Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem

Jag sitter och försöker lira destiny men får så många DC's att det blir ospelbart, inget annat spel på varken xbone eller PC lider av detta på mitt nät. Är det servrarna som är så kassa? Eller är det något annat?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Jag sitter och försöker lira destiny men får så många DC's att det blir ospelbart, inget annat spel på varken xbone eller PC lider av detta på mitt nät. Är det servrarna som är så kassa? Eller är det något annat?

Jag hade samma problem när jag körde med wifi. Satte en router i mitt rum och drog en kabel från den till boxen och det löste sig.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag hade samma problem när jag körde med wifi. Satte en router i mitt rum och drog en kabel från den till boxen och det löste sig.

Har provat lite fram & tillbaka med trådat och det verkar vara enda lösningen, ingen annan enhet har minsta trubbel med wi-fi men jag antar att det är nåt som inte kommer överens med xbone. Nån som vet om ett visst radiochip skulle va bättre mot xbone kanske? Har provat med en linksys och en zyxel AP med samma resultat och jag misstänker att det är samma chiptyp i dom. Annars får man väl köra trådat.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Har provat lite fram & tillbaka med trådat och det verkar vara enda lösningen, ingen annan enhet har minsta trubbel med wi-fi men jag antar att det är nåt som inte kommer överens med xbone. Nån som vet om ett visst radiochip skulle va bättre mot xbone kanske? Har provat med en linksys och en zyxel AP med samma resultat och jag misstänker att det är samma chiptyp i dom. Annars får man väl köra trådat.

Tyvärr verkar det vara något med boxen. Jag kan köra andra enheter trådlöst utan problem på samma avstånd mellan router och enhet, men just xboxen vill inte utan antingen hög latency eller att tappa anslutning då och då.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Tyvärr verkar det vara något med boxen. Jag kan köra andra enheter trådlöst utan problem på samma avstånd mellan router och enhet, men just xboxen vill inte utan antingen hög latency eller att tappa anslutning då och då.

Verkar va exakt samma här, trådat är väl alltid att föredra såklart men ibland är det trevligt att kunna köra utan, speciellt när man har grejer som fungerar bra till allt annat. Tack för tipset hur som helst.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem att spela online trådlöst. Kanske inte lirar bra med hårdvaran för er?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag har inga problem att spela online trådlöst. Kanske inte lirar bra med hårdvaran för er?

Det verkar som Xbone är lite kinkig på wifi utrustning, det finns ingen direkt orsak till varför jag får drops på just xbone & ingen annan pryl annat än att den helt enkelt inte tycker om min hårdvara. Placering eller inställningar förändrar ingenting och jag har absolut 0 radiostörning här (mitt i skogen & ingen granne). Det enda jag kan göra är att byta AP och hoppas på att den lirar bättre med mitt Xbone, fast det känns som jag lika gärna kan köra kabel då när allt annat funkar prima. Blir om inte annat betydligt billigare...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Har beställt Alien nu. Hoppas det är bra

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hur fungerar det nu att använda den som mediaspelare? fungerar det bättre nu? i början gick det väll knappt alls?

Kör netflix och plex, fungerar utmärkt förutom att man inte får hd-ljud

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har frågat detta men skulle man kunna köpa spel ifrån USA o ta hem till Sverige o spela de på sin Svenska xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lenori:

Vet inte om någon har frågat detta men skulle man kunna köpa spel ifrån USA o ta hem till Sverige o spela de på sin Svenska xbox.

Japp, One är regionsfri. Så det är bara att handla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Ori and the Blind Forest släpps på onsdag!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Scarrrry!

Permalänk
Medlem

Ori and The Blind Forest soundtrack finns på Spotify. It's so good ;_;

Sådär, nu är Ori köpt, nu väntar en tung dag på jobbet

Har även en alpha-nyckel till Smite. Först till kvarn i guess xD

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Hur frigör man utrymme?
Jag har gått in i spel och appar och tryckt start(?) för att få upp man kan avinstallera.
Avinstallerar och sen kan det t.ex stå på forza horizon 2 demot att det är klart att installera.
Åh det är nu det blir härdsmälta.
Har den tagit bort installationensfilen eller va det nu är den har laddat hem? Har för mig att det var över 10GB. Det vill jag ha till något annat.

Hoppas någon förstår va jag menar.

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gueno:

Hur frigör man utrymme?
Jag har gått in i spel och appar och tryckt start(?) för att få upp man kan avinstallera.
Avinstallerar och sen kan det t.ex stå på forza horizon 2 demot att det är klart att installera.
Åh det är nu det blir härdsmälta.
Har den tagit bort installationensfilen eller va det nu är den har laddat hem? Har för mig att det var över 10GB. Det vill jag ha till något annat.
Hoppas någon förstår va jag menar.

Hej!
Jag skulle tro att den har tagit bort installationsfilen, för om du trycker på att installera så börjar den väl hämta ner filen på nytt?

http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/downloadable-content/u...
Också relevant:
http://www.digitaltrends.com/gaming/xbox-one-hard-drive-how-t...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Ni som ändrat region till US för att handla billigare. Funkar det för er? Bytte själv region till US och valde en gata i Kalifornien och alla priser stämmer men så fort jag försöker köpa något får jag bara detta meddelande:
"Use a different way to pay, your purchase can't be completed with this payment option."

Innan kunde jag handla som vanligt. Som sagt, hur gör ni?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Du måste använda dig av paypal om du vill göra på det viset, i annat fall är det giftcards som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!
Jag skulle tro att den har tagit bort installationsfilen, för om du trycker på att installera så börjar den väl hämta ner filen på nytt?

Det har jag ju inte kollat men det verkar logiskt.

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Du måste använda dig av paypal om du vill göra på det viset, i annat fall är det giftcards som gäller.

Glömde o skriva att jag testat både med mitt Visa kort och PayPal. Använt PayPal innan utan problem. Provat och ta bort kontot och lagt till det igen men funkar inte. Måste man ändra till US på sitt PayPal konto också?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Ja du måste ha US på det kontot med amerikansk adress

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Glömde o skriva att jag testat både med mitt Visa kort och PayPal. Använt PayPal innan utan problem. Provat och ta bort kontot och lagt till det igen men funkar inte. Måste man ändra till US på sitt PayPal konto också?

Du behöver inte byta adress på Paypal. Köp ett giftcard via Gyft (har gjort det själv) och lös in på ditt microsoftkonto & köp.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Du behöver inte byta adress på Paypal. Köp ett giftcard via Gyft (har gjort det själv) och lös in på ditt microsoftkonto & köp.

Men nu vill jag gärna köpa genom US store. Men man behöver alltså inte ändra sin adress på PayPal kontot? Undra då varför det inte går att handla.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Som jag skrev ovan måste du ha us på paypal-kontot med en giltig amerikasnk adress för att det ska fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Som jag skrev ovan måste du ha us på paypal-kontot med en giltig amerikasnk adress för att det ska fungera.

Okej. Men då måste jag alltså skapa ett helt nytt PayPal konto och associera mitt Visa kort dit?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

That prologue.

;_;

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Okej. Men då måste jag alltså skapa ett helt nytt PayPal konto och associera mitt Visa kort dit?

Antingen ett nytt eller ditt gamla om du redan har något. Däremot kan du troligen inte använda samma visa-kort till flera paypal-konton. Det är åtminstone vad de sagt till mig men jag har hört att andra har lyckats få till det oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Antingen ett nytt eller ditt gamla om du redan har något. Däremot kan du troligen inte använda samma visa-kort till flera paypal-konton. Det är åtminstone vad de sagt till mig men jag har hört att andra har lyckats få till det oavsett.

Hmm usch vad osmidigt allt blev :). Googlade på det och man kan tydligen inte byta sitt land efter man skapat PayPal kontot.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Hmm usch vad osmidigt allt blev :). Googlade på det och man kan tydligen inte byta sitt land efter man skapat PayPal kontot.

Nej, det är därför jag rekommenderade Gyft. Behöver bara ha konsolen inställd på US för att handla då.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500