tänka, oj vad bra att dom väntade så länge, det här spelet är verkligen buggigt... knappast.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Avstängd

Visst är det bra att dom polerar in i det sista, men det är jävligt illa att dom nu är inne på 3e datumet. Dom borde ta efter Blizzard och säga 'Soon™' eller 'When it's ready' och sedan gå ut med ett datum när dom vet att det går att hålla. Detta känns bara amatörmässigt.

Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Jag minns den gamla goda tiden när GTA släpptes till PC först

Du menar det allra första GTA alltså?

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Börjar faktiskt tröttna på detta, är VÄLDIGT oprofessionellt sätt att hantera en lansering. Om dom måste ändra sitt datum så många gånger, efter dom redan gått ut med ett datum så tyder det mer på inkompetens på flera nivåer i deras företag. Börjar faktiskt undra lite vad fan dom håller på med. Om man inte är 100% säker på ett datum så håll KÄFTEN tills ni vet säkert, det blir bara sämre PR av att göra så här.

Permalänk
Medlem

rockstar har inget sug att släppa spel till pc längre, dom bedrog oss pc spelare för länge sedan och inte har det blivit bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

rockstar har inget sug att släppa spel till pc längre, dom bedrog oss pc spelare för länge sedan och inte har det blivit bättre.

eller så har dom suget i och med att dom putsar till spelet gång på gång.
dom vill få en så bra launch som möjligt och inte göra en unity av allt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zxhosting:

GTA betyder mycket för mig, det är en värld där jag kan vara normal i utan att någon skulle säga att jag är en konstig person..

WTF? det är en fantasivärld, bäst för dig är kanske att inte spela gta och ta en promenad eller så?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Friterad:

Det är inte för att dom försenar, det är för att man är så oschyssta att man byter datum flera gånger, är man inte säker på ett datum kan dom ju strunta i att säga något om det? Tror det är som en del sagt att dom vill ha så många förhandsbokningar som möjligt för att säkerhetsställa att "tillräckligt" många köper spelet, GTA IV var ju ett fiasko vid release och släpptes 8 månader efter konsolversionerna. Bästa är om alla skiter i att förhandsboka överhuvudtaget, strunta i dom där pengarna man får för att förhandsboka, eller förhandsboka några få dagar eller en vecka innan release (tror inte dom ändrar ett datum så sent) i så fall.

Köper i ärlighetens namn inte hela den här pre-order teorin om jag ska vara ärlig, vet att bara GameStop här i Gävle har redan så många pre-orders att de fick öka sin order på spelet.
Tror alla som är dedikerad har förbokat och så redan, ser inte hur att skjuta upp det mer ska kunna göra något åt det annat än att tappa pre-orders - Spelet har redan sålts i miljoner, och är rätt säker på att flera miljoner är att komma med denna release, speciellt då heists kommer vara klart tills dess med

Nu kan jag inte svara för Rockstar och hur det set ut bakom kulliserna, men detta kan vara ett drag ur annat perspektiv med. Tänkte på att allt från Dying Light till Evolve har nyligen släppts, och de spelas flitigt och har sålt bra, så en teori jag anser mer trolig är att de avvaktar tills hypen kring de spelen har lagt sig.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ja köper inte längre argumentet "Spelet blir färdigt då". Skiten har blivit uppskjuten tre gånger nu, och i höst har det gått två år sedan release. För det första är det hutlöst att de tar fullpris för ett tvǻ år gammalt spel. För det andra är allt bortom en perfekt port en skam.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Skönt att dom inte bara släpper ett ofärdigt spel som så många andra, ta god tid på er Rockstar!

Jo jo, men ibland får det faktiskt räcka. Om de säger ett datum ska det vara det datumet spelet släpps på, och inte få en massa förhoppningar och slöseri på all hype som byggts upp... Jag var taggad som fan för 1 månad sedan, nu känner jag inte alls samma sug.

En, i värsta fall två förseningar, fine, men tre? Nej, någon gräns får det vara.

Rockstar, ni får ta god tid på er, men säg inte ett datum innan det är 101% säkert.

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

eller så har dom suget i och med att dom putsar till spelet gång på gång.
dom vill få en så bra launch som möjligt och inte göra en unity av allt

Spelet var färdigputsat till PC för säkert ett år sedan. Detta är bara för att mjölka pengar. En ganska vettig strategi antar jag

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therasense:

Jag är lite nyfiken på hur ni som planerar att köpa spelet tänker? RS gör ett medvetet val att utvecka spelet till konsoller och nästan två år senare får PC-spelarna privilegiet att betala för det. Tycker ni att det är rimligt?

Du pratar som att det är din gudabenådade rätt här i livet att få spela GTA V på PC.

Dags att luta sig tillbaka och få lite perspektiv på saker och ting?

Permalänk

Är det tre praktikanter som gör portningen till pc eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

snarare att utvecklarna är trötta på att utveckla samma spel för femte gången i rad ( 1,2,3,4 .. 5 xbox360, ps3, xbox one, ps4 ... PC) seriöst sluta ljuga rockstar, hur dumma tror dom folk är? Vilken projekledare som helst med deras resurser skulle fixa ett datum, det kallas beviljad övertid och extra personal = dollar fråga.. clearade dom inte en miljard dollar med detta spel till gamla konsolgenerationen?

Det är så himla löjligt att skjuta upp ett spel som är färdigt och över ett år gammalt.. man skulle kunna tro att det är nya episoder av GTA V eller ett helt nytt spel.

Allt det här är en täckmantel för mulitplayer och heist som drar ut på det.

Att de fick in en miljard från förra konsolgenerationen skulle vara en värdelös anledning för att lägga mer pengar på övertid och mer personal till PC versionen om de inte tror att PC versionen skulle tjäna in de extra kostnaderna själv. Övertid och extra personal är ju exakt samma sak som mer tid i dagar med samma personal för att polera spelet. Ser inte lögnen någonstans när du säger samma sak som dem.

Jag gissar att de har valt att satsa sin personal på att få till heists för konsolversionerna. De har väl räknat ut att PC versionen inte kommer ge så stora inkomster som att först satsa på PS4/xone och nu heists. Sen är det jäkligt dåligt gjort av Rockstar att fortsätta sätta datum de inte kan hålla, oavsett anledning.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

Den som väntar på nått gott väntar alltid förlänge :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Sämst. Allt jag har att säga.

Permalänk
Inaktiv

GTA är så j*kla överhypat så det sjunger om det! Lika överhypet som Destiny på senare år. Nej det enda GTA-spelet som jag tyckte var nydanande var GTA 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varrity:

Förstår inte varför folk gnäller. Helt seriöst, ni blir bat shit crazy då spel som BF3/BF4 släpps för tidigt med buggar. Men då en spelutvecklare skjuter upp det för att inte få en likadan release så går blir ni förbannade också. Mogna för helvete och inse att det är såhär vi vill ha det. Spelen ska fungera på release som de gjorde förr, inte att det behövs en day 1 patch...
Suck..

Men dessa spel ovan blev ju inte ens försenade..

Permalänk
Medlem

Duke Nukem Forever incoming!

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Trist med försening, men jag lade ner med bitterheten under förra förseningen. Betänk då att jag både köpt merchandise enbart för att ha på release-natten, för att nyligen få reda på att min lokala GameStop av allt att döma inte kommer ha nattöppet. Dessutom hade jag tagit ut en veckas semester till releasen, vilken jag med nöd och näppe lyckades få flyttad till den planerade releasen i mars, en semester jag får spendera med någonting annat nu.

Sen kan man ju fundera lite mer vad det är för revolutionerande datorhårdvara som kommit ut sen 22 november 2014? Läst mycket gnäll här om uppgraderingar blivit för gamla, vilka uppgraderingar då är frågan? Det är mycket snack om portning också, trots att PC-versionen inte är en port, och att problemen de stött på under utvecklingen med största sannolikhet inte alls är gemensamma med någon av konsollversionerna. Tyvärr finns det ingen information i världen som duger för de som bestämt sig för att GTA V är GTA IV, och att ingenting förändrats sen 2008, så jag finner inte att det är meningsfullt att argumentera om det.

Jag ser fram emot att kunna spela den fulländade versionen av GTA 5 på PC. Hellre lite fördröjning och ett bättre spel!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MROO:

Duke Nukem Forever incoming!

Det tog 14 år för att göra det spelet. Ett mycket bra spel. Hoppas det kommer mer spel från dom.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av Finkelzvin:

Du pratar som att det är din gudabenådade rätt här i livet att få spela GTA V på PC.

Absolut inte! Jag hade inte sagt ett ljud om de från början annonserat att det här spelet aldrig någonsin kommer att släppas till PC. Nu har de dock valt att göra så och det jag reagerar på är att vi får tillgång till det nästan två år efter alla andra.

Jag vet inte hur du lever ditt liv men jag för min del har aldrig och kommer aldrig att betala för att bli tagen i arslet och därför var jag lite nyfiken på hur andra tänker.

Permalänk
Medlem

men nu måste dom skämta... VAFAN ÄR DETTA?!? tycker det är äckligt dåligt av dom att släppa till PC så långt efter och sedan dessutom försena det flera gånger väldigt mycket. kommer fan aldrig få spela skiten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therasense:

det jag reagerar på är att vi får tillgång till det nästan två år efter alla andra.

Det är ju dock inte PS3/Xbox360-versionen vi får på PC, med samma usla grafik osv. så jämförelsen haltar något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det är ju dock inte PS3/Xbox360-versionen vi får på PC, med samma usla grafik osv. så jämförelsen haltar något.

Jupp, det är väl snart det enda försvaret Rockstar kan använda sig av: att PC får GTA 5.5

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Hur blir din reaktion efter all denna väntan om spelet inte funkar? Tror du någon kommer tänka, oj vad bra att dom väntade så länge, det här spelet är verkligen buggigt... knappast.

Det kommer inte att bli någon reaktion, för de kommer inte få se mina pengar innan jag fått bekräftat att det är spelbart. Och jag förväntar mig inte någon obefläckat mästerverk. Förbokar man, eller köper på release dagen, så får man skylla sig själv om man blir missnöjd. Deras misslyckan till att leverera är ingen ursäkt för att ha varit naivt som köpare.

Permalänk
Skrivet av anon34034:

Det är väl fortfarande samma story som konsolerna gått igenom?

Samma story som jag försökte lagga mig igenom på ett PS3. Så tja, har fortfarande runt 70% kvar

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therasense:

Absolut inte! Jag hade inte sagt ett ljud om de från början annonserat att det här spelet aldrig någonsin kommer att släppas till PC. Nu har de dock valt att göra så och det jag reagerar på är att vi får tillgång till det nästan två år efter alla andra.

Jag vet inte hur du lever ditt liv men jag för min del har aldrig och kommer aldrig att betala för att bli tagen i arslet och därför var jag lite nyfiken på hur andra tänker.

Hur tänker du då och vad ska du göra när det väl släpps?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av xapa112:

Ja köper inte längre argumentet "Spelet blir färdigt då". Skiten har blivit uppskjuten tre gånger nu, och i höst har det gått två år sedan release. För det första är det hutlöst att de tar fullpris för ett tvǻ år gammalt spel. För det andra är allt bortom en perfekt port en skam.

Skrivet av patronfromsweden:

Jo jo, men ibland får det faktiskt räcka. Om de säger ett datum ska det vara det datumet spelet släpps på, och inte få en massa förhoppningar och slöseri på all hype som byggts upp... Jag var taggad som fan för 1 månad sedan, nu känner jag inte alls samma sug.

En, i värsta fall två förseningar, fine, men tre? Nej, någon gräns får det vara.

Rockstar, ni får ta god tid på er, men säg inte ett datum innan det är 101% säkert.

För det första så börjades inte spelet portas alls fören det var släppt på last-gen, varken till PC eller current gen konsollern, som jag har blivit införstådd. Mycket med att Rockstar ansåg att det är för mycket piratkopiering på PC sidan och det knappt skulle vara värt mödan. Och klart det tar tid då, speciellt om man vill göra det rätt från första början och undvika en katastrof (som med GTA IV).

Sedan ser jag inte problemet med att ta fullpris för ett "gammalt" spel, när det är väldigt uppdaterat både visuellt och content-wise. Som att säga att Metro Redux inte skulle vara värt det, de har ju "bara" uppdaterat alla models, scripta om i en uppdaterad motor och lagt till en drös med effekter för PC-sidan och current gen - Gjorde de säkert på kafferasten, eller vänta lite..?

Det folk inte verkar förstå med datum är att de är preliminära, oavsett vad företaget egentligen utger för attityd kring det hela. Är produkten inte klar i deras tyckte, då är den inte klar. Det är inte bilar vi pratar om, det är mjukvara, och alla sorters problem kan uppstå längs vägen som inte kan förutspås på samma vis som mycket annat (tex. film) - Ej heller hur snabbt det egentligen kommer ta att fixa då det kan uppkomma andra komplikationer som man inte förutspådde längs vägen.

Och jag fattar inte hur samma personer som klagar på trasiga spel sedan kan sitta och klaga när ett företag pushar för att fixa sitt spel.. Skit i att köpa det då om ni inte kan vänta, ser dock inte vad det spelar för roll med ett halvår hit eller dit i detta fall när väntan redan varit så lång - Om man måste hypa ett spel för att rättfärdiga köpet då ser jag inte anledning att köpa det då 'Ni' förmodligen inte kommer njuta av produkten i vilket fall, oavsett skick.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon114264:

GTA är så j*kla överhypat så det sjunger om det! Lika överhypet som Destiny på senare år. Nej det enda GTA-spelet som jag tyckte var nydanande var GTA 3.

Överhypat? Kanske
Bästa spelet i serien? Helt klart, handsdown.

Tror faktiskt de flesta som säger att spelet är överhypat/överskattat eller dylikt inte ens har spelet det om jag ska vara ärlig, själv har jag kört igenom singleplayer 3 gånger på PS3.an redan och tycker fortfarande det är ett roligt spel och kommer skaffa PC versionen för att lira online med vänner.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >