Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Jag är inte nöjd med min Aspire Nautilus tycker det är för mycket motstånd när man ska vajpa.
Det verkar vara själva coilsen som är för täta. Hålen i dessa är satans så små.
Kan man borra upp dom eller finns det att köpa öppnare värmare?

Har även Kangertesh Aerotank den har bra motstånd eller inget alls om man ska vara noga Men den get inte samma feling som min Asphire..

Låter onekligen konstigt. Har inte haft något problem med luftmotstånd själv förrutom med coils som blivit fulla med juice då.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Köp en Kanger Subtank mini ska du se att du löser motståndsproblemet

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Nu är andnings problemet löst
Jag tog en borrmaskin och borrade upp hålet i nautulusen till dubbla storleken

Visserligen är hålen i värmarna rätt små men det räckte med att fixa dom yttre hålen

Det jag letar efter nu är ett batteripack som inte bygger så mkt på höjden som min vamo v5 & v6 gör.

Skulle vilja ha en med bra batteritid +3000 milli amp. Den jag har nu är på 2200 tror jag.

Sen så vet jag inte det här med vatten, har sett en del som pungar ut med 150W men jag tycker det smakar bränt om jag kör 4v & +13W Borde smaka satan om man pressar på med +100W.
(Jag kör med 1,8ohms och 2,4ohms coils)

Visa signatur

* MSI P67A-GD55 * Intel i7 2600K 4,6 @ 1,386v * Noctua NH-U12P SE2 *
* ADATA 2x8GB @ 1600 * Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB *
* Samsung SSD 256 GB Pro* Corsair AX 850W 80+ GOLD *
* Corsair Graphite 600T * Win7 Home 64-bit * Yamakasi 2703 led ips *
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Sen så vet jag inte det här med vatten, har sett en del som pungar ut med 150W men jag tycker det smakar bränt om jag kör 4v & +13W Borde smaka satan om man pressar på med +100W.
(Jag kör med 1,8ohms och 2,4ohms coils)

Om du kör med nautilus behöver du inte en 100wattare det skulle smaka skit. Så mycket kräm behövs bara om du kör rba.

Permalänk
Medlem

Twistad kanthal vs vanlig? Vad är bäst och varför? Och vad är Nichrome Cr20Ni80? Kan jag använda sistnämnda i min subtank mini rba?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Skulle vilja ha en med bra batteritid +3000 milli amp. Den jag har nu är på 2200 tror jag.

Du behöver en boxmod som tar två 18650. Alternativt ett 28650.

Skrivet av huxfluxer:

Om du kör med nautilus behöver du inte en 100wattare det skulle smaka skit. Så mycket kräm behövs bara om du kör rba.

RBA skulle med största sannolikhet också bli för mycket, RDA snarare.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Menade rda.

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Twistad kanthal vs vanlig? Vad är bäst och varför? Och vad är Nichrome Cr20Ni80? Kan jag använda sistnämnda i min subtank mini rba?

Nichrome är ett alternativ till Kanthal, jag använder alltid Kanthal över Nichrome, för jag tycker att Nichrome ger en ytterst liten bismak.
Twisted ger något bättre smak än vanlig, men skillnaden är mycket minimal, Twisted gör med att coilen blir större, så vapen blir något kyligare. Du kan använda Nichrome funkar i vilken RDA/RBA/RTA som helst

Permalänk
Proffsmoddare

Måndag innebär Vapemail!!!!

30ml G2 Prime Vazilla!!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Kan meddela att ukecigs i UK inte är att lita på. Kommer uppdatera så fort paypal har kommit med något konkret.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Kan meddela att ukecigs i UK inte är att lita på. Kommer uppdatera så fort paypal har kommit med något konkret.

Nåja, beställt 2-3 gånger från dem utan problem.. för rätt betydande summor.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Nåja, beställt 2-3 gånger från dem utan problem.. för rätt betydande summor.

Nyligen?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jkrx:

Kan meddela att ukecigs i UK inte är att lita på. Kommer uppdatera så fort paypal har kommit med något konkret.

Min vazilla som jag just postade bild på köptes från ukecigs absolut nada problem 5dagar från order tills flaskan var i brevlådan. Har massor av polare som gjort mängder av orders från dom utan problem. Kan vara så att något blivit fel i ditt fall men att säga att man inte kan lita på dom känns iallafall för mig som ett totalt förhastat antagande.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15264064']Min vazilla som jag just postade bild på köptes från ukecigs absolut nada problem 5dagar från order tills flaskan var i brevlådan. Har massor av polare som gjort mängder av orders från dom utan problem. Kan vara så att något blivit fel i ditt fall men att säga att man inte kan lita på dom känns iallafall för mig som ett totalt förhastat antagande.

Tja, om man tar emot en order. Mailar att man skickar den. Sen avbokar de ordern, mailar inte och vägrar svara så antar jag att man inte kan lita på dem.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jkrx:

Tja, om man tar emot en order. Mailar att man skickar den. Sen avbokar de ordern, mailar inte och vägrar svara så antar jag att man inte kan lita på dem.

Hur vet du att dom vägrar svara hur vet du ens att dom sett ditt mail? Du har ingen aning om vad som ligger bakom detta. Jag har själv shoppat där flera gånger och det har även mängder av andra gjort. Det jag menar är att säga att man inte kan lita på en butik bara för att något gått fel ä'r en förhastad slutsats.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15264102']Hur vet du att dom vägrar svara hur vet du ens att dom sett ditt mail? Du har ingen aning om vad som ligger bakom detta. Jag har själv shoppat där flera gånger och det har även mängder av andra gjort.

De har nämligen kvitterat att de sett mailet och de har fortfarande annulerat min order utan att maila mig eller återbetalat.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jkrx:

De har nämligen kvitterat att de sett mailet och de har fortfarande annulerat min order utan att maila mig eller återbetalat.

Jag är helt övertygad om att dom kommer att fixa det. Vi snackar om en välrespekterad butik som funnits länge och jag tror absolut inte att dom kommer blåsa dig.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15264132']Jag är helt övertygad om att dom kommer att fixa det. Vi snackar om en välrespekterad butik som funnits länge och jag tror absolut inte att dom kommer blåsa dig.

Återkommer när jag har lite säkrare källor men tydligen är de inte lika välrespekterade när det gäller problem som betyder att de måste betala tillbaka. Bl a när de hade skickat ut en massa falska batterier. Som sagt återkommer när det löst eller inte löst sig.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Vapemail!

Nitcore lär inte vara inkopplad konstant som min gamla laddare. Vilket förjävligt tjut den ger ifrån sig... (Väldigt lågt dock men det hörs.)

Behöver lite råd angående Kanthal dock. Kom på att jag inte vet vilket tjocklek jag ska...
Vill gärna hålla mig runt 0.5 Ohm.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vapemail!
http://i.imgur.com/28Wj8Rz.jpg

Nitcore lär inte vara inkopplad konstant som min gamla laddare. Vilket förjävligt tjut den ger ifrån sig... (Väldigt lågt dock men det hörs.)

Behöver lite råd angående Kanthal dock. Kom på att jag inte vet vilket tjocklek jag ska...
Vill gärna hålla mig runt 0.5 Ohm.

Den här ska tydligen vara bra för att beräkna vad du behöver för nå specifika ohm.

http://www.steam-engine.org/coil.asp

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

senaste ordern var väl i slutet på januari om jag minns rätt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vapemail!
http://i.imgur.com/28Wj8Rz.jpg

Nitcore lär inte vara inkopplad konstant som min gamla laddare. Vilket förjävligt tjut den ger ifrån sig... (Väldigt lågt dock men det hörs.)

Behöver lite råd angående Kanthal dock. Kom på att jag inte vet vilket tjocklek jag ska...
Vill gärna hålla mig runt 0.5 Ohm.

Ja, min Nitecore I2 gillar också att ha tjut ljud ifrån sig, men den gör sitt jobb. Brukar ställa de på laddning i ett annat rum så jag inte hör ljudet.

Permalänk
Medlem

Tyckte det smakade lite bränt när jag började gå till jobbet i morse

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Tyckte det smakade lite bränt när jag började gå till jobbet i morse

http://i.imgur.com/IOSOMN0.jpg

Fyfan! Vad har du gjort?!
Nästan så att det hör hemma här:
https://instagram.com/uglybuilds
Ush..
Skämt åsido.
Hoppas en rebuild gick bra iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Fyfan! Vad har du gjort?!
Nästan så att det hör hemma här:
https://instagram.com/uglybuilds
Ush..
Skämt åsido.
Hoppas en rebuild gick bra iaf

Coilen är en färdig byggd 0.6Ohm som jag fått med Kangertech SUBTANK mini.
Bomullen hade jag ryckt lite i för att försöka dra ut den och byta.

Försökte sätta dit ny bomull men får det inte att bli bra.. Bomullen går bara sönder i bitar när jag försöker dra igenom den :/ klipper jag av någon MM extra så blir den för tjock istället.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Coilen är en färdig byggd 0.6Ohm som jag fått med Kangertech SUBTANK mini.
Bomullen hade jag ryckt lite i för att försöka dra ut den och byta.

Försökte sätta dit ny bomull men får det inte att bli bra.. Bomullen går bara sönder i bitar när jag försöker dra igenom den :/ klipper jag av någon MM extra så blir den för tjock istället.

Testa en bit bomull och tryck ihop den med dina fingrar tills den är liten nog att komma igenom coilen.
Glöm inte att hätta upp coilen och pressa ihop den med en pincett så att den glöder från insidan o ut.

Så någonting burkar jag göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Testa en bit bomull och tryck ihop den med dina fingrar tills den är liten nog att komma igenom coilen.
Glöm inte att hätta upp coilen och pressa ihop den med en pincett så att den glöder från insidan o ut.
http://i.imgur.com/czmSoen.jpg

Så någonting burkar jag göra.

Vi får se hur det går, Just nu kör jag en vanlig coil från kangertech, Kör slut på den sen testar jag på nytt

Tar däremot gärna emot tips om RTA's som är väldig nybörjare vänliga men bra?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Gi2 100w Plus klon för 399kr och Cloupor T6 för 699kr!
http://vaporstore.se/sv/140-utforsaljning

Permalänk
Medlem

Även 1life har utförsäljning. DNA30 bl a

http://1life.dk/category/tilbud-mod-134/

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vi får se hur det går, Just nu kör jag en vanlig coil från kangertech, Kör slut på den sen testar jag på nytt

Tar däremot gärna emot tips om RTA's som är väldig nybörjare vänliga men bra?

Din Kanger subtank kommer funka mycket bra! Kolla på lite guider hur man gör så löser du det utan problem
Övning ger färdighet!