Permalänk

Nytt mekaniskt tangentbord!

Hej

Börjat fundera på att sälja min csgo kniv o köpa mig ett redigt tangentbord istället! Så klart så vill jag ha lite rekommendationer
Hade ett mk 50 med röda switchar för ett tag sedan o tyckte de var helt okej! Men nu känner jag att det skulle vara kul med lite klick o feedback så funderar på blåa ifall jag ska skriva en lång uppsats eller liknande!
Här är några krav jag har:

- Bakgrundsbelysning

- Vill kunna pausa musik

- Hålla hög kvalite

Sedan är blå bakgrundsbelysning ett stort plus
Kom gärna med förslag o skriv gärna vad ni tycker om produkten ni slår ett slag för
Kan även säga att jag för de mesta spelar cs men även en del blandat!

Supertacksam för svar
//Victor

Permalänk
Medlem

Denna verkar uppfyller alla dina kriterier. Observera dock att arrow keys sant print stcreen till page down-knappar saknas.

Rekommenderar dock personligen MX Brown, blåa är lite för högljudda. MX Brown-varianten av CM Storm Quickfire TK dock vit bakbelysning istället för blå, som MX Blue-varianten har.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Denna uppfyller alla dina kriterier.

Rekommenderar dock personligen MX Brown, blåa är lite för högljudda. MX Brown-varianten av CM Storm Quickfire TK dock vit bakbelysning istället för blå, som MX Blue-varianten har.

Hur är denna mot de du länkade? Prissänkt med 40%
https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-ultimate-keyboard/...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Hur är denna mot de du länkade? Prissänkt med 40%
https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-ultimate-keyboard/...

Den ser definitivt bättre ut, dock med röd bakbelysning. Skulle rekommendera att du kör på den, är du missnöjd kan du alltid returnera och Komplett står för frakten tillbaka.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Den ser definitivt bättre ut, dock med röd bakbelysning. Skulle rekommendera att du kör på den, är du missnöjd kan du alltid returnera och Komplett står för frakten tillbaka.

Kan även tillägga att jag har den liggandes på posten så kan återkomma senare ikväll om ett intryck. Enda negativa jag kan komma på såhär är väl saknaden av handledsstöd.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Har också hört gott om cm storm t-borden! Har dock aldrig gillat utseendet! Men helt klart värt att kika på. Såg även att inet har lite rea på ducky legend white led mx blues! Har för mig den har media keys, men ingen play/pause Gillar dock utseendet som fan på de http://www.inet.se/produkt/6607334/ducky-legend-blue-led-silv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Hej

Börjat fundera på att sälja min csgo kniv o köpa mig ett redigt tangentbord istället!
Hade ett mk 50 med röda switchar för ett tag sedan o tyckte de var helt okej! Men nu känner jag att det skulle vara kul med lite klick o feedback så funderar på blåa ifall jag ska skriva en lång uppsats eller liknande!
Här är några krav jag har:

- Bakgrundsbelysning

- Vill kunna pausa musik

- Hålla hög kvalite

Sedan är blå bakgrundsbelysning ett stort plus
Kom gärna med förslag o skriv gärna vad ni tycker om produkten ni slår ett slag för
Kan även säga att jag för de mesta spelar cs men även en del blandat!

Supertacksam för svar
//Victor

Skulle du vilja ha ett med blåa brytare så kan jag gott rekommendera Func KB-460, mycket trevligt tangentbord med bra keycaps som standard, handledsstöd, bra byggkvalitét och det kostar inte mycket för ett sådant bra tangentbord. Dock röd bakgrundsbelysning (Tycker dock detta är trevligare för ögonen, kommer själv från ett Ducky Shine 2 med blå bakgrundsbelysning).

Edit: Tangentbordet finns även med bruna och röda brytare om det skulle passa bättre exempelvis.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Skrivet av xeRoos:

Skulle du vilja ha ett med blåa brytare så kan jag gott rekommendera Func KB-460, mycket trevligt tangentbord med bra keycaps som standard, handledsstöd, bra byggkvalitét och det kostar inte mycket för ett sådant bra tangentbord. Dock röd bakgrundsbelysning (Tycker dock detta är trevligare för ögonen, kommer själv från ett Ducky Shine 2 med blå bakgrundsbelysning).

Edit: Tangentbordet finns även med bruna och röda brytare om det skulle passa bättre exempelvis.

Låter som ett bra t bord! Får kollas på

Nån som har nåt att säga om qpad mk 80 då det är de perfekta tangentbordet för mig just nu! Om jag då bestämmer mig för blåa! 50/50 blåa eller röda så vettfan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Har också hört gott om cm storm t-borden! Har dock aldrig gillat utseendet! Men helt klart värt att kika på. Såg även att inet har lite rea på ducky legend white led mx blues! Har för mig den har media keys, men ingen play/pause Gillar dock utseendet som fan på de http://www.inet.se/produkt/6607334/ducky-legend-blue-led-silv...

