Permalänk
Medlem

One, does not simply buy a gaminfotölj, you build one!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Vad är det för fel på en hink? All komfort man kan önska och så behöver man inte resa på sig!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

hmmm

känns spontant lite svårt att förhandla in en sådan här i min sambos medvetande!
Jag skulle dock behöva barnstol inkluderat (med ngt färggrant mysdjur), går det att ordna?

Permalänk
Skrivet av Jontebert:

"The virgin is strong in this one" (Jag var tvungen och lite avundsjuk)

Hm, det var något nytt, blir man automatiskt oskuld när man vill sitta skönt vid sin dator, och inte på ett traditionellt vid ett bord.
Jag tycker att det är en nice idé, och skulle gärna vilja ha en, men skulle nog kännas konstigt i början tror jag ^^

Visa signatur

i7-6700k | 16GB DDR4 | MSI GTX 980
|CHEESE FOR EVERYONE|

Permalänk

Så jävla najs. Ser dunderskönt ut.
Jag vill gärna ha en

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

sitter du fortf och lirar i denna tronen?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Så snyggt och bra gjort.
Tänkte lite på ditt framtidsbygge du nämnde. Passagerarstol från en bekväm bil som bas, vore det något med tanke på inställningar för svank, lutning och de är anatomiskt testade för långtidskörning?!
*edit*
afk
Ska till skroten och kolla om det finns en sabbad SAAB 9000 med skinnsäten...

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst bygge. Påminner om min "arbetsstation". Racing cockpit.

Det är synd om de som fortfarande kör skrivbordsgaming

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

jag vill med en juste stol, vem bygger? jag betalar.
Men jag vill att den ska gå att tippa den med, så man kan titta rakt fram fast i taket typ
Jag vill ha 2st ultrawide 34 skärmar monterade brevid varandra, och en 60 tums tv över dom.
Därför jag vill att stolen ska kunna tippa lite.
Jag vill ha den nördigaste stolen man kan bygga, ge mig ritningar
Tyvärr är jag skit lat.
Men tittat lite gran på armar för skärmar, verkar som det är svårt att hitta staibla armar som orkar 34 tums skärmar på ett längre avstånd.
Min plan var ju att skruva dom i väggen, skulle ju behöva minst 1 meter arm för det.

Blev helt klart inspirerade av din stol, riktigt snyggt.

Permalänk

@raggelll:

Hej!

Jag har byggt stolen själv, inte helt billigt dock om man vill ha hållbara delar i den.

Tippar man stolen helt så tittar man nästan rakt upp i taket.

Finns inga ritningar jag har bara utgått från en recliner jag gillade och byggt vidare på den. Ganska gammalt bygge faktiskt gjorde den runt 2008, har ett nytt bygge på gång som jag håller på att dokumentera hela byggprocessen på.

Jag använder ergotron armar det är dom stabilaste jag hittat, används på sjukhust bland annat, har du något stabilt att fästs basen eller väggfästet i så håller dom.

https://www.dustinhome.se/product/5010443129/lx-wall-mount-lc...
Den här håller, lägg på en till "länk" om du behöver att den når lite längre.

Permalänk

@Gere_Sweden: Kan köpa stolen av dig om du ändå tänkte pensionera den. Denna tillåter mig fortfarande ha en gaminghörna utan lägga ner skrivbord och datorn i källaren.

Visa signatur

The Breath of True