Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

För att inte nämna att den hade ett jätte billigt nypris!.... tydligen.

Får mig att tänka på hur jag skrev när jag var liten, då använde jag ordet 'jätte' till allt, precis som han gör.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cusah:

Yppi, jag har 33,6 GHz (4x4x4,2). Killen har uppfunnit ett nytt sätt att tänka och som gör alla glada! Och sedan är han snäll att skicka med sitt tangentbord vid snabb affär.

Okej, hans text var ingen hitt men vad tycker ni om priset? Inbyggt grafikkort (APU) men för burk och skärm, hårddisk och RAM inkluderat tycker jag inte det är ett fantasipris. Ska skicka en länk till annonsen till min granne som är ute efter en surfdator.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av cusah:

Nån som inte kan cpu uppbyggnad alls som grafikkort som får dubbelt som mycket minne när man kör dubbla kort.

Sett en del roligt.

Men det roligaste var ju när jag sålde en spis från 2008 (tror den var från det årtalet, var ett budget märke dessutom men var glashäll och varmluftsugn) i fjol, fick 1000kr för den och folk var som galna att få tag i en sådan Efterhand tror jag jag hade kunnat lägga på en femhundring till

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

"Datorn klarar av mängder av spel speciellt nya utan problem eller lagg på hösta inställingar."
Jag älskar hur speciellt nya spel fungerar på högsta inställningarna, så gamla fungerar sämre fastän de kräver mindre av datorn:p

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

För att inte nämna att den hade ett jätte billigt nypris!.... tydligen.

Får mig att tänka på hur jag skrev när jag var liten, då använde jag ordet 'jätte' till allt, precis som han gör.

var det

Skrivet av stormense:

Yppi, jag har 33,6 GHz (4x4x4,2). Killen har uppfunnit ett nytt sätt att tänka och som gör alla glada! Och sedan är han snäll att skicka med sitt tangentbord vid snabb affär.

Okej, hans text var ingen hitt men vad tycker ni om priset? Inbyggt grafikkort (APU) men för burk och skärm, hårddisk och RAM inkluderat tycker jag inte det är ett fantasipris. Ska skicka en länk till annonsen till min granne som är ute efter en surfdator.

någon som

Skrivet av Broken-arrow:

Nån som inte kan cpu uppbyggnad alls som grafikkort som får dubbelt som mycket minne när man kör dubbla kort.

Sett en del roligt.

Men det roligaste var ju när jag sålde en spis från 2008 (tror den var från det årtalet, var ett budget märke dessutom men var glashäll och varmluftsugn) i fjol, fick 1000kr för den och folk var som galna att få tag i en sådan Efterhand tror jag jag hade kunnat lägga på en femhundring till

kom ihåg

Skrivet av ArcticFire:

"Datorn klarar av mängder av spel speciellt nya utan problem eller lagg på hösta inställingar."
Jag älskar hur speciellt nya spel fungerar på högsta inställningarna, så gamla fungerar sämre fastän de kräver mindre av datorn:p

printscreen ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Underbart http://www.blocket.se/ostergotland/Kraftfull_dator_med_i7_3_4GHz__8GB_RAM__mm_58031332.htm?ca=14&w=1

citat "Datorn har inget grafik kort då den har en i7 processor med integrerad grafik som klarar spel och annat minst lika bra som ett vanligt grafikkort. Jag har bara spelat lite World of Warcraft och League of Legends och båda spelen "flöt" helt perfekt utan problem."

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imjohannes5670:

Mycket möjligt, men har ingen aning vad en "pirra" är heller.. Har inte ens hört ordet.. Googlade och pirra va det jag misstänkte, men finns det inte ett annat namn för dessa?

Men det är ingen pirra han seljer på blocket. En pirra är GUL annars är det ingen pirra!

Det är en Twist

http://www.caresia.se/Main-P.htm#Twist

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Underbart http://www.blocket.se/ostergotland/Kraftfull_dator_med_i7_3_4GHz__8GB_RAM__mm_58031332.htm?ca=14&w=1

citat "Datorn har inget grafik kort då den har en i7 processor med integrerad grafik som klarar spel och annat minst lika bra som ett vanligt grafikkort. Jag har bara spelat lite World of Warcraft och League of Legends och båda spelen "flöt" helt perfekt utan problem."

"Minst lika bra", han menar alltså att den integrerade grafiken också kan prestera bättre än ett vanligt grafikkort. Hoppas att han menar GT210.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Det där säger ingenting.. Förstår fortfarande inte hur man använder den

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Gillade ju denna http://www.blocket.se/ostergotland/Grym_dator_slumpas_5814022...

"Sedan är alla grafikkort processor mm bytt till värstingar"

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

"Datorn klarar av mängder av spel speciellt nya utan problem eller lagg på hösta inställingar."
Jag älskar hur speciellt nya spel fungerar på högsta inställningarna, så gamla fungerar sämre fastän de kräver mindre av datorn:p

GTA IV

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av ZyntaaX:

Gillade ju denna http://www.blocket.se/ostergotland/Grym_dator_slumpas_5814022...

"Sedan är alla grafikkort processor mm bytt till värstingar"

haha grafikkortet ser ju ut att ha ett par år på nacken (om det inte är ett 630 eller liknande), för oftast gör man heltäckande kylare på nyare kort:)

Sen borde han blåst ur dammet (inte dammsugare).

13k ny känns lite mycket, för så pass lite grejer i datorn. Om han inte betalt överpris:D

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

haha grafikkortet ser ju ut att ha ett par år på nacken (om det inte är ett 630 eller liknande), för oftast gör man heltäckande kylare på nyare kort:)

Sen borde han blåst ur dammet (inte dammsugare).

13k ny känns lite mycket, för så pass lite grejer i datorn. Om han inte betalt överpris:D

Haha ja, tänkte på det med, såg inte ut som det nyaste direkt x)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imjohannes5670:

Det där säger ingenting.. Förstår fortfarande inte hur man använder den

Du glömde trycka på "manualen" Jag fattade heller inget först men nu fattar jag även om jag tycker den känns onödig

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

var det

någon som

kom ihåg

printscreen ?

Verkar som vi blir utelämnade på den här....

Visa signatur

ljud: AKAI AM-2450 YAMAHA GE-30 YAMAHA K-220 dator: IBM PS/1 Commodore 64 och 128 Amiga A500, en random p3 och en syncmaster crt

Permalänk
Skrivet av Erikmasterboy:

Verkar som vi blir utelämnade på den här....

ja det är diskriminering!! ja ska anmäla till DO

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Du glömde trycka på "manualen" Jag fattade heller inget först men nu fattar jag även om jag tycker den känns onödig

Se där ja! En människoflyttare va det visst

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Enligt min erfarenhet beror det på dator. GTA IV gick rätt okej att spela på Athlon 3500+ och 9800 GT Green Edition, kraschade bara när man skulle stänga av. CoD MW2 när det var gratis en helg på Steam. Kom till huvudmenyn sedan kraschade det genast förrän jag ens hade chans att ändra inställningarna. Jag vet inte vad det berodde på men jag har inte haft problem med GTA IV fastän datorn var dålig. Annat än att jag kickades från nästan alla servrar för att datorn var för långsam fastän jag var ensam på free roam, men det löste sig genom att avaktivera poliser och körande bilar. Och sedan kraschen vid avstängning såklart.

Men annars är väl GTA IV ett av de få undantagen som kräver mera av datorn än nyare tunga spel.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd

Vet inte hur man ska få GTA IV att flyta på en modern dator men spelet är ju gammalt och dessutom optimerat för gamla konsoler i 30 FPS. Förhandsbokat GTA 5 men är inte optimist om att Rockstar ska göra ett PC-optimerat spel.

Svar från Rockstar om du har ett grafikkort med mer än 2 GB Vram

Citat:

We have heard some reports that certain video cards with more than 2GB of video memory may be causing GTA IV to believe the system is under specification even though the computer is powerful enough to run the game with higher settings.