Gjorde inte det jag heller och avsaknaden av handledsstöd, men då det spilldes på mitt MK-85 och har sedan dess kört ett gammalt IBM bord så orkar man inte bry sig direkt och 40% rabatt så kan man ju testa det iaf, värsta fall lämna tillbaks

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Kom med mer förslag gubbar! Gärna vad ni tycker om mk 80!

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på hur Qpad/Func är men det kan vara värt att nämna att om du skulle få för dig att vilja byta ut keycaps på dem i framtiden kan det bli svårt pga att de har annorlunda storlekar på tangenterna i nedersta raden. Har inte testat Ducky heller men de är kända för att hålla väldigt hög kvalitet på sina grejer. De har dessutom den "normala" storleken på den nedersta tangentraden så keycaps som passar blir lättare att hitta.
Angående mediaknappar så har de flesta mekaniska det på FN-lagret. Skulle det inte finnas från start går det på 5-10 min att programmera (Läs copy-paste av färdig kod. Krävs inga som helst förkunskaper) så att du får det, precis på de tangenter du vill. Finns guide för det här: http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovri...

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Hoho! Jag vill också tala gott för Func KB460. Jag kör visserligen med röda switchar men finns ju som sagt med blåa också.

Snyggt, tungt, bra handledsstöd, mediaknappar, 2 usb-portar.

Läs omdömena: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2331171
Kolla även linustechtips video om det.

699:- är verkligen inte farligt för ett som känns så gediget.

Permalänk
Medlem

lite ot men vad var det för kniv??

Visa signatur

<3

Permalänk
Skrivet av Cappe97:

lite ot men vad var det för kniv??

Det är en m9 vanilla o awp boom o deagle blaze som jag ska sälja! Du kan gärna komma med bud om du är intresserad

Permalänk

Skulle gärna vilja höra lite om vad folk tycker om qpad mk 80! Fortsätt även att lägga förslag

Permalänk
Medlem

Func har en trevlig, billig modell med MX RED som fungerar alldeles förträffligt. KB-460 om jag kommer ihåg rätt. Personligen föredrar jag MX BROWN men då RED är det mest vanliga inom gaming, skulle jag def ta en titt om jag var du.

Solitt bygge, soft-touch yta av gummi, hubba-bubbah.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Skulle gärna vilja höra lite om vad folk tycker om qpad mk 80! Fortsätt även att lägga förslag

Skrivet av Nanae:

Func har en trevlig, billig modell med MX RED som fungerar alldeles förträffligt. KB-460 om jag kommer ihåg rätt. Personligen föredrar jag MX BROWN men då RED är det mest vanliga inom gaming, skulle jag def ta en titt om jag var du.

Solitt bygge, soft-touch yta av gummi, hubba-bubbah.

Har i dagsläget ett QPAD MK 80 med blåa brytare och är väldigt nöjd, men det är väldigt klicketi-klick.

Har precis beställt ett Func KB-460 som inet kör lite billigare just med bruna brytare just för att testa, ska ju ha samma härliga taktila känsla men utan klicketi-klick....

Permalänk
Medlem

https://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=920-005706 Har haf detta tangentbord sen det lanserades. MX Brown Dämpade så de låter inte så mycket mer än mitt gammla membrane logitech g510v2. du har alla mediaknappar och skön jogg för volymen. robust å stadigt är det med. så kommer det se ut på ditt skriv bord http://techgage.com/reviews/logitech/g710plus/logitech_g710pl...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Det är en m9 vanilla o awp boom o deagle blaze som jag ska sälja! Du kan gärna komma med bud om du är intresserad

var bara nyfiken, men akta dej för scamers om du ska sälja den via paypal och swish. Finns väldigt många där ute tyvärr

Visa signatur

<3

Permalänk
Skrivet av Cappe97:

var bara nyfiken, men akta dej för scamers om du ska sälja den via paypal och swish. Finns väldigt många där ute tyvärr

Aaa märkt de! Men nu är de sålt iaf

Permalänk

Besluts ångest!

Har bestämt mig för att välja mellan func kb 460 mx red eller mx blue eller qpad mk 80 med mx blue! Tycker mer om utseendet på qpad mk 80 då de har blå bakgrundsbelysning och de skulle passa in bättre i min setup! Men sen har jag i princip bara hört gott om func kb-460 och vet inte om det är värt att lägga några hundralappar till för ett qpad mk 80 även fast jag tycker de är snyggare o skulle passa bättre i min setup

Så jag vänder mig till er! Skriv vad ni tycker jag ska ha för switch till mycket skrivande och mycket gaming men även vad för tangentbord jag borde köpa! Är de värt att lägga till några hundralappar för ett qpad för att det är snyggare (enligt mig då! ) eller ska man köra på ett func då det har ett väldigt bra pris och verkar som ett bra tangentbord!?

