Apple Watch batteritid räknas i timmar

Permalänk
Medlem

fast de flesta rolexklockor är ju bara status. finns mycket trevligare skapelser hos andra tillverkare oavsätt pris.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Skrivet av bjasih:

Wut? Detta är ju ingen klocka, det är en pytteliten surfplatta. Det är ingen telefon heller eftersom det inte går att ringa med den. Och 100k för detta?????

Tänkt på att det inte är klockan som kostar 100k. Det är guldet o diverse. Själva klockan kostar ett par tusen.

Skrivet av SupakmeGusta:

Min Seiko Divers Automat tuffar fortfarande på, UTAN batteri

Det är nice! Tag heuer carrera Självuppdragande är framtiden inom elektroniken xD (inte möjligt dock... ännu!)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Skrivet av moreempty:

fast de flesta rolexklockor är ju bara status. finns mycket trevligare skapelser hos andra tillverkare oavsätt pris.

Rolex kostar inte bara för det är ett "fint" märke..!

Det är framför allt guldet som kostar, sedan är det Uret som är det unika.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem

Nä, Apple får snabba på med en ny modell som har bättre batteritid, snabbt!
Detta är en status symbol, och poängen med en status symbol är att visa upp den för folk. Detta innebär att kolla vad klockan är, Ofta! Så om batteriet inte räcker en hel arbetsdag och tar slut ung när det är dax att flasha med den på det trendiga innestället efter jobbet så kommer många trendiga personer göra bort sig när dom står och flashar med en "död" klocka.
Detta ser ut att bli en kortlivad trend, för Apple iallafall. (kommer dock inte hindra dom från att sälja massor av klockor, men folk kommer nog välja ett annat märke när dom lessnar på dålig batteritid.)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Selvander1:

Rolex kostar inte bara för det är ett "fint" märke..!

Det är framför allt guldet som kostar, sedan är det Uret som är det unika.

Rolex gör klockor i miljonupplagor, går att diskutera hur unikt det är. För att få riktigt hantverk eller åtminstone inte masstillverkat sådant får man punga ut med flera 100K för t.ex. en Patek Philippe eller Richard Mille.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Jag har ingen aning om varför man skulle köpa Apple Watch, men det var inte det din kommentar handlade om, utan det var generellt om smartklockor.

Du kommenterade ju och skrev: "För att det förenklar vardagen och ger dig fler funktioner än vad du hade använt innan köpet" det tyder ju på att du borde veta vad du kommenterar om, annars sprider du ju bara falska förhoppningar. Vad exact är "fler funktioner" ? min mobil telefon har ju antagligen fler funktioner, men som sagt så vet jag ju inte riktigt vad en "Apple Watch" kan göra, men när jag bara tänker på det så kan jag inte riktigt tänka mig något som skulle göra det värt att ha en "Smart Watch" istället för en mobil telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Tyvärr för liten yta (för solcell) eller volym (för kinetisk laddning) i smartklockor. Spelar ingen roll hur rik du är, universum skitet blankt i ditt bankkonto ^^ Jag tycker också att 18 timmar är på tok för lite, men att jämföra smartklockor med ett vanligt digitalt/analogt kvartsur är att jämföra äpplen med päron, dessutom är inte ditt vanliga klockbatteri laddbart, utan byts ut helt

Det har du en poäng i.

Folk har ju i och för sig vant sig med att gå från 14 dagars batteritid till 14 timmars (om ens det) batteritid i en mobiltelefon, så det är kanske möjligt att folk kan göra samma resa med armbandsur, även om det såklart inte är positivt att man behöver ladda alla sina prylar stup i kvarten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Det är väl svårt att veta om produkten är fail innan den släppts?

Får väl se hur mycket den säljer helt enkelt. Apple brukar sälja som smör så varför skulle inte denna?

Återstår och se dock!

Säljer kommer den säkert göra.
Apple kan lansera en potatis och sälja den som Ipotato utan problem.

Säger inte att produkten är bra
Ser inget som skulle vara bra med Apple watch fören rejäla förbättringar kommer, som den är nu är det rent fail.

Permalänk
Medlem

Rolex är lite som tex kostymerna från Armani bägge är väldigt välkända och är status, men bägge kostar mer än vad egentligen dom borde kosta om man ser till kvalitet och hantverk enbart, man betalar mycket enbart för märket.
Dock ingen av dom är nån dussin produkt heller förstås, bara överprisade.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon150792:

Du kommenterade ju och skrev: "För att det förenklar vardagen och ger dig fler funktioner än vad du hade använt innan köpet" det tyder ju på att du borde veta vad du kommenterar om, annars sprider du ju bara falska förhoppningar. Vad exact är "fler funktioner" ? min mobil telefon har ju antagligen fler funktioner, men som sagt så vet jag ju inte riktigt vad en "Apple Watch" kan göra, men när jag bara tänker på det så kan jag inte riktigt tänka mig något som skulle göra det värt att ha en "Smart Watch" istället för en mobil telefon.

Det har tagits upp i många trådar tidigare, anledningar till varför man skulle (eller inte skulle) köpa en smart klocka, så om du verkligen är intresserad och inte bara kommenterar för att få utlopp för pessimism så kan du ju använda sök-funktionen.

En av anledningarna är t.ex. att det gör träning mycket enklare, eftersom man får fler funktioner än vad en mobil kan erbjuda och den är mycket lättare att ta med sig.
En annan är att det går snabbare att se vem som ringer/mejlar/SMS:ar och svara, än att sträcka sig efter mobilen. Eller helt enkelt att man får en klocka med fler funktioner än en vanlig klocka kan erbjuda.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Säljer kommer den säkert göra.
Apple kan lansera en potatis och sälja den som Ipotato utan problem.

Säger inte att produkten är bra
Ser inget som skulle vara bra med Apple watch fören rejäla förbättringar kommer, som den är nu är det rent fail.

Känns som att om väldigt mycket folk köper den bör den anses som bra. Fast å andra sidan har du rätt - fallet behöver inte alltid vara så.

Jag gillar dock Apple. Men just designen var ju inte direkt den bästa enligt mig när jag jämför med exempelvis Motorola 360 (tror jag den hette).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Min Seiko Divers Automat tuffar fortfarande på, UTAN batteri

Fast ett armbandsur till 50:- på Ur o Penn håller tiden bättre, även om dom måste byte batteriet efter 2 år

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Det har tagits upp i många trådar tidigare, anledningar till varför man skulle (eller inte skulle) köpa en smart klocka, så om du verkligen är intresserad och inte bara kommenterar för att få utlopp för pessimism så kan du ju använda sök-funktionen.

En av anledningarna är t.ex. att det gör träning mycket enklare, eftersom man får fler funktioner än vad en mobil kan erbjuda och den är mycket lättare att ta med sig.
En annan är att det går snabbare att se vem som ringer/mejlar/SMS:ar och svara, än att sträcka sig efter mobilen. Eller helt enkelt att man får en klocka med fler funktioner än en vanlig klocka kan erbjuda.

Min mennings byggnad är inte pessimistisk, och bara för att du blir lite irriterad av vad jag skriver behöver du inte vara ohövlig.

Jag frågade i en tråd som tar upp "Smart Watches" och antar att någon kan tala om vad som är så bra med dem, jag har inte något större intresse så jag kommer inte att söka i trådar om det, och väljer andra att inget skriva om det när jag lite smått frågar så är inte det något större förlust.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon150792:

Min mennings byggnad är inte pessimistisk, och bara för att du blir lite irriterad av vad jag skriver behöver du inte vara ohövlig.

Jag frågade i en tråd som tar upp "Smart Watches" och antar att någon kan tala om vad som är så bra med dem, jag har inte något större intresse så jag kommer inte att söka i trådar om det, och väljer andra att inget skriva om det när jag lite smått frågar så är inte det något större förlust.

Din första kommentar handlade om smartklockor generellt, så det svarade jag på. I nästa kommentar specificerade du dig till just Apples variant av någon anledning, så då kommenterade jag det. Jag tolkade det som ganska pessimistiskt, men strunt samma, svar på varför man skulle köpa dem fick du i alla fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Din första kommentar handlade om smartklockor generellt, så det svarade jag på. I nästa kommentar specificerade du dig till just Apples variant av någon anledning, så då kommenterade jag det. Jag tolkade det som ganska pessimistiskt, men strunt samma, svar på varför man skulle köpa dem fick du i alla fall.

Topic heter " Apple Watch batteritid räknas i timmar", vad jag skrev var: "men som sagt så vet jag ju inte riktigt vad en "Apple Watch" kan göra, men när jag bara tänker på det så kan jag inte riktigt tänka mig något som skulle göra det värt att ha en "Smart Watch" istället för en mobil telefon."

Att du får det till att jag specificierar mig till just Apples model är lite konstigt tycker jag, men skit samma, missförstånd kan ju alltid hända då man inte alltid tolkar saker på samma sätt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon150792:

Topic heter " Apple Watch batteritid räknas i timmar", vad jag skrev var: "men som sagt så vet jag ju inte riktigt vad en "Apple Watch" kan göra, men när jag bara tänker på det så kan jag inte riktigt tänka mig något som skulle göra det värt att ha en "Smart Watch" istället för en mobil telefon."

Att du får det till att jag specificierar mig till just Apples model är lite konstigt tycker jag, men skit samma, missförstånd kan ju alltid hända då man inte alltid tolkar saker på samma sätt.

Icke sa nicke:

Skrivet av anon150792:

Förstår inte riktigt varför man skille vilja ha en av dessa klockorna om man har en mobil telefon, vill man bara ha ett ur för att se tiden så finns det ju billiga klockor som funkar minst lika bra.

Men ja, strunt samma, användningsområden finns ju bevisligen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Icke sa nicke:

Men ja, strunt samma, användningsområden finns ju bevisligen.

eh...Apple Watch är bara 1 model, så¨förstår fortfarande inte hur du kunde tolka det som att jag menar Apple watch bara, menade Smart Watches (Alla som finns just nu)

Permalänk
Medlem

Apple fans kommer självklart köpa klockorna även om dom är skit... Kommer säkert sälja många miljoner av den. Själv tycker jag inte första generation smartklockor verkar vara nåt att ha. På tok för kort batteritid. Att jämföra är det ju först nu på senare tid som batteritiden i mobilerna börjar bli dräglig med 3000mah+

Kanske om 5 år har vi en klocka som varar 3 dagar istället, lol.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon150792:

eh...Apple Watch är bara 1 model, så¨förstår fortfarande inte hur du kunde tolka det som att jag menar Apple watch bara, menade Smart Watches (Alla som finns just nu)

Jaha, nu säger du tvärt om igen... Det här var inte lätt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Jaha, nu säger du tvärt om igen... Det här var inte lätt

Tvärt om? med vad? det jag har skrivigt har varigt just om "Smart Watches" inte specifika modeler, dock så kan det tolkas som det, jag får vara tydligare i framtida inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Apple fans kommer självklart köpa klockorna även om dom är skit... Kommer säkert sälja många miljoner av den. Själv tycker jag inte första generation smartklockor verkar vara nåt att ha. På tok för kort batteritid. Att jämföra är det ju först nu på senare tid som batteritiden i mobilerna börjar bli dräglig med 3000mah+

Kanske om 5 år har vi en klocka som varar 3 dagar istället, lol.

Kolla in Pebble om batteri är viktigt. Dock inte samma snygga skärm som man hittar hos andra Android Wear men du har i alla fall upp till en vecka i batteri.

Permalänk
Medlem

Haha, grattis de fåtal som lägger 100k+ för guldklockan
Vild gissning att lyxklockan inte har bättre batteri än övriga serien, utan efter några timmar förvandlas den till ett guldarmband...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Vad är det för snack om "durr 100k"? Ni orkade väl läsa nyhetsartikeln ang Apple watch tillräckligt långt att ni registrerade att det finns 4000-kronors modeller också?

Det sagt känns det fortfarande som om det var två ytterst tveksamma produkter som lanserades igår. Men så tyckte man även om iPad när den kom, så vi får väl testa lite och se;)

Skickades från m.sweclockers.com

4 papp för en fyrkantig asful nerdklocka som måste laddas 2 ggr dagligen? Haha, tack för kaffet.

Permalänk
Medlem

nja dessa klockor har på tok för dålig batteritid för att motivera ens nåt köp den närmaste tiden.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Guldvärdet på 100K klockan är redan uträknat i den föra tråden om Appeklockan.
för 38mm varianten $1550
42 mm varianten $1944
Det hantverksmässiga värdet och tid nerlagd på guldklockan är knappast högt heller, nått speciellt statusvärde ser jag inte till heller.

Så allt över 25.000:- för den är helt befängt att ta.

värld
fast hade Apple tagit 25 laxar för sin guldvariant så hade varenda kaffelatte-morsa i Stockholms innerstad köpt den. När de tar 100k för klockan så blir det genast inget för kreti och preti utan för de som har pengar och gangstrar i Malmös undre värld.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Oavsett vilket märke som släpper en klocka så är batteri tiden katastrofal.
Räcker med en gedigen puls klocka, 30 dagars batteri tid som suunto ambit 3 har och jävligt många funktioner.

Lg, sony, samsung, inget imponerar ... tyvärr

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Min Seiko Divers Automat tuffar fortfarande på, UTAN batteri

Dom borde göra en automatklocka/mobil :PpPPpP..

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk

Överreklamerat

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem

Runt halva batteritiden mot Pebble och till ett tredubbelt så högt pris. Det är mer av en statussymbol än något som man kan använda praktiskt i exempelvis en yrkesroll på det sätt som en surfplatta kan användas. Apple kommer knappast revolutionera smartklocksmarknaden den här gången.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leovinus:

Runt halva batteritiden mot Pebble och till ett tredubbelt så högt pris. Det är mer av en statussymbol än något som man kan använda praktiskt i exempelvis en yrkesroll på det sätt som en surfplatta kan användas. Apple kommer knappast revolutionera smartklocksmarknaden den här gången.

Å andra sidan hade vi surfplattor redan 2002 (tablet PC), smartphones (Windows Mobile) vid ungefär samma tid och innan dess både Palm och Windows CE för handdatorer som i princip vad smartphones utan telefonegenskaper. Apple är inga särskilda innovatörer och deras iPhone var inte särskilt banbrytande i jämförelse med senare Palm, Blackberry, Nokia eller Windows Mobile. Dock är Apple väldigt slipade på marknadsföring och deras kult köper allt som lanseras. På så sätt plöjer dem upp en ny marknad. Smartphones gick från ett tillbehör för en resande affärsman och prylnördar till något alla sitter hemma med. Jag skulle säga att det är sannolikt att dem gör det med Smart Watches också - även om deras produkt i sig inte på pappret är särskilt attraktiv.