datorhögtalare och usb lurar samtidigt

Permalänk

datorhögtalare och usb lurar samtidigt

Yo, för ett tag sedan så skaffade jag mig ett par gaming hörlurar som sitter med usb i datorn, dom fungerar as bra och jag får fint ljud. Men innan så hade jag datorhögtalare som satt med 3.5 mm i datorn som också fungerade as bra, men när lurarna är i kopplade så kan jag inte få något ljud i mina högtalare oberoende på vilken ljudenhet som jag väljer i volymkontrollen, nån som vet hur man får windows att spruta ut ljud i 3.5 mm jacket istället för usb?

om nån undrar så har jag ett par logitech g35 lurar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

det beror på att dina USB lurar blir ett nytt ljudkort och blir valt som default enhet i kontrollpanelen->ljud. Jag har halvlöst det genom att installar Equalify i t.ex. Spotify, som gör att jag kan välja det andra ljudkortet som utgång från spotify

// LZ

Permalänk
Medlem

Har samma som du, ett par aktiva högtalare som sitter i moderkortet, sen en usb dac/amp med hörlurar, allt jag behöver göra är att gå in i kontrollpanelen sen ljud och välja vilken standard enhet jag vill använda, aldrig några problem. Har du ställt in så alla dina program använder sig av windows standard uppspelning, så du t.ex in satt att media spelare "ska" använda logitech g35 som uppspelning för är det så tror jag nog inte det spelar roll vilken du sätter som standard i windows