Permalänk
Medlem

Memtest hemsida ?

Behöver köra lite test på minnet.

Sist jag skulle köra memtest och ladda ner programmet så nämnde någon att det inte var " http://www.memtest.org/ ". Utan det var någon annan site eftersom memtest snubben inte längre uppdaterat verktyget och det var en annan snubbe som uppdaterade det hela.

Någon som vet var den senaste memtest finns osv ?

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Inaktiv

http://www.memtest86.com/ ?
Edit: Så vitt jag vet funkar dock båda bra..

Permalänk
Medlem

Nej jag ville inte ha folk som GISSAR, jag är fullt medveten om hur google fungerar.

Så vida personen i tråden inte VET, så skulle jag vara tacksam om folk inte gissar.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheWolfbane:

Nej jag ville inte ha folk som GISSAR, jag är fullt medveten om hur google fungerar.

Så vida personen i tråden inte VET, så skulle jag vara tacksam om folk inte gissar.

Trevlig du var.. Men självklart, jag ska aldrig mer försöka hjälpa till.

Permalänk

Du hittar Windows 8.1 egna Minnestest under Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Windows Minnesdiagnostik.
(%windir%\system32\MdSched.exe)

P.S. Vrid åt kranen på eldkastaren !

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Memtest86 Updateras regelbundet, senast den 13'de februari.
Memtest86+ Är inte uppdaterat sedan slutet 2013.

Informationen står i klartext på deras sidor, så jag ser inte varför du som kan Google skäller ut någon som försöker hjälpa dig...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Trevlig du var.. Men självklart, jag ska aldrig mer försöka hjälpa till.

Det är jag tacksam för.

Folk som pratar utan kunskap, det är inte bra information. Gissningar klarar jag göra själv.

Skrivet av Waxinator:

Du hittar Windows 8.1 egna Minnestest under Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Windows Minnesdiagnostik.
(%windir%\system32\MdSched.exe)

Kör Win 7 64bit. Men tack ändå.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Informationen står i klartext på deras sidor, så jag ser inte varför du som kan Google skäller ut någon som försöker hjälpa dig...
B!

För att det finns hemsidor som är Fake, och om en person skulle registera memtest86++.org skriva att hemsidan är uppdaterad 2015 och göra en memtest fil men som har spyware eller något annat gående samtidigt.

Bara för det står på en sida att den är uppdaterad och bättre än andra så betyder det inte att den är det. Lär dig vara lite källkritisk på internet och inte tro på allt du läser.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Det är jag tacksam för.

Folk som pratar utan kunskap, det är inte bra information. Gissningar klarar jag göra själv.

Kör Win 7 64bit. Men tack ändå.

För att det finns hemsidor som är Fake, och om en person skulle registera memtest86++.org skriva att hemsidan är uppdaerad 2015 och göra en memtest fil men som har spyware eller något annat gående samtidigt.

Bara för det står på en sida att den är uppdaterad och bättre än andra så betyder det inte att den är det. Lär dig vara lite källkritisk på internet och inte tro på allt du läser.

Jag ska försöka komma ihåg att inte hjälpa dig nästa gång du frågar något här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Kör Win 7 64bit. Men tack ändå.

Fungerar på precis samma sätt, och finns på samma plats...

Skrivet av TheWolfbane:

För att det finns hemsidor som är Fake, och om en person skulle registera memtest86++.org skriva att hemsidan är uppdaerad 2015 och göra en memtest fil men som har spyware eller något annat gående samtidigt.

Bara för det står på en sida att den är uppdaterad och bättre än andra så betyder det inte att den är det. Lär dig vara lite källkritisk på internet och inte tro på allt du läser.

Varför ska jag vara "källkritisk" till något jag har använt i 15-20 år? 2002-2003 gick Samuel sin egen väg med en fork på Memtest86, som han döpte till Memtest86+. Innan dess fanns bara "Memtest86".
Båda har bott på samma adress sedan deras tillkomst.

Jag ansluter mig dock till de som tycker att du nog får klara dig utan hjälp vid det här laget.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheWolfbane:

Det är jag tacksam för.

Folk som pratar utan kunskap, det är inte bra information. Gissningar klarar jag göra själv.

Jag gissade inte.. Det är vad folk rekommenderar, de 2 alternativen som finns helt enkelt. Om du nu vet hur man använder Google så kanske du skulle kunna lära dig att leta på Sweclockers eller Anandtechs forum, mf, då det finns många trådar kring Memtest. Men nu tackar jag för mig. Du är uppskriven på listan över att ignorera.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Citat:

§ 1 Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?