Nvidia bundlar The Witcher 3: Wild Hunt med Geforce GTX 900-serien

Permalänk
Melding Plague

Nvidia bundlar The Witcher 3: Wild Hunt med Geforce GTX 900-serien

Höga systemkrav kan få folk att uppgradera inför släppet av kommande The Witcher, någonting Nvidia planerar ta tillvara på genom att inkludera spelet vid köp av ett Geforce-grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt timing, uppgraderade till ett 970 förra veckan!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Jag köpte mitt 970 för 2 veckor sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Surt! Köpte också en ny gpu här för några dagar sedan. Bah... typiskt!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Snusfri

Inte dumt, har planerat att köpa ny dator i sommar så man får se om erbjudandet finns kvar då.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

hoppas witcher 3 inte blir överkörd av gta 5 nu när lanseringen ligger så nära inpå.

Permalänk
Medlem

Då kan man gissa att det inte blir nån bundling med AMD 3XX-serie i så fall (som någon önskade i kommentarerna på AMD-nyheten).

Permalänk
Medlem

Äntligen har Nvidia valt ett ordentligt spel att bundla med.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

AMD's "never settle" bundles har ofta en större mental punch än detta. Det känns som att Nvidia fortfarande har ett och annat att lära sej om marknadsföring.
Men helt klart ett riktigt trevligt mervärde. Jag kanske borde kolla in några screens då jag knappt hört talas om spelet.

Ps. Skönt att man fortfarande sluppit läsa sarkastisk dynga som: "The way 3.5 GB is meant to be used"

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Då vet vi 3,5gb och w3

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Hmm frågan är om 970 kommer klara Witcher 3 i ultra 1440p med bara 3,5gb... annars är det ju sjukt dålig PR att bundla kortet och spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Hmm frågan är om 970 kommer klara Witcher 3 i ultra 1440p med bara 3,5gb... annars är det ju sjukt dålig PR att bundla kortet och spelet

Ett ensamt 970 lär knappast fixa det. Två kanske men då lär det ändå bara käka 3500 RAM och swappa resten så som det är hos mig nuförtiden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

frågan är om 390x kommer fixa det det har ju bara 4 gigg minne? tror det kommer funka bra med mitt 670 också om det inte fixar det sänk upplösningen konsollerna får väl hackig bild i 30fps & i bästa fall 1920x1080

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Kommer erbjuda Collectors edition med det då? Med,tanke på priserna vore det Nice om tex ett 980 eller 970 såldes med collectors edition.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Regert:

Kommer erbjuda Collectors edition med det då? Med,tanke på priserna vore det Nice om tex ett 980 eller 970 såldes med collectors edition.

Med största sannolikhet inte, Collectors brukar ju gå för x3 vad spelet kostar för en soundtrack skiva, en tunn artbook och ett USB minne/liten figurin ;O

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande rädd för att detta spel kommer kräva en på tok för bra dator för att få bra flyt.. hatar såna spel som kräver en dator för 20 000kr eller nåt för att köras ok..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag är fortfarande rädd för att detta spel kommer kräva en på tok för bra dator för att få bra flyt.. hatar såna spel som kräver en dator för 20 000kr eller nåt för att köras ok..

Vill du ha konsoldynga till spel för PC?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Vill du ha konsoldynga till spel för PC?

Snarare tvärtom, han vill inte ha "konsoldynga" som är o-optimerat för PC.

Permalänk
Medlem

Synd bara att de inte kan köra med liknande system som Humble bundle, där du köper en viss kampanj (970 + FarCry4 när 970 släpptes), och sen efter ett tag så tillkommer det fler spel inom just den kampanjen. Det känns ju liksom lite surt att betala flera tusenlappar för ett grafikkort vid "fel tillfälle"...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag är fortfarande rädd för att detta spel kommer kräva en på tok för bra dator för att få bra flyt.. hatar såna spel som kräver en dator för 20 000kr eller nåt för att köras ok..

man måste ju inte köra allt på högsta.. fast det verkar som det är det enda som räknas hos gamers nuförtiden allt på ultra och över 60FPS annars ospelbart.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Jag köpte mitt 970 i November, nu tycker jag faktiskt att jag har rätt till gratis Witcher 3.

Permalänk
Inaktiv

Om jag nu köper spelet så lär det bli på PS4. Trevligt för de som är ute efter nytt grafikkort. Förhoppningsvis ett bättre val än de Ubisoftspel som oftast bundlas med.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte startat upp Watch Dogs som jag fick med mitt 770,,, eller spelat w1 & w2....
Dagens i-lands problem, Finns inga intressanta spel kvar att köpa på steam rean, har fortfarande inte spelat ens hälften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Har fortfarande inte startat upp Watch Dogs som jag fick med mitt 770,,, eller spelat w1 & w2....
Dagens i-lands problem, Finns inga intressanta spel kvar att köpa på steam rean, har fortfarande inte spelat ens hälften.

Hade samma problem länge länge. Sen fixa jag ihop ett gäng polare som spelade alla gamla oanvända mupp spel med mig. Ett nytt spel varje gång.
Underhållande.
Ett tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag är fortfarande rädd för att detta spel kommer kräva en på tok för bra dator för att få bra flyt.. hatar såna spel som kräver en dator för 20 000kr eller nåt för att köras ok..

Ser det som en fördel om spel släpps med för höga krav sänk upplösningen eller slå av antialising så ska du se att det kommer flyta på bra var inte särskilt höga krav på detta spel direkt.
Själv skulle jag föredra om det släpptes spel som kan utnyttja en modern pc & inte hela tiden anpassas till konsoll fjanteriet eller bärbart fjoll. vore skönt om pc spelen kunde driva på hårdvaruutvecklingen igen istället för som det e nu så pushar hårdvaruutvecklarna på spelen

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag är fortfarande rädd för att detta spel kommer kräva en på tok för bra dator för att få bra flyt.. hatar såna spel som kräver en dator för 20 000kr eller nåt för att köras ok..

Jag älskar det. Spel anpassade för konsolernas gamla svaga hårdvara har jag mindre intresse för. Utnyttja alla finesserna en ny PC kan ha tack.

Permalänk
Medlem

Är witcher 3 ett single player rpg eller mmorpg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Är witcher 3 ett single player rpg eller mmorpg?

Det är ett story-drivet single player rpg.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av robie76:

För en till WoW-klon vill vi alla ha! /s