Val mellan två Asus laptops, vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem

Val mellan två Asus laptops, vad är skillnaden?

Rubrik redigerad.
Permalänk
Medlem

Val mellan två Asus laptops, vad är skillnaden?

Rubrik redigerad.
Permalänk
Medlem

Prestanda mässigt är det ju samma, det som skiljer är väl preferens vilken man tycker ser bäst ut utseende mässigt och så.

http://www.inet.se/jamfor?compare=1972476&compare=1972471
Annars som synes där skiljer ingenting, jag skulle dock kunna tro att republic of gamers laptopen har lite bättre kylning och kanske därmed lite bättre överklocknings möjlighet.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2900097,2861335
Som också kan synas där lite mer detaljerat skiljer ingenting direkt i specifikations, storlek eller vikt.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Av klockfrekvenserna dömma är det maxwell. Kepler 860m har 797MHz.
http://www.notebookcheck.net/Review-Nvidia-GeForce-GTX-860M-M...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, samt rubrik redigerad.*
/moderator

Teamwork.
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Mig veterligen är det ingen skillnad annat än utseendet. Personligen tycker jag att N551JM är snyggare.

Kylningen osv. är densamma så vitt jag vet. För säkerhets skull skulle jag kontakta Inet och dubbelkolla att N551JM modellen ifråga verkligen har gddr5 minne på grafikkortet. Generellt kan nämligen sägas att alla G551JM har 860M med gddr5 medan både ddr3 och gddr5 förekommer i olika konfigurationer av N551JM.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Skrivet av Fastback:

Mig veterligen är det ingen skillnad annat än utseendet. Personligen tycker jag att N551JM är snyggare.

Kylningen osv. är densamma så vitt jag vet. För säkerhets skull skulle jag kontakta Inet och dubbelkolla att N551JM modellen ifråga verkligen har gddr5 minne på grafikkortet. Generellt kan nämligen sägas att alla G551JM har 860M med gddr5 medan både ddr3 och gddr5 förekommer i olika konfigurationer av N551JM.

Jag försökte fråga Inet men tråden blev flyttad. Nån regel jag inte har koll på antar jag. Jag får maila Inet istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lethul:

Tack för svaren!

Jag försökte fråga Inet men tråden blev flyttad. Nån regel jag inte har koll på antar jag. Jag får maila Inet istället.

Kan verkligen rekomendera N551JM. Har haft min i ett par veckor nu och är helnöjd. När det gäller skillnaden med G551, hade en hemma för en dag, så är nog
kylningen lite bättre på den. När det gäller minnet så är det GDDR5 på modellen du länkade.

Permalänk
Medlem

Aldrig hört förut att GTX860m kan komma med GDDR3.
Däremot väldigt vanligt med GDDR3 på GTX850

GTX850m och GTX860m är också samma GPU GM107, skillnaden är att GTX860m är lite högre klockad samt att desamma Alltid vad jag vet kör GDDR5, medans GTX850m nästan aldrig kör GDDR5.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300