Ny telefon i slutet på månaden, vilken ska man rikta in sig på?

Permalänk
Avstängd

Ny telefon i slutet på månaden, vilken ska man rikta in sig på?

Behöver en ny telefon till slutet av månaden.
Har ingen aning om vad man ska köpa.

Krav:
Bra kamera
NFC
GPS som fungerar utan internetuppkoppling
Max ca 4.500.-

Bra om det finns men inget krav:
Plats för 2 simkort

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2661801
LG G3 för bara ~3,5k är ju en sjukt bra deal. Finns även med 32GB under 4k!

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 930 eller 830.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Sony Z3 dual... Vet inte om den att få tag på i Sverige. Värt att kolla upp kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Finns bara ett sunt val och det är Z3. Sony är inte lika drabbade av övertro på sina produkter som LG och Samsung, där telefonerna uppdateras så att dom blir slöa och laggar.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKB48:

Behöver en ny telefon till slutet av månaden.
Har ingen aning om vad man ska köpa.

Krav:
Bra kamera
NFC
GPS som fungerar utan internetuppkoppling
Max ca 4.500.-

Bra om det finns men inget krav:
Plats för 2 simkort

Sony z3 compact. inte 2 simkort, men helt awesome batteritids och kameramässigt.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ksw:

Sony z3 compact. inte 2 simkort, men helt awesome batteritids och kameramässigt.

Ja, tyckte kameran var ganska bra när jag testade den i butik.
Problemet är att jag nästan behöver 2 simkortsplatser, alltså mer eller mindre ett krav faktiskt.

Men om jag köper en telefon utan 2 platser så är den aktuell!
Vidare är det bra om telefonen har repfri display men det är i alla fall inget krav.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pi:

Sony Z3 dual... Vet inte om den att få tag på i Sverige. Värt att kolla upp kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att du menar den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2825625

Den uppfyller alla mina krav men det tar emot att betala 5500.- för en telefon även om den uppfyller alla mina krav.
Får kolla i utlandet och se vad priserna är där men den är en het kandidat.

Permalänk
Skrivet av AKB48:

Ja, tyckte kameran var ganska bra när jag testade den i butik.
Problemet är att jag nästan behöver 2 simkortsplatser, alltså mer eller mindre ett krav faktiskt.

Men om jag köper en telefon utan 2 platser så är den aktuell!
Vidare är det bra om telefonen har repfri display men det är i alla fall inget krav.

Nästan alla mobiler i toppsegmentet (4000kr och uppåt) finns med dubbla sim-slots. Dock säljs de nästan uteslutande i Kina. Dessa modeller förekommer på t.ex tyska ebay så det kan vara värt att kolla in. Så det blir till att importera.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Lista över lurar med dubbla SIM: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s212449355

Antar att du vill ha dubbla SIM för att slippa kånka två lurar på jobbet? Jag var i samma tankebana i början av året nu men kände att det var för mycket av en kompromiss att ha dubbla SIM som krav. Vet inte hur de ligger i eventuella uppdateringscykler heller. Surt att behöva vänta extra länge på uppdateringar.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en LG G3. Får se om den håller ett år iaf utan att gå ner sig helt i slöhet.

Permalänk
Skrivet av AKB48:

Jag köpte en LG G3. Får se om den håller ett år iaf utan att gå ner sig helt i slöhet.

Fyller du den inte med skit bör den duga ett år annars är det ju nästan katastrofdåligt för att "flaggskepp"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb