Söka efter låt i spotifylista?

Permalänk
Medlem

Söka efter låt i spotifylista?

Hej! Jag ber om ursäkt om detta är lagt i fel del av forumet.

Igår uppdaterade jag till nyaste versionen av spotify. Jag tyckte att det såg väldigt snyggt ut och jag hittade inget dåligt med designen. Men den spellistan jag lyssnar på mest har ca 800 låtar och jag brukar använda ctrl+f för att söka efter låtar i den som jag vill lyssna på. Men jag märkte idag att det inte verkar funka längre.

Har de tagit bort den funktionen helt och hållet? Eller finns det något annat sätt att söka i spellistor på?
Det gäller alltså klienten inte den webbaserade.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Det man kan göra är att börja skriva namnet av låten (ha vilken låt som helst markerad), men har man flera låtar där första ordet är "good" så blir det ju svårt :/

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Medlem

Den senaste versionen verkar ha lite buggar vad jag märkt.
Både jag och flera andra kan varken söka i låtlista ELLER lägga till låtar lokalt ifrån datorn.
Lite lagom irriterande sådär

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flutters:

Den senaste versionen verkar ha lite buggar vad jag märkt.
Både jag och flera andra kan varken söka i låtlista ELLER lägga till låtar lokalt ifrån datorn.
Lite lagom irriterande sådär

Senaste versionen är hemsk! Varför har de tagit bort close to tray?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Senaste versionen är hemsk! Varför har de tagit bort close to tray?

Ja du, det kan man verkligen undra.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlmat:

Det man kan göra är att börja skriva namnet av låten (ha vilken låt som helst markerad), men har man flera låtar där första ordet är "good" så blir det ju svårt :/

Det funkar inte heller längre tydligen. :/

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

nya versionen är verkligen en nedgradering. jag brukar vara positiv till nya versioner av program men det här är skit.

Permalänk
Avstängd

Förhoppningsvis reagerar dom på feedbacken. Nya klienten är riktigt kass.

Seg hantering av spellistor, har hängt sig ett par sekunder flera gånger när jag försökt lägga till låtar.
Går inte att söka i spellistor
Volymslider till höger(!?)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Onödig flytt av volymreglaget och ctrl+f borttaget. Stör mig även på den döda ytan längst upp. GG spotify...

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk

Har inte fått något meddelande om uppdatering? Jag har använt Spotify flera gånger om dagen både på mobilen och datorn de senaste dagarna, har de dragit tillbaka uppdateringen månntro?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gojsenmojs:

Har inte fått något meddelande om uppdatering? Jag har använt Spotify flera gånger om dagen både på mobilen och datorn de senaste dagarna, har de dragit tillbaka uppdateringen månntro?

Uppdateringar brukar rullas ut ganska långsamt, så det är inte säkert du har fått den än.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Uppdateringar brukar rullas ut ganska långsamt, så det är inte säkert du har fått den än.

Det låter som ett privilegium i allra högsta grad.

Permalänk
Medlem

Håller med mycket död yta upptill som dom kunde fixa till bättre.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Gojsenmojs:

Det låter som ett privilegium i allra högsta grad.

Fick min uppdatering igår, en polare fick sin för runt en hel vecka sedan. Jag kör free och han premium.

Permalänk
Medlem

Om ni vill kan ni gå till "About spotify" och sen välja check for updates.

Skulle inte rekommendera det dock.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Det enda positiva jag märkt är att klienten varnar när man lägger till låtar om det finns dubletter i spellistan, det är iallafall välkommet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Går inte att köra ctrl+z längre om man råkar ta bort något av misstag, till och med drag & drop till en spellista har dom tagit bort..

Permalänk
Inaktiv

Håller med i mycket det som sagts. Ogillar även att dom tagit bort funktionen att klicka i tomma utrymmet på en låt som spelas (under albumbilden brevid låtnamnet) för att direkt hoppa till låten som spelas i sin lista (om man spelar från väldigt stora listor). Eftersom dom tagit bort denna funktion tar det rätt lång tid att hitta låten som spelas ibland om man nu vill det.

Permalänk
Medlem

Fick denna länken när jag pratade med deras support på Twitter...
https://community.spotify.com/t5/Spotify-Ideas/Desktop-Bring-...

"CTRL + F will be coming back in a future update." varför tar man bort det från första början undrar ju jag men iaf....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fick denna länken när jag pratade med deras support på Twitter...
https://community.spotify.com/t5/Spotify-Ideas/Desktop-Bring-...

"CTRL + F will be coming back in a future update." varför tar man bort det från första början undrar ju jag men iaf....

skönt att det kommer tillbaka. Man undrar lite varför de ens tog bort det från början.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

"men nu ser den ut likadant som på iphone". Tyvärr många företag som vill fördumma sina desktopp applikationer för att det ska se lika ut överallt. De har inte lärt sig av MS fiasko med Windows 8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Senaste versionen är hemsk! Varför har de tagit bort close to tray?

Detta var det första jag märkte efter uppdateringen. Håller på driva mig till vansinne!

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squedo:

Detta var det första jag märkte efter uppdateringen. Håller på driva mig till vansinne!

Finns en lösning i http://www.sweclockers.com/forum/145-moln-och-internettjanste...

Permalänk
Medlem

Vart i tråden ligger lösningen?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det enda positiva jag märkt är att klienten varnar när man lägger till låtar om det finns dubletter i spellistan, det är iallafall välkommet.

En jättepositiv sak i min ögon är att man numer kan skapa mappar och lägga sina spellistor i.
I övrigt ser jag inte mycket som blivit bättre, den har blivit mycket långsammare på att börja spela låtar för mig också.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

En jättepositiv sak i min ögon är att man numer kan skapa mappar och lägga sina spellistor i.
I övrigt ser jag inte mycket som blivit bättre, den har blivit mycket långsammare på att börja spela låtar för mig också.

Oh, vad bra!
Innan hade jag bindestrecket när det gick över hela bredden som avdelare (som inte fungerar nu längre), så det är perfekt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Vart i tråden ligger lösningen?

Skulle gissa på att det är detta han menar.

http://www.reddit.com/r/spotify/comments/2y239w/a_guide_to_do...

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av wahlmat:

Det man kan göra är att börja skriva namnet av låten (ha vilken låt som helst markerad), men har man flera låtar där första ordet är "good" så blir det ju svårt :/

sortera i bokstavsordning bara

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Någon som hört om det är någon sökfunktion på gång? Jag klarar inte en dag till av detta vansinne. Saknar även funktionen där man kunde "hoppa" till låten som spelas upp genom att klicka på albumbilden, det brukade vara så enkelt att hitta och ta bort musik som inte höll klassen.

Permalänk
Medlem

Underhållande läsning: https://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/R...

En lösning för att backa till tidigare versioner eftersom nuvarande är rent ut sagt skit:

1. Avinstallera Spotify. 2. Gå till "C:\Users\*user*\AppData\" och radera Spotify-katalogerna i \Local och \Roaming 3. Ladda ner 0.9.15.27 http://spotify.en.uptodown.com/download/93039 4. Installera, öppna Spotify och stäng sedan direkt. 5. Gå till "C:\Users\*user*\AppData\Roaming\Spotify" 6. Ta bort "Spotify_new.exe" om denna existerar. 7. Skapa ett nytt textdokument och döp denna till "Spotify_new.exe". 8. Högerklicka, Egenskaper, sätt till "Read-Only". 9. Starta Spotify och slipp uppdateringar :)

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10