behöver er hjälp med att spärra en dator

Permalänk
Medlem

behöver er hjälp med att spärra en dator

jo jag har en son på 6 år som älskar mincraft, youtube och lite andra småspel.
Finns det ett bra sätt att spärra all internettrafik utom youtube (ska ha föräldrarkoll på den) och det ska gå att spela mincraft!

routern är en asus 65 nått!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem?
Har barnet en egen användarprofil?

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

han har en egen dator men w7

Visa signatur
Permalänk
Medlem

netnanny

Permalänk
Medlem

finns även i routern så du kan styra vilka adresser datorn kan koppla upp sig emot.

Permalänk
Medlem

tack tack

igentligen voret lättast att spärra allt utom youtube och minecraft och sen sätta gräns på hans youtubekonto om det går...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det du är rädd för? Att han spelar något annat spel eller att han läser oliktänkande wikipediaartiklar?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Sötast
Skrivet av phlopydisk:

Vad är det du är rädd för? Att han spelar något annat spel eller att han läser oliktänkande wikipediaartiklar?

Han kanske är mån om sitt barn?

Internet är knappast en säker plats för någon person, oavsett ålder.

Permalänk
Medlem

Tycker TS gör rätt. Barnet bör inte se hemskheter som 2 girls one cup...

Permalänk
Lego Master
Skrivet av sander00se:

Tycker TS gör rätt. Barnet bör inte se hemskheter som 2 girls one cup...

INGEN borde se det. Speciellt inte hembjuden till en polare på pizza, som när man har satt tänderna i första slicen säger "jag ska bara visa en grej på projektorn". Fyfan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Vad är det du är rädd för? Att han spelar något annat spel eller att han läser oliktänkande wikipediaartiklar?

Finns ju rätt mkt ett barn kan få fram, även fast dom inte vill det...

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Borde gå att göra i Windows 7 inbyggda föräldrakontroll.

Permalänk
Medlem

Vid en snabb koll så såg jag att om du går: kontrollpanelen -> användarkonton
Så står det i det vänstra nedersta hörnet "Barnspärr". Finns en del läsning där.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

jo youtube har en del användare som svär värre änn en annan den det kommer man inte ifrån...

Visa signatur