Samsung avtäcker Galaxy S6 och S6 Edge

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Nej, visa att apple använder sig av massproducenten Pegatron som tillverkar allt möjligt.

Ok, det tyckte jag i och för sig att du gjorde alldeles utmärkt i din första länk. Men då missuppfattade jag dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Förmodligen för att dom klarar inte det.

Dom behöver inte.

Nu säger jag inte att det blir succé för det tror jag inte, men Apple ska ju börja tillverka bilar... Det där du skrev "förmodligen för att dom klarar inte det" skulle man kunna vända på, jag tror inte samsung, lg eller philips klarar att bygga en bil för serieproduktion.

Att bredda sitt sortiment genom att t.ex. bygga mikrovågsugnar också ligger således inte i Apples intresse, men BILAR! Fattar du? Bilar? Jag skrattar lite åt ditt påstående att dom inte skulle klara av att bredda sin kompetens inom andra produktionsområden.

Dom lade ribban för smartphones och surfplattor och alla andra apade efter.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Apple väljer komponenter med omsorg, därför dom funkar så bra!

Du vet det där med hårdvara som matchar med mjukvara, något en androidmobil inte kommer uppfylla, minst samsung...
Skickades från m.sweclockers.com

Funkar bra? Som mer instabil än Android och mycket mer garantifel än andra tillverkare?
Att iPhone aldrig krånglar och har ett stabilt OS är en myt.
Och med tanke på priserna och förutsättningarna Apple har är det patetiskt att dom inte lyckas bättre.
Men dom är ju smart. Så länge folk går på att köpa deras kinalurar för överpris och deras kassareserv växer och är större än länders BNP så vore dom dum å göra något annat.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Avstängd

Äh fyfan 10 tusen, det börjar gå för långt nu. Finns nog säkert inte plats för minneskort heller så dom tvingar en i princip att välja den med extra lagring. Pajasar. Bojkotta dessa mobiler. Alla enas nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Dom behöver inte.

Nu säger jag inte att det blir succé för det tror jag inte, men Apple ska ju börja tillverka bilar... Det där du skrev "förmodligen för att dom klarar inte det" skulle man kunna vända på, jag tror inte samsung, lg eller philips klarar att bygga en bil för serieproduktion.

Att bredda sitt sortiment genom att t.ex. bygga mikrovågsugnar också ligger således inte i Apples intresse, men BILAR! Fattar du? Bilar? Jag skrattar lite åt ditt påstående att dom inte skulle klara av att bredda sin kompetens inom andra produktionsområden.

Dom lade ribban för smartphones och surfplattor och alla andra apade efter.

Philips är stora inom industrisegmentet exempelvis.. Bosch/Siemens är stora inom bilproduktionen samt även inom industrin.. Dessa 2 har ett brett kompetensområde & är inte nischade som Apple.. Philips/LG utvecklade en tid LCD paneler tillsammans med stor framgång, S-IPS panelen i min HP L2335 är just en LG/Philips panel.. Dessa du radat upp har egna fabriker.. vilket inte Apple har mao. dom har inte kompetensen utan måste köpa in den!

Sen håller inte appleskitet.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Lite mer metall hade varit intressant, jag ogillar plasttelefoner. Materialet har stor betydelse för mig. Aja tur att Apple finns, som kan det här med premium känsla

S6 är gjord av metall och glas, så kanske en mobil för dig som gillar premiumkänsla? otur att det inte har en ifåne logga på bara antar jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Äh fyfan 10 tusen, det börjar gå för långt nu. Finns nog säkert inte plats för minneskort heller så dom tvingar en i princip att välja den med extra lagring. Pajasar. Bojkotta dessa mobiler. Alla enas nu.

Nej finns ingen plats för minneskort, dock bra att det iaf är 32 gb i grundutförandet även om jag skulle ha tagit 64 gb varianten. Men vi får se vart priserna ligger om ett halvår om det blir något köp för min del.

Permalänk

Nån som vet om det är nån mer skillnad på telefonerna än skärmen? Menar ska de skilja 1300 för att få rundad skärm?

