Samsung Galaxy S6 i stor bildläcka

Permalänk
Skrivet av TObbeSkatt:

Vaarför är det alltid sådant jääävla gnäll om design-kopiering inom telefoner? Kolla tex Ford Focus som "snott Aston martin" grillen, ingen gnäller å bölar direkt över det? Tänk om Joseph Cugnot skulle tagit patent på ratten när han byggde den första bilen? Hur skulle dagens bilar sett ut då? Eller om Kelsey Hayes skulle tagit patent på ABS-bromsar?... herre gud.

*host* subaru BRZ, Toyota GT86, Scion FRS *host*
dessa 3 bilar var det ganska livat över

Måste hålla med om att det stjäls viss design eller vad man ska kalla de, men det blir oftast livat då.
Andra du skriver går inte riktigt ihop då ratten är rund av en anledning samt att de första rattarna inte satt i bilar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dom är inte fula tycker jag, visserligen kanske det hade varit lite snyggare utan men då får man istället sämre Wifi osv, det är därför man har streck av plast så att signalerna inte saktar ner lika mycket som om det vore helt gjort av metall

Jag vet anledningen till dom ^^
Bara citerade föregående talare

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

Galaxy S6 Edge verkar cool, men jag är skeptisk till om detta med Edge gör den mer ömtålig för stötar?
Och skulle vilja se droptest innan jag köper en sådan och ja jag tycker alla vanliga smartphones är för ömtåliga.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Skulle jag ha ny hade det varit Oneplus, men det kan vara så att folk vill ha en fysisk butik att kunna gå till vid fel, personligen tycker jag det är mycket mer bekvämt. Om man sparar flera tusen är det dock värt att beställa från utlandet

OnePlus är ju läskigt stor och klumpig med medelmåttig hårdvara jämfört med flagskeppstelefonerna anno 2015. Den passar säkert somliga, men jag vill ha en smidigare mobil som ligger bra i MIN jeansficka.

Jag gillar faktiskt designen på s6:an, ska bli kul att känna och klämma på. Dock blir det nog inte min nästa telefon eftersom jag inte riktigt gilla TW.

Permalänk
Medlem

Hej,
Den se inte bra ut-Har Samsung inga Ideen mera. Tycker absulut inte om en Apple,har själf en Samsung Galaxy Note 4-jag,fatta inte rätt.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Är det ingen här som använder skydd på sin telefon?

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PerUtanZ:

Är det ingen här som använder skydd på sin telefon?

Jag har aldrig haft någon form utav skydd på mina mobiler, är man försiktig så behövs det inte.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Lär inte bli en S6, min s3 är ju snyggare (vissa saker i alla fall):)
Men man får väl se hur slutresultatet bli. Men att ha sim kort i sån där vagga är ju värdelöst :/

Nä den förste som lanserar en med oled skärm, med löstagbart bakstycke köper jag

Tyvärr verkar inte riktiga LG flex 2 komma till sverige (bara snikversionen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

OnePlus är ju läskigt stor och klumpig med medelmåttig hårdvara jämfört med flagskeppstelefonerna anno 2015. Den passar säkert somliga, men jag vill ha en smidigare mobil som ligger bra i MIN jeansficka.

Jag gillar faktiskt designen på s6:an, ska bli kul att känna och klämma på. Dock blir det nog inte min nästa telefon eftersom jag inte riktigt gilla TW.

Oneplus har knappast medelmåttig hårdvara, kommer en ny i år också. Större skärm är inte heller lika med klumpighet och normalstorlek är ca 5" idag, Oneplus är ju inte så överdrivet stor, en del som är små till växten eller har tighta kläder kanske. Kan ju vara en preferens också men dom flesta har ju stora lurar idag

Permalänk
Medlem

Inget utbyttbart batteri? Inget Micro-SD? Fan ska Samsung också börja med denna skit nu? Finns snart ingen tillverkare kvar.

Permalänk
Hedersmedlem

Livlig fantasi.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

En "iPhone" med bloatoperativ så fyndigt skall den ha lightning kontakt med.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Blev chockad över priset. Förväntade mig 6-7. Men första intrycket var att dom hade kopierat htc

Visa signatur

Burk Core i7-4790K Cooler Master 80plus Bronze, 750W HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB ASUS LGA1150 Z97-AR
Fractal Design Define R5 Black Pearl EVGA GeForce GTX 980 SC ACX 2.0 Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" 7mm OEM

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Men äger inte Ford Aston Martin? Har för mig det i alla fall. Annars hade de aldrig försökt sig på något sånt. Är ju inte som att Apple äger Samsung eller tvärt om direkt.

Men jag håller med om att hysterin kring vem som kopierar vem är larvig. Vem bryr sig? I fallet att härma Apple kan det i vissa fall vara en bra sak eftersom det finns säkerligen de som gillar designen på Apples produkter men som inte vill ha med ios att göra t.ex. Finns dessutom inte hur mycket som helst man kan göra med en mobiltelefons design utan att den liknar en eventuell konkurrent. Det kan också vara extremt små skillnader som gör att man föredrar en viss telefon framför en annan, även om det vid en första anblick verkar relativt lika.

Nä, det är ju igen som tvingar en att köpa S6:an så gillar man inte designen köper man väl en annan? ;D

Skrivet av olsson1337:

*host* subaru BRZ, Toyota GT86, Scion FRS *host*
dessa 3 bilar var det ganska livat över

Måste hålla med om att det stjäls viss design eller vad man ska kalla de, men det blir oftast livat då.
Andra du skriver går inte riktigt ihop då ratten är rund av en anledning samt att de första rattarna inte satt i bilar

Haha nä precis, dom första hade la mer.. "styrreglage"(?) men du förstår vad jag menar! Kommer någon på ett jättebra batteri känns det ju bättre att att dela med sig utav tekniken istället för att ta patent på det, utvecklingen går ju snabbare om fler hjälps åt.

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Är det ingen här som använder skydd på sin telefon?

Bara när jag är på jobbet. Annars aldrig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Wow vad snygg den är.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av silfverzor:

trodde det var en iphone tills jag kom ill skärmbilden

Tyckte den var snygg tills ja kom till skärmbilden. Vit plast, usch! Rätt grov kontrast mot de fina alu-kanterna.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att Samsung har tagit sitt förnuft till fånga. Hoppas bara mjukvaran får lika stor förbättring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1337:

*host* subaru BRZ, Toyota GT86*host*

Dessa 2 bilar är tillverkade i samma fabrik, med samma mall. Ingen har snott något från någon, de samarbetar helt enkelt med varandra (subaru och toyota).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

OnePlus är ju läskigt stor och klumpig med medelmåttig hårdvara jämfört med flagskeppstelefonerna anno 2015. Den passar säkert somliga, men jag vill ha en smidigare mobil som ligger bra i MIN jeansficka.

Jag gillar faktiskt designen på s6:an, ska bli kul att känna och klämma på. Dock blir det nog inte min nästa telefon eftersom jag inte riktigt gilla TW.

Tycker min OnePlus ligger hundra gånger smidigare i min jeansficka än min gamla 4S. Tjockleken och den rundade baksidan gör mycket.

Medelmåttig hårdvara skulle jag inte vilja säga... Fortfarande Top of the line. Sen kan du ju inte jämföra olika årsmodeller. Vänta på OnePlus 2 isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Dessa 2 bilar är tillverkade i samma fabrik, med samma mall. Ingen har snott något från någon, de samarbetar helt enkelt med varandra (subaru och toyota).

Precis. Tänkte precis skriva detta, men du var snabbare :).

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag misstog mig för en iPhone 6 först. Herregud vad lika dom är, får man verkligen göra en mobil så likt dess konkurrent.
Nepp håller kvar i min lg g2 ett tag till, stilrenare får man leta noga efter.

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Inget utbyttbart batteri? Inget Micro-SD? Fan ska Samsung också börja med denna skit nu? Finns snart ingen tillverkare kvar.

Skrivet av Don_W:

En "iPhone" med bloatoperativ så fyndigt skall den ha lightning kontakt med.

Den kunde i princip haft vilken design som helst, bara micro-sd och utbyttbart batteri funnits med. Hade den sedan haft den nya usb kontakten som motsvarar apples light kontakt så hade det i princip varit e givet köp.

Undra vem som kommer köpa denna när Iphone erbjuder motsvarande produkt till motsvarande pris medan HTC och LG antagligen kommer erbjuda minst lika bra hårdvara till bättre priser om man är ute efter android. Sedan finns ju Sony också.

Nej, om detta stämmer så är min personliga prognos att samsung kommer tappa rätt så många kunder.

Permalänk
Medlem

Tror Samsung gillar att reta gallfeber på Apple med flit
Ryktas att när samsung blev fällda för nått efter stämningar av Apple så betala dom till dessa med ett antal bankbilar fyllda med småmynt..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Som vanligt så bjuder Samsung på originell design.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

imponerande!
den ser ut som en mobil

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Saknar min s2a

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Avstängd

Har Note 3 och den är perfekt, kommer inte byta telefon på många år.

Permalänk

Efter bara några dagar med Z2 sa jag "aldrig mer en telefon med glasbaksida" - att folk inte själva vet vad de vill ha och företag som i mina ögon gör rätt (nu senast galaxy s5 med sin gummerade baksida) ändå måste tänka om för att locka folk att köpa. Ugh.
Eller så är jag helt efterbliven med andra behov än gemene man. Jag vill ha en oöm telefon med fantastiskt batteri. Läs tjockare telefon och gärna gummi/plast. Minneskort är inget krav om inbyggda minnet är rimligt prissatt.

Hoppas Note-serien får vara ifred och fortsätta vara precis vad jag önskar i en telefon (bannar mig själv att jag bytte till z2)

Visa signatur

Det är fegt att alltid göra allt rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Oneplus har knappast medelmåttig hårdvara, kommer en ny i år också. Större skärm är inte heller lika med klumpighet och normalstorlek är ca 5" idag, Oneplus är ju inte så överdrivet stor, en del som är små till växten eller har tighta kläder kanske. Kan ju vara en preferens också men dom flesta har ju stora lurar idag

Bara för att många av fjolårets och årets flaggskepps lurar är 5" betyder inte det att det är varken en normalstorlek eller att de flesta har det. Vanligaste telefonerna jag tycker man ser är iphone 4->5s och de är rätt små i jämförelse, och kollar du på prisjakt är de tre mest sålda lurarna under 5". Jag har själv rätt stora händer men skulle inte kunna tänka mig en större mobil än vad jag använder nu (z3 compact). Det är såklart en smaksak, men har svårt att tro att majoriteten skulle välja en telefon över 5" om de själva fick välja mellan det eller en mindre med samma specc i övrigt. Hoppas verkligen det börjar komma fler high end lurar mellan 4.5"->4.8".