Permalänk
Medlem

Mus under 300kr

Min Logitech G9 som jag haft i många år har nu börjat krångla med att dubbelklicka vid enkelklick lite då och då, samt att skrollhjulet inte alltid reagerar. Så känns som att det börjar bli dags för en ny mus. Min budget är 300kr. Det behöver verkligen inte vara någon super gamer mus, tvärt om så är det ett plus om man slipper massa skrikande gamer märken.

Det musen däremot behöver ha är knappar på sidan för fram och bak i webbläsare. Jag verkar ha musen inställd på 3000dpi idag, vilket jag tycker ger rätt bekväm mus-hastighet. Så något i den skalan är väl rimligt.

Finns det några bra möss i den här prisklassen som stödjer mina krav?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Testa laga den!

https://www.youtube.com/watch?v=V66Cd2Y4IPs

Bra söndagssyssla Om du inte lyckas fixa den så har du iaf säkert lärt dig något nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Testa laga den!

https://www.youtube.com/watch?v=V66Cd2Y4IPs

Bra söndagssyssla Om du inte lyckas fixa den så har du iaf säkert lärt dig något nytt

Prövade den där lagnings metoden. Just nu känns det som att det enda jag lärt mig är hur osmidig jag är med sånt här pillande. Som det är nu har jag gått från en halvt fungerande mus till en helt ickefungerande mus

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Haha gg kinzu v2 är bra och billig! Likaså är kana modellerna bra

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Haha gg kinzu v2 är bra och billig! Likaså är kana modellerna bra

Tyvärr har inte Kinzu tummknappar, vilket är ett måste för mig.

Det lutar åt att jag beställer antingen en Gigabyte M6900 eller en M6980X, då de har bra pris och verkar stödja mina krav. Några som har erfarenhet av dessa?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag väger fortfarande lite mellan att antingen bara köra kvar på den Deltaco musen jag köpte i reserv(rätt OK, men plastig och rätt lätt). Eller köpa antingen en Gigabyte M6900 eller M6980x. 6900 kör med optiskt och 6980x med laser. Jag har hört folk säga att laser är sämre, men jag har aldrig riktigt sett en förklaring över varför, eller ens en anledning. Finns det någon sanning bakom detta, eller är det bara det klassiska falet med gamer myt som inte är baserad på någon fakta?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag väger fortfarande lite mellan att antingen bara köra kvar på den Deltaco musen jag köpte i reserv(rätt OK, men plastig och rätt lätt). Eller köpa antingen en Gigabyte M6900 eller M6980x. 6900 kör med optiskt och 6980x med laser. Jag har hört folk säga att laser är sämre, men jag har aldrig riktigt sett en förklaring över varför, eller ens en anledning. Finns det någon sanning bakom detta, eller är det bara det klassiska falet med gamer myt som inte är baserad på någon fakta?

Laser möss har ofta lite mus acceleration som inte fullständigt går att stänga av. Och många gamers finner acceleration störande. Laser möss funkar å andra sidan på fler ytor änn optiska möss. Kan du leva med lite acceleration skulle jag köra på laser musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Arbetstation/spel dator: CPU: Intel Xeon E5 2670 Mobo: Z9PA-U8 GPU: GTX 980 Reference Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX SSD: OCZ Trion 150 480GB RAM: 64 GB Nanya 1333mhz LRDIMM OS: Fedora 28
Server: HP proliant dl160 G6 CPU: 2x l5630 RAM: 36GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gymi:

Laser möss har ofta lite mus acceleration som inte fullständigt går att stänga av. Och många gamers finner acceleration störande. Laser möss funkar å andra sidan på fler ytor änn optiska möss. Kan du leva med lite acceleration skulle jag köra på laser musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Så om man alltid kör med musmatta så är optiskt att föredra?

Märker hur värdelös koll jag har när jag först idag fick reda på att A: musen jag hade rätt många år hade mus acceleration, och B: Vad mus acceleration är.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Så om man alltid kör med musmatta så är optiskt att föredra?

Märker hur värdelös koll jag har när jag först idag fick reda på att A: musen jag hade rätt många år hade mus acceleration, och B: Vad mus acceleration är.

Har aldrig märk nån skillnad i optisk eller laser när det gäller mus acceleration, föredrar laser då optiska kan vara känslig för typ av musmatta, laser funkar nästan på vad som helst.

Nåja var många år sen jag körde optisk, men hade en MX518 optisk ett tag mest som reserv, och som användes då och då till laptop.
Men annars haft Logitech G5 och G500, och nu senast en SteelSeries Sensei Pro, så bara lasermöss.

Jag tror att man blir van vid en lasermus så att man omedvetet kompenserar för den minimala mus accelerationen som kanske finns.
På samma sätt som man vet hur man ska bete sig när man cycklar för att svänga, vilket förvånandsvärt få personer verkar veta vad man gör rent fysiskt för detta, alla jag frågat svarar fel iallfall

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det fick bli en Gigabyte 6900 då laservarianten skulle blivit 50% dyrare med frakt(350kr istället för 200kr för 6900). Den har känns mycket mer gedigen än den billiga deltaco spelmus 2400dpi som jag köpte. Bättre känsla i knapparna och scrollern rullar mycket skönare. Men deltaco-musen får bli en bra reserv-mus samt en bra resemus till laptopen när man inte vill köra trackpad.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell