Strömförbrukning (uppmätt), kan det verkligen stämma? (Inför köp av UPS)

Permalänk

Strömförbrukning (uppmätt), kan det verkligen stämma? (Inför köp av UPS)

Hej!

Osäker om detta är rätt underforum men de flesta frågor kring UPS verkar avhandlas här så jag gör ett försök, admin får flytta denna annars.

Min spec:
i5 4690K @ stock (kommer kanske överklocka denna senare)
GTX 970 @ stock (kommer kanske överklocka denna senare)
EVGA SuperNova G2 750W
och det antar jag är det viktiga, i övrigt se min signatur för mer detaljerad spec.

Jag köpte idag en energimätare och mätte att i "idle" drar min dator runt 20-30W (!) och när jag körde Heaven Benchmark nu på "High" med 8x AA i 1920x1080 så drog den runt 220-230W. Jag tolkar det som att om jag ska räkna på hur mycket jag behöver på min UPS så räcker det med t.ex. 400W?

Tänkt köra datorn samt min NAS (Asustor AS-5004T) och sneglat på olika alternativ från APC. Jag antar att jag här kan installera ett program så skulle datorn gå på batteridrift så kan programmet säkert stänga av datorn, NAS:en ska jag koppla via USB och säga åt den att stänga av sig själv med ("säker nedstängning") när X% av batteriet är kvar på UPS:en. Alltså inte ute efter mer drifttid än att systemen säkert kan stänga av sig själva.

Tänker jag fel nu och 400W är för klent? Tänkte att i "värsta fall" så händer strömavbrottet när datorn belastas i ett spel eller liknande och jag bör därför räkna på "Load" som jag simulerat med inställningarna i Heaven Benchmark. Jag antar att 230W+30W (NAS:en i "Operation") dvs. 260W av 400W (ex.) ger god felmarginal både om jag uppmätt fel och för överklockning?

Tänkt antingen denna på 390W (130W i reserv utöver det jag mätt nu):
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2539475
eller denna på 330W (70W i reserv utöver det jag mätt nu):
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=569890

Skulle båda fungera? Är någon bättre än den andra?
Kan jag "splitta" USB-porten från UPS:en via en hubb för att koppla UPS:en både till datorn och NAS:en via USB eller måste jag välja en av de enheterna då det måste gå en kabel direkt från UPS:en till enheten (NAS eller dator) och den inte går att splitta även om det bara är övervakning vi pratar om?

Tacksam för svar - TheSwede86

Edit: Den ena verkar inte fungera med NAS:en då själva uttaget för att sätta i strömadapters är annorlunda på den ena (BR550GI).

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk

Du vill ha så mycket VA effekt som möjligt och minst effekten som krävs då strömmen plötsligt uteblir.
I annat fall så tvärdör UPS'en när den går över i batteriläge. Eller så bränner den sönder på grund av övereffekt.

Jag har en "PowerWalker VI 2200 IEC" för datorn och skärmen (400W).
Den är på 2200VA / 1200W och räcker i drygt tio minuter.
Nackdelen är högt fläktljud under återladdning (sex timmar !!!) så där har jag kopplat in fläktmotstånd.

Jag har jag en "CyberPower BR850ELCD" för ingående modem, telefon, "Synology DS414" NAS och övrig nätutrustning.
Den är på 850VA / 510W och räcker i tio minuter.
Nackdelen med NAS'en är att den endast går in i skyddsläge och stänger inte ner diskarna (påtalat till supporten) så strömförbrukningen är hög.

Jag har en "Eaton Protection Station 800" för övrig utrustning (Hi-Fi anlägning och diverse skyddsvärd elektronik).
Den är på 800 VA / 500W.
Dess nackdel är dess känslighet för plötsligt högt effektuttag. Har bränt en under garanti.

Det mesta som inte är driftkritiska har jag kopplat utan batteribackup och nöjt mig med överspänning och transient skydd.
UPS'erna övervakas via USB anslutning till respektive system (2 st till PC'n).

Så här långt har du säkert gissat att jag bor en bit utanför stadsgränsen....

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Skulle helt enkelt tänka som så.... Hur länge behöver du batteridrift?
Och därefter kolla på kapaciteten.

Permalänk
Skrivet av TheSwede86:

Hej!

Osäker om detta är rätt underforum men de flesta frågor kring UPS verkar avhandlas här så jag gör ett försök, admin får flytta denna annars.

Min spec:
i5 4690K @ stock (kommer kanske överklocka denna senare)
GTX 970 @ stock (kommer kanske överklocka denna senare)
EVGA SuperNova G2 750W
och det antar jag är det viktiga, i övrigt se min signatur för mer detaljerad spec.

Jag köpte idag en energimätare och mätte att i "idle" drar min dator runt 20-30W (!) och när jag körde Heaven Benchmark nu på "High" med 8x AA i 1920x1080 så drog den runt 220-230W. Jag tolkar det som att om jag ska räkna på hur mycket jag behöver på min UPS så räcker det med t.ex. 400W?

Tänkt köra datorn samt min NAS (Asustor AS-5004T) och sneglat på olika alternativ från APC. Jag antar att jag här kan installera ett program så skulle datorn gå på batteridrift så kan programmet säkert stänga av datorn, NAS:en ska jag koppla via USB och säga åt den att stänga av sig själv med ("säker nedstängning") när X% av batteriet är kvar på UPS:en. Alltså inte ute efter mer drifttid än att systemen säkert kan stänga av sig själva.

Tänker jag fel nu och 400W är för klent? Tänkte att i "värsta fall" så händer strömavbrottet när datorn belastas i ett spel eller liknande och jag bör därför räkna på "Load" som jag simulerat med inställningarna i Heaven Benchmark. Jag antar att 230W+30W (NAS:en i "Operation") dvs. 260W av 400W (ex.) ger god felmarginal både om jag uppmätt fel och för överklockning?

Tänkt antingen denna på 390W (130W i reserv utöver det jag mätt nu):
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2539475
eller denna på 330W (70W i reserv utöver det jag mätt nu):
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=569890

Skulle båda fungera? Är någon bättre än den andra?
Kan jag "splitta" USB-porten från UPS:en via en hubb för att koppla UPS:en både till datorn och NAS:en via USB eller måste jag välja en av de enheterna då det måste gå en kabel direkt från UPS:en till enheten (NAS eller dator) och den inte går att splitta även om det bara är övervakning vi pratar om?

Tacksam för svar - TheSwede86

Edit: Den ena verkar inte fungera med NAS:en då själva uttaget för att sätta i strömadapters är annorlunda på den ena (BR550GI).

inte otrolig förbrukning alls.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem

Ska du köpa en billig ups så välj ungefär dubbelt så många VA som systemet drar i watt, sedan får du kolla vilken batteritid du vill ha och glöm inte bort kringutrustning, det kanske inte är så noga med den om det är en spelmaskin men det vet du bäst själv, datorn går ju att få att stänga av sig själv utan att du behöver ha monitorer o dyl igång om du vill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Du vill ha så mycket VA effekt som möjligt och minst effekten som krävs då strömmen plötsligt uteblir.
I annat fall så tvärdör UPS'en när den går över i batteriläge. Eller så bränner den sönder på grund av övereffekt.
[...]

Wow, det var en redig setup.
Tack för tipsen, v.v. se längst ned i denna post.

Skrivet av Danne:

Skulle helt enkelt tänka som så.... Hur länge behöver du batteridrift?
Och därefter kolla på kapaciteten.

Jag skulle väl enbart behöva batteritid nog så att NAS+dator säkert hinner stänga ned sig själv så 5-10min, 10min för att vara säker kanske?

Skrivet av Broken-arrow:

inte otrolig förbrukning alls.

Haha jag blev helt chockad över hur lite den drar när jag "idlar" och även vid belastning, jäkligt intressant IMHO att se med energimätaren. Kommer mäta allt jag har haha och se vad det egentligen drar.

Skrivet av mrqaffe:

Ska du köpa en billig ups så välj ungefär dubbelt så många VA som systemet drar i watt, sedan får du kolla vilken batteritid du vill ha och glöm inte bort kringutrustning, det kanske inte är så noga med den om det är en spelmaskin men det vet du bäst själv, datorn går ju att få att stänga av sig själv utan att du behöver ha monitorer o dyl igång om du vill.

Hmm. Tack för svaret.
Watt (W) verkar vara lika mycket i VA (volt-ampere) dvs. 1W = 1VA?

---

Tack för alla svar, jag får revidera vad jag tänkt lite:
1x Dator som drar i "idle" 20-30W och i "load" 220-230W
1x NAS (Asustor AS-5004T) som drar i "sleep" 1.8W och under "operations" 31W
1x Skärm (AOC G2460FQ) som drar i "standby" <0.5W och under "on" 34W
1x Router (Asus RT-AC68U) verkar dra runt 15W under belastning, låt oss säga 20W
Totalt = 230W+31W+34W+20W= 315W

Tittat på APC BX800CI-GR (480W/800VA) istället för APC BX650CI-GR (390W/650VA) då jag antar att skillnaden mellan vad den total effekten på UPS:en är (dess belastning) kontra vad UPS:en kan leverera (dvs. ex. 480W-315W=165W) "är" batteritiden? Så jag måste utöver att ha en skillnad där också ha ett visst "giv" för överklockning av CPU/GPU, har dock ingen aning om OC av både CPU och GPU ökar effekten (W) med 50W? 100W? 200W? Svårt att veta vad jag ska räkna på och sen vad t.ex. 50W kvar på UPS:en ger i form av batteritid.

Edit:

BlueWalker PW UPS VI1000 LCD 1000VA [600W/1000VA] verkar kosta lika mycket (1195kr från Komplett) som APC BX800CI-GR [480W/800VA] (1199kr från Conrad). Bluewalker erbjuder också att man kan koppla in och skydda ethernetkabeln som går från väggen till routern som är en fördel.

Edit (igen):

Då jag tittade mer noggrant på "Waxinator"s post utifrån vad han har och vad han har för UPS så är t.om. den 600W/1000VA jag tänkt alldeles för lite på det jag tänkt koppla in tolkar jag det som. BlueWalker PW UPS VI1500 LCD 1500VA med 900W/1500VA för ovan borde väl ändå räcka samt ge runt 10min i batteritid?

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Wow, det var en redig setup.
Tack för tipsen, v.v. se längst ned i denna post.

Jag skulle väl enbart behöva batteritid nog så att NAS+dator säkert hinner stänga ned sig själv så 5-10min, 10min för att vara säker kanske?

Haha jag blev helt chockad över hur lite den drar när jag "idlar" och även vid belastning, jäkligt intressant IMHO att se med energimätaren. Kommer mäta allt jag har haha och se vad det egentligen drar.

Hmm. Tack för svaret.
Watt (W) verkar vara lika mycket i VA (volt-ampere) dvs. 1W = 1VA?

---

Tack för alla svar, jag får revidera vad jag tänkt lite:
1x Dator som drar i "idle" 20-30W och i "load" 220-230W
1x NAS (Asustor AS-5004T) som drar i "sleep" 1.8W och under "operations" 31W
1x Skärm (AOC G2460FQ) som drar i "standby" <0.5W och under "on" 34W
1x Router (Asus RT-AC68U) verkar dra runt 15W under belastning, låt oss säga 20W
Totalt = 230W+31W+34W+20W= 315W

Tittat på APC BX800CI-GR (480W/800VA) istället för APC BX650CI-GR (390W/650VA) då jag antar att skillnaden mellan vad den total effekten på UPS:en är (dess belastning) kontra vad UPS:en kan leverera (dvs. ex. 480W-315W=165W) "är" batteritiden? Så jag måste utöver att ha en skillnad där också ha ett visst "giv" för överklockning av CPU/GPU, har dock ingen aning om OC av både CPU och GPU ökar effekten (W) med 50W? 100W? 200W? Svårt att veta vad jag ska räkna på och sen vad t.ex. 50W kvar på UPS:en ger i form av batteritid.

Edit:

BlueWalker PW UPS VI1000 LCD 1000VA [600W/1000VA] verkar kosta lika mycket (1195kr från Komplett) som APC BX800CI-GR [480W/800VA] (1199kr från Conrad). Bluewalker erbjuder också att man kan koppla in och skydda ethernetkabeln som går från väggen till routern som är en fördel.

Nja VA är utan förluster så har du inte en cosfi faktor på 1 så är det mer VA än Watt. Räkna på ett 0,7 i cosfi. 0,5 för att vara säker (dubbelt med VA mot W som skrevs här över är bra för hängsle och livrem).

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Har samma setup med 980 och en ssd och låg runt 250-260w med en nättestare i Valley. Så låter ju normalt, dock är det ju sjukt lite igentligen.

Permalänk
Skrivet av schkutt:

Nja VA är utan förluster så har du inte en cosfi faktor på 1 så är det mer VA än Watt. Räkna på ett 0,7 i cosfi. 0,5 för att vara säker (dubbelt med VA mot W som skrevs här över är bra för hängsle och livrem).

Tack för svaret. Hm. Jag trodde i min enfald att jag skulle först klara mig på 650VA / 390W men nu är jag "uppe i" 1500VA / 900W för ovan listade komponenter för att få en batteritid på ca. 10min.

Skrivet av Silcan:

Har samma setup med 980 och en ssd och låg runt 250-260w med en nättestare i Valley. Så låter ju normalt, dock är det ju sjukt lite igentligen.

Tänkte testa själv också då den är inkopplad i testaren fortfarande men är benchmarkprogram ett bra sätt att få ut vad ungefärlig maxload gällande strömförbrukning skulle vara? Kan tänka mig "Prime95" kanske stressar datorn (CPU:n) mer men mer ute efter att få ut vad den drar när jag gör det mest intensiva jag gör till "dagligdags" om ett strömbortfall skulle ske då. Körde nyss Heaven Benchmark i Ultra / Extreme / x8 / 1920x1080 och fick ut samma som förut dvs. 220-230W som jag fick i High / Off / x8 / 1920x1080. Tufft! Haha jag är helt fraperad över att det drar så lite, så man skulle alltså kunna klara sig egentligen på ett 400W PSU förutsatt det levererar så mycket ampere till det som ska ha det t.ex. GPU (t.ex. 8-pins PCIE) och CPU (8-pins EPS)? Eller bortser jag från något nu?

Oavsett väldigt intressant och helt nytt för mig detta.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Skrivet av TheSwede86:

Edit (igen):

Då jag tittade mer noggrant på "Waxinator"s post utifrån vad han har och vad han har för UPS så är t.om. den 600W/1000VA jag tänkt alldeles för lite på det jag tänkt koppla in tolkar jag det som. BlueWalker PW UPS VI1500 LCD 1500VA med 900W/1500VA för ovan borde väl ändå räcka samt ge runt 10min i batteritid?

När du ändå kommit fram till denna på 1500VA så varför inte satsa 100kr till för att få ytterligare 500VA? O.B.S. Ljudnivån 40dB gäller under 4 timmar (irriterande?) och sedan är den helt tyst.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

När du ändå kommit fram till denna på 1500VA så varför inte satsa 100kr till för att få ytterligare 500VA? O.B.S. Ljudnivån 40dB gäller under 4 timmar (irriterande?) och sedan är den helt tyst.

Tack för tipset, vet inte varför den inte dök upp när jag filtrerade på Prisjakt.
Men 2000VA / 1200W är alltså inte "overkill" för min setup? Vill som sagt driva det jag skrev ovan och ha marginal för överklockning för både CPU & GPU samt ha runt 10min i batteritid.

Apropå 4h med 40dB är det under tiden batteriet laddar till fullo eller är det ständigt 4h den låter i 40dB av någon anledning?
Är det 2x RJ-45 dvs. en in och en ut? Förstår inte varför de skriver RJ-11 / RJ-45.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk

Med den modellen jag har så direkt efter att UPS'en lösts ut så batteriet laddats ur något så startar återladdningen.
Beroende på tillståndet så tar detta upp till fyra timmar och fläkten stoppar först vid 100% laddning...
Detta är lite vansinnigt för lufttemperaturen ur lådan är nära rumstemperatur. Jag skapade en specialkontakt med fläktmotstånd
(12V --> 7V) som är kopplad mellan fläkt och kontroller så allt kan återställas för ev. garanti.
Man kan inte stoppa eller koppla bort fläkten för då larmar enheten.

RJ11 är Tele kontakt och RJ45 är Nätverks kontakt. UPS'er har ofta även skydd/avstörning av Telefon/ADSL anslutning. Genom att de kopplas via UPS'en så skyddas även övrig telefon/modem utrustning.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Med den modellen jag har så direkt efter att UPS'en lösts ut så batteriet laddats ur något så startar återladdningen.
Beroende på tillståndet så tar detta upp till fyra timmar och fläkten stoppar först vid 100% laddning...
Detta är lite vansinnigt för lufttemperaturen ur lådan är nära rumstemperatur. Jag skapade en specialkontakt med fläktmotstånd
(12V --> 7V) som är kopplad mellan fläkt och kontroller så allt kan återställas för ev. garanti.
Man kan inte stoppa eller koppla bort fläkten för då larmar enheten.