Kommer antagligen beställa ikväll så snabba svar uppskattas!
//Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Har bestämt mig för att välja mellan func kb 460 mx red eller mx blue eller qpad mk 80 med mx blue! Tycker mer om utseendet på qpad mk 80 då de har blå bakgrundsbelysning och de skulle passa in bättre i min setup! Men sen har jag i princip bara hört gott om func kb-460 och vet inte om det är värt att lägga några hundralappar till för ett qpad mk 80 även fast jag tycker de är snyggare o skulle passa bättre i min setup

Så jag vänder mig till er! Skriv vad ni tycker jag ska ha för switch till mycket skrivande och mycket gaming men även vad för tangentbord jag borde köpa! Är de värt att lägga till några hundralappar för ett qpad för att det är snyggare (enligt mig då! ) eller ska man köra på ett func då det har ett väldigt bra pris och verkar som ett bra tangentbord!?

Kommer antagligen beställa ikväll så snabba svar uppskattas!
//Victor

http://www.inet.se/produkt/6110096/func-kb-460-gaming-keyboar...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Har känt på bruna switchar men gillar inte så värst mycket! Antingen vill man ha klick eller inte typ. hade röda innan men skulle va kul med lite klick o så

Permalänk

Har nu ändrat mig o just nu lutar det mer åt ett cm storm t-bord och har en fråga. Vad är skillnaden mellan quickfire rapid-i o vanliga rapid förutom lyset? Gillar rapid-i då det är bakgrundsbelyst men gillar verkligen inte den löstagbara sladden! Är dom tillverkade på samma ställe? Har hört att vanliga quickfire har samma OEM som filco och ska hålla hög kvalite, gör rapid-i det också? Något jag också har hört är att rapid-i använder cherry stabilatorer? Stämmer detta och vad tycker ni är mest prisvärt o bästa valet för mig av dom två tangentborderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Har nu ändrat mig o just nu lutar det mer åt ett cm storm t-bord och har en fråga. Vad är skillnaden mellan quickfire rapid-i o vanliga rapid förutom lyset? Gillar rapid-i då det är bakgrundsbelyst men gillar verkligen inte den löstagbara sladden! Är dom tillverkade på samma ställe? Har hört att vanliga quickfire har samma OEM som filco och ska hålla hög kvalite, gör rapid-i det också? Något jag också har hört är att rapid-i använder cherry stabilatorer? Stämmer detta och vad tycker ni är mest prisvärt o bästa valet för mig av dom två tangentborderna?

Vad är det som stör dig så mycket mer löstagbar sladd? Finns väl inget negativt med det skulle jag säga.

Jag har ett CM Quickfire TK som har cherry stabilisatorer vilket gör space-knappen väldigt sladdrig. Har ett Quickfire Ultimate hemma som inte har samma stabilisatorer vilket gör att de knappar där det sitter stabilisatorer är väldigt mycket mer stabila. Vet inte om det kan hjälpa dig, men misstänker att man gått över från cherrys egna på lite senare modeller, 2014 och framåt skulle jag gissa.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett Qpad MK80 med Bruna brytare. Via Qpads hemsida kan du beställa alla deras bord med vilka brytare du vill. Ja alltså av blå/svart/röd/brun. Eftersom du inte gillade bruna så kan jag inte säga så mycket om dom. Kan dock påpeka att tbordet håller mycket bra kvalité och känns välbyggt. Det är rejäl tyngd i det och det känns verkligen att det är bra byggt. Handlovsstödet är guld värt. Bakgrundsbelysningen går också att ställa i 4 steg ifrån ingen till ganska stark, vilket är skönt. Om man tex är uppe sent i ett mörkt rum kan det vara skönt att sänka belysningen lite så inte bordet lyser upp hela rummet.
Skulle definitivt rekommendera det, jag är helt förälskad i det. Speciellt när du kan välja vilka brytare du vill. Observera att jag inte har testat så många andra mekaniska tangentbord, bara Logitech G710+ och Steelseries G6v2. AV dom är dock Qpad överlägset

Permalänk
Skrivet av SYRE:

Vad är det som stör dig så mycket mer löstagbar sladd? Finns väl inget negativt med det skulle jag säga.

Jag har ett CM Quickfire TK som har cherry stabilisatorer vilket gör space-knappen väldigt sladdrig. Har ett Quickfire Ultimate hemma som inte har samma stabilisatorer vilket gör att de knappar där det sitter stabilisatorer är väldigt mycket mer stabila. Vet inte om det kan hjälpa dig, men misstänker att man gått över från cherrys egna på lite senare modeller, 2014 och framåt skulle jag gissa.

Aa! Vill la helst kö på costar stabisilatorer! Får la leta vidare då. Älskar utseendet på quickfire rapid! Enkelt osv. Och jag har inget imot löstagbara sladdar, men på rapid-i sitter den väldigt konstigt tycker jag

Permalänk
Medlem

Har inte läst särskilt noga, men jag tycker att du ska åka och testa tangentborden. Ingen här kan vilket tangentbord du tycker har skönast brytare osv.

Permalänk
Skrivet av RealPower:

Har inte läst särskilt noga, men jag tycker att du ska åka och testa tangentborden. Ingen här kan vilket tangentbord du tycker har skönast brytare osv.

Får nog försöka ta mig inte till stan o känna lite! Nån affär som har framme tangentbord som man kan känna på?

Permalänk
Medlem

Här har Mediamarkt det iaf, skulle gissa på att Inet har några framme också..