Star Citizen väntas kräva omkring 100 GB lagringsutrymme

Permalänk
Medlem

Förresten, är själva spelet gratis att spela, men att man behöver köpa ett skepp för att kunna spela på riktigt? Kommer man kunna köpa skepp för in-game valuta som man kan skaffa samtidigt som man spelar?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

100gb på en 8mbit lina

41 timmar att ladda hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Förresten, är själva spelet gratis att spela, men att man behöver köpa ett skepp för att kunna spela på riktigt? Kommer man kunna köpa skepp för in-game valuta som man kan skaffa samtidigt som man spelar?

Du måste köpa spelet, sen när det väl är klart kan du köpa alla skepp, vapen etc med ingame pengar.
Om du vill stödja spelet mer kan du köpa dyrare skepp etc nu med riktiga pengar, men absolut inget tvång.

Detta är själva spelet:
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR
Dock får du inte med alpha/beta access där.

Vill du kunna börja testa nu direkt med Arena Commander etc så är det dessa två:
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR-...
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Mustang-Al...
Samma paket, bara olika skepp.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Du menar att det första paret inte finns? Är man någorlunda insatt så förstår man vad dom menar även om dom inte använder versaler i detta fallet.

Ja varför skriva rätt överhuvudtaget, det är väl onödigt?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Ja varför skriva rätt överhuvudtaget, det är väl onödigt?

Det säger jag inte men det känns löjligt att hänga upp sig på ett forum inlägg. Det är inte direkt en pressrelease

Permalänk
Skrivet av axelpaxel:

Bevis på att man kan göra bra spel om man skiter i att utveckla för konsoler....

Visst är Star Citizen banbrytande och i rätt riktning, men ett bra spel blir inte bättre för att det råkar ligga på 100 GB.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalan:

Tror WoW tog ca 4 GB för 10 år sen

Kanske, men jag vill minnas att min WoW-mapp var 15-20 GB stor strax innan att TBC lanserades, men jag kan ha fel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

kommer ihåg när man satt på modem och skulle öppna en bild på webben som öppnade sig bit för bit lugnt och sansat haha

Porrsurfen på den tiden va den bästa

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

NU är jag glad för framtids planen på 2TB SDD

Men det är fullständigt löjligt mycket att ladda ner. Lär ju ta mindre evighet även på 100Mbit linor. (100GB @ ca 10MB/s = ca 2tim 45 min!)

För oss med 8 Mbit då .-.

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

När jag läste denna kommentar så kom jag ihåg att jag höll på nästan 5 timmar för att ladda ner ett 90MB demo av Soldier of Fortune med ett 56k modem back in the days

Skickades från m.sweclockers.com

när jag började spela wow i december 2005 så fick jag ladda ner patcher i två dygn på dial-up

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Får hoppas att detta spel klarar att ligga på en vanlig hdd och inte en ssd då.

Det lär inte vara några stora prestanda problem att ha på HDD. Lär mest bara öka loading tider. Inte säker hur mycket streaming de kommer ladda in under gameplay. Men de lär troligtvis optimera för att kunna köras från vanliga diskar.

Jag lär däremot köpa till en extra SSD enbart för detta. Tur priserna har börjat gå ner rätt kraftigt på SSDs nu.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Borde släppas med bara Vulkan stöd så skulle man slippa allt som heter DirectX/OpenGL samt platformoptimeringar.

Det får antagligen Vulkan stöd då det var ett av de spelen som skulle få Mantle stöd. Antar att det kommer att få DX12 stöd också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

lovar en version till Linux senare, men alla vi Mac användare då? Eller är spelet ej riktade för folk som har känsla för kvalitet?

Skickades från m.sweclockers.com

Spelet är inte riktat till de som tror på Feng Shui därför kommer det inte till Mac.

Permalänk
Skrivet av Pudeln:

Spelet är inte riktat till de som tror på Feng Shui därför kommer det inte till Mac.

Kung Fu menar du? Man känner sig som en smidig kung fu-utövare när man jobbar i OS X jämfört med Windows – inte lika många steg för att göra saker. Därför kommer spelet att komma till Mac. Det sa bananflugorna till mig. Jag lovar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Förresten, är själva spelet gratis att spela, men att man behöver köpa ett skepp för att kunna spela på riktigt? Kommer man kunna köpa skepp för in-game valuta som man kan skaffa samtidigt som man spelar?

Just nu så är spelet i "croud soursing stadiet".
Dvs, när du köper ett skepp för säg $100. Så köper di egentligen inte skeppet. Du donerar pengar till spelets utveckling och får ett ingame skepp som tack.

Allting som man kan "köpa" för riktiga pengar just nu kan man skaffa sig genom att spela spelet när det kommer. Vill också minnas att de kommer att ta bort möjligheten att köpa skepp mm längre fram. Möjligt vis så kommer de ha kvar möjligheten att köpa ingame valuta, MMO delen av spelet kommer inte ha ett abonnemang som WoW, så de behöver nog någon typ av kassa flöde för att finansiera expansioner, underhåll, server kostnader mm.

Så om man ska översätta det som sker nu till hur det fungerar med vanliga spel, så kostar en preorder $45 för spelet + startskeppet aurora (när de har haft rea så har man kunnat få det för $25). Vill man ha en "super-duper-colletors eddition" så kan man skaffa "Combo - The Completionist - Digital" bara $18'750. Som vid en snabb överblick er ut att innehålla ett skepp av varje utförande 6 Auroror, 5 Mustanger osv. *(Dying light's motsvarande colletors edition kostade $386'000.)

----------------------------

Men när jag ser storleken på det så funderar jag om om det inte borde vara läge att skaffa en 125GB m.2 disc att ha som C. Borde ju fria upp ca 100GB från min 250GB SSD som jag har idag.

Permalänk
Hjälpsam

Jag förstår inte problemet.
128 GiB internminne, sen lägger man spelet på en ram-disk, fixat!

Som sagts tidigare, spelet använder knappast 100 GB på en gång, i så fall skulle det ju krävas 100 GiB internminne för att kunna spela det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tatt2d:

kommer ihåg när man satt på modem och skulle öppna en bild på webben som öppnade sig bit för bit lugnt och sansat haha

Så är det fortfarande för oss med ADSL (7/0,7 Mbit/s här). Och något ljus i tunneln syns inte till här i kommunens centralort: Man får tydligen flytta antingen till stan eller till landet – alltså verkligen landet-landet – om man vill ha en uppkoppling som hör hemma i det tredje årtusendet.

Ännu gladare blir man av månadskostnaden som ligger på 409:- och svarstiden på ca 40 ms.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

För oss med 8 Mbit då .-.

Du skall skatta dig lycklig. För mig med mobilt bredband, som har 60GB datagräns per månad så skulle det kosta mig nästan 1 000 kr bara att ladda hem spelet...

Nu har jag lyckligtvis aldrig tänkt köpa det. Jag undrar också om inte klienten kommer att säljas på ett 128GB USB-minne, med tanke på hur långsamma linor många i USA har jämfört med oss.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Det säger jag inte men det känns löjligt att hänga upp sig på ett forum inlägg. Det är inte direkt en pressrelease

Är väl bra att ta upp så personen i fråga någon gång lär sig skillnaden? Hänger man här så bör det vara nyttigt att ha koll på det eller?

Förr eller senare kommer det skapa problematik om man blandar ihop dessa. Du får tycka att det är hur löjligt som helst men jag vill inte att sweclockers ska förvandlas till något flumforum.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Är väl bra att ta upp så personen i fråga någon gång lär sig skillnaden? Hänger man här så bör det vara nyttigt att ha koll på det eller?

Förr eller senare kommer det skapa problematik om man blandar ihop dessa. Du får tycka att det är hur löjligt som helst men jag vill inte att sweclockers ska förvandlas till något flumforum.

Hur vet du att personen inte vet skillnaden, menar du? Jag kan ibland skriva likadant av ren lathet och för att de flesta med en halv hjärna förstår vad man menar ändå.

Flumforum är förresten inget ord och det heter SweClockers. Kan vara bra att veta så ingen missförstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Hur vet du att personen inte vet skillnaden, menar du? Jag kan ibland skriva likadant av ren lathet och för att de flesta med en halv hjärna förstår vad man menar ändå.

Flumforum är förresten inget ord och det heter SweClockers. Kan vara bra att veta så ingen missförstår.

Men vem som helst med en halv hjärna förstår ju vad jag menar ändå eller? Så summan av detta är att det inte spelar någon roll att blanda prefix för det är inte så noga:)

Jag tackar för mig.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Ganska stor skillnad på gb-tb och GB-TB om man är någorlunda insatt i datorvärlden.

Du menar naturligtvis att det är skillnad på GiB-TiB och GB-TB. Skillnaden uppnår ju hela 7% i fallet GiB/GB. Du behöver inte alls känna dig pinsamt berörd över det faktum att du har noll koll. Varken rörande prefix eller skillnaden mellan binära talsystem och decimala.

Permalänk
Medlem

ESO krävde 60gb utrymme så jag ser inte varför 100gb är så kontroversiellt för ett spel som är ännu mer expansivt och med bättre grafik.

Permalänk
Medlem

Nån som minns tiden 5,25" 720kb floppy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Spelet kanske ska släppas innan man drar den slutsatsen ;).

Mja, man kan dra vissa slutsatser från hangaren, och de flygturer man kan ta i dagsläget. Jag tror det kan bli rätt bra. Men jag misstänker att tiden som kommer att gå åt innan man levererar är sådan att många av de som ursprungligen investerade, har gått vidare till annat.

Skrivet av Söderbäck:

Som ksw säger, ska bli intressant att se hur väl det här fungerar med mekaniska diskar.

I dagsläget är antagligen koden inte speciellt väl optimerad, men... segt. Mycket segt.

Skrivet av Playboy_1338:

lovar en version till Linux senare, men alla vi Mac användare då? Eller är spelet ej riktade för folk som har känsla för

Eh... Den befintliga versionen fungerar utmärkt för kvalitetsmedvetna. En Mac är inte mer än en Intel PC, vilken som helst, så du får väl köra dual boot med Windows 10... Så du kan använda ett mainstream operativsystem när du vill spela, och OS X när du vill framstå som märkvärdig och speciell.

Skrivet av Imaculent:

Inte illa menat men hur gammal är du?
När 2h45' är en evighet att ladda ner något.

Jag minns en speltankning som tog 3 veckor. Det var lite frustrerande eftersom det inte fanns någon fungerande resume, utan var gång det ringde, eller någon lyfte luren, så dog överföringen, och så fick man börja om på nytt med just det arkivet. 2-3 timmar är ju en skitsak.

Skrivet av BasseBaba:

Sålänge man bara rör sig linjärt i världen så klarar ju en vanlig mekanisk HD att läsa in tillräckligt data kontinuerligt utan att det ska bli problem.

För att starta spelet, och hamna i hangaren, ett knappt fotbollsplans stort rum med, i mitt fall, ett mindre rymdskepp i, tar det strax under 3 minuter. För att ladda "scenariot" Broken Moon (rymdstation, och en massa spillror av den där månen) nästan exakt 2 minuter.
För att det ska bli relevant på något sätt behöver man kanske lite indo om disken, och datorn.... Det är den här disken. HD Tune säger 82-39,9 MB/s. (snitt, 67,7 MB/s)
Datorn är en i5-2500K (stock) med ett Radeon HD7950, 16GB RAM, på ett MSI P67A-GD65. OS, Windows 7, på en Samsung 830 SSD.

Skrivet av Segas:

Någon som kan tipsa om det billigaste sättet att komma åt alpha/beta redan nu? Deras hemsida är fullkomligt hemsk att navigera i...

Så vitt jag vet är det "pledge only", man köper helt enkelt access, och jag misstänker att det aldrig kommer finnas någon "helt gratis" variant med eget skepp. Det kan komma att finnas gratisvarianter där man helt enkelt får tillgång till en avatar, och sen får försöka mönstra på som arbetskraft hos någon annan, men jag tänker inte lova något. Jag har inte precis hållit mig uppdaterad. Jag fick tag i ett skepp via någon bundle med ett grafikkort, så jag har access, men jag misstänker att det skeppet kommer vara rena skitet när det väl blir dags att spela.

Skrivet av axelpaxel:

FirePro kortet i Mac Pro är ett underklockat 280X, alltså prestanda ungefär som ett 270X/280 gissningsvis.

Är inte FirePro korten OpenGL optimerade? Med andra ord, annan firmware?

Skrivet av oTiuZ:

Förresten, är själva spelet gratis att spela, men att man behöver köpa ett skepp för att kunna spela på riktigt? Kommer man kunna köpa skepp för in-game valuta som man kan skaffa samtidigt som man spelar?

Det är så det är sagt. De kommer sälja "mervärden" i form av försäkringar osv, så för den som inte spelar mycket, men inte vill riskera att bli av med sitt slagskepp, eller sin yber transportare, så kommer de ha en möjlighet att plocka av folk lite slantar.

Personligen anser jag nog att om inte något händer med laddtiderna, så kommer SSD vara ett absolut krav. 2 minuter i laddtid när man bordar ett skepp, lämnar en rymdhamn och flyger iväg osv, det är helt enkelt inte ok. Bäst av allt blir det om man har 2-3 minuters laddtid, och det är två 8'a manna lag som ska försvara / inta ett objekt (rymdskepp, station, what ever) med disconnects, drop outs, och nya spelare som ska fylla tomma slotter, osv. Vid det laget har de en ny paus för att vänta på ytterligare en ny spelare, för jag lär ha loggat, av tristessen...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Vad går spelet ut på? Är det Flight Simulator: Space?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Det beror lite på vem du frågar. De flesta ser det som någon form för spirituell uppföljare till Elite serien. I realiteten verkar man ha plockat åt sig lite från de flesta kategorierna man har kunnat, och försökt få till ett koncept som täcker det mesta. Vill man flyga och skjuta, som i Freelancer, kommer det finnas missions att göra, för att få det. Vill man vara merchant och köra trading, kommer det gå. Leka miner och tömma asteroider på råvaror, ska också vara möjligt. Så långt är det som i stort sett vilket rymdspel som helst. Men för att göra det lite mer komplicerat så har man en FPS del, där man "arbetar" ombord på skepp, rymdstationer, och baser. Riktigt vad det här kommer gå ut på har de inte riktigt klargjort än... Det bör ju vara mer aktiverande än "klicka knapp X var 5'te minut" för att gräva fram guld ur baksidan på en djupfryst måne.

Det de har visat är en planerad FPS del där man agerar försvarare, eller anfallare, och försöker ta över stationer, baser, och skepp. De ser ut, och fungerar ungefär som vilket annat FPS som helst. Jag misstänker att en del av varför spelet är så stort står att finna här. En rymdbas / station i omloppsbana kan inte bara vara en blob med klart definierade utsidor. Hela interiören måste skapas för att man ska kunna knata runt på insidan. När det kommer till rymdstationer i omloppsbana, och rymdskepp, så har de flera lägen för gravitationen. Det ser lite kul ut. De har en "gravitations generator" som man kan stänga av, och helt plötsligt försvinner gravitationen. Man flyter inte runt, utan i stället kan man springa på alla ytor. Misstänker att det kan ställa till det för spelare som har hårdtränat in en twitch reaktion så att de studsar iväg ett skott i ansiktshöjd när du kliver runt hörnan. Om du kan komma springande på golv, eller någon av väggarna, eller rent av i taket, så hamnar ditt huvud inte riktigt på samma plats.
Rena gissningar vid det här laget, men de kommer antagligen vara stenhårda med att man inte får hålla på med fusk, och det tycker jag är bra. Aim-bot's ställer till det med deras möjlighet att tjäna pengar på försäkringar osv...

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Antar att du menar smärtfritt? ^^

Stämmer.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av Dosshell:

Bra inlägg. Vill dock tillägga att Linux inte är helt POSIX compliant. (Det går att patcha till.)

Markus?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Det är väll som alla andra ( så kallade mega spel ) att den som vill skall kunna bygga en värsting dator och försöka maxa medans ställer man ner alla inställningar osv så kan man ha en ti-82 ( som exempel! ) och vad det gäller storlek på HDD och SSD så tänk efter , jag har aldrig haft så lite hårdiskar som jag har i nuläget , 3st , 2HDD samt 1 SSD , gammla tiden låg man ju med 8st 80GB HDD så skadar det verkligen för alla att kanske lägga undan pengar i ett helt ÅR för att få en SSD som man då kan köpa?

Angående nerladdningar så var det inte längesen som man laddade ner nånting i 1.4KB's som tog 9 dagar att få hem och detta var med 100MB lina ,( ingen som delade filen ) så sluta gnälla det är långt kvar tills dess och har man inte tänkt i förväg så får man ju lov att säga though luck! Ligg steget framåt inte i nuet

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz