Kan jag lämna tillbaka mobilen?

Permalänk
Medlem

Provade du ens att hålla i de olika telefonerna innan du slog till? Du köper en telefon som du kommer på är för stor, då hoppas du på att få byta till en mindre, när det verkar som det kanske går att ordna så ba "OH btw, jag vill inte ha er som operatör heller". Kanske är läge att börja fundera lite innan man köper saker, speciellt innan man tecknar tvååriga(?) abonnemang.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naga:

Provade du ens att hålla i de olika telefonerna innan du slog till? Du köper en telefon som du kommer på är för stor, då hoppas du på att få byta till en mindre, när det verkar som det kanske går att ordna så ba "OH btw, jag vill inte ha er som operatör heller". Kanske är läge att börja fundera lite innan man köper saker, speciellt innan man tecknar tvååriga(?) abonnemang.

Nej, det gjorde jag inte! Jag borde ha hållit dem först, jag tänkte inte ens, utan jag bara slog till. Dumt av mig. Kollade inte ens vilken operatör som är billigast utan jag körde på. Varför jag körde på var för att jag verkligen hade bråttom och inte skulle ha tillgång till internet på flera timmar.

Permalänk
Avstängd

Du är körd, det du kan göra är att sälja den och köpa en vanlig iphone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Nej, kan inte vara det eftersom jag valde ett nytt nummer.

Japp. Hann inte att kolla runt, ser att jag kan få ett fint fint studentpris från comviq

Det är det jag har, fungerar utmärkt, billigt och bra

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

telefonen är ju säkert inte operatörslåst så byt den mot en iphone 6 privat? iofs "äger" tre telefonen tills abonnemanget har löpt ut och om din framtida iphone 6 går sönder så kan du ju inte gå till tre och lämna in den för garanti och om du inte betalar dina räkningar kommer de kräva tillbaka 6 plus telefonen av dig som du då inte har kvar..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av ilerk22:

Nej, kan inte vara det eftersom jag valde ett nytt nummer.

Japp. Hann inte att kolla runt, ser att jag kan få ett fint fint studentpris från comviq

Varför beställde du abonnemanget då? Tycker faktiskt inte operatören borde byta något åt dig så du kan få lära dig av dina misstag. Inte för o va neggo haha.

Nästa gång kan de ju va bra o kolla runt lite och inte impulshandla?

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Nej, det gjorde jag inte! Jag borde ha hållit dem först, jag tänkte inte ens, utan jag bara slog till. Dumt av mig. Kollade inte ens vilken operatör som är billigast utan jag körde på. Varför jag körde på var för att jag verkligen hade bråttom och inte skulle ha tillgång till internet på flera timmar.

"på flera timmar". Skrattade gott åt detta! Du vet att en tvåårsperiod är över 17 500 timmar?

Jag är också impulshandlare men alltid grejer utan abonnemang!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem

Trist att någon annan ska behöva få en använd telefon i tron att den är ny för att folk som du ska hålla på och lämna tillbaka, istället för att kolla upp innan vad man vill ha.
"jag hade bråttom eftersom jag inte skulle ha internet på flera timmar" - Jösses.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

telefonen är ju säkert inte operatörslåst så byt den mot en iphone 6 privat? iofs "äger" tre telefonen tills abonnemanget har löpt ut och om din framtida iphone 6 går sönder så kan du ju inte gå till tre och lämna in den för garanti och om du inte betalar dina räkningar kommer de kräva tillbaka 6 plus telefonen av dig som du då inte har kvar..

En iPhone från 3 är låst. Nästan alla telefoner från 3 är låsta och väldigt många även brandade av 3

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

En iPhone från 3 är låst. Nästan alla telefoner från 3 är låsta och väldigt många även brandade av 3

Min nexus 5 är absolut inte låst och finns en lag sen sommaren 2014 att de inte är tillåtet med operatörslås.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Min nexus 5 är absolut inte låst och finns en lag sen sommaren 2014 att de inte är tillåtet med operatörslås.

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, den får vara låst UNDER bindningstiden, men EFTER bindningstiden så måste den låsas upp gratis. Sedan så är Nexus ALLTID olåst, går inte att låsa den till skillnad från iPhone, så jo iPhones är låsta hos 3, det vet jag själv.

Källa: Nya regler för mobilabonnemang 1 maj 2014

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jodå, den får vara låst UNDER bindningstiden, men EFTER bindningstiden så måste den låsas upp gratis. Sedan så är Nexus ALLTID olåst, går inte att låsa den till skillnad från iPhone, så jo iPhones är låsta hos 3, det vet jag själv.

Källa: Nya regler för mobilabonnemang 1 maj 2014

Ah, otroligt trist då :/ fattar inte varför de låser överhuvudtaget man betalar ju redan för abonnemanget..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Ah, otroligt trist då :/ fattar inte varför de låser överhuvudtaget man betalar ju redan för abonnemanget..

Skickades från m.sweclockers.com

Och på Android lurar, förutom Nexus så brandar dom lurarna också så att 3 måste godkänna mjukvaran innan vi kunder som köpt telefonen direkt från 3 får uppdateringen :/. Nu har jag inte 3 så det stör inte mig, men ändå tråkigt att dom gör så

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Och på Android lurar, förutom Nexus så brandar dom lurarna också så att 3 måste godkänna mjukvaran innan vi kunder som köpt telefonen direkt från 3 får uppdateringen :/. Nu har jag inte 3 så det stör inte mig, men ändå tråkigt att dom gör så

Då lär inte jag välja tre.

Sen har jag hört och sett att fortfarande lägger vissa av mobilabonnemangen på eget skräp på mobilen. Är ju helkorkat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Då lär inte jag välja tre.

Sen har jag hört och sett att fortfarande lägger vissa av mobilabonnemangen på eget skräp på mobilen. Är ju helkorkat.

vad menar du med "lägger vissa av mobilabonnemangen på eget skräp på mobilen"? Förstår inte riktigt det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

vad menar du med "lägger vissa av mobilabonnemangen på eget skräp på mobilen"? Förstår inte riktigt det

Alltså, läger in egna appar och sånt liknande bloat Men oftast är det sällsynt idag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Alltså, läger in egna appar och sånt liknande bloat Men oftast är det sällsynt idag.

Aha, jo det tror jag 3 gör också, det var just sånt bland annat som jag menade med branding

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig