Barbar Build, hur kör ni era barbarer i RoS?

Permalänk
Medlem

Det gör det, men enligt vad jag läst suger setet dock.. ik set verkar mycket bättre finns redan folk som klarat greater rift 50 med det.

Permalänk

Någon som kan säga om det finns något ställe där man har större chans att få Anciant Parthan Defenders eller det är Kadala som gäller? Har sökt de bracers, Furnace och Pride of Cassius-bälte hur länge som helst men haft NOLL tur.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Kör man leap och ik set ska man helst ha 3 på det och med royal ring så får man permanenta call of ancients, dom är mycket användbara och kör man med poison och bleed gem så crittar dom den damage synd bara att leap är så värdelöst på högre greater rifts, raekors är ju king of hill.

Vad gör du för damage ungefär? Körde så innan jag bytte till Lut Socks(?) och en CT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Någon som kan säga om det finns något ställe där man har större chans att få Anciant Parthan Defenders eller det är Kadala som gäller? Har sökt de bracers, Furnace och Pride of Cassius-bälte hur länge som helst men haft NOLL tur.

Jag lade 20K shards i kadala utan att få varken Marauder chest eller cindercoat, sen droppade cindercoat i en rift.

Det finns extremt få items som man kan "farma", alltså att de skulle komma från något speciellt ställe. Det enda jag kan komma på på rak arm är horadric hamburger, Plans: Reapers Wraps och de andra regnbågsgrejerna.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag lade 20K shards i kadala utan att få varken Marauder chest eller cindercoat, sen droppade cindercoat i en rift.

Det finns extremt få items som man kan "farma", alltså att de skulle komma från något speciellt ställe. Det enda jag kan komma på på rak arm är horadric hamburger, Plans: Reapers Wraps och de andra regnbågsgrejerna.

Ring of royal grandeur och hjälmen från act 3 horadric cachen

Anyway, behöver tips på vad jag ska fokusera på med barbaren just nu, är medveten om att allt är skit men vad behöver mest ersättas?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/554181...

personligen så är det Wailing host jag försöker ersätta samt amuletten, men får inga drops och kadala vill jag hänga.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Ring of royal grandeur och hjälmen från act 3 horadric cachen

Anyway, behöver tips på vad jag ska fokusera på med barbaren just nu, är medveten om att allt är skit men vad behöver mest ersättas?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/554181...

personligen så är det Wailing host jag försöker ersätta samt amuletten, men får inga drops och kadala vill jag hänga.

Sant, bountyrewardsen är ju farmable.

Jag hade fokuserat på att byta ut hjälmen, en Leorics Crown ger dig så pass mycket CDR att du kan rolla om shoulders till +FC etc. Bältet skulle jag välja en Chilaniks (alt. Pride of Cassius för höga solo grifts) och ring till SoJ, neck till antingen en uberneck eller en elementalimmunityneck.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Ring of royal grandeur och hjälmen från act 3 horadric cachen

Anyway, behöver tips på vad jag ska fokusera på med barbaren just nu, är medveten om att allt är skit men vad behöver mest ersättas?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/554181...

personligen så är det Wailing host jag försöker ersätta samt amuletten, men får inga drops och kadala vill jag hänga.

Skrivet av Yorg:

Sant, bountyrewardsen är ju farmable.

Jag hade fokuserat på att byta ut hjälmen, en Leorics Crown ger dig så pass mycket CDR att du kan rolla om shoulders till +FC etc. Bältet skulle jag välja en Chilaniks (alt. Pride of Cassius för höga solo grifts) och ring till SoJ, neck till antingen en uberneck eller en elementalimmunityneck.

Du kan även köra med raekor's hjälmen istället för leoric så kan du köra med en bättre ring än grandeur.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Jag lade 20K shards i kadala utan att få varken Marauder chest eller cindercoat, sen droppade cindercoat i en rift.

Det finns extremt få items som man kan "farma", alltså att de skulle komma från något speciellt ställe. Det enda jag kan komma på på rak arm är horadric hamburger, Plans: Reapers Wraps och de andra regnbågsgrejerna.

Finns ju vissa grejor som droppar på vissa ställen även om jag själv inte har så bra koll på det. Inte mer än att Ring of Royal Grandeur droppar i T1 bounty. I övrigt har jag dålig koll.
Fick åtminstone mina bracers i morse. Nu bara fortsätta jaga Pride of Cassius, Furnace och SoJ. Polaren fick en Furnace igår trots att han bara spelat en bråkdel av vad jag gjort. Har sökt denna i ett halvår minst och han spelade bara lite casual då och då. Känns så jädra orättvist även om jag självklart gläds för hans skull.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Ok, uppdaterat gearen lite, fortf ingen survival och ruggit låg skada, antar att det är min mainhand som orsakar det, 2900 lowroll är riktigt dåligt för en ancient maximus. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/554181...

just nu jagas det ersättnignsdelar med ancientprefix mest, då jag tror jag har allt jag vill ha utom en amulett med socket.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Finns ju vissa grejor som droppar på vissa ställen även om jag själv inte har så bra koll på det. Inte mer än att Ring of Royal Grandeur droppar i T1 bounty. I övrigt har jag dålig koll.
Fick åtminstone mina bracers i morse. Nu bara fortsätta jaga Pride of Cassius, Furnace och SoJ. Polaren fick en Furnace igår trots att han bara spelat en bråkdel av vad jag gjort. Har sökt denna i ett halvår minst och han spelade bara lite casual då och då. Känns så jädra orättvist även om jag självklart gläds för hans skull.

Jag har inte lirat mycket denna säsong (bara Paragon 433) och har bara hittat en furnace, det var när min barbar var L33 så jag har en Furnace med 217 dmg.

Vill du byta?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Ring of royal grandeur och hjälmen från act 3 horadric cachen

Anyway, behöver tips på vad jag ska fokusera på med barbaren just nu, är medveten om att allt är skit men vad behöver mest ersättas?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/554181...

personligen så är det Wailing host jag försöker ersätta samt amuletten, men får inga drops och kadala vill jag hänga.

En grej kan vara att försöka få Ring of royal grandeur och använda magefist som gloves, borde inte vara så svårt att få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag har inte lirat mycket denna säsong (bara Paragon 433) och har bara hittat en furnace, det var när min barbar var L33 så jag har en Furnace med 217 dmg.

Vill du byta?

Tack för att du sammanfattade varför jag inte skall gå tillbaka till d3. Du har inte spelat mycket under säsongen men har paragon 433

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

En grej kan vara att försöka få Ring of royal grandeur och använda magefist som gloves, borde inte vara så svårt att få.

sitter på 5 stycken olika RoRG's och ingen av dem är bra rollade, håller på och rerollar en Ancient skull grasp för att ersätta leorics signet just nu; i väntan på en hyfsad SoJ

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag har inte lirat mycket denna säsong (bara Paragon 433) och har bara hittat en furnace, det var när min barbar var L33 så jag har en Furnace med 217 dmg.

Vill du byta?

Skrivet av aluser:

Tack för att du sammanfattade varför jag inte skall gå tillbaka till d3. Du har inte spelat mycket under säsongen men har paragon 433

Han har spelat ganska mycket ändå.
Jag tycker jag spelat ganska mycket under S02 och jag är paragon 300-ish.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Här e bild på min ww barb och dom nya byxorna och mitt stalgard vapen på 4591 damage, som ni ser så gör jag på damage nästan 5miljoner, det är då inte räknat med min ele damage då så man gör satans mycket damage, har full buff med taeguk gem pain enhancer, rampage och med wrath of berserker så köttar man ju som en galning och så länge dina ancients skadar monster så hålls alla dina buffs uppe hela tiden nästan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Han har spelat ganska mycket ändå.
Jag tycker jag spelat ganska mycket under S02 och jag är paragon 300-ish.

Mest eller bara i grupp och hög Tier?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Mest eller bara i grupp och hög Tier?

90% i grupp och T6 påbörjades efter typ 2-3 dagars spel. Så mest T6 i grupp

Iofs hjälpt en del polare bli powerlevlade då de dött några gånger.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

This just in!

Senaste datan från Patch 2.2.0 PTR 3:

Set Changes:
Bul Kathos's Oath:
Bul Kathos's Oath 2 pieces: No longer gives STR and +10 Max Fury, and no longer randomly casts Whirlwind. Now during Whirlwind you gain 30% increased attack speed and movement speed, and passively increases Fury Generation by 10.
Immortal King's Call: (Now has an additional set piece: Legs)
Immortal King's Call 4 pieces: No longer makes Ancients deal 600% weapon damage in an area. Now reduces the cooldown of Wrath of the Berserker and Call of the Ancients by 3 seconds for every 10 Fury spent.
Immortal King's Call 6 pieces: No longer increases Wrath of the Berserker duration when Ancients deal damage. Now increases damage by 500% while both Wrath of the Berserker and Call of the Ancients are active.
Bastions of Will:
Bastions of Will 2 pieces: No longer increases damage based on how much resource you have. Now after casting a resource-generating attack or primary skill, deal 50% increased damage for 5 seconds.
Wrath of the Wastes:
Wrath of the Wastes 2 pieces: No longer increases Rend damage by 400%. Now increases the damage of Rend by 500% and its duration to 15 seconds.
Wrath of the Wastes 4 pieces: No longer increases Rend duration. Now during Whirlwind you gain 40% damage reduction.
Wrath of the Wastes 6 pieces: No longer increases Whirlwind damage. Now Whirlwind gains the effect of the Dust Devils rune and Dust Devils damage is increased to 2500% weapon damage.
Skill Changes:
Call of the Ancients: Skill Rune "Duty to the Clan" The Ancients' damage is now Cold (from Lightning).
Whirlwind:
Can now be cast sooner after using another skill
Skill Rune - Dust Devils: Dust Devil spawn rate now scales with your Attack Speed, Dust Devils now travel in a more predictable path
Class-Specific Items:
Immortal King's Boulder Breaker: Now rolls +75-100% Call of the Ancients damage as a fifth primary affix
Mortick's Breeches: Now Mortick's Bracers "Wrath of the Berserker gains the effect of every rune" (Changed from Pants to Bracer)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

http://i.imgur.com/pppU5yb.jpg

Här e bild på min ww barb och dom nya byxorna och mitt stalgard vapen på 4591 damage, som ni ser så gör jag på damage nästan 5miljoner, det är då inte räknat med min ele damage då så man gör satans mycket damage, har full buff med taeguk gem pain enhancer, rampage och med wrath of berserker så köttar man ju som en galning och så länge dina ancients skadar monster så hålls alla dina buffs uppe hela tiden nästan..

fyy satan vad du skulle göra skada med den Stalgards om du körde med frenzy och undisputed champion istället, 75% weapon proc coefficient istället för 13% som whirlwind har.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

En grej kan vara att försöka få Ring of royal grandeur och använda magefist som gloves, borde inte vara så svårt att få.

har suttit och funderat på magefistglovesen men kan nog inte offra en slot mer för off-set gear, har mina raekors wraps som är rätt hyffsat rollade. 42%CHD samt 8.5%CC.

den combon jag vill köra är BKWB och Unity så då måste jag ha raekor shoulders, och vileward är inte aktuellt att droppa öht. har uppdaterat gearet rätt bra fö:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/554181...

ligger och pendlar på 33% CC med battle rage uppe samt 34%CDR; lite lågt men RNG har varit riktigt elak mot mig denna säsong. inte en enda furnace eller immortality token; ingen stalgards, EN vile wards, en biljon death watch mantles och doomblades...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

ÄNTLIGEN! Min första och enda Furnace. Vilken egenskap bör man enchanta och till vad?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

ÄNTLIGEN! Min första och enda Furnace. Vilken egenskap bör man enchanta och till vad?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9752987/Dator/Furnace.jpg

Tvekar starkt på att du har någon användning för den där tyvärr :/ Nästan vilket ancient vapen som helst är bättre.
Kan inte göra något för att den ska bli decent heller då den har atackspeed + jätte låg damage roll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

ÄNTLIGEN! Min första och enda Furnace. Vilken egenskap bör man enchanta och till vad?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9752987/Dator/Furnace.jpg

LPH till 10% damage och en Ramaladni på det

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Man ska inte rolla om base dmg istället då? Max är 1439-1788. Borde ju ge runt 15% högre dmg om jag inte räknar fel?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Man ska inte rolla om base dmg istället då? Max är 1439-1788. Borde ju ge runt 15% högre dmg om jag inte räknar fel?

Jag kom på att denna fanns. http://rerollcalculator.com/

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag kom på att denna fanns. http://rerollcalculator.com/

Är den pålitligt så är det som du föreslog innan.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Är den pålitligt så är det som du föreslog innan.

den är väldigt pålitlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Man ska inte rolla om base dmg istället då? Max är 1439-1788. Borde ju ge runt 15% högre dmg om jag inte räknar fel?

Rerolla bara base damage om du får absolut minimum och ej har %dmg alls på den innan.

tumregeln brukar vara att upp till ca 1350-1500, rerolla base damage, över det tjänar du mer på 10%dmg (som dessutom är enklare att rolla)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Standard Raekor med Unity & SOJ. Har haft tur med gear på senaste men har inte riktigt tiden att försöka klättra på laddern mot alla som är arbetslösa och spelar dygnet runt, speciellt när spelet går ut på att locka fram rätt Riftboss med rätt pylons, inte jättekul om jag ska vara ärlig. Kör Seasonal HC så behöver ju offra en gemslot åt Esoteric Alteration för högre grifts (40+). Rank #26 nu och vet inte om jag har ork kvar att spela mer föräns nästa säsong.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Standard Raekor med Unity & SOJ. Har haft tur med gear på senaste men har inte riktigt tiden att försöka klättra på laddern mot alla som är arbetslösa och spelar dygnet runt, speciellt när spelet går ut på att locka fram rätt Riftboss med rätt pylons, inte jättekul om jag ska vara ärlig. Kör Seasonal HC så behöver ju offra en gemslot åt Esoteric Alteration för högre grifts (40+). Rank #26 nu och vet inte om jag har ork kvar att spela mer föräns nästa säsong.

JA det är väldigt tråkigt att de gjort GR till ett "spel" man msåte ha tur med riften för att ens ha en chans. säg att man får en hygglig rift var 30e GR man öppnar. Denna slump gör ju ladders lite meningslös då det är så olika förutsättningar för varje omgång. Varje GRs borde vara exakt likadan i ladders annars kan man inte jämföra dem.

Äh, så länge man inte har flera barn så har man oändligt med tid 5 timmars sömn är lagom.

Visa signatur

Nätverksnörd