PC-Speltips: Vad har hänt sedan HL2/Doom 3?

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Little big adventure

Och tvåan. Borde spelas av (nästan) alla!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Tobberoth:

hur är HL2 INTE en deprimerande framtidsbild? Vi snackar om en enad värld under ett totalitärt system styrt av utomjordingar som omvandlar människor till själslösa drönare. En värld där hela städer förvandlats till områden som Ravenholm. Jag skulle nog påstå att HL2 är mäkta deprimerande.

Tack Tobbe!

Dystopier kryllar det av i FPS, så lite grann frågar man efter det när man frågar efter FPS. Men man kanske också frågar för att det finns undantag. HL2s dystopi har hopp, och man har vänner som hjälper till, och det mesta utspelas i miljöer med blå himmel och frihetsskrin från fiskmåsar. Det och framför allt att det mesta ser ut som en varm sommardag på vischan i ett östland i 70-talet gör miljön mestadels mysig och nostalgisk.

Doom 3 var tidig med realistiska mörka rum, rost, blod och metall i grym kombination. När det blir för många likadana blir det fresh med rost och blod i ljusa miljöer som inte är fängelser, asylums eller sönderbombade krigszoner. För en gångs skull liksom!!

Det är det som är attraktivt med Mirrors Edge också, även om det väl inte är shooter och har ventilkrypande. (Har inte spelat det.) Finns det något Vacation Soldier? Vore cool spelide, "upplev exotiska städer och miljöer medan du utför dina uppdrag!" Skjuta några bad guys, sörpla drinkar vid hotellpoolen. Är Fallout Las Vegas så? Kan vara intressant isf om det inte är för mycket briefings och karta och team orders.

Antar att jag försöker få upp motivationen att köpa den nya burken ändå, att vad ska man fira med för spel. D.v.s. spel som jag bara måste spela som inte startar med XP, 4GB, DX<10.1.

Så tipsa på, kanske är bra för fler som missat några bra spel som är värt ny burk. Jag har ju en DX11-laptop med win 7, men kan inte uppgradera den så gäller väl de i den situationen också

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Kanske Bulletstorm skulle vara något för dig? I och för sig samma utvecklare som Painkiller vilket du inte gillade, men passar rätt bra in på exotiska städer och miljöer... Fallout New Vegas är däremot något helt annat, inte shooter och verkligen inte särskilt muntert (om än jävligt bra)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Inte på jakt efter multiplayer eller stealth men resten är ju bra, inte testat AC.

Tack Friis också, ÄNNU mer messed up än Bioshock alltså? "Får se" Har ju inte infinite med cash heller, sneglade på BF3 5-pack för samma pris. Krig är inte min favorit men om playthroughtittar verkar lovande så. Mediamarkt kanske har nåt trevligt också.

Hm, Left 4 Dead, köpt och spelat en bit och avinstallerat en gång i tiden. Har svaga minnen men det var väl som Painkiller, lättskjutna horder och utan AI, fast bara mörkt och deppiga miljöer hela tiden? Det ska vara fiender, ju! Och lite äventyr. (Gillade Jedi Knight-serien när de kom, trots lite fäpplig tredjeperson. Borde vara fler initiativ som Black Mesa för övrigt Även om de är väldigt enkla så kan man liksom beta av dem, inget ivägen, lite småtrevligt. Ny fin grafik skadar inte.)

Man låter så kräsen, men man är ju på jakt efter det där bra spelet.

Skyrim.
https://www.youtube.com/watch?v=hGMOMkACtn4
https://www.youtube.com/watch?v=54XwUi7Hc0k.
Det bästa spelet jag nånsin spelat.
Passar inte in på dina beskrivningar men endå.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Hehe. Har inga problem alls med utvecklaren av Painkiller, för det var gudomlig vapen- och spelkänsla, och de kodar optimerat. Samtidigt är det väl ungefär vid tredje loaden med *noll* AI och handling som man "slutar orka". Såpass så att jag inte har kollat om det finns några SP expansioner till det med iaf lite AI och handling.

Faktum är att jag lite grann följer utvecklare som jag gillar (men inte gjort det på ett tag) och totalt ignorerar publishers. De är ju bara återförsäljare. Har inte gjort det på ett tag bara så man hinner glömma vilka man gillar, jag menar det borde bara vara att google "utvecklarnamn wikipedia" så får man en timeline.

Och precis, "exotiska miljöer" betyder inte "fin vegetationsmotor, vi stannar i djungeln hela spelet!" utan liksom båt-levels, smyga i granskog, rymdskepp osv och även fantasy som Painkiller, även om jag inte är inne på Fantasyböcker-fantasy om du fattar.

Gillar medeltid dock, alltså lite mer verklighetstillvänt iaf. Kanske skulle prova Skyrim, bara det inte blir för mycket Zeldadialogstuket på det. (För de som var med då. Alltså gå runt en massa och trycka bort monologer eller välja responsalternativ, har inte tålamodet.)

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Är det datorn i din signatur du avser spela på...? Det är ju en sak att rekommendera spel, en annan att rekommendera spel som kommer vara njutbara på så föråldrad hårdvara.

Permalänk

Jag söker generellt efter spel som är lite samma stuk och lika bra spel som i trådtiteln, och jag gillar shooters med bra spelkänsla och inte för mycket dödtid men inte zombieslakt etc heller. Och gärna icke-deppo-rostblodmetall utan trevliga miljöer

Precis nu kollade jag hur mycket riggen i sign flaskar mitt idag inköpta GXT 670 FTW. Det flaskades ner till ett 550 Ti... huga. Det blir ny burk, lägger till den i sign och köper den nu.

Samtidigt vill jag säga att jag absolut inte är ute efter eyecandy utan kul och spelkänsla. Ny dator är bara för att "ha en chans" med framerate och stöd.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Inaktiv

Även jag röstar för Bioshock Infinite. Respresenterar mycket bra av det som skett sedan Half-Life 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Yes, det och andra fina spel är för övrigt på 75% Cyberpunkrea i 17 timmar till! Köpte en bunt andra också, bl.a. Besiege och Not the Robots som inte riktigt passar in på trådtiteln. Ska prova på i helgen

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.