Permalänk
Medlem

Köpråd konsoll

Jag funderar på att köpa en konsoll nu, jag är väldigt sugen på Forza Horizon 2 men min bror och ett par andra jag känner har PS4 så det gör mig lite tveksam till Xbox om jag blir den enda som har det.
Så ett tungt argument för Xbox är just Forza, PS4 har inga vettiga alternativ till det. Sen är jag även lite nyfiken på hur det ser ut med split-screen spel, finns det några roliga såna fortfarande? Jag och en polare har dödat oerhört många timmar i Rainbow Six och Splinter cell, finns det några liknande spel?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Skrivet av Zer0x:

Jag funderar på att köpa en konsoll nu, jag är väldigt sugen på Forza Horizon 2 men min bror och ett par andra jag känner har PS4 så det gör mig lite tveksam till Xbox om jag blir den enda som har det.
Så ett tungt argument för Xbox är just Forza, PS4 har inga vettiga alternativ till det. Sen är jag även lite nyfiken på hur det ser ut med split-screen spel, finns det några roliga såna fortfarande? Jag och en polare har dödat oerhört många timmar i Rainbow Six och Splinter cell, finns det några liknande spel?

Halo 5! The Division osv. Spelhösten ser lovande ut, ett tag kvar bara..

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet så blir konsoler extremt mycket roligare om man har kompisar man kan spela med. Kör på ps4

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Split-screen spel är det ganska dåligt med tyvärr oavsett vilken du väljer. Worms, Rayman Legends, Diablo III... Andra kan säkert nämna fler mendet finns inte mycket iaf.

Jag har själv en PS4. The last of Us vägde tungt för mig men i slutändan så är det helt upp till vilka spel du helst vill spela. Det är sjukt liten skillnad mellan multiplattforms lir. Även om de flesta spel ofta har lite mer grafiskt lull-lull på PS4 är det knappt man ser skillnad i praktiken. Om du sen vill spela online mot polare kan det ju såklart vara kul om de också sitter på samma konsol.

Xbox One
Forza serien
Halo
Sunset Overdrive

Playstation 4
Bloodborne
The Last Of Us
Gran Turismo?

Sen kommer ju Project CARS till båda konsolerna i April, vilket ser ut att bli en grym konkurrent till Forza.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Wii U är ju bäst enligt mig

Nej men kör på det kompisarna har. Du kommer ångra dig annars.

Permalänk

Försök få lite speltid med Driveclub, det är det närmsta du kommer horizon-spelen på ps4. Sedan så väntar vi alla på Gran Turismo men det kan ju ta ett tag. Köpte själv Driveclub igår efter att nu ha kört igenom Forza 3, 4 samt Horizon 1 på 360. Tycker inte det slår något av Forza-spelen men fortfarande ganska kul. Dock är det ju mer likt nfs än Forza.

Enda splitscreen spelen nu för tiden är t.ex cod-serien, där AW lyckades helt ok på co-op fronten (slår dock inte waw, såklart). Kan vara värt att titta upp om Siege har spit-screen, kommer inte åt några vettiga källor från kassadatorn, tvivlar dock på det.

Jag tror det som kommer göra det mest nöjd är att du kör på samma plattform som din bror, ett meh-spel med några polare är alltid roligare än "nästa wow upplevelse" ensam. Det är iallafall min teori.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av motvikt:

Av egen erfarenhet så blir konsoler extremt mycket roligare om man har kompisar man kan spela med. Kör på ps4

Skrivet av RealPower:

Wii U är ju bäst enligt mig

Nej men kör på det kompisarna har. Du kommer ångra dig annars.

Skrivet av Itchy Trojan:

Försök få lite speltid med Driveclub, det är det närmsta du kommer horizon-spelen på ps4. Sedan så väntar vi alla på Gran Turismo men det kan ju ta ett tag. Köpte själv Driveclub igår efter att nu ha kört igenom Forza 3, 4 samt Horizon 1 på 360. Tycker inte det slår något av Forza-spelen men fortfarande ganska kul. Dock är det ju mer likt nfs än Forza.

Enda splitscreen spelen nu för tiden är t.ex cod-serien, där AW lyckades helt ok på co-op fronten (slår dock inte waw, såklart). Kan vara värt att titta upp om Siege har spit-screen, kommer inte åt några vettiga källor från kassadatorn, tvivlar dock på det.

Jag tror det som kommer göra det mest nöjd är att du kör på samma plattform som din bror, ett meh-spel med några polare är alltid roligare än "nästa wow upplevelse" ensam. Det är iallafall min teori.

Saken är den att vill jag spela online så spelar jag dator. Konsollen är mest för att ha när polarna är över och vi dricker lite bärs. Jag har ett gammalt Wii som står o skräpar, Mario Kart kanske vore nåt? Forza är jag sugen på vilket som, men jag vet inte om det är värt nästan 4k för att spela det.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Saken är den att vill jag spela online så spelar jag dator. Konsollen är mest för att ha när polarna är över och vi dricker lite bärs. Jag har ett gammalt Wii som står o skräpar, Mario Kart kanske vore nåt? Forza är jag sugen på vilket som, men jag vet inte om det är värt nästan 4k för att spela det.

Mario Kart Wii är skitkul! Men om du inte ska köra online och du kör seriöst på dator så borde du nog köpa Wii U. Har hört att Mariospelen och Zelda (till både U och gamla Wii) är sjukt bra och välgjorda spel med helt sjuk spelglädje. De spelen som Nintendo gör kan man räkna med att det är bra och väldigt välgjorda spel. Dessutom kan du spela de gamla Wii-spelen och använda Wii-kontrollerna till Wii U!

Sitter faktiskt lite i samma sits, vill ha ngt att spela med brorsan och kompisar framför tv:n. När jag kör seriöst kör jag ju PC och Counter-Strike.

Lycka till iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Mario Kart Wii är skitkul! Men om du inte ska köra online och du kör seriöst på dator så borde du nog köpa Wii U. Har hört att Mariospelen och Zelda (till både U och gamla Wii) är sjukt bra och välgjorda spel med helt sjuk spelglädje. De spelen som Nintendo gör kan man räkna med att det är bra och väldigt välgjorda spel. Dessutom kan du spela de gamla Wii-spelen och använda Wii-kontrollerna till Wii U!

Sitter faktiskt lite i samma sits, vill ha ngt att spela med brorsan och kompisar framför tv:n. När jag kör seriöst kör jag ju PC och Counter-Strike.

Lycka till iaf!

Ja men det är lite sånt jag är ute efter, man är ett gäng som softar lite och lirar något tillsammans. Onlinespel har jag datorn till, det är just det att jag är så sugen på Forza och ville ha någon mer anledning att köpa Xbox

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Jag hade nog hållit i pengarna ett tag till, iallafall till efter E3 om du inte snubblar över någon som säljer den begagnat.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Köp det dina kompisar har så ni kan lira lite tillsammans...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Kan voucha för PS4 av en hel del anledningar, men i slutändan, har dina polare motsvarigheten och det är dom du vill spela med så har det ingen betydelse, köp den enhet som polarna har

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Ta PS4, kör man konsol ska man köra med polare. Förstår hur du känner för Forza, men personligen tycker jag serien har gått ner sig rejält sen Forza 4. Forza Horizon känns som vilket annat racing arkad lir som helst, så du kan lika bra köra Need for speed eller liknande istället, och Forza 5 är ju ett skämt med alla microtransactioner och DLC bullshit.

Gran Turismo har enligt mig aldrig varit i samma nivå som Forza 4, men det är nog det näst bästa och det kommer ju att komma så racing behoven kan tillfredställas ändå, sen får ju PS4 Bloodborne vilket ser ut att bli det bästa konsol spelet denna generationen hitills, speciellt med tanke på hur fantastiskt bra dark souls och dark souls 2 är.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Jag var väl i samma sits som du men jag har löst det på 2 sätt.

Jag har min dator för allt seriöst lir, sedan byggde jag en gaming "htpc" (en mITX burk med överblivna delar) så har jag köpt 2 xbox kontroller (ps3 funkar också vet ej med ps4) så kör vi på den när vi ska bara ta det lugnt, finns faktiskt en hel del split screen spel på dator (vet ej med bilspel dock).

Sen kommer jag införskaffa ett WiiU när flickvännen också vill vara med, plus att jag ibland känner för att köra lite "barnsliga/oseriösa/gulliga" spel själv.

Blev inte så farligt dyrt med HTPCn då jag hade ganska mycket gammalt hemma, annars finns det billigt här. Sen så är det skönt med en dator till tvn.

Mina 2 cents.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Wii U har roligast spel måste jag säga. Har man Wii U + PC har man täckt in det mesta och bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Saken är den att vill jag spela online så spelar jag dator. Konsollen är mest för att ha när polarna är över och vi dricker lite bärs. Jag har ett gammalt Wii som står o skräpar, Mario Kart kanske vore nåt? Forza är jag sugen på vilket som, men jag vet inte om det är värt nästan 4k för att spela det.

Ja, då låter ju Wii U som vettigare alternativ. Eller.. Go classic med Nintendo NES 8-bit!

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Skrivet av Yaana:

Ja, då låter ju Wii U som vettigare alternativ. Eller.. Go classic med Nintendo NES 8-bit!

Jag känner nästan ingen som har blivit missnöjd med en Wii U, det är verkligen den bästa konsolen på marknaden idag. De andra konsolerna må ha större processor och minne, men spelen är verkligen inte konkurrerande när det finns PC. Om man nu ska ha en konsol för att spela med vänner, då är Wii U verkligen bästa valet.