RJ11 är Tele kontakt och RJ45 är Nätverks kontakt. UPS'er har ofta även skydd/avstörning av Telefon/ADSL anslutning. Genom att de kopplas via UPS'en så skyddas även övrig telefon/modem utrustning.

Okej tack så mycket för ditt svar att det är enbart under uppladdning för batteriet. Förhoppningsvis få tillfällen, jag kommer inte löda eller modifiera den på något sätt då jag helt saknar kunskaper och inte vill ärligt talat sätta mig in i det eller riskera garantin då jag inte har färdigheter inom det.
Jag vet att RJ11 är tele och RJ45 är ethernet men tänkte på hur "båda" kunde vara samma?
En RJ45 är ju större än en RJ11? Det jag ville få ut helt enkelt var om UPS:en du länkade till har 2x RJ-45 dvs. en för in och en för ut?

Då kommer jag helt enkelt köra på BlueWalker PW UPS VI2000 LCD 2000VA för att driva vad jag tänkt som då borde fungera och ge tillräcklig tid att enheterna stänger av sig själva?

Sista frågan rör dock hur jag kan få min NAS att stängas av då UPS:en enbart har 1x USB som jag tänkt koppla till datorn?
I programmet som man kan ladda ner från Powerwalkers hemsida - WinPower eller ViewPower eller t.om. kanske NUT säga åt datorn att stänga ned NAS:en när datorn försätts i batteriläge?

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk

Jag har inte det problemet och så heller ingen erfarenhet av samkörning.
Winpower samtalar via nätverket med andra noder så möjligheter finns under "Shutdown parameters".

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Säg till när du närmar dig 1000W att köra på UPS

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TheSwede86:

En RJ45 är ju större än en RJ11?
Då kommer jag helt enkelt köra på BlueWalker PW UPS VI2000 LCD 2000VA för att driva vad jag tänkt som då borde fungera och ge tillräcklig tid att enheterna stänger av sig själva?

Ja, rj 11 är ungefär de 4 mittledarna i en rj 45, du kan montera en rj 11 hane i en rj 45 hona.
Du får räkna ut antalet wattimmar för att få fram teoretiskt maximala drifttiden, den du länkar har 12x9=108 Wh i batterikapacitet.
Säg att den har 90% verkningsgrad så kan du få ut 97Wh om batteriet töms helt, men nu lär den stängas av innan batteriet töms helt för att skydda det så den borde väl klara lite mindre än 5 minuter vid maxlast.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheSwede86:

Okej tack så mycket för ditt svar att det är enbart under uppladdning för batteriet. Förhoppningsvis få tillfällen, jag kommer inte löda eller modifiera den på något sätt då jag helt saknar kunskaper och inte vill ärligt talat sätta mig in i det eller riskera garantin då jag inte har färdigheter inom det.
Jag vet att RJ11 är tele och RJ45 är ethernet men tänkte på hur "båda" kunde vara samma?
En RJ45 är ju större än en RJ11? Det jag ville få ut helt enkelt var om UPS:en du länkade till har 2x RJ-45 dvs. en för in och en för ut?

Då kommer jag helt enkelt köra på BlueWalker PW UPS VI2000 LCD 2000VA för att driva vad jag tänkt som då borde fungera och ge tillräcklig tid att enheterna stänger av sig själva?

Sista frågan rör dock hur jag kan få min NAS att stängas av då UPS:en enbart har 1x USB som jag tänkt koppla till datorn?
I programmet som man kan ladda ner från Powerwalkers hemsida - WinPower eller ViewPower eller t.om. kanske NUT säga åt datorn att stänga ned NAS:en när datorn försätts i batteriläge?

Om du vill använda en UPS som typ en galvanisk avskiljare för nätverkskablar är det betydligt enklare att köra oskärmade nätverkskablar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Det blev en "CyberPower PFC Sinewave CP1500EPFCLCD" som är 900W/1500VA och är extremt nöjd.
Drog en recension på Prisjakt om den för er som kan vara intresserade.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.