Video: Adr1ft – bländade rymdäventyr för virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

Video: Adr1ft – bländade rymdäventyr för virtuell verklighet

Det handlar inte bara om glasögon utan också om innehåll. Adr1ft är en av de första speltitlarna som i första hand utvecklas för virtuell verklighet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

V17k3n 0tr0l1g p12-t1t3l.
Annars verkar spelet riktigt nice.

Permalänk
Inaktiv

Nu händer det grejer på allvar. Som att vara Sandra Bullock i Gravity och vem vill inte vara lika tajt som henne i yttje jymden.

Permalänk
Medlem

It's a good time to be alive!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Alltid älskat framtiden

Permalänk
Medlem

Nu saknas bara VR headseten ;D

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ser ju precis ut som Star Citizen...

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Då har vi ett skäl mer än gimmicks att se fram emot alla VR-headsets framöver

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

VR + Star Wars. Make it happen.

Permalänk
Medlem

Bara jag som störde mig fett mycket på andetagen hela tiden.. Kunde ju vara lite mer dämpat enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Då har vi ett skäl mer än gimmicks att se fram emot alla VR-headsets framöver

True that! Finns ju redan mer än gimmicks ute, då Alien Isolation finns med 'Occulusstöd'.. Hade man inte varit fattigt/prioriterat lite sämre och svältit, så hade jag nog suttit och gråtit medans jag försökt spela tidigare nämnd skräckis med VR headset ^^

Det ska bli intressant att se alla spel som kommer ut speciellt anpassat till VR-headsets, och vad som händer med konceptet. Hoppas bara det inte blir någon slags VR32 (VirtualBoy) flopp över det hela. Teknologin som krävs för att skapa en jämn och spelbar upplevelse finns i dagsläget kontra mot 1995, men man vet aldrig. Jag hoppas verkligen att vi inte bara får en massa spel som.. Call of Duty - Virtual Warfare eller Assassins Creed - O'Rift DLC, där ingenting fungerar Vi får hoppas att större spelstudios inte börjar mjölka VR och släppa skit som får smaken att surna, och håller VR borta från mainstream-ljuset.

Permalänk
Inaktiv

VR intresserar mig inte men däremot så verkar spelet asballt!

Permalänk
Medlem

Men vilken sinnessjuk jävla andning! Jag blir skogstokig av att lyssna på det. Kommer det låta så där i det färdiga spelet så kommer jag definitivt hoppa över detta, såvida det inte går att modda bort.

Skrivet av DDemis:

VR + Star Wars. Make it happen.

Star Citizen, baby

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av DDemis:

VR + Star Wars. Make it happen.

Man kan ju alltid hoppas att Dice gör support för VR med Battlefront 3!..... A man can dream though, a man can dream

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Nu saknas bara VR headseten ;D

Det är väl därför det heter "Add Rift"

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser massiv screen tearing när vyn rör sig lite snabbare i sidled? Vore sjukt störande med VR-headset.

2/10 - Skulle inte titta på igen.

Permalänk
Medlem

Någon mer som fick lite Portal-vibbar över detta?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Är det bara jag som ser massiv screen tearing när vyn rör sig lite snabbare i sidled? Vore sjukt störande med VR-headset.

2/10 - Skulle inte titta på igen.

hade samma och tänkte ställa samma fråga

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten92:

Bara jag som störde mig fett mycket på andetagen hela tiden.. Kunde ju vara lite mer dämpat enligt mig.

Håller med. Antar att det ska vara för inlevelse men det blir totala motsatsen när ens egen andning inte är i fas med karaktärens. Istället låter det som om att man har något fyllo från krogen flåsandes i örat.

Permalänk
Skrivet av Smurfn:

Är det bara jag som ser massiv screen tearing när vyn rör sig lite snabbare i sidled? Vore sjukt störande med VR-headset.

2/10 - Skulle inte titta på igen.

Hoppas freesync/gsync blir en lösning som VR headset´s kan använda.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Snyggt, men varför lät de en 12-åring namnge spelet?
Edit: puck2a, men whatevs, tillräckligt löjlig titel för att det rättfärdigas att sägas flera gånger.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Själv stör jag mig inte alls på andningen, kanske för att jag associerar dylika tunga andningar med rymdpromenader och inte porrfilmer som jag sett det klagas på i andra forum ;).

Andningen används ju dessutom för att varna för när luften tar slut, visserligen finns det även en visuell ikon nere i hörnet men jag kan tänka mig att man ibland glömmer att titta efter.

Grymt imponerande grafik, kan knappast vänta med att få testa detta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Smurfn:

Är det bara jag som ser massiv screen tearing när vyn rör sig lite snabbare i sidled? Vore sjukt störande med VR-headset.

2/10 - Skulle inte titta på igen.

Intressant tanke slog mig när jag upptäckte samma sak: I framtiden är det endast dessa små visuella defekter och andra buggar som avslöjar att det är en virtuell verklighet.
Déjà vu Neo. Déjà vu ...

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

V17k3n 0tr0l1g p12-t1t3l.
Annars verkar spelet riktigt nice.

S4 UB3R C00LT!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Är det bara jag som ser massiv screen tearing när vyn rör sig lite snabbare i sidled? Vore sjukt störande med VR-headset.

2/10 - Skulle inte titta på igen.

Nu är det ju en video från en pre-alpha.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk

Trodde vi kommit längre, är detta verkligen 2015 material, svaret mina vänner, är nej.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Varför envisas de med att ladda upp 360p... :/ Lite OT, vet, men alltid 360p på videos som verkligen inte borde ha mindre än 1080p, helst mer.

EDIT: Visar sig att jag var låst till 360p, förklarar en del

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Det här har jag längtat efter i hela mitt liv, eller iaf i 25år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det va ett jäkla flåsande

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk

Kanske videon som gjorde det , men det såg ut som FPS:en var riktigt dålig. Sjukt irriterande med det där flåsandet, skulle bli tokig i längden. Ja vi fattar, du behöver syre. Gör om gör rätt.

Grafiken känns inte speciellt vass. Star citicens rymdupplevelser kommer så klart krossa det här.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.