Permalänk
Skrivet av Robin1:

Vad säger ni? Är det värt att lägga 1500kr på datorn och sedan köpa ett grafikkort och trycka in? Tyvärr har den bara 300W nätagg..

Intel® Core™ i5-3350P
Intel® H61 Express Chipset
Minne 4GB 1600MHz
GeForce® GT 620
300W Nätagg

Eller ska jag helt enkelt köra på det jag tänkte på innan och trycka in ett nytt grafikkort, exempelvis HD7850 som Paddan rekommenderar?

skulle våga på stå att cpu:n gör mest för CS, vissa kör det spelet med interna grafiken i cpu:n och det rullar på (CS är inte jätte krävande, men vill gärna ha en cpu med högt IPC).

Hur mycket kostar det paketet?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Vad har du tänkt lägga? Ska sälja hela min dator, beroende lite på var du bor kanske iofs. Jag finns i Västerås iaf.

GTX 660
i5 4670K
8 GB RAM

256 GB SSD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

skulle våga på stå att cpu:n gör mest för CS, vissa kör det spelet med interna grafiken i cpu:n och det rullar på (CS är inte jätte krävande, men vill gärna ha en cpu med högt IPC).

Hur mycket kostar det paketet?

Jasså? Trodde det hängde ganska mycket på grafikkortet? Låter ju ifs jätte bra isf! 1500kr får jag paketet för. Är det ett hyfsat okej pris?

Skrivet av Lagerlöf:

Vad har du tänkt lägga? Ska sälja hela min dator, beroende lite på var du bor kanske iofs. Jag finns i Västerås iaf.

GTX 660
i5 4670K
8 GB RAM
256 GB SSD

Vill komma undan så billigt som möjligt då datorn används väldigt lite. Men är du intresserad av att sälja till ett lågt pris så PMa gärna

Permalänk
Skrivet av Robin1:

Vad säger ni? Är det värt att lägga 1500kr på datorn och sedan köpa ett grafikkort och trycka in? Tyvärr har den bara 300W nätagg..

Intel® Core™ i5-3350P
Intel® H61 Express Chipset
Minne 4GB 1600MHz
GeForce® GT 620
300W Nätagg

Eller ska jag helt enkelt köra på det jag tänkte på innan och trycka in ett nytt grafikkort, exempelvis HD7850 som Paddan rekommenderar?

För 1500 kr kan det vara värt att köpa den datorn eftersom du då slipper uppgradera din gamla dators CPU senare vilket hade kostat runt 500 kr och ändå resulterat i en klenare CPU än den ovan, men du måste ändå byta grafikkortet.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Köp datorn för 1500. Jag tror att GT 620 kommer att klara CS.

Sök "GT 620 CS GO" på Youtube och se hur det klarar det. Processorn i datorn för 1500 klarar det defenitivt iaf.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

jag har pratat med många cs go typer och de menar att man inte vill ha under 60 fps för då får man något märkligt beteende med tickrate, så ta datorn för 1500 sedan letar du reda på t, ex ett beggat 670 eller liknande:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan1000:

För 1500 kr kan det vara värt att köpa den datorn eftersom du då slipper uppgradera din gamla dators CPU senare vilket hade kostat runt 500 kr och ändå resulterat i en klenare CPU än den ovan, men du måste ändå byta grafikkortet.

Skrivet av MakeCoke:

Köp datorn för 1500. Jag tror att GT 620 kommer att klara CS.

Sök "GT 620 CS GO" på Youtube och se hur det klarar det. Processorn i datorn för 1500 klarar det defenitivt iaf.

Skrivet av Sirme:

jag har pratat med många cs go typer och de menar att man inte vill ha under 60 fps för då får man något märkligt beteende med tickrate, så ta datorn för 1500 sedan letar du reda på t, ex ett beggat 670 eller liknande:)

Kör nog på det då! Ja under 60FPS vill man inte ha..

Permalänk
Skrivet av Robin1:

Kör nog på det då! Ja under 60FPS vill man inte ha..

Om du ska byta grafikkort, behövs inget avancerat 750Ti skulle funka, är inget krävande spel i sig.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Angående vilket nätagg du ska använda så skriv vilka märken det e så vi kan kolla de. Dock förstår du säkert att du bör kolla hur mycket ström komponentera (tornet) drar för du har verkligen inget som helst uttrymme för överklockning!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan1000:

EDIT: När jag tänker efter borde HD 7850 vara ett bättre val som grafikkort. Det kostar bara marginellt mer än HD 6870 men drar mindre ström och kräver bara en PCIe-kontakt.
Här finns ett ute på Tradera: http://www.tradera.com/item/341372/227205755/asus-hd7850

Hittar inget 7850 just nu. Någon som har förslag på grafikkort?

Bortse från mitt velande med en annan dator. Det är datorn i originalposten som gäller!

Permalänk
Medlem

Tydligen kommit ut ett på Tradera nu, dock 13 dagar kvar.. Vill gärna beställa ett idag! Något annat tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin1:

Då är jag med dig! Är det två stycken 6 pin PCIe kortet kräver? Vet inte hur de ser ut så bifogar bild:
http://imgur.com/vXwStsR

Tackar för din hjälp, uppskattas!

Tänker införskaffa Asus Radeon HD 7850 2GB GDDR5, inga invädningar där antar jag.

Om ni tittar på ovanstående, dåliga, bild, behöver jag köpa någon kabel till kortet?

Permalänk
Skrivet av Robin1:

Tänker införskaffa Asus Radeon HD 7850 2GB GDDR5, inga invädningar där antar jag.

Om ni tittar på ovanstående, dåliga, bild, behöver jag köpa någon kabel till kortet?

Ja molex till pcie 6 pinnars (kan behöva två), men då behöver du 4 stycken molex kontakter. Två per kontakt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja molex till pcie 6 pinnars (kan behöva två), men då behöver du 4 stycken molex kontakter. Två per kontakt.

För mig är det där i princip grekiska! Skulle du kunna länka till nåt ställe där jag kan beställa det?

Permalänk
Skrivet av Robin1:

För mig är det där i princip grekiska! Skulle du kunna länka till nåt ställe där jag kan beställa det?

Har du fyra såna är i datorn nu:

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nu är jag inte hemma men om man kollar på bilden jag länkat verkar det bara vara en ledig?

Behöver jag fyra? Tyckte någon nämnde att 7850 enbart behöver en PCI-e kontakt

Permalänk
Skrivet av Robin1:

Nu är jag inte hemma men om man kollar på bilden jag länkat verkar det bara vara en ledig?

Behöver jag fyra? Tyckte någon nämnde att 7850 enbart behöver en PCI-e kontakt

Beror på vilket kort, vad jag hittar på nätet.

Men för varje pci-e kontakt behövs minst 2 molex för att orka leverera ström.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Beror på vilket kort, vad jag hittar på nätet.

Men för varje pci-e kontakt behövs minst 2 molex för att orka leverera ström.

Det är detta kortet jag har köpt:
http://www.blocket.se/blekinge/Asus_Radeon_HD_7850_2GB_GDDR5_...

Asus HD7850-DC2-2GD5
2GB GDDR5 dedikerat grafikminne
Drivs av AMD Radeon HD 7850
PCIE 3.0
AMD HD3D teknik
Stöd för Software CrossFireX
AMD Eyefinity-teknik
DirectX 11 Support
2 x Mini Display Port
1 x HDMI
1 x DVI

Oavsett så behöver jag alltså minst två molex. Lust att länka så jag vet hur de ser ut?

Permalänk
Skrivet av Robin1:

Det är detta kortet jag har köpt:
http://www.blocket.se/blekinge/Asus_Radeon_HD_7850_2GB_GDDR5_...

Asus HD7850-DC2-2GD5
2GB GDDR5 dedikerat grafikminne
Drivs av AMD Radeon HD 7850
PCIE 3.0
AMD HD3D teknik
Stöd för Software CrossFireX
AMD Eyefinity-teknik
DirectX 11 Support
2 x Mini Display Port
1 x HDMI
1 x DVI

Oavsett så behöver jag alltså minst två molex. Lust att länka så jag vet hur de ser ut?

En pci-e kontakt enligt detta:
http://www.asus.com/Graphics_Cards/HD7850DC22GD5/specificatio...

Ser ut så här och finns t.ex här http://www.inet.se/produkt/8600923/adapter-2x4-pins-12v-till-..., tror även mediamarket har detta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Om jag inte har två lediga molex, hur löser man det då?

Permalänk
Skrivet av Robin1:

Om jag inte har två lediga molex, hur löser man det då?

Smidigaste och enligt mig den bättre lösningen än köra fullösning med adaptrar är nytt agg. Kostar runt 500/600kr för ett vettig agg.

Hur som i så fall behöver man veta om ett vanligt agg ens går i chassit.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Smidigaste och enligt mig den bättre lösningen än köra fullösning med adaptrar är nytt agg. Kostar runt 500/600kr för ett vettig agg.

Hur som i så fall behöver man veta om ett vanligt agg ens går i chassit.

Håller till fullo med dig! Men då datorn brukas så sällan försöker jag hålla nere kostnaderna. Så just nu nöjer jag mig troligtvis bara med grafikkortet, även om en ny CPU hade varit behövligt med..

Permalänk
Skrivet av Robin1:

Håller till fullo med dig! Men då datorn brukas så sällan försöker jag hålla nere kostnaderna. Så just nu nöjer jag mig troligtvis bara med grafikkortet, även om en ny CPU hade varit behövligt med..

Jo, självklart, men svårt att lösa det om ett inte finns två molex från början.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, självklart, men svårt att lösa det om ett inte finns två molex från början.

Har svårt att tro att det inte finns två, får väl antagligen koppla ur en hårddisk annars! Återkommer om jag stöter på problem!

Oavsett behöver jag minst en PCI-e adapter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin1:

Har svårt att tro att det inte finns två, får väl antagligen koppla ur en hårddisk annars! Återkommer om jag stöter på problem!

Oavsett behöver jag minst en PCI-e adapter?

ja minst en.

dock, du verkar ändå så pass entusiastisk att du kanske ska lägga ner lite pengar på att köpa dig en komplett begagnad dator, det finns många för extremt bra priser.

som exempel, min dator i sginaturen är 5 år gammal (förutom grafikkortet) och det funkar skit bra.

får du tag i en dator med i5 processor, ett okej grafikkort och 6-8gb ram så kommer du kunna spela cs på den i 4-5 år frammöver

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin1:

Håller till fullo med dig! Men då datorn brukas så sällan försöker jag hålla nere kostnaderna. Så just nu nöjer jag mig troligtvis bara med grafikkortet, även om en ny CPU hade varit behövligt med..

Har kikat igenom hela tråden och jag förstår inte varför du engagerar dig då du säger att datorn brukas så sällan? de här pengarna är bortkastade då hela användarupplevelsen kommer att bli urtrist iaf... plåster på cancer. Ledsen att behöva säga det men det är inte värt det.
Säger inte att du ska köpa en värstingburk.

Använder du en dator överhuvudtaget till vardags? inte bara CS nu.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

ja minst en.

dock, du verkar ändå så pass entusiastisk att du kanske ska lägga ner lite pengar på att köpa dig en komplett begagnad dator, det finns många för extremt bra priser.

som exempel, min dator i sginaturen är 5 år gammal (förutom grafikkortet) och det funkar skit bra.

får du tag i en dator med i5 processor, ett okej grafikkort och 6-8gb ram så kommer du kunna spela cs på den i 4-5 år frammöver

Så är det ju! Jag håller ögonen öppna men några tusenlappar får man ju trots allt punga ut. Då väljer jag hellre att köpa en helt ny. Försöker komma undan så billigt som möjligt och bör inte vara omöjligt med tanke på att jag bara spelar CS:GO i princip!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Har kikat igenom hela tråden och jag förstår inte varför du engagerar dig då du säger att datorn brukas så sällan? de här pengarna är bortkastade då hela användarupplevelsen kommer att bli urtrist iaf... plåster på cancer. Ledsen att behöva säga det men det är inte värt det.
Säger inte att du ska köpa en värstingburk.

Använder du en dator överhuvudtaget till vardags? inte bara CS nu.

Datorn används dagligen, mestadels som "server" egentligen. Spelar kanske ett par timmar på sin höjd i veckan på den! Datorupplevelsen i sig stör jag mig inte på. Den fungerar felfritt och fungerar till alla användningsområden, förutom spel!

Jag har Macbook som används desto mer flitigt, men väljer att inte spela på den.

Permalänk
Medlem

Hej!
Passar på att kapa tråden lite, hoppas att det är OK!
Temat är samma, en gammal burk som skulle behöva lite nytt liv till så billig peng som möjligt

Så ser det ut i burken ut för tillfället
Det som spelas på den i dagsläget är mestadels diablo 3, som tar väldigt lång tid på sig under laddningarna, är det en SSD-disk som kan lösa detta? värt å investera i mer ram? nytt grafikkort?
tacksam för all hjälp jag kan få

edit: länk till bilden http://i.imgur.com/mNIMPsK.jpg

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Robin1:

Så är det ju! Jag håller ögonen öppna men några tusenlappar får man ju trots allt punga ut. Då väljer jag hellre att köpa en helt ny. Försöker komma undan så billigt som möjligt och bör inte vara omöjligt med tanke på att jag bara spelar CS:GO i princip!

Ja, bli inte lätt att lösa detta, hur du än gör kommer du troligen få lägga ut lite för att få grafikkortet att funka.

Är så med OEM burkar, dom är inte gjorda för att uppgraderas.

Skrivet av strangelovee:

Hej!
Passar på att kapa tråden lite, hoppas att det är OK!
Temat är samma, en gammal burk som skulle behöva lite nytt liv till så billig peng som möjligt
http://i.imgur.com/mNIMPsK.jpg

Så ser det ut i burken ut för tillfället
Det som spelas på den i dagsläget är mestadels diablo 3, som tar väldigt lång tid på sig under laddningarna, är det en SSD-disk som kan lösa detta? värt å investera i mer ram? nytt grafikkort?
tacksam för all hjälp jag kan få

edit: länk till bilden http://i.imgur.com/mNIMPsK.jpg

SSD är en fin uppgradering ger riktigt fint flyt även i OS:et.

Men du verkar ha ett OEM moderkort, så kan bli lurigt att hitta ett grafikkort som vill fungera (kan tydligen vara si och så). Sen vad för chassi och nätagg har du? för att veta vad som får plats i datorn.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar