Radeon R9 390X mejslas ut i specifikationer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AeoNES:

Under förutsättning att kortet verkligen levererar, inte blir 90 grader varmt eller har en fläkt som låter som en lövblås, då är i alla fall jag en stark spekulant.

Faktiskt var 290X med eftermarknadskylare hyfsat svala. Bara för att AMD gjorde en referenskylare som var kass så betyder det inte att kortet var kass eller att eftermarknadskylare inte fick bukt på problemet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Faktiskt var 290X med eftermarknadskylare hyfsat svala. Bara för att AMD gjorde en referenskylare som var kass så betyder det inte att kortet var kass eller att eftermarknadskylare inte fick bukt på problemet.

Du är den fjärde personen som säger detta (eller nåt), och jag har redan sagt att eftermarknadskylarna gjorde ett mycket bättre jobb. Hur det blir med 390X är omöjligt att säga än, så jag väntar på lanseringen och tester innan jag fattar beslut om ev. köp.

290X är ett bra kort. Det tycker jag också

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uslingen:

Ska kortet hålla vad det lovar så får dom allt ta bort kommatecknet på Engine Clock
Det står ju faktiskt 1,050 MHz å det e ju inte speciellt snabbt

I den engelska världen så brukar man sätta komma bakom ettan när man pratar om tusen. Alltså är 1,050 MHz 1050 MHz som is in tur blir 1,005 GHz.

Skrivet av Uslingen:

OK Så engelsk och svensk matte skiljer sej åt då Hmmm Källa på det

Nej. Själva matten skiljer sig inte däremot är preferensen att sätta komma bakom tusen. Alltså 1000 blir 1.000 eller 1,000. 10 000 blir 10,000.. You get my drift?

Skrivet av AeoNES:

Du är den fjärde personen som säger detta (eller nåt), och jag har redan sagt att eftermarknadskylarna gjorde ett mycket bättre jobb. Hur det blir med 390X är omöjligt att säga än, så jag väntar på lanseringen och tester innan jag fattar beslut om ev. köp.

290X är ett bra kort. Det tycker jag också

Då får jag ursäkta eftersom jag svarar på kommentarer allt eftersom jag läser dem så kan det bli ibland bli så att jag svarar på något som svarats på tidigare eller missar saker som folk tillägger senare i tråden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

I den engelska världen så brukar man sätta komma bakom ettan när man pratar om tusen. Alltså är 1,050 MHz 1050 MHz som is in tur blir 1,005 GHz.

Nej. Själva matten skiljer sig inte däremot är preferensen att sätta komma bakom tusen. Alltså 1000 blir 1.000 eller 1,000. 10 000 blir 10,000.. You get my drift?

Då får jag ursäkta eftersom jag svarar på kommentarer allt eftersom jag läser dem så kan det bli ibland bli så att jag svarar på något som svarats på tidigare eller missar saker som folk tillägger senare i tråden.

Man kan inte bara stirra sig blind på ett tal som ni gör ni får räkna med bussbredden också det är därför hz är så lågt annars så skulle vi klara oss bra på dessa specar 100 år eller nåt

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ase:

Man kan inte bara stirra sig blind på ett tal som ni gör ni får räkna med bussbredden också det är därför hz är så lågt annars så skulle vi klara oss bra på dessa specar 100 år eller nåt

Stirrar mig inte blind på tal... Utan jag informerar bara personen om att man kan skriva 1050 MHz som 1,050 MHz men ändå mena exakt samma tal. Yttrade mig inte ens om själva bussbredden eller prestandan den eventuellt skulle ge.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Faktiskt var 290X med eftermarknadskylare hyfsat svala. Bara för att AMD gjorde en referenskylare som var kass så betyder det inte att kortet var kass eller att eftermarknadskylare inte fick bukt på problemet.

Kan nämna att mitt Gigabyte 290x ligger stabilt på 65 grader med farcry 4 på högsta grafik

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av affeiorby:

Kan nämna att mitt Gigabyte 290x ligger stabilt på 65 grader med farcry 4 på högsta grafik

Gigabyte gör bra kylare. Speciellt deras windforcer. Är faktiskt en av de fyra märkena tillsammans med MSI, Sapphire och Asus som jag tittar på till min uppgradering i sommar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uslingen:

Ska kortet hålla vad det lovar så får dom allt ta bort kommatecknet på Engine Clock
Det står ju faktiskt 1,050 MHz å det e ju inte speciellt snabbt

OK Så engelsk och svensk matte skiljer sej åt då Hmmm Källa på det

Som Aleshi skrev så är så det gäller då man skriver ut siffror på Engelska Ska man vara fullständigt korrekt så ska det vara ett komma efter var tredje siffra i större tal, så som i 1,200,000.5. Decimaltecknet är då en punkt istället för ett komma.

Det skiljer sig inte så väldigt mycket då man jämför det mot de Svenska språket, då vi använder mellanrum istället. Det är då alltså komma efter var tredje siffra vänster om punkten (gäller ej decimaler på samma sätt) då man skriver siffror på Engelska. Det är ett ganska vedertaget och välkänt faktum fastän många slarvar med det, speciellt i vardagssituationer. Du kan få en simpel källa här som förklarar det på ett trevligt sätt

En annan källa från min sida är då att min flickvän är brittisk och hon studerade på en "grammar school" av relativt hög prestige. Då hon studerade var den top 50 av alla britiska skolor (inklusive privatskolorna) och var nr 1 på GCSE/A-levels under 2010 för hela sydöstra England. Hon rackar ner på min grammatik en hel del, speciellt då det gäller Engelska

Permalänk
Medlem

7970 direkt vid release är med facit i handen ett av de klart bästa köp jag har gjort! Kanske är det dags för ett nytt nu om det är ett rejält prestandalyft, men väntar in detta race och ser vad som blir bäst bang for the buck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Det är alltså dags att uppgradera ifrån sitt 5850 nu då. 60% bättre än 290x i BF4, fyfan. Vet någon om man kan hålla 144fps konstant på en 1440p skärm med detta kortet? Vad vad fpsen för 290x i bf4 i 1440p?

Hur ska dom kunna veta det när det inte finns ute?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hoppas att AMD släpper NDA:n snart så vi får se lite recensioner. Synd att det inte står datum på NDAn och att vi får höra flera olika rykten om när den kan släppas.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Faktiskt var 290X med eftermarknadskylare hyfsat svala. Bara för att AMD gjorde en referenskylare som var kass så betyder det inte att kortet var kass eller att eftermarknadskylare inte fick bukt på problemet.

har ägt både GTX 780 och nu R9 290x båda med riktigt bra eftermarknadskylare och kan säga att mitt r9 290x blir betydligt varmare och svårkylt jämfört med GTX 780 så nja de kunde gärna varit bättre om du frågar mig men prestandan är väldigt bra iaf!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

"AMD är skit" är hans argument. Dum som jag är, så har jag väl helt enkelt gått på det argumentet, och hållit mig borta från AMD (har som sagt tidigare haft problem med deras GPU:n, men det var några år sen).

AMD CPU's kostar en bråkdel av Intel's motsvarigheter. Vet ej hur dom presterer numera jämfört med Intel. Största nackdelen för mig med deras CPU's är nog mer värmen/ljudet (så var det förr iallafall).

AMD:s CPU:er, alltså (vanliga/ huvud)processorer, har inte varit bra på länge, och de lade ju av att utveckla Bulldozer-arkitekturen i prestandaklassen för ett tag sedan och fokuserar istället på att ta fram en ny design som kallas Zen.

AMD:s små processorer är dock bra.

Grafikavdelningen är något helt annat. Det är f.d. ATI som AMD köpte 2006 som var och fortfarande är världsledande tillsammans med Nvidia. Inget b-lag som på CPU-sidan. Hur de har kunnat trilla ner på 30% marknadsandel på dedikerade grafiklösningar begriper jag inte.

Känns inte som att det var så klokt att slopa varumärket ATi. De hade hoppats att grafikavdelningens (ATi:s) goda rykte skulle spilla över på AMD, men det blev istället tvärtom, som rätt många befarade :/

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av skewgen:

7970 direkt vid release är med facit i handen ett av de klart bästa köp jag har gjort! Kanske är det dags för ett nytt nu om det är ett rejält prestandalyft, men väntