Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag skickar kolli-id i PM som bekräftar att detta har postats och är hos dig idag. Posten försökte leverera paketet igår.

"25 feb kl 13:38 Avvikelse Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras"

Ok, detta låter skumt. Jag har inte ens fått ett telefonsamtal från posten eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Ok, detta låter skumt. Jag har inte ens fått ett telefonsamtal från posten eller liknande.

Många som har det problemet. Dom säger dom har försökt leverera det fast personen har varit hemma hela dagen t.e.x

Men dom har ej ringt eller knackat på dörren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Många som har det problemet. Dom säger dom har försökt leverera det fast personen har varit hemma hela dagen t.e.x

Men dom har ej ringt eller knackat på dörren

Ja, detta verkar stämma, kontaktade posten. Har aldrig varit med om så mycket strul pga ett internetköp. Dock så skall cdon inte få skulden för senaste händelsen då det som sagt verkar vara posten som ligger bakom det.

Permalänk
Medlem

Förstår att det blir ganska negativt i en sådan här tråd då de flesta som skriver är missnöjda. Men ärligt det här qliro vad är det för s k i t? Jag har gjort mängder av beställningar av er, en av dessa i december för 99kr. På den valde jag faktura trodde jag men nu har jag fått en faktura från qliro som påstår jag valt "köp nu betala i feb". Möjligt jag klickat fel men jag har aldrig valt något sådant tidigare och speciellt inte för 99kr. OM jag gör det måste det väl tydligt framgå på ordebekräftelsen från cdon så jag kan ångra mitt köp? Det står inget sådant på orderbekräftelsen.. Nu får jag betala en extra avgift på 29kr, jag har ingått något form av kreditavtal med qliro samt fakturan kom igår onsdag och skall vara betald på måndag... Nu har jag suttit i telefonkö 1h till qliro men inte fått prata med någon människa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestrafe:

Förstår att det blir ganska negativt i en sådan här tråd då de flesta som skriver är missnöjda. Men ärligt det här qliro vad är det för s k i t? Jag har gjort mängder av beställningar av er, en av dessa i december för 99kr. På den valde jag faktura trodde jag men nu har jag fått en faktura från qliro som påstår jag valt "köp nu betala i feb". Möjligt jag klickat fel men jag har aldrig valt något sådant tidigare och speciellt inte för 99kr. OM jag gör det måste det väl tydligt framgå på ordebekräftelsen från cdon så jag kan ångra mitt köp? Det står inget sådant på orderbekräftelsen.. Nu får jag betala en extra avgift på 29kr, jag har ingått något form av kreditavtal med qliro samt fakturan kom igår onsdag och skall vara betald på måndag... Nu har jag suttit i telefonkö 1h till qliro men inte fått prata med någon människa.

Exakt samma sak för mig! Köp gjort 1/12 (CDON+), jag vet att jag inte gjorde det valet och på orderbekräftelsen står det summa 99 kr, faktura Qliro.

För min del spelar 29 kr ingen som helst roll, men jag tänker däremot inte betala dessa 29 kr för något som CDON/Qliro har strulat till.

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Exakt samma sak för mig! Köp gjort 1/12 (CDON+), jag vet att jag inte gjorde det valet och på orderbekräftelsen står det summa 99 kr, faktura Qliro.

För min del spelar 29 kr ingen som helst roll, men jag tänker däremot inte betala dessa 29 kr för något som CDON/Qliro har strulat till.

/Erik

Ah! Jag köpte också cdon+! 1/12...

Jag chattade precis med kundservicen på cdon, kötid 2 minuter vilket var bra. Hon jag chattade påstår jag beställt detta och att man arbetar på att göra det tydligt på sin orderbekräftelse. Hon skulle även skicka det vidare till "rätt avdelning", jag bad om att få någon form av bekräftelse på att "rätt avdelning" fått det men det kunde man inte skicka ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestrafe:

Ah! Jag köpte också cdon+! 1/12...

Jag chattade precis med kundservicen på cdon, kötid 2 minuter vilket var bra. Hon jag chattade påstår jag beställt detta och att man arbetar på att göra det tydligt på sin orderbekräftelse. Hon skulle även skicka det vidare till "rätt avdelning", jag bad om att få någon form av bekräftelse på att "rätt avdelning" fått det men det kunde man inte skicka ut.

Dom sa samma till mig, sedan avslutade dom chatten. Gav ett halvseriöst intryck....

Jag har skickat ett mail och bett dom kreditera kostnaden. Som sagt, 29 kr spelar i sak ingen roll men lite mer oroande är att dom inte verkar ha koll och försöker lägga över ansvaret på kunden.

Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Dom sa samma till mig, sedan avslutade dom chatten. Gav ett halvseriöst intryck....

Jag har skickat ett mail och bett dom kreditera kostnaden. Som sagt, 29 kr spelar i sak ingen roll men lite mer oroande är att dom inte verkar ha koll och försöker lägga över ansvaret på kunden.

Erik

OK, uppdatera oss gärna hur det gick, jag får släppa det, har lagt 2h av mitt liv på detta nu för 29kr är en ganska kass timpeng men jag hatar att känna mig lurad. Ett svar från cdon i den här tråden hade varit trevligt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestrafe:

Förstår att det blir ganska negativt i en sådan här tråd då de flesta som skriver är missnöjda. Men ärligt det här qliro vad är det för s k i t? Jag har gjort mängder av beställningar av er, en av dessa i december för 99kr. På den valde jag faktura trodde jag men nu har jag fått en faktura från qliro som påstår jag valt "köp nu betala i feb". Möjligt jag klickat fel men jag har aldrig valt något sådant tidigare och speciellt inte för 99kr. OM jag gör det måste det väl tydligt framgå på ordebekräftelsen från cdon så jag kan ångra mitt köp? Det står inget sådant på orderbekräftelsen.. Nu får jag betala en extra avgift på 29kr, jag har ingått något form av kreditavtal med qliro samt fakturan kom igår onsdag och skall vara betald på måndag... Nu har jag suttit i telefonkö 1h till qliro men inte fått prata med någon människa.

Samma sak för mig.
Hade inte valt någon "betala i feb" men fick ändå faktura med 29kr i avgift.

Efter många år som kund hos cdon orkar jag bara inte med dem mer.
Det är bättre ordning i ett hönshus.

Finns företag som sköter sig så mycket bättre.
Blir inget mer från cdon nu.
Pajasföretag.

Permalänk

Funderar lite högt nu:

Jag köpte cdon+ när det erbjöds i julkalendern, är inne lite då o då o kollar, men har inte sett annat än det stadiga "just nu" erbjudandet om 50% på video on demand....

Jag har inte heller fått några koder eller erbjudanden via mail...

Är jag ensam om att tycka detta är dåligt? har ju trots allt snart gått 3 månader av de 12 månader man köpte.. o inte ett enda erbjudande!

Lägger in en brasklapp att jag möjligen är värdekass på att surfa rätt och kan därför ha missat alltihopa!

Annars.......förihelvete!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Jag har inte heller fått några koder eller erbjudanden via mail...

Jag hade problem att få mail från dem, p.g.a spammskydd. Det löste sig för mig efter mail till kundtjänst, kolla om du har något liknande problem kanske för sedan jul har jag åtminstone fått tre erbjudanden som jag sett. En 100 kr vid köp för 300 på julafton, ytterligare 20% på vinterrean och sedan 100 kr rabattkupong på allahjärtans dag vid köp för 400 - helt ok tycker jag.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Michelangelo:

Funderar lite högt nu:

Jag köpte cdon+ när det erbjöds i julkalendern, är inne lite då o då o kollar, men har inte sett annat än det stadiga "just nu" erbjudandet om 50% på video on demand....

Jag har inte heller fått några koder eller erbjudanden via mail...

Är jag ensam om att tycka detta är dåligt? har ju trots allt snart gått 3 månader av de 12 månader man köpte.. o inte ett enda erbjudande!

Lägger in en brasklapp att jag möjligen är värdekass på att surfa rätt och kan därför ha missat alltihopa!

Annars.......förihelvete!

Det kommer saker via mail regelbundet. Det har bl a kommit 2st 100kr kuponger sedan du blev medlem. Du måste ha något fel på din mail.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Vad tråkigt att höra att det blivit strul med betalningen. Detta forum är främst till för frågor om våra elektronik-produkter, men vi vill ju gärna hjälpa dig med detta! Tyvärr har Qliro en viss överbelastning för tillfället vilket du blev utsatt för när du ringde. Testa gärna att få tag på dem via deras chatt i stället så ska det gå fortare att få svar! Du kan även kontakta vår kundtjänst så kan de hjälpa dig med mer information om ordern. Mvh Sofia CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan! Vad tråkigt att höra att det blivit strul med betalningen. Detta forum är främst till för frågor om våra elektronik-produkter, men vi vill ju gärna hjälpa dig med detta! Tyvärr har Qliro en viss överbelastning för tillfället vilket du blev utsatt för när du ringde. Testa gärna att få tag på dem via deras chatt i stället så ska det gå fortare att få svar! Du kan även kontakta vår kundtjänst så kan de hjälpa dig med mer information om ordern. Mvh Sofia CDON.COM

Jag försökte med qliro chatten men dom hade stängt den.

Jag pratade med er kundtjänst men dom sa bara att jag valt betala i feb och att dom inte kunde göra mer. Enda jag kan göra är att bestrida fakturan och det orkar jag inte för 29kr. Kommer aldrig välja faktura igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan! Vad tråkigt att höra att det blivit strul med betalningen. Detta forum är främst till för frågor om våra elektronik-produkter, men vi vill ju gärna hjälpa dig med detta! Tyvärr har Qliro en viss överbelastning för tillfället vilket du blev utsatt för när du ringde. Testa gärna att få tag på dem via deras chatt i stället så ska det gå fortare att få svar! Du kan även kontakta vår kundtjänst så kan de hjälpa dig med mer information om ordern. Mvh Sofia CDON.COM

Även om detta först och främst är till för elektronikprodukter är det en förutsättning att man ska köpa elektronikprodukter från er att kunden känner trygghet i att faktureringen blir rätt och att CDON lyssnar på och tar till sig då det blir fel. I det här fallet känner jag inte att CDON gör detta.

Om det nu är flera som har haft samma problem så föreslår jag att du tar med dig detta till er support och ser till att de får instruktioner att åtgärdar detta omgående när kunden hör av sig. Att de inte kan göra något stämmer ju inte, att dom inte vill göra något kan däremot stämma.

Jag har bett att få min avgift krediterad och förutsätter att jag får detta. I sak betyder inte 29 kr något för mig, men framtida beställningar från CDON står och faller med dessa 29 kr....

/Erik

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/patriot/patriot-viper-3-black-dd...

Enligt produktsidan går dessa minnen uppenbarligen att beställa men lägger man dem i kassan så tas dom bort då produkten nämligen har tagit slut... Då det är det billigaste 8GB-kittet på prisjakt är det rätt enerverande... Fixa gärna (och låt mig gärna beställa dem för det priset).
MVH Lucas

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tråkigt att du känner så. Vi försöker se till att där det finns något för alla i julkalendern. Denna tråden är ett ypperligt forum där vi gärna håller diskussioner om efterfrågade kampanjer. Vad skulle du vilja se för erbjudanden? Vi tar gärna emot all feedback vi kan få för att bli bättre.

Cdon har de senaste åren breddat sitt sortiment till nackdel för oss konsumenter som gillar elektronik/bild/ljud. Förr om åren kunde kalendern innehålla t.ex. riktigt bra priser på tex. datorskärmar, bärbara datorer, gaming-tillbehör etc. Senaste kalendern innehåll helt enkelt mycket produkter som inte efterfrågas av mig. Cdon har i mitt tycke blivit spretigt när man säljer allt från elektronik till hello kitty påslakan, vilket också påverkar era mailutskick. Jag orkar knappt titta på dessa längre pga det spretiga innehållet.

Det kanske är dags för Cdon att införa selektiva mailutskick och erbjudanden innan allt fler byter till Inet, webhallen eller Netonnet.

Permalänk
Inaktiv

Jag kröp till korset och bad Cdon aktivera mitt konto igen.

Trots allt strul så kunde jag inte hitta samma utbud och priser någon annanstans. Det är värt strulet måste jag få erkänna nu i efterhand.

Köpte även tillbaka Qliro Group-aktierna.

Inte likt mig då jag är långsint, men ack så skönt att kunna beställa från Cdon igen även om jag känner mig som en sell-out.

Angående Cdon+ så tyckte jag att förra utskicket var grymt bra, 100kr rabattkod är inte fy skam. Det blev en hel del bra böcker på bokrean för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Cdon har de senaste åren breddat sitt sortiment till nackdel för oss konsumenter som gillar elektronik/bild/ljud. Förr om åren kunde kalendern innehålla t.ex. riktigt bra priser på tex. datorskärmar, bärbara datorer, gaming-tillbehör etc. Senaste kalendern innehåll helt enkelt mycket produkter som inte efterfrågas av mig. Cdon har i mitt tycke blivit spretigt när man säljer allt från elektronik till hello kitty påslakan, vilket också påverkar era mailutskick. Jag orkar knappt titta på dessa längre pga det spretiga innehållet.

Det kanske är dags för Cdon att införa selektiva mailutskick och erbjudanden innan allt fler byter till Inet, webhallen eller Netonnet.

Det finns tyvärr en bra förklaring till det och det är att marginalerna på sådana produkter är extremt låga. Cdon går fortfarande med förlust men inte lika mycket som tidigare då man var mer specialiserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestrafe:

Det finns tyvärr en bra förklaring till det och det är att marginalerna på sådana produkter är extremt låga. Cdon går fortfarande med förlust men inte lika mycket som tidigare då man var mer specialiserad.

Absolut, men då kanske det är lika bra att kasta in handduken istället för kriga tillsammans med en inkompetent kundsupport, chatt som avslutas mitt i ett ärende, lång svarstid på mail, felaktigt lagersaldon, lång leveranstid, fakturaproblem och många fler saker som har framförts i denna tråd de senaste veckorna.

Ibland händer det såklart att jag slår till på riktigt bra erbjudande på CDON, men några merköp i samband med beställning blir det inte för min del. I längden kan inte en butik leva på att sälja rea-produkter om inte kunder även köper andra saker till ordinarie pris. Förut när CDON fungerade kunde jag handla massor för att jag visste att det funkade och då blir priset inte lika avgörande.

Permalänk
Medlem

Hej CDON!
Mitt CDON+ håller på att gå ut och jag ser inte riktigt meningen med att skriva på för ett år till då jag tycker att mitt års medlemskap inte har gett det jag har önskat.
Har ni några "sneakpeak" på vad som kan komma som gör att man förlänger?

Jag önskar gärna att ni harNetgear R7000 med ett bra erbjudande inom snarast tid. Ni hade för någon vecka sedan 1390:- men det försvann väldigt fort och jag hann inte beställa.
Om det kommer för ett bra pris så förlänger jag gärna mitt medlemskap igen på CDON+.

Permalänk
Medlem

CDON, Nu är det tisdag och ingenting har hänt so far.
Fick ett mail där ni beklagade försenad leverans, men det stod inte någonting om när ni förväntades få in produkten på lager igen.
När är de beräknade att anlända till er?

Och varför var rabatten ni hade på produkten bara tillgänglig när den inte fanns på lager?

Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar varför behandlingstiden för ordrar som man gör hos er ofta är relativt långa (tiden det tar från att man lägger en beställning till att ni faktiskt skickar iväg paketen)? Många gånger när jag beställt från er kvällstid tar det ytterligare ett dygn innan ni skickar det. Om jag t.ex. lägger en beställning en tisdagskväll skickar ni oftast inte ut det förrän torsdag exempelvis. På andra ställen skickas oftast paketen iväg samma dag om man beställer innan 15:00. Är det bara jag som upplever det här problemet hos cdon?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av felix05:

Hej, jag undrar varför behandlingstiden för ordrar som man gör hos er ofta är relativt långa (tiden det tar från att man lägger en beställning till att ni faktiskt skickar iväg paketen)? Många gånger när jag beställt från er kvällstid tar det ytterligare ett dygn innan ni skickar det. Om jag t.ex. lägger en beställning en tisdagskväll skickar ni oftast inte ut det förrän torsdag exempelvis. På andra ställen skickas oftast paketen iväg samma dag om man beställer innan 15:00. Är det bara jag som upplever det här problemet hos cdon?

Därför att de har ett gigantiskt sortiment och överlag mycket låga priser. Då kan man inte ha ett överskott på personal som kan packa på sekunden. Det är bara att välja: billiga varor eller snabbare leveranser. Samma sak med supporten. Vill ni ha telefonsupport kommer priserna gå upp.

Vilka andra ställen med samma stora och breda sortiment, låga priser och stora omsättning (massor att emballera) skickar samma dag som regel? Dustin brukar klara det men har inte i närheten av samma sortiment och mycket högre priser. Komplett likaså. Inet som är populär på SweClockers spelar inte ens i samma liga med ett smalt sortiment och höga priser. Jag kan inte komma på ett enda annat företag i norden som har så mycket blandande prylar till så låga priser, med olika extrabonusar som CDON+ med kuponger och fri frakt som pressar priset ytterligare. Ge gärna exempel!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com

Vi beklagar om du upplever långa leveranstider. Det ska ta cirka ett dygn innan vi skickar ut ordern från att beställningen är gjord. Ibland kan det ta längre leveranstid beroende på vilken produkt det är. Om det är en vara som har 1-3 arbetsdagar leveranstid så ska den skickas inom ett dygn. Om du har funderingar kring en specifik order eller om du har fler frågor så hänvisar jag dig till CDONs kundtjänst. Mvh Sofia

Skrivet av felix05:

Hej, jag undrar varför behandlingstiden för ordrar som man gör hos er ofta är relativt långa (tiden det tar från att man lägger en beställning till att ni faktiskt skickar iväg paketen)? Många gånger när jag beställt från er kvällstid tar det ytterligare ett dygn innan ni skickar det. Om jag t.ex. lägger en beställning en tisdagskväll skickar ni oftast inte ut det förrän torsdag exempelvis. På andra ställen skickas oftast paketen iväg samma dag om man beställer innan 15:00. Är det bara jag som upplever det här problemet hos cdon?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på en sony xperia z3 tisdags kväll, där det stod att leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Det är nu torsdag eftermiddag och inget har hänt. Skulle väl inte bli förvånad om den inte skickas idag heller. Och då får jag den väl inte förrän nästa vecka någon gång. Men jag får väl kolla med kundtjänst angående ordern om det har blivit något fel... Tack för svaret.

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Ber om ursäkt för sen återkoppling. Jag hoppas att du fått hjälp av vår kundservice och äntligen fått hem din telefon.

Skrivet av felix05:

Jag la en beställning på en sony xperia z3 tisdags kväll, där det stod att leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Det är nu torsdag eftermiddag och inget har hänt. Skulle väl inte bli förvånad om den inte skickas idag heller. Och då får jag den väl inte förrän nästa vecka någon gång. Men jag får väl kolla med kundtjänst angående ordern om det har blivit något fel... Tack för svaret.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag återkommer med svar när vår IT-avdelning har återkopplat till mig.

Servicefunktioner är en mycket viktig aspekt för en butik, så hur går det med detta? Det har gått mer än 14 dagar nu.

För att påminna:

Skrivet av MultiMan:

När kommer ni ordna ert system så att man kan se pågående (eller avslutade) ärenden igen?

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONF...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Servicefunktioner är en mycket viktig aspekt för en butik, så hur går det med detta? Det har gått mer än 14 dagar nu.

För att påminna:

Ledsen för sent svar, men IT säger att det ligger i ett projekt längre fram. I dagsläget kan kunder inte se ärendehistorik utan endast aktuella ärenden. Har inte mer info om detta och kan inte heller ge en konkret tidsram.

EDIT: Kundtjänst kan fortfarande se historik, så har man frågor eller fungeringar gällande avslutade ärenden går det bra att kontakta kundtjänst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När beräknas Dell UltraSharp U3415W 34" komma i lager?
Finns fortfarande inget beräknat ankomstdatum hos er trots att den nu börjar ramla in hos era konkurrenter?

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10