Permalänk
Medlem

Den klart mest intressanta Samsung-telefonen sett till hårdvaran hittills i mina ögon. Tycker inte designen ser så tokig ut (på bild allafall). Har absolut inget emot glas på baksidan och antar att unibody designen får telefonen att kännas mer gedigen än föregångarna. Jag värderar det mer än avtagbart bakstycke för batteribyte.

Fingeravtrycksläsaren verkar ju vara mer lik TouchId och det är ett stort plus enligt mig (om det fungerar lika bra). Sen verkar de ju kunna sticka ut lite mot de andra Android-tillverkarna med sin egna 14nm SoC vilket om ryktena stämmer ger den en ganska bra edge mot Qualcomms 810.

Har alltid sett HTCs modeller som de jag skulle välja om jag skulle få för mig att lämna iOS men nu vetefan. Tycker Samsungs S6:a ser mer intressant ut än HTCs M9:a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Man får skryta när man vinner skärmtesterna och ligger i topp. Men om en lägre siffra är viktigt för dig...

Prestanda och batteritid är mer viktigt för mig.

Dessutom så kan majoriteten av folk inte se någon skillnad när ppi'n går över ca 350. Så en ppi på 576 är då korkat! Speciellt när mobilerna har problem att köra även gamla mobilspel, för att gpu'n är för klen för att pumpa ut så många pixlar i acceptabel takt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skewgen:

Snälla sluta detta upplösningsrace, stanna vid 1080. Satsa resurser på batteritid och kameror. Dessutom kan många skärmar behöva förbättras på andra områden än ppi, typ färgåtergivning, ljusstyrka och kontrast... Högre upplösning bidrar så jävla negativt på batteritiden på flera plan!

Skickades från m.sweclockers.com

Då gnäller folk "Men amag0000d 1080P 2016!??! Fan vad töntigt assåååååå". Se bara hur drevet går här på Sweclockers så fort det inte är en sprillans ny telefon som lanseras varje gång.

Skrivet av Elakekocken:

Skittelefoner samsung spottar ut. Specs-nördarnas jubel kommer dämpas när vi får se alla sedvanliga fel.

Samma med ssd, bara skräp.

Samma med tv-apparaterna, enda plusset är att dom är snabba i menyerna.

Dom är däremot rätt okej på kylskåp, disk- och tvättmaskiner, så dom kanske skulle hålla sig till det...

Vadå "Bara skräp"? Samsungs TV apparater håller hög klass om du faktiskt tar och köper något annat än deras budgetserier (där faktiskt nästan varenda företag har sina skräpserier). Deras 830-serie av SSD:er höll enormt hög klass och kostade inte skjortan heller. Bara för att de har problem med sina TLC enheter (beror mer på TLC i sig) i 840-serien och 850-serien så betyder det inte att 830 är skräp. Folk glömmer tydligen så fort de får något att gnälla över.

Skrivet av in a bodybag:

Får tyvärr meddela att dom suger på vitvarufronten med. Efter två år så hade hälften i föreningen problem med läckande maskiner, antingen disk eller tork. Efter ett halvår av verkningslös förhandling så tog leverantören och köpte tillbaka från dom som ville bli av med skiten. Håller mig borta från allt det står Samsung på pga deras värdelösa kvalité.

Inget slår Whirlpool när det kommer till tvättmaskin/torktumlare. Elektrolux är bra på vitvaror de med. Samsung gör lite av varje så att de har lyckat sätta sitt märke på något som är skräp är väl bara väntat med tanke på att de har allt från dammsugare till datorer..

Skrivet av skruvis:

Bosch/Siemens i köket fungerat klockrent sedan 2002 släpper inte in något annat i mitt kök.. har dock en Samsung micro som fungerat klanderfritt i 20+ år.. är det undantaget som bekräftar regeln?

Morsan och Farsan har en Samsung Micro som har fungerat klockrent i snart fem år.

Skrivet av JimmieSan:

Blir nog en S6 edge för mig iaf.
HTC's nyheter var fruktansvärt dåliga och tråkiga.

Varför tjabbar ni med Elakakocken, han är Iphone fanboy så klart han bölar
Detta säger ju en del hur han är:
"-Vad jag upptäckte var att efter två år så fungerar 5:an fortfarande perfekt, mina tidigare Android-lurar höll 6 månader och 9 månader, dom blev segare än sirap och ingenting flöt på längre. Lite som Windows, när man installerat lite program. Får man inte error så är det något annat.
Jag har aldrig fått error, mindre flyt i svepen, konstant kraschande applikationer med iOS, däremot med Android. Varför?"

Vet inte vad han gör med sina android mobiler, jag slänger inte dom i väggen iaf och mina fungerar perfekt
Sen har jag inte haft problem med mitt windows heller.
Fast förstår han vände sig till Iphone om han har sabbat alla sina android mobiler samt sitt Windows.

Undrar jag också faktiskt. Min gamla S2 fungerar klockrent nu nästan fem år efter inköp. Den är i brorsans ägor och han har lyckats knäcka glaset på den. Själv tappade jag den i allt från betonggolv och järnskodda betongkanter till trägolv och ned i vattenpölar. Inte en skråma. Han hade den en månad innan han knäckte skärmen. Min S4 är nu inne på sitt tredje år. Fungerar felfritt. Hade bara hoppats att Android L kunde kommit lite snabbare dock. Under samma tid har brorsans Iphone 4 och 5 slutat fungera pga. det kalla vädret i Norrland. Tjejen hans lyckades knäcka sin Iphone när hon satt sig på den.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Datavetare
Skrivet av MrAdde:

Metall leder väl dock fortfarande värme bättre? Det är ju en av anledningarna till att M8 inte throttlade lika hårt som andra flaggskepp med S801.

Åter igen, "plast" är ett extremt brett begrepp och det fina med polymerer är att man kan i princip åstadkomma en "plast" som har precis de egenskaper man är ute efter. Finns polymerer som leder värme väldigt bra.

We fabricated ultra-high molecular weight polyethylene (UHMWPE) nanofibers with thermal conductivity values as high as ~ 104 Wm-1K-1, which is larger than the conductivities of about half of the pure metals

Däremot kan vissa typer av polymerer bli dyrare än t.ex. metall, men priset är typiskt bara högt initialt innan man betalat utvecklingskostnader och lärt sig hur man tillverkar polymeren på ett effektivt sätt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Snälla sluta detta upplösningsrace, stanna vid 1080. Satsa resurser på batteritid och kameror. Dessutom kan många skärmar behöva förbättras på andra områden än ppi, typ färgåtergivning, ljusstyrka och kontrast... Högre upplösning bidrar så jävla negativt på batteritiden på flera plan!

Skickades från m.sweclockers.com

Varför envisas människor med att tro att företag bara kan förbättra en punkt åt gången? Hela tiden ser man "Satsa inte på X, satsa på Y istället!" Det ena utesluter inte det andra, att skärmkillarna utvecklat en ny panel behöver inte påverka tiden eller budgeten som läggs på bland annat batteri. Högre upplösning påverkar i det här fallet bara batteriet marginellt. Visst spelar du 3D-spel eller tittar på extremt högupplöst film så kanske det ger lite sämre batteritid med hög upplösning, men vid normalt användande så lär det vara försumbart. Dessutom har hög upplösning en funktion. Ju lägre upplösning man har desto mer försämras bilden av fett eller fukt på skärmen. De små regnbågseffekterna i fingeravtrycken blir störigare med lägre upplösning. Sedan har vi ju bättre ljusstyrka också, 600cd/mm² är nästan dubbelt från S5 och mer än dubbelt från S4. Vid samma ljusstyrka är det inte orimligt att skärmen drar mindre ström.

Permalänk
Medlem

Samsung kommer få det mycket svårt att ta iPhone-priser. Det är inte samma kult runt Samsung som runt Apple. Kommer bli förvånad om man rapporterar om att dessa säljer som smör, har mycket svårt att se det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Ja deras mikrovågsugnar kan jag gå i god för också, eller ja, den vi äger har funkat klanderfritt i 2 år i alla fall. 2år! Längre än någon av deras mobiltelefoner i alla fall.

Vet att min kära mor hade en gammal mikro som lade av efter 20 år, märke dock okänt, men enligt henne kunde de bygga bra elektronikprylar förr, allt hon köper idag går sönder.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ägt så väl Iphone som diverse olika Android telefoner, båda har sina fördelar.
Iphone är en kanon telefon på många sätt.

Dom två senaste nexus telefonera jag har haft, är bättre. Inte lika snygga dock...

Så tycker jag, men det är en smaksak.

Vad är det du tror att Apple gör så annorlunda med sina mobiler? Sin hårdvara, som dom köper av dom företagen som utvecklar dom mobiler du så frenetiskt spottar på? Eller är det mjukvaran som i flera år har visat sig statiskt att krascha oftare än android, men inte lät användaren veta det?

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Aleshi:

Varför envisas människor med att tro att företag bara kan förbättra en punkt åt gången? Hela tiden ser man "Satsa inte på X, satsa på Y istället!" Det ena utesluter inte det andra, att skärmkillarna utvecklat en ny panel behöver inte påverka tiden eller budgeten som läggs på bland annat batteri. Högre upplösning påverkar i det här fallet bara batteriet marginellt. Visst spelar du 3D-spel eller tittar på extremt högupplöst film så kanske det ger lite sämre batteritid med hög upplösning, men vid normalt användande så lär det vara försumbart.

Hög upplösning försämrar batteritiden på minst två sätt: dels måste GPU-delen jobba hårdare för att rendera en viss bild och dels måste man ha starkare belysning ju mindre pixels det är för att erhålla en viss ljusstyrka.

Iphone6 har jämfört med flaggskepps-androiderna en bedrövlig upplösning på 1334x750, men kan någon hävda att det är ett problem med denna "låga" upplösning? Om inte, vad är vinsten att ha i princip dubbla upplösningen (fyra gånger mer pixels att dra runt) när man ändå inte ser någon skillnad?

Inget fel med bra specifikationer, men det Apple gjort rätt och typ alla Android tillverkare utom Motorola gjort fel är prioritering av vilka saker man ska lägga resurser på.

  • starka CPU-kärnor > många CPU-kärnor

  • ljusstark skärm med bra färg och kontrast > ultrahög upplösning

  • hög bandbredd mot RAM > massor med RAM (för "vanlig" dator stämmer inte detta, men alla telefoner har iGPU så bandbredd är kritiskt)

  • ...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Apple har det enkelt då det inte är open source som Android/Windows är.. sen håller dom inte utan spricker bara man slår i med dom, iaf. dom vi har på jobbet.

MEN massproducerar gör Apple att tro något annat är bara korkat!

Ja att de spricker i glaset kanske jag kan vara beredd att hålla med om. Att det sker lätt är jag kanske inte lika beredd att hålla med om. Min 4s gick i golvet, betongen, asfalten, etc etc säkert 30 gånger innan det kom en liten spricka i glaset. Detta utan skydd. 2 år senare hade den spruckit lite i glaset fram och lite i det bakre. Den hade också badat 20minuter i en SPA pool. Blivit överkörd av min frus bil. Ramlat ner i ett ventilationsschakt (3-4meter) samt använts varje dag i jobbet. Ja den ser faktiskt inte så grann ut. Repor etc på den mer över allt, MEN den fungerar EXAKT lika bra 2,5 år senare som första dagen ja fick den. Detta utan EN ända återställning av IOS eller att lämnat in den på lagning.

Min 5s som jag bytte ut den emot har samma problem. Glaset fram gick sönder när den åkte i ett betongolv. Några månader senare efter otaliga vändor i marken och snygga djupa märken i metallramen halkade jag på en isfläck i en trappa. Flyger 4 trappsteg ner och landar på axel och mobiltelefon. Axlen fick ja åka in och röntga och den är fortfarande inte bra. Mobilen flög vidare och landade i en vattenfylld blomkruka. Där låg den 10minuter ca innan jag hittade den. Skärmen var allt annat än snygg. Glaset var till stora delar borta och telefonen som en disktrasa. 2 dagar efter (ja jag låg i sängen o kunde inte röra mig pga axeln) kom frun med telefonen och satte den på laddning. Funkade hur bra som helst. Nytt glas 600kr och nu är den åter som "ny" igen.

För mig är bygg kvaliteten därför överlägsen allt annat jag tidigare ägt. Även det trevliga faktum att skiten bara funkar för det mesta. Ja behöver inte avsinstallera Touchwis för att telefonen blir seg. Jag behöver inte starta om den för att telefonen blir seg. Jag kan bara använda den till det jag behöver, jobba, läsa mail, ringa i telefon, räkna på flöden. skriva korta rapporter, läsa PDFer m.m m.m.

Säger inte att S6 mfl är dåliga telefoner. De är ju på pappret långt mycket bättre.
Bara det att de har än så länge inte givit mig samma huvudvärksfria upplevelse som Iphone modellerna. Även på jobbet som deltidsadministratör av Data/telenätet är de till stor fördel. De funkar för det mesta och jag slipper lägga ner tid på att mixtra med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Ojojoj, vad mycket nytänk och bra nya saker som kommer med S6:an, wow! /sarkasm

Så har vi det här igen. HTC och Sony gör telefoner som känns som samma generation efter generation och hyllas för sin innovation. Men Samsung är de man ska klaga på att de inte förnyar sig när de ligger i framkant, nu har vi bättre möjligheter att använda telefonen som plånbok t.ex. Samsung är mer eller mindre alltid först med ny teknik. Men det är alltid Samsung som anses vara de som inte förnyar sig. Och alltid verkar detta att vara "innovativ" vara synonymt med att ha glas och metall istället för plast. Det anses kvalitativt med glas och metall, även om det påverkar hållbarheten negativt.

På vilket sätt är Sony eller HTC mer innovativa än Samsung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Hög upplösning försämrar batteritiden på minst två sätt: dels måste GPU-delen jobba hårdare för att rendera en viss bild och dels måste man ha starkare belysning ju mindre pixels det är för att erhålla en viss ljusstyrka.

Iphone6 har jämfört med flaggskepps-androiderna en bedrövlig upplösning på 1334x750, men kan någon hävda att det är ett problem med denna "låga" upplösning? Om inte, vad är vinsten att ha i princip dubbla upplösningen (fyra gånger mer pixels att dra runt) när man ändå inte ser någon skillnad?

Inget fel med bra specifikationer, men det Apple gjort rätt och typ alla Android tillverkare utom Motorola gjort fel är prioritering av vilka saker man ska lägga resurser på.

  • starka CPU-kärnor > många CPU-kärnor

  • ljusstark skärm med bra färg och kontrast > ultrahög upplösning

  • hög bandbredd mot RAM > massor med RAM (för "vanlig" dator stämmer inte detta, men alla telefoner har iGPU så bandbredd är kritiskt)

  • ...

Du pratar om LCD där ljuset måste lysa igenom pixlarna. Samsung kör med OLED, det funkar inte på samma sätt.Tidigare så har Samsung sänkt effektåtgång samtidigt som de ökat upplösning. Och effektskillnaden för att rendera vanligt material i olika upplösningar är försumbar. Som sagt, i spel kanske. Men inte direkt så att GPUn arbetar särskilt hårt på hemsidor eller i facebook-appen.
Så högre upplösning påverkar batteritiden negativt på ett sätt vad vi vet, ett försumbart sätt i de flesta scenarion.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Aleshi:

Du pratar om LCD där ljuset måste lysa igenom pixlarna. Samsung kör med OLED, det funkar inte på samma sätt.Tidigare så har Samsung sänkt effektåtgång samtidigt som de ökat upplösning. Och effektskillnaden för att rendera vanligt material i olika upplösningar är försumbar. Som sagt, i spel kanske. Men inte direkt så att GPUn arbetar särskilt hårt på hemsidor eller i facebook-appen.
Så högre upplösning påverkar batteritiden negativt på ett sätt vad vi vet, ett försumbart sätt i de flesta scenarion.

Även OLED kommer dra mer vid högre upplösning för att nå en viss ljusstyrka då det lysande arean minskar med antal pixels då det finns en "ram" kring varje pixel. Sedan drar (eller i alla fall drog) OLED från start mer än LCD.

Antal pixels ökar kvadratiskt med upplösning, vilket betyder att belastningen på GPU och framförallt belastningen på RAM-bussen ökar kvadratiskt med upplösning. Hög RAM-bandbredd är väldigt strömslukande så man ska definitivt hushålla med den bandbredd som finns.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Även OLED kommer dra mer vid högre upplösning för att nå en viss ljusstyrka då det lysande arean minskar med antal pixels då det finns en "ram" kring varje pixel. Sedan drar (eller i alla fall drog) OLED från start mer än LCD.

Antal pixels ökar kvadratiskt med upplösning, vilket betyder att belastningen på GPU och framförallt belastningen på RAM-bussen ökar kvadratiskt med upplösning. Hög RAM-bandbredd är väldigt strömslukande så man ska definitivt hushålla med den bandbredd som finns.

Beror väl på om man kan minska mellanrummet också. Samsungs QHD-variant av Galaxy S5 drog mindre ström än FHD-varianten vid samma ljusstyrka. Spelar heller ingen roll om RAM-bussen drar dubbelt så mycket om det redan är försumbart små siffror det handlar om. Både GPU och RAM lär gå rätt avslappnat oavsett upplösning vid normalanvändande. Som sagt, en fördubbling av nästan inget är också nästan inget.

Vi har ju det empiriska exemplet där ny skärm inte mördade batteritiden på S5. Kan inte vara så extrema siffror vi snackar om med andra ord.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Så har vi det här igen. HTC och Sony gör telefoner som känns som samma generation efter generation och hyllas för sin innovation. Men Samsung är de man ska klaga på att de inte förnyar sig när de ligger i framkant, nu har vi bättre möjligheter att använda telefonen som plånbok t.ex. Samsung är mer eller mindre alltid först med ny teknik. Men det är alltid Samsung som anses vara de som inte förnyar sig. Och alltid verkar detta att vara "innovativ" vara synonymt med att ha glas och metall istället för plast. Det anses kvalitativt med glas och metall, även om det påverkar hållbarheten negativt.

På vilket sätt är Sony eller HTC mer innovativa än Samsung?

Jag tycker likadant om alla telefoner nu för tiden, har fortfarande kvar min Samsung Galaxy S2 och ser inget skäl att köpa annan telefon då det inte är något riktigt nytt i några telefoner nu för tiden, ser bara samma j**la skit hela tiden i "nya" telefoner som dem släpper, dem kanske fixat lite bättre kamera, och lite tunnare utforming, snabbare laddningstid etc etc, men uh...vart är något man kan genuint kalla "nytt" ?.

Exempel på något som JAG skulle kalla nytt och nytänk (fast ideen har ju funnigts ganska långt bak i tiden om man tänker efter): Hollogram bild av den person som jag pratar med.

Finns tusentals saker som dem kan göra, men just nu så ser jag 0 skäll till att köpa ny telefon, spelar 0 roll VILKEN telefon det är, dem är alla ganska lika varandra och dem har inte tillfört något riktigt nytt på VÄLDIGT länge.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför vi strävar efter större o större telefoner utan att för den delen utveckla telefoner med samma prestanda fast "normal" skärmstorlek aka iPhone 4/4S.

Personligen vill ja inte bära runt på en surfplatta utan vill ha en mobil som e lagom stor som typ Sony z3 Compact.

