Värt att vattenkyla ett 970?

Permalänk

Värt att vattenkyla ett 970?

Tjenixen, nu är det så att jag har skaffat ett 970 för x antal månader sen, och nu när jag har pengar så tänkte jag ta och uppgradera mobo + cpu och pröva mig på en custom loop. Felet är 3.5g problemet med 970 och jag undrar om det verkligen är värt att vattenkyla det med tanke på att framtida spel kanske tar mer än 3.5 och då kommer det kanske behövas en gpu uppgradering? Kanske bäst att jag lämnar tillbaka kortet som många andra och köper ett 980 istället? Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Tjenixen, nu är det så att jag har skaffat ett 970 för x antal månader sen, och nu när jag har pengar så tänkte jag ta och uppgradera mobo + cpu och pröva mig på en custom loop. Felet är 3.5g problemet med 970 och jag undrar om det verkligen är värt att vattenkyla det med tanke på att framtida spel kanske tar mer än 3.5 och då kommer det kanske behövas en gpu uppgradering? Kanske bäst att jag lämnar tillbaka kortet som många andra och köper ett 980 istället? Tack på förhand

Går precis i samma tankar.
Hoppas någon kan svara på detta.

Permalänk
Medlem

är du orolig och har pengarna till ett 980 köp ett. det kommer hålla långt fram i tiden och blir superbra med vattenkylning:) annars tror jag inte så många andra spel än skyrim med 100mods drar mer än 2-2.5gb men är inte 100% på det.

Permalänk
Skrivet av nexling:

är du orolig och har pengarna till ett 980 köp ett. det kommer hålla långt fram i tiden och blir superbra med vattenkylning:) annars tror jag inte så många andra spel än skyrim med 100mods drar mer än 2-2.5gb men är inte 100% på det.

Jo, saken jag tänker är att jag helst inte ska behöva uppgradera riggen på ett långt tag framöver, och tänker därför att framtidens spel kanske drar mer videominne. Kanske är lite safer att köra på ett 980 eller möjligtvis titan x

Permalänk
Medlem

kortet är inte sämre efter denna "skandal" upptäcktes och innan det så va kortet hyllat till skyarna för sin prestanda och med all rätt, kortet presterar fantastiskt bra. Så vattenkyla? kör hårt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

om du vill vara !HELT! säker på att inte behöva uppgradera på länge vänta på titan x:P men då ska du ha en fin plånbok:)