Grand Theft Auto V för PC försenas ... igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

För det första så börjades inte spelet portas alls fören det var släppt på last-gen, varken till PC eller current gen konsollern, som jag har blivit införstådd. Mycket med att Rockstar ansåg att det är för mycket piratkopiering på PC sidan och det knappt skulle vara värt mödan. Och klart det tar tid då, speciellt om man vill göra det rätt från första början och undvika en katastrof (som med GTA IV).

Sedan ser jag inte problemet med att ta fullpris för ett "gammalt" spel, när det är väldigt uppdaterat både visuellt och content-wise. Som att säga att Metro Redux inte skulle vara värt det, de har ju "bara" uppdaterat alla models, scripta om i en uppdaterad motor och lagt till en drös med effekter för PC-sidan och current gen - Gjorde de säkert på kafferasten, eller vänta lite..?

Det folk inte verkar förstå med datum är att de är preliminära, oavsett vad företaget egentligen utger för attityd kring det hela. Är produkten inte klar i deras tyckte, då är den inte klar. Det är inte bilar vi pratar om, det är mjukvara, och alla sorters problem kan uppstå längs vägen som inte kan förutspås på samma vis som mycket annat (tex. film) - Ej heller hur snabbt det egentligen kommer ta att fixa då det kan uppkomma andra komplikationer som man inte förutspådde längs vägen.

Och jag fattar inte hur samma personer som klagar på trasiga spel sedan kan sitta och klaga när ett företag pushar för att fixa sitt spel.. Skit i att köpa det då om ni inte kan vänta, ser dock inte vad det spelar för roll med ett halvår hit eller dit i detta fall när väntan redan varit så lång - Om man måste hypa ett spel för att rättfärdiga köpet då ser jag inte anledning att köpa det då 'Ni' förmodligen inte kommer njuta av produkten i vilket fall, oavsett skick.

Fast dom flesta bryr sig inte om att det tar lång tid egentligen det är att man byter datum hela tiden. Man ska inte sätta datum om man inte vet, visserligen är det ok att byta en gång eller så för att det inte ska bli katastrof men om spelet var så långt ifrån klart skulle dom inte sagt något datum alls utan kanske snarare "våren 2015" "sommaren 2015" osv.

Permalänk
Inaktiv

The pie is a lie, eller hur det nu var.

För min del blir det PS4 utgåvan bara jag gjort mig av med PS3 utgåvan och plockar troligen upp PC-versionen när priset sjunkit. Infon om att Rockstars ska ansvara för DRM ändrade planerna något för mig.

Trist för de som fortfarande väntar på den mytomspunna PC-utgåvan iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Skojar du nu eller? Half life 4 hinner fan bli utannonserat.

Skojar du! Half life 5 hinner fan bli utannonserat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av atnek:

Detta känns bara amatörmässigt.

Skrivet av Wolfgrin:

Börjar faktiskt tröttna på detta, är VÄLDIGT oprofessionellt sätt att hantera en lansering. Om dom måste ändra sitt datum så många gånger, efter dom redan gått ut med ett datum så tyder det mer på inkompetens på flera nivåer i deras företag. Börjar faktiskt undra lite vad fan dom håller på med. Om man inte är 100% säker på ett datum så håll KÄFTEN tills ni vet säkert, det blir bara sämre PR av att göra så här.

Man kan ju se det som ni två (m fl), men jag tror snarare det är som Grumie säger. De har vetat länge att de inte kommer hålla sina datum. Det är ett spel för galleriet och de vet nog mycket väl vad de håller på med när de gör som de gör.

Skrivet av Grumie:

Spelet var färdigputsat till PC för säkert ett år sedan. Detta är bara för att mjölka pengar. En ganska vettig strategi antar jag

Permalänk
Medlem

Allvarligt, att skjuta på ett spel 1 gång är "ok".. Två, "nja, men ok då"... tre, "nej".. Men nu är det väl fjärde gången. Jag finner längre inga ord.

Det luktar Duke Nukem.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Allvarligt, att skjuta på ett spel 1 gång är "ok".. Två, "nja, men ok då"... tre, "nej".. Men nu är det väl fjärde gången. Jag finner längre inga ord.

Det luktar Duke Nukem.

Hellre att man skjuter på det och släpper ett välpolerat spel.

Det finns alltförmånga speltillverkare som borde skjuta mer på sina spel, Rome II Total war tillexemepl, ungefär ett år efter release var spelet "äntligen" färdigt. Man hade behövt skjuta på spelet minst 10-12 gånger, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Hellre att man skjuter på det och släpper ett välpolerat spel.

Det finns alltförmånga speltillverkare som borde skjuta mer på sina spel, Rome II Total war tillexemepl, ungefär ett år efter release var spelet "äntligen" färdigt. Man hade behövt skjuta på spelet minst 10-12 gånger, haha.

Din åsikt ja..

Spelet har redan funnits ett bra tag till PS4 (x86). Att finlira till mus o tangentbord ska inte behöva ta ett halvt-sekel. Hade det varit ett helt nytt spel hade det varit en annan femma.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Entusiast

Det är svårare än man kan tro att porta ett spel från konsol till PC. Det är inte "bara att..."
Det är så oerhört mycket som måste trimmas om och fixas till. Massor av smådetaljer. Smådetaljer som kan sänka även de bästa spelen om det inte görs ordenkligt.

Jag säger som en del andra redan gjort:
Hellre en försenad välpolerad och proper PC-release, än en express-släppt halvslafsig konsolportning.
Jag själv tillhör skaran som får bismak i munnen varje gång man hör "konsolportning". Det är det värsta man kan utsätta en PC-gamer för.

(Att spela snabba konsolportningar för PC är som att köra en traktor från passgerarsätet... baklänges.)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Gör mig ingenting denna gången, ska flytta den 1:april. Vilket betyder, fiber, istället för adsl. 100/10 istället för "24mbit" (10-12/1)

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Din åsikt ja..

Spelet har redan funnits ett bra tag till PS4 (x86). Att finlira till mus o tangentbord ska inte behöva ta ett halvt-sekel. Hade det varit ett helt nytt spel hade det varit en annan femma.

Då kan du ringa Rockstar och koda lite åt dom, det "borde ju inte ta så lång tid" hahahaha

Permalänk
Medlem

Visst, det är väl bra att dom vill släppa ett buggfritt spel som är välpolerat, en delay eller två skadar väl inte, men någonstans så får det väl vara nog? Kan dom inte sätta en realistisk deadline alls?

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Visst, det är väl bra att dom vill släppa ett buggfritt spel som är välpolerat, en delay eller två skadar väl inte, men någonstans så får det väl vara nog? Kan dom inte sätta en realistisk deadline alls?

Nej, eftersom ingen hittills lyckats släppa ett enda buggfritt och välpolerat spel sedan last-gen kom så är det nog svårt med realistiska deadlines, eftersom ingen faktiskt vet hur lång tid det tar att göra färdigt ett spel år 2015.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Med dessa förseningar hoppas jag verkligen att spelet blir bra så man inte kastar pengarna i sjön!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag känner bara att det är lika bra att installera GTA SA och skippa GTA V, SA var legendariskt och kommer antagligen göra så att GTA V kännas dåligt.
Med tanke på hur besviken jag var på GTA 4 så är mitt hopp om att GTA V kommer att vara bra och utan problem/buggar väldigt liten.
Om GTA V inte blir en värdig uppföljare till GTA SA och tidigare GTA spel så är det bara att inse att eran för GTA vill vara över. Tragiskt dock.

Permalänk
Medlem

Gör inte mig mycket, så länge det fungerar bra nät det väl släpps.
Homeworld släpps ju nu om några timmar, det lär hålla mig upptagen i många veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Kan vänta......
......har ingen brådska.......
......ja' ä' inte bitter....................................

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är bättre om de säger att det släpps X år så slipper de ge ut falskt hopp. T.ex. tänk er dem som har tagit ut ledighet för att kunna spela detta på lanseringsdagen. Må vara en liten grupp men ändå. Såg fram emot släppet, så försenar det dem inte de en gång, utan två...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Visst, det är väl bra att dom vill släppa ett buggfritt spel som är välpolerat, en delay eller två skadar väl inte, men någonstans så får det väl vara nog? Kan dom inte sätta en realistisk deadline alls?

Precis, även om de släpper spelet har de ju möjlighet att släppa div. patchar i dagens samhälle.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Inaktiv

Fattar inte grejen med att vara releasekåt. Bättre att inte säga något datum alls (som vissa vettiga utvecklare gör)och bara släppa när det är klart, än att säga det ena och det tredje och inte hålla något av sina löften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Jag känner bara att det är lika bra att installera GTA SA och skippa GTA V, SA var legendariskt och kommer antagligen göra så att GTA V kännas dåligt.

Ja sätt igång och spela GTA SA nu, det gjorde jag. Plågsamt dålig grafik, usel motor, oresponsiva kontroller, animerade rörelser, Og Loc, liten view distance, massa slapstick, kass AI, obligatoriska dans/lowrider-missions osv.

Kan du vara vänlig att definiera vad, förutom nostalgi, som är så bra med GTA SA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Alltså folk ibland...

Släpper Ubisoft ett Ass-creed spel som inte funkar, då klagas det på ofärdiga spel.
Släpper Bungie ett spel med mediokra reviews (Destiny) och obefintligt lategame, då säljer spelet som smör och klagas sedan att det saknas content.
Nu när Rockstar pushar spelet(GTA5) för de anser att spelet inte är dugligt eller lever upp till hypen som skapats, så ska det likt förbannat klagas och avbokas?!

Herregud, vad spelar ni spel ens för? Ännu mindre bryr er om de senaste spelen då ni uppenbarligen aldrig blir nöjd oavsett..

Förstår känslan av att behöva vänta, men lär vara bättre att sitta 1 månad till och spela Evolve/(annat valfritt spel) och få en produkt som inte kraschar, har prestanda problem eller buggar sönder stup i kvarten, än att sitta med GTA5 i handen idag och iaf inte kunna spela för det lär patchas så förbannat.

Snyggt kopierat, det du skrev har redan skrivits.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Ja sätt igång och spela GTA SA nu, det gjorde jag. Plågsamt dålig grafik, usel motor, oresponsiva kontroller, animerade rörelser, Og Loc, liten view distance, massa slapstick, kass AI, obligatoriska dans/lowrider-missions osv.

Kan du vara vänlig att definiera vad, förutom nostalgi, som är så bra med GTA SA?

En sak som är till GTA: San Andreas fördel är möjligen den ganska stora spelvärlden. GTA V känns mest som en ö med en stor stad i ena änden. Var mest det jag störde mig på GTA V, underbart spel i övrigt.

Permalänk
Inaktiv

Jag säger bara Blizzard. Det är klart när det är klart. Inga releasedatum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner en viss "steam tid" över detta fiaskot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

min hype dör sakta ut och snart kommer sommarsäsongen då man absolut inte har tid och spendera framför datorn.. fyfan vad lågt av dom och skjuta upp det ytterligare!

Ja.

Det är bättre att dom gör färdigt ett spel och kommer ut med ett releasedatum med två veckors varsel.
Hellre det än som i detta fallet eller som driveclub, jävla besvikelse när dom bygger upp en hype så blir det bara pannkaka.

Och jag håller med dig, sommaren sitter man inte och spelar. Då grillar man, dricker saft, semestrar och träffar polare&familj.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Ja.

Det är bättre att dom gör färdigt ett spel och kommer ut med ett releasedatum med två veckors varsel.
Hellre det än som i detta fallet eller som driveclub, jävla besvikelse när dom bygger upp en hype så blir det bara pannkaka.

Och jag håller med dig, sommaren sitter man inte och spelar. Då grillar man, dricker saft, semestrar och träffar polare&familj.

Har ju ägt spelet på ps3 och ps4 men vill ha 60 fps och bra flyt och fin grafik sen vill jag skjuta med mus o tangentbord och köra med xbox 360 kontroll o de kan jag göra på PC de var så jag spelade GTA IV iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ser redan nu den dåliga porten framför mig!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av atnek:

Visst är det bra att dom polerar in i det sista, men det är jävligt illa att dom nu är inne på 3e datumet. Dom borde ta efter Blizzard och säga 'Soon™' eller 'When it's ready' och sedan gå ut med ett datum när dom vet att det går att hålla. Detta känns bara amatörmässigt.

Blizzard kör dock alltid med väldiga långa betor istället..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Ser redan nu den dåliga porten framför mig!

Jag är faktiskt inte så säker på det. Det kan ju knappast ha undgått dem vilket jävla dåligt jobb de gjorde med GTA IV så rimligtvis undviker de att göra samma misstag igen.

Max Payne 3 är enligt mig en riktigt bra port så det talar ju för att de verkar ha fått rätsida på det. Har haft dålig koll på spelmarknaden den senaste tiden. Har R* släppt något efter MP3 som varit katastrofalt?