Undrar vad den faktiska batteritiden på Samsung 6 blir, min sony z3 compact klarar sig ca 2 dagar med normal användning (spotify, mail, ca 2 tim samtal varje dag osv)

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Så har vi det här igen. HTC och Sony gör telefoner som känns som samma generation efter generation och hyllas för sin innovation. Men Samsung är de man ska klaga på att de inte förnyar sig när de ligger i framkant, nu har vi bättre möjligheter att använda telefonen som plånbok t.ex. Samsung är mer eller mindre alltid först med ny teknik. Men det är alltid Samsung som anses vara de som inte förnyar sig. Och alltid verkar detta att vara "innovativ" vara synonymt med att ha glas och metall istället för plast. Det anses kvalitativt med glas och metall, även om det påverkar hållbarheten negativt.

På vilket sätt är Sony eller HTC mer innovativa än Samsung?

Tycker det också är lite ironiskt att folk först gnäller på att Samsung är för "Plastig" och aldrig "kommer med något nytt". Och pekar därefter på Iphone som verkligen är innovativa... eller inte. Samsung väljer att göra som Apple och satsa på skalet i form av metall och glas och nu är det helt plötsligt fel även det. Något säger mig att det spelar ingen roll vad Samsung gör.. Folk kommer att gnälla.. Även om de så gjorde en Iphoneliknande mobil i för 5:- och sålde dem i varje gatuhörn..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Tycker det också är lite ironiskt att folk först gnäller på att Samsung är för "Plastig" och aldrig "kommer med något nytt". Och pekar därefter på Iphone som verkligen är innovativa... eller inte. Samsung väljer att göra som Apple och satsa på skalet i form av metall och glas och nu är det helt plötsligt fel även det. Något säger mig att det spelar ingen roll vad Samsung gör.. Folk kommer att gnälla.. Även om de så gjorde en Iphoneliknande mobil i för 5:- och sålde dem i varje gatuhörn..

Låt dem gnälla.
Ja köper ändå inte mobil efter vad min granne tycker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Låt dem gnälla.
Ja köper ändå inte mobil efter vad min granne tycker.

Ser det mer som ett fenomen än som en rekommendation. Folk gnäller för de kan helt enkelt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande med min Note 3 och är skitnöjd. Den har bland dom tunnaste ramarna, tunn och stilren fyrkantig design. Anser att det är den bästa telefon Samsung gjort. Också den första som hade ett mer kvalitativt bakstycke:

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Tycker det är intressant att läsa specs-jämnförelsen. Ger en bra bild av hur mycket man betalar för märket på iphonen.
Att 1080p inte är självklart 2015 förvånar mig... Framförallt när man får punga upp med 6 lappar...

Stirra dig inte blind på specifikationer. Det är helt olika system och operativsystem. Går inte att jämföra på det sättet.

EDIT: Vet inte ens varför jag orkar kommentera detta Så mycket fanboys i denna tråd så man blir mörkrädd.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Fina specs men jag klarar verkligen inte av Samsungs designval. S3, S4, S5, S6, alla ser exakt likadana ut, ingen design som sticker ut på något sätt. Känns lite som telefonvärldens svar på Billy-bokhyllan, "Här har du ett stycke telefon" liksom.

Dunno kanske det bara är jag som tycker så eftersom de verkar vara populära...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Tycker det också är lite ironiskt att folk först gnäller på att Samsung är för "Plastig" och aldrig "kommer med något nytt". Och pekar därefter på Iphone som verkligen är innovativa... eller inte. Samsung väljer att göra som Apple och satsa på skalet i form av metall och glas och nu är det helt plötsligt fel även det. Något säger mig att det spelar ingen roll vad Samsung gör.. Folk kommer att gnälla.. Även om de så gjorde en Iphoneliknande mobil i för 5:- och sålde dem i varje gatuhörn..

En förklaring skulle kunna vara att det är olika personer med olika åsikter som skrivit dessa olika klagomål i sina inlägg.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell