Butik skickat varor, kräver mer pengar eller retur. Vad gäller? (Löst)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det handlar om DDR4 minnen, så dörfär är 75%+ nedsättning rätt stor på en ny produkt, vilket alla med lite normal koll på priser borde förstå / ana när priset är så lågt på en ny produkt.
Därför kan det falla under "ond tro" då prissättningen är "uppenbart felaktig".

Okej. Tycker ändå butiken inte borde ha rätt o kräva mer pengar efter att man faktiskt skickat ut produkten. Som sagt hade ändå inväntat vad konsumentverket säger. För i min värld är en orderbekräftelse ett kontrakt. OCh distanskontrakt är gilltiga. Ska bli kul och se vad som händer här. Hade inte skickat tillbaka det utan att få svar från Konsumentverket.

Permalänk
Medlem

Som uppkommit i tråden är det Dustin vi pratar om, inte för att jag tycker det har någon större relevans iaf... Vad innebär det att handla i ond tro (då det dykt upp ganska mycket utan att jag har fått något tydligt grepp om det)? Vad innebär det juridiskt också? Ska försöka höra med konsumentverket på måndag och se lite hur det går efter det. Trevligt att man fått lite allsidig respons fast hur man går vidare från här känns nästan mer oklart nu.

Lite off topic, man märker att man är trött när meningsuppbyggnaderna blir lite som ovantående hehe

Permalänk
Medlem

Som andra redan har skrivit har butiken ingen rätt att kräva mer pengar efter det att avtal har ingåtts och varan har levererats.

Permalänk
Medlem

Hämta ut och var glad. Spara orderbekräftelse och bestrid eventuella fakturor. Dustin kör på som de brukar ser jag så det är bara rätt åt dom.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av benja93:

Som uppkommit i tråden är det Dustin vi pratar om, inte för att jag tycker det har någon större relevans iaf... Vad innebär det att handla i ond tro (då det dykt upp ganska mycket utan att jag har fått något tydligt grepp om det)? Vad innebär det juridiskt också? Ska försöka höra med konsumentverket på måndag och se lite hur det går efter det. Trevligt att man fått lite allsidig respons fast hur man går vidare från här känns nästan mer oklart nu.

Lite off topic, man märker att man är trött när meningsuppbyggnaderna blir lite som ovantående hehe

"Att veta om ett missförhållande vid exempelvis ett avtals tillkomst. Ond tro kan även grundas på vad man "bort inse" se t.ex AvtL 32 §. Motsats till god tro." källa.

Dvs att du visste att det var något fel på priset men köpte den ändå.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Pluggar 1:året juridik, och kan inte se något direkt vettigt lagstöd för att butiken skulle kunna kräva något ytterligare efter att varan levererats (vilket jag har för mig att den skall anses ha gjorts om den finns att hämta ut i i ditt namn på postkontor exempelvis, men skall inte svära på att det är så...).

32§ Avtalslagen bör falla på att det har accepterat din viljeförklaring vid orderbekräftelse.

36§ borde falla på att de inte har någon ytterligare bidrag till avtalet att jämka när de levererat produkten.

Möjligen skulle man kunna yrka på "ocker-paragrafen" 31§, men då skulle det få handla om synnerligen stora avvikelser från vad som kunnat anses som skäligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber3K:

Pluggar 1:året juridik, och kan inte se något direkt vettigt lagstöd för att butiken skulle kunna kräva något ytterligare efter att varan levererats (vilket jag har för mig att den skall anses ha gjorts om den finns att hämta ut i i ditt namn på postkontor exempelvis, men skall inte svära på att det är så...).

32§ Avtalslagen bör falla på att det har accepterat din viljeförklaring vid orderbekräftelse.

36§ borde falla på att de inte har någon ytterligare bidrag till avtalet att jämka när de levererat produkten.

Möjligen skulle man kunna yrka på "ocker-paragrafen" 31§, men då skulle det få handla om synnerligen stora avvikelser från vad som kunnat anses som skäligt pris.

Skrivet av Pelegrino:

"Att veta om ett missförhållande vid exempelvis ett avtals tillkomst. Ond tro kan även grundas på vad man "bort inse" se t.ex AvtL 32 §. Motsats till god tro." källa.

Dvs att du visste att det var något fel på priset men köpte den ändå.

Skrivet av benja93:

Som uppkommit i tråden är det Dustin vi pratar om, inte för att jag tycker det har någon större relevans iaf... Vad innebär det att handla i ond tro (då det dykt upp ganska mycket utan att jag har fått något tydligt grepp om det)? Vad innebär det juridiskt också? Ska försöka höra med konsumentverket på måndag och se lite hur det går efter det. Trevligt att man fått lite allsidig respons fast hur man går vidare från här känns nästan mer oklart nu.

Lite off topic, man märker att man är trött när meningsuppbyggnaderna blir lite som ovantående hehe

troligtvis har TS handlat i "ond tro" eftersom att i sin originalpost skriver

Citat:

Det är så att jag har köpt ett par ddr4 minnen till ett ytterst (löjligt) bra pris, förmodligen p.g.a. fel prissättning på deras hemsida.

om det nu var så så bör detta falla under ond tro?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Ur ett moraliskt perspektiv hade jag inte tvekat för en sekund, behåll varan. För jag antar att dom inte har tänkt ersätta dig för all mertid du får lägga ner på att returnera varan samt vänta ytterligare tid på ett nytt minne.

Du behöver inte heller känna dåligt samvete för att ha vetat om att det kan ha varit nå lurt, dom får sköta sitt jobb bättre i fortsättningen och ta lärdom av detta så dom inte försätter sina kunder i jobbiga situationer. Det kan inte va ditt ansvar på något sätt att dom ska sköta sitt jobb.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Jo det har dem visst, om "priset är uppenbart fel" så har butiken rätt att kräva full betalning eller att köpet hävs.

Liknande fall har varit uppe i rätten där butiken förlorade som andra skrivit.
Tror även ond tro togs upp där.

Ser ingen laglig rätt att en butik kan kräva något i ett fall som detta.
Kvittar om det är annan tingsrätt.
Sen tvekar jag på att butiken hade haft en chans med "ond tro" i detta fallet i rätten ändå.

Permalänk
Medlem

nästan lite larvigt av dom. Vet ju inte hur många som köpt den under det låga priset. Men Dustin har nog råd att slänga iväg några ram stickor. Dom får lära sig till nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

troligtvis har TS handlat i "ond tro" eftersom att i sin originalpost skriver (...) om det nu var så så bör detta falla under ond tro?

Mm, det är förvisso något man skulle kunna argumentera - men en problematik där är att TS beställning är den första "viljeföreklaringen" och det är sedan butiken som accepterar denna, iom bekräftelse m.m.

Butikens hemsida i sig gäller alltså inte som anbud (=viljeförklaring), utan det är först kunden som gör ett anbud mot butiken som de får välja att acceptera eller inte. och 32§ i avtalslagen tar ju sikte på misstag i anbud och så vidare. Detta borde ju alltså inte skydda butiken i någon större utsträckning i det här fallet, eftersom de är de som accepterar TS anbud och inte tvärtom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

nästan lite larvigt av dom. Vet ju inte hur många som köpt den under det låga priset. Men Dustin har nog råd att slänga iväg några ram stickor. Dom får lära sig till nästa gång

Ja, de förlorar så mycket mer på dålig PR t.ex. i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Om man ska lägga till lite karma i mixen, vilket förtroende tror ni Dustin kommer ha för TS som kund om TS handlat " i ond tro ", och hur dem ska agera i goodwill i framtiden om TS skulle få problem med annan vara i framtiden ( x dagar över garanti, osv ) ?

TS säger själv att priset är " löjligt " och att TS inte behöver minnena egentligen, så istället för att skada cred hos Dustin och dem ekonomiskt, bör TS ta en konversation med dem och se vad dem kan erbjuda som kompensation. TS kan kolla runt i deras butik och se om TS hittar något som Dustin kanske kan bjuda på eller rabattera istället, inte minst sådant dem har marginaler på.

Visst finns det kryphål i lagen som gör att folk missbrukar det, som ångerrätten ( äsch detta grafikkort är under 2 % av benchmark på nätet, buu jag lämnar tillbaka för nytt tills jag får dem där 2 % ^^ ! ).

Men för det behöver man inte vara en a-hole och utnyttja det, för annars kommer ju butiker behöva anpassa sig inte efter dem bra kunder som gör rätt för sig utan för dem som lurar systemet. Då går bort med Inets SweC fraktfritt, Dustins studentrabatter mm, för att täcka för dem som förstör för alla andra.

Inga större reor heller om det missbrukas ( som det var med Webhallen och något " löjligt " billigt USB minne som runt halva SweC försökte beställa ) . Butiker verkar redan ha dåliga marginaler så vill man ha en riktig rea och inte " Elgiganten rea " , då får man göra rätt för sig.

Är ju ännu värre PR för butiker om man returnerar en vara som är fel prissatt och butiken bara tackar för sig, goodwill kan man inte köpa sig till, så om TS vill riskera det för ett par minne, ja varsågod, men det drabbar oss alla långsiktigt tyvärr .

Jag må vara lite pro-Dustin då jag fått utmärkt service av dem 8/10 gånger jag lagt en order ( fel minnesspecs, fick behålla. Skärm var lite för stor för bekant, fick gratis retur. Kassa 10 krs hörlurar pajade, fick ny modell värd 200 ).

Men lika mycket som alla förväntar sig återförsäljare vara schyssta med goodwill vid tillfälle ( inte minst ens eget fall ) , så tycker jag alla ska också inse hur dem agerar mot återförsäljare.

Som det flesta brukar säga, oavsett bedrägeri eller en butiks extreme supersales, är något för bra för att vara sant så är det nog det.

Permalänk

Ingen kan kräva mer betalt i efterhand, det kan vara liten gråzon när avtalet är sluten, men ligger varan på posten och är betald så är det klart redan när det skickades.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Förutom Dustins nya hemsida måste deras affärssystem i övrigt ha brister.

-De sätter ett felaktigt pris.
-De tar emot en beställning, beställer från leverantör utan att upptäcka felet.
-En vecka går.
-De får hem varan. skickar och upptäcker felet först efter leverans.

Dom flesta webbhandlarna som satt fel pris upptäcker felet direkt efter beställning och annullerar ordern,
eller senast innan leverans.
De får nog se över sina rutiner.

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte riktigt vad problemet är. Företag har gjort fel, PUNKT!
Det är inte meningen att kunder ska hålla reda på företagens priser. I detta fallet får företaget helt enkelt ta smällen.

Permalänk
Medlem

Allt talar ju för att du har rätten på din sida med tanke på att de själva tabbat sig och köpet är genomfört enligt deras villkor.
När man dessutom fått reda på att det är Dustin, som blivit så otroligt dåliga jämfört med vad de en gång var, ser jag absolut ingen anledning till att vara en "bra" kund.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Förutom Dustins nya hemsida måste deras affärssystem i övrigt ha brister.

-De sätter ett felaktigt pris.
-De tar emot en beställning, beställer från leverantör utan att upptäcka felet.
-En vecka går.
-De får hem varan. skickar och upptäcker felet först efter leverans.

Dom flesta webbhandlarna som satt fel pris upptäcker felet direkt efter beställning och annullerar ordern,
eller senast innan leverans.
De får nog se över sina rutiner.

Mjo, den/de ansvariga för deras affärssystem borde få sparken då de inte direkt skött jobbet något vidare.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Det handlar om DDR4 minnen, så dörfär är 75%+ nedsättning rätt stor på en ny produkt, vilket alla med lite normal koll på priser borde förstå / ana när priset är så lågt på en ny produkt.
Därför kan det falla under "ond tro" då prissättningen är "uppenbart felaktig".

Företaget har fortfarande ansvaret här. Har TS plockat ut produkten efter en vecka. Alltså har företaget inget rätt att kräva betalning i efterhand.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att från 2000 till 400 på DDR4-minnen är näst intill självklart att det är ett misstag, men eftersom Dustin har haft så många steg och så lång tid på sig att upptäcka felet och även accepterat priset när dom sålde varan så står jag på TS sida.

Permalänk
Medlem

Det verkar som TS inte hade gjort beställningen om inte det hade varit ett sjukt bra pris. Om sedan Dustin kräver mer pengar och TS inte skulle ha köpt varan för det pris som Dustin nu vill ha så har Dustin orsakat TS skada i det att de låter hen (en passus: hen betyder brynsten enligt SAOL och är inte ett ord för att beskriva någon könsneutralt tredje person obestämd form. Men det används och det finns inget annat ord heller så det får duga) arbeta för att justera Dustins misstag.

Min fritid är viktig för mig och en rimlig ersättning jag skulle ta ut för att hantera Dustins misstag hade varit 1500 SEK/h. Sedan är det upp till Dustin om de vill att jag skall hämta ut och skicka tillbaka minnen till dem. Hade blivit kul att reda ut det i deklarationen senare. Jag saknar F-skattsedel så det blir ännu roligare. Och har de dessutom lånat pengar av mig så får de betala ränta.

I vilket fall som helst så verkar det rimligt att om de har tagit emot betalning eller dragit pengar från kort så har de godkänt affären.
Sedan kanske de räknar med att en del som de skickar sådana här krav till faktiskt går med på prisändringen eller går med på att häva köpet.

Tycker nästan det är i stil med "Bait and switch" som definitivt inte är tillåtet i Sverige.
"Köp detta minnet, det är jättebilligt! Oj, det blev fel. Ge oss mer pengar." Och detta till en person som i annat fall inte hade varit intresserad av affären. Är det så de vill skapa business?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Celebmir:

Det verkar som TS inte hade gjort beställningen om inte det hade varit ett sjukt bra pris. Om sedan Dustin kräver mer pengar och TS inte skulle ha köpt varan för det pris som Dustin nu vill ha så har Dustin orsakat TS skada i det att de låter hen (en passus: hen betyder brynsten enligt SAOL och är inte ett ord för att beskriva någon könsneutralt tredje person obestämd form. Men det används och det finns inget annat ord heller så det får duga) arbeta för att justera Dustins misstag.

Min fritid är viktig för mig och en rimlig ersättning jag skulle ta ut för att hantera Dustins misstag hade varit 1500 SEK/h. Sedan är det upp till Dustin om de vill att jag skall hämta ut och skicka tillbaka minnen till dem. Hade blivit kul att reda ut det i deklarationen senare. Jag saknar F-skattsedel så det blir ännu roligare. Och har de dessutom lånat pengar av mig så får de betala ränta.

I vilket fall som helst så verkar det rimligt att om de har tagit emot betalning eller dragit pengar från kort så har de godkänt affären.
Sedan kanske de räknar med att en del som de skickar sådana här krav till faktiskt går med på prisändringen eller går med på att häva köpet.

Tycker nästan det är i stil med "Bait and switch" som definitivt inte är tillåtet i Sverige.
"Köp detta minnet, det är jättebilligt! Oj, det blev fel. Ge oss mer pengar." Och detta till en person som i annat fall inte hade varit intresserad av affären. Är det så de vill skapa business?

Dustin har gått sakta men säkert nedför sedan mitten av 2000-talet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hämta ut dina minnen och var glad! att de kräver mer pengar för sitt eget misstag är inte okej i mina ögon. Det är samma sak som om du köpte dem på en rea som slutade samma dag du lade din order, och efter att företaget skickat iväg dem mallar dem dig och säger att du får betala fullpris eftersom de skickade grejerna när rean var slut?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

För att Sveriges Rikes Lag säger att butiken har rätt till det?

Kan du komma med något konkret ur lagboken som passar in i denna situationen?

Skrivet av SUMITOMO:

Förutom Dustins nya hemsida måste deras affärssystem i övrigt ha brister.

-De sätter ett felaktigt pris.
-De tar emot en beställning, beställer från leverantör utan att upptäcka felet.
-En vecka går.
-De får hem varan. skickar och upptäcker felet först efter leverans.

Dom flesta webbhandlarna som satt fel pris upptäcker felet direkt efter beställning och annullerar ordern,
eller senast innan leverans.
De får nog se över sina rutiner.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Småfult av TS då han insett att priset nog var fel, men också dåligt skött av Dustin som haft en vecka på sig (iallafall enligt TS) men ändå inte upptäckt felet och/eller annullerat ordern.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ja, butiken har rätt att få resterande summa betald eller kräva att produkten returneras om du inte betalar.
Detta gäller om priset är "uppenbart fel".
Kontakta Dustin Home så löser de nog detta på bästa sätt för båda parter, men som sagt butiken har laglig rätt att kräva full betalning eller varan i retur.

Nej, butikern har rätt att kräva mer betalt / häva köpet om "priset var uppenbart fel" ex om man köpt 4 st 8GB DDR3 minnen för ex 1500 kr när de egentligen går på ca 3000 kr, då tolkas det som "uppenbart fel pris".

Jo, butiken har rätt att kräva full betalning eller att köpet hävs om priset är "uppenbart fel".

Snälla skriv inte i konsumenträtt om du inte vet vad som gäller. Detta gick till tingsrätten (Där det handlade om närmare 80-90% rabatt) och inga 50%.
Så nej, återförsäljare får stå sitt kast rent juridiskt. Däremot kan man vara en trevlig och ärlig person och skicka tillbaka

Permalänk
Medlem

Känns som att det skulle vara tveksamt även om Dustin hade ångrat sig innan de skickade produkten, men att de kräver pengar redan efter du fått den levererad är ju löjligt. Prata med konsumentverket för säkerhets skull men det låter ju helt orimligt att de skulle ha rätt att få mer pengar av dig.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Jag som handlar rätt frekvent från Dustin blir seriöst orolig över detta. Det är första gången jag hör att de gjort något liknande och det skulle ju lika gärna kunna hända igen så jag tog upp denna tråden i deras egna tråd.

#15290568

Otroligt viktigt att du fortsätter informera hur det går och hur Dustin sköter detta.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Electrix:

Jag som handlar rätt frekvent från Dustin blir seriöst orolig över detta. Det är första gången jag hör att de gjort något liknande och det skulle ju lika gärna kunna hända igen så jag tog upp denna tråden i deras egna tråd.

#15290568

Otroligt viktigt att du fortsätter informera hur det går och hur Dustin sköter detta.

Jag tycker faktiskt det är fel av dig att skriva till Dustin.
1. Du är inte kunden.
2. TS har ännu inte gått ut officiellt med att det är Dustin, det är en annan medlem som säger Dustin pga "liknande villkor".
3. Du ställer en fråga, samtidigt som du anklagar de

Är det någon som ska skriva i Dustins tråd, så är det TS. Men din tanke är säkert god.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeMM:

Jag tycker faktiskt det är fel av dig att skriva till Dustin.
1. Du är inte kunden.
2. TS har ännu inte gått ut officiellt med att det är Dustin, det är en annan medlem som säger Dustin pga "liknande villkor".
3. Du ställer en fråga, samtidigt som du anklagar de

Är det någon som ska skriva i Dustins tråd, så är det TS. Men din tanke är säkert god.

1. Jag är inte kunden, men jag är EN kund av Dustin. Kan detta hända kunden kan detta hända vilken kund som helst, mig inkluderad.
2. Hur många butiker hittar du förutom Dustin som säljer datorkomponenter HÄR (länk) förutom Multitronic som är på sidan 2 (dock anser jag ej att det är en av de större aktörerna som TS skrivit)
3. Vad anklagar jag dem för? Att de skjuter sig själva i foten rent PR-mässigt? Jag ifrågasätter deras handlande jämtemot kunden och ställer ytterligare en fråga om scenariot skulle förekomma att man inte vill returnera produkten.

Jag som också är kund hos Dustin blir nämligen rädd av sånt här beteende från STÖRRE leverantörer och jag ger Dustin själva en chans att kommentera gällande hur deras rutiner ser ut och vad som specifikt hänt i detta fallet alt. en liknande händelse.

Så jo, det angår mig väldigt mycket hur Dustin som webbutik agerar i såna här fall.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Electrix:

1. Jag är inte kunden, men jag är EN kund av Dustin. Kan detta hända kunden kan detta hända vilken kund som helst, mig inkluderad.
2. Hur många butiker hittar du förutom Dustin som säljer datorkomponenter HÄR (länk) förutom Multitronic som är på sidan 2 (dock anser jag ej att det är en av de större aktörerna som TS skrivit)
3. Vad anklagar jag dem för? Att de skjuter sig själva i foten rent PR-mässigt? Jag ifrågasätter deras handlande jämtemot kunden och ställer ytterligare en fråga om scenariot skulle förekomma att man inte vill returnera produkten.

Jag som också är kund hos Dustin blir nämligen rädd av sånt här beteende från STÖRRE leverantörer och jag ger Dustin själva en chans att kommentera gällande hur deras rutiner ser ut och vad som specifikt hänt i detta fallet alt. en liknande händelse.

Så jo, det angår mig väldigt mycket hur Dustin som webbutik agerar i såna här fall.

Så länge inte TS går ut med att det är Dustin det gäller, så är det BARA spekulationer oavsett hur många leverantörer det finns.