Possible workaround:

Create a text file named ‘commandline.txt’ in the main GTAIV folder and put the following statement inside it:

-availablevidmem 2.0

If that doesn't work, try increasing the number to one of the following.

-availablevidmem 3.0

-availablevidmem 4.0

-availablevidmem 5.0

-availablevidmem 6.0

etc.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/uppsala/Data_med_fet_ljudpaket_59037831...

Ja varför inte köpa denna, helt klart värd 10k.

(Sitter på mobilen så ingen printscreen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

http://www.blocket.se/uppsala/Data_med_fet_ljudpaket_59037831...

Ja varför inte köpa denna, helt klart värd 10k.

(Sitter på mobilen så ingen printscreen)

Helt jävla sanslöst
Det måste va 999kr

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mainman:

http://www.blocket.se/uppsala/Data_med_fet_ljudpaket_59037831...

Ja varför inte köpa denna, helt klart värd 10k.

(Sitter på mobilen så ingen printscreen)

Var väll mer hela ljudgrejen än datorn som han tyckte var värt den fantastiska fantasi-summan (Pioneer VSX-415 VAR VÄRD 1 500 KR ÅR 2006). I alla fall printad här till eftervärlden att kolla på och få ett gott skratt!

Så här ser 300 kronors grafikkortet ut

Tycker annonsen på skrotet vinner tävlingen om trådens mest prisovärdiga pryl,

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Var väll mer hela ljudgrejen än datorn som han tyckte var värt den fantastiska fantasi-summan (Pioneer VSX-415 VAR VÄRD 1 500 KR ÅR 2006). I alla fall printad här till eftervärlden att kolla på och få ett gott skratt!

http://s26.postimg.org/nvshkzk5l/ljuddator.jpg

Så här ser grafikkortet ut

http://www.gpureview.com/database/images/videocards/club3d/ra...

Tycker annonsen på skrotet vinner tävlingen om trådens mest prisovärdiga pryl,

Han vet hur han ska sätta priset i alla fall, så det ser billigare ut

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Han vet hur han ska sätta priset i alla fall, så det ser billigare ut

har mailat och frågat hur han värderar var del för sig..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

har mailat och frågat hur han värderar var del för sig..

Mailade och fråga vad han begärde för bara förstärkaren..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Kan någon förklara för mig vad som menas med denna mening o varför man skriver det i en annons?:)

"Till det intressanta, modermodemet själva hjärtat i hårddisken!"

http://www.blocket.se/malmo/Grym_speldator_AMD_gaming_5904398...

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Avstängd

Lika svår att svara på varför folk använder "Grym" om varenda dator det går att spela ett spel på. Är en sak grym speldator ska den vara något extra på att just spela med men det märker jag inte.

I annonserna nedan hittar jag följande:
1 st GTX 760
1 st gtx 750t
1 st GTX 770 (rebrandat 680 och väldigt bra men inte grym)
1 st GTX 780 (mycket bra men vill ha två-tre stycken för att vara grym)

1 st Radeon 280X
1 st Radeon 290 (Kanske fortfarande grym?)

2 st ej namngivna grafikkort

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Kan någon förklara för mig vad som menas med denna mening o varför man skriver det i en annons?:)

"Till det intressanta, modermodemet själva hjärtat i hårddisken!"

http://www.blocket.se/malmo/Grym_speldator_AMD_gaming_5904398...

http://modermodemet.com/

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av carlosxbox82:

Kan någon förklara för mig vad som menas med denna mening o varför man skriver det i en annons?:)

"Till det intressanta, modermodemet själva hjärtat i hårddisken!"

http://www.blocket.se/malmo/Grym_speldator_AMD_gaming_5904398...

Många tror att datorn kalls för HDD typ Vet att swec tagit upp detta i en fredagspanel

Rätt kul när dom ska förklara att dom ska laga hårddisken

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar