Samsungs senaste firmware till 850 Pro SSD kan orsaka död och förintelse

Permalänk
Melding Plague

Samsungs senaste firmware till 850 Pro SSD kan orsaka död och förintelse

Hundratals användare rapporterar om att den senaste mjukvaran till Samsung 850 Pro SSD gör lagringsenheten fullständigt obrukbar och riskerar att orsaka en total dataförlust.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oh wow... Först 840-problemen och nu detta. Har Samsung glömt hur man bygger SSD-enheter nu för tiden?

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

"död och förintelse", hahaha den titeln! Men vafan?! Nu e Samsung dött för mig som SSD tillverkare.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Går bra för Samsung.

Kanske dags att anställa nytt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Navi97:

Oh wow... Först 840-problemen och nu detta. Har Samsung glömt hur man bygger SSD-enheter nu för tiden?

Sitter fint med min 830 just nu.

Permalänk
Medlem

Tur att jag sitter på 840 pro som fungerar perfekt men man blir ju lite tveksam om man vågar köpa ssd från samsung igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av livetsgoda:

Går bra för Samsung.

Kanske dags att anställa nytt?

Ja, världen översvämmas av kompetent SSD folk.

Permalänk

Tja och detta är inget fel enligt samsung, precis som 840 Ingen idé att göra RMA för felet existerar inte, eller hur Samsung?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Love the title.

Jobbigt för samsung :/

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag min gamla goda Crucial m4, den håller i sig bra än

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Det kanske hade varit bättre att göra någon ny modell istället för att fixa firmwares :-/

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Fett Wierd,

Har inte upplevt några problem alls med mitt 840 inte ens före eller efter de gick ut med att det var problem första gången.
Gillar Samsungs SSD enheter starkt riktigt snabb och stabil i alla fall mitt exemplar tror nog folk bara överdriver eller gör en liten sak till världens problemet.

Ärligt talat hur många här inne upplever problem med sina Samsungs utan att köra en massa benchmarks och verkligen kämpa för att hitta felen?

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Inaktiv

Erfarenhet 1: säkerhetskopiera OFTA.
Erfarenhet 2: ändra inte något som fungerar bra i onödan (låt andra testa nyheterna och ta eventuella smällar).

/Tråkig gubbe som behöver en välfungerande dator ...

Permalänk

No more Samsung for me!

Permalänk
Medlem

Så mycket för att man är säker så länge man köper PRO-modellerna. Har helt tappat förtroendet för Samsungs SSD-enheter och förpassar min 840 basic (som antagligen aldrig kommer att få någon kärlek) till samlingen diskar där sällan använda saker installeras.

Får väl bli intel nästa gång.

Permalänk
Inaktiv

Hehe, gillar rubriken skarpt.

Alltid riskabelt med att installera firmware. Om man absolut måste så är det bra att invänta rapporter. Så lagomt passande att det händer Samsung igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Det går bra nu"
Intressant hur en storaktör på marknaden kan falla så snabbt i anseende från konsumenter.

Permalänk
Medlem

Jösses nu är Samsung helt uteslutet när man köper/rekommenderar SSDer

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Får väl bli intel nästa gång.

Suck. Vända kappan efter vinden när det passar. Du kanske har glömt alla problem Intel haft med sina SSD's?

Det är bara människor bakom allt och människor gör misstag, även de på Intel.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skäggig legend

Vad håller de på med? Vilken disk ska man sattsa på idag? MX100/200?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Dont you know, it´s not a bug it´s a feature

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Verkar ju vara en riktigt sorglig historia med samsungs's ssd diskar. Kommer aldrig någonsin köpa en sådan. Noll förtroende.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

840 PRO MASTER RACE!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Ingen OLED satsning plus enorma problem med SSD:er. Great...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av morxy49:

Tacka vet jag min gamla goda Crucial m4, den håller i sig bra än

Det är rätt illa när en SSD jämförs med Crucial M4 i pålitlighet och förlorar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv

If it ain't broken, don't fix it. Har trampat på den mina tidigare. Numera låter jag andra betatesta uppdateringar innan jag uppdaterar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av El_Raspberry:

Sitter fint med min 830 just nu.

Han sade "nu för tiden". Samsung 830 är gammal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Fett Wierd,

Har inte upplevt några problem alls med mitt 840 inte ens före eller efter de gick ut med att det var problem första gången.
Gillar Samsungs SSD enheter starkt riktigt snabb och stabil i alla fall mitt exemplar tror nog folk bara överdriver eller gör en liten sak till världens problemet.

Ärligt talat hur många här inne upplever problem med sina Samsungs utan att köra en massa benchmarks och verkligen kämpa för att hitta felen?

Rapid mode fuckade upp hela min dator, fick starta om den flera gånger innan något hände, fick bluescreens, spel startade inte, filer sparades inte alltid, den bootade långsammare än min 2,5 hdd på 5400 rpm, SSDn hittades inte i sumsung magician. Sen stängde jag av rapid mode och problemen försvann, kanske är något seg vid uppstart men det kan jag leva med, värt att nämna är att jag har ca 100 gb ledigt på SSDn.

Så ja, problemen finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Glad att jag hållt mej till Intel's SSDer, men jag tror inte det här blir nått större bakslag för samsung om man tittar på hur dom dominerar marknaden inom nästan alla sektorer. Samsung kan mycket väl vara det mest kompletta elektronikföretaget i industrin, så har svårt att se detta få nån större effekt på deras försäljning.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Ser att sweclockers tagit lärdom från Aftonbladets rubriksättningar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.