Permalänk
Medlem

Jupp, tutorial/prolouge på ca en kvart först, sen kan man köra co-op.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Vet inte vad du är van vid för spel, men själv tycker jag att Dying Light ser ganska bra ut i högsta.
(Tänkte mest på att du skrivit att du tycker spelet ser fult ut 3 gånger nu.)

Måste jag tycka att det ser fint ut?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av chipw00t:

Måste jag tycka att det ser fint ut?

Nej men du är nog ganska ensam om den åsikten.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Nej men du är nog ganska ensam om den åsikten.

Okej. Har du frågat alla andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Måste jag tycka att det ser fint ut?

Nej, men det blir lite tjatigt när du skriver det i tre inlägg i rad:

Skrivet av chipw00t:

På tok för fult för att vara så här pass tungdrivet och väldigt futtig meny när det gäller grafikinställningar.

Skrivet av chipw00t:

Får helt ok fps i Dying Light men tycker att det är märkligt att det är så tungdrivet. Ser ju inte så imponerande ut.

Skrivet av chipw00t:

Tycker inte att det är så visuellt imponerande [...]

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Nej, men det blir lite tjatigt när du skriver det i tre inlägg i rad:

Tyckte att NPCs var skitfula och att allt såg brunt ut. Där fick du det en fjärde gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Dying Light är nog mitt GOTY 2015 och ser bara GTA V som ett hot.

Med allt på high och 50% så får jag 55-60fps på riggen i sig så det är helt klart bra.

Dying Light ligger helt klart med i toppen för mig med. Önskar att natten var ännu tuffare bara. Man slår ihjäl värstingarna rätt lätt. Men, det är väl som några nämnt - man får göra det svårare genom att medvetet välja bort vissa saker. Personligen har jag inte använt ficklampa, t.ex.

Mest imponerade att man lyckades få spelet att flyta "okej" på min gamla Asus G75:a (GTX670M, samt i7 3610QM), med nya riggen är det lite smidigare. Har inte pallat gjort några tester än, men kanske skall göra det. Spelade spelet halvägs på G75:an och avslutningen på den nya.

Har inte haft mycket att klaga på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5
Innehåll: ASUS Z97-A ATX, MSI GeForce GTX 980, Intel Core i7 4790K+Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 8GB CL9 1600 VENGEANCE LP, EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Samsung SSD EVO 850-Series.
Skärm: Asus VG248QE.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av chipw00t:

Okej. Har du frågat alla andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej verkligen inte men av alla mina vänner som äger spelet plus alla de recensioner jag har läst så är det ingen som har uttryckt åsikten att det är ett fult spel, snarare tvärtom.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dafve:

Dying Light ligger helt klart med i toppen för mig med. Önskar att natten var ännu tuffare bara. Man slår ihjäl värstingarna rätt lätt. Men, det är väl som några nämnt - man får göra det svårare genom att medvetet välja bort vissa saker. Personligen har jag inte använt ficklampa, t.ex.

Mest imponerade att man lyckades få spelet att flyta "okej" på min gamla Asus G75:a (GTX670M, samt i7 3610QM), med nya riggen är det lite smidigare. Har inte pallat gjort några tester än, men kanske skall göra det. Spelade spelet halvägs på G75:an och avslutningen på den nya.

Har inte haft mycket att klaga på.

Det finns Game+ mode, då blir det lite tuffare.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Det finns Game+ mode, då blir det lite tuffare.

Men man måste klara det en gång antar jag?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Men man måste klara det en gång antar jag?

Det verkar som det, ja.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Orici:

Det finns Game+ mode, då blir det lite tuffare.

Hur aktiverar man det?

Jag har gått igenom spelet med inte sett något game+. Hmmm.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Nej verkligen inte men av alla mina vänner som äger spelet plus alla de recensioner jag har läst så är det ingen som har uttryckt åsikten att det är ett fult spel, snarare tvärtom.

Well, det är ju inte det snyggaste spelet man sätt direkt, men fult skulle jag knappast kalla det Håller dock ändå med om att det är alldeles för tungdrivet för vad man får i form av looks.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Hur aktiverar man det?

Jag har gått igenom spelet med inte sett något game+. Hmmm.

I huvudmenyn, Play Campaign, Advanced, New game plus.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

All free? That's surprising, ett AAA-spel som inte släpps helt sönderbuggat, och har gratis DLC? Is this real life?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Moderator
Testpilot

Dom skulle ju behöva göra något åt det slutet... Bättre än Shadow of Mordor men shit vad slappt slut alltså.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Dom skulle ju behöva göra något åt det slutet... Bättre än Shadow of Mordor men shit vad slappt slut alltså.

Håller med, var rätt värdelöst.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Dom skulle ju behöva göra något åt det slutet... Bättre än Shadow of Mordor men shit vad slappt slut alltså.

Bättre än shadow of mordor säger ju inte mycket, så jäkla grymt spel men helt värdelöst slut

Tycker själv att det är för mycket utfyllnad i spelet och storyn håller sig inte för att dra mig vidare. Får se om jag en vacker dag når slutet :/

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag och polarna lira coop men dom hade gjort en quest mer än mig så mitt spel står ju kvar på samma ställe. Hur är det med sidequests? börjar dom om också eller räknas dom som klarade även fast dom var längre än mig?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Patch 1.5 - 'Hard Mode' - release notes
Community Announcements - Modlin_Techland
Features:

* Hard Mode added
* National outfits added
* 4 outfits as a reward for finishing the story campaign added
* Over 50 new weapons added
* New weapon rarity level – extremely rare Gold weapons added

Gameplay:

* Various balance tweaks of weapons, loot chests, shops and crafting
* Various improvements to game quests
* Improvements in natural movement flow

Technical:

* Resolved various stability issues including co-op
* Improved overall game performance

Visuals:

* Various improvements in world and character art

Be the Zombie:

* New option to enable zombie invasions with co-op disabled added

Linux specific improvements:

* Added AMD Radeon support (Please note - the NPC dialogue lip-sync will be enabled in a future patch)
* Improved performance significantly
* Fixed glitch when changing resolution
* Improved mouse scroll speed in map menu
* Disabled SSAO and AA options (TBD)
* Fixed minor rendering issues
* Fixed screenshots capturing
* Fixed crashed related to audio driver

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Vad innebär HardMode? Går det att toggla i efterhand? Tycker att spelet som det är nu är för lätt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Nya uppdateringen gjorde iaf att jag nu håller 60fps konstant i 1080p med allt på max förutom view distance. Nu är det äntligen spelbart

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit testa den nya patchen själv, men en kompis (som inte har ett SweC-konto) säger att han tycker att spelet flyter på sämre nu efter patchen, och han har inte ändrat några inställningar (I5-750 och GTX 660 Ti.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Orici:

Patch 1.5 - 'Hard Mode' - release notes
Community Announcements - Modlin_Techland
* Over 50 new weapons added
* New weapon rarity level – extremely rare Gold weapons added

Det där är ju ganska intressant, bara hoppas de inte är som alla andra vapen och de har faktiskt lite variation på dem.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Åh herre min skapare vad stressad jag blir när jag hetsar runt över taken med ficklampan och en volatile frustandes bakom mig

Visa signatur

Define R4 | MSI z97 Gaming 5 | 4670k@4.2 | 8GB Corsair Vengeance LP | 256GB Adata SP900 | GTX970 Strix 3.5GB :P

Permalänk
Medlem

Tycker det blev ännu roligare i Hard Mode, det är bra mycket jobbigare i början

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Även jag upplever sämre prestanda efter patchen, innan flöt det på finemang (allt på max vad jag kan hitta i de lite enkla gpu inställningarna) Vill inte påstå att det är stuttering det handlar om utan grova frysningar vid lite vidare panoreringar! påminner starkt om de problemen spelat rage har/hade

Permalänk
Medlem

Efter 1.5 blev det otroligt mycket mjukare FPS-mässigt. Kör allt på högsta, 1440p.
Inte en tillstymmelse till att det skulle hacka. Och inte en enda CTD under flera timmars spelande, till skillnad från 1.3 eller 1.4 då jag kunde åka på det ett par ggr på en timma bara.

Har väldigt roligt i Dying Light nu!

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

Även jag upplever sämre prestanda efter patchen, innan flöt det på finemang (allt på max vad jag kan hitta i de lite enkla gpu inställningarna) Vill inte påstå att det är stuttering det handlar om utan grova frysningar vid lite vidare panoreringar! påminner starkt om de problemen spelat rage har/hade

Provade även installera det på ramdisk, men samma resultat! (hur mycket ram vill det ha förresten? kör ramdisken på 21gb nu av 32) de 11 borde väl räcka?) ökade patchen grafikkvaliten? isåf kanske mina 770 sli inte orkar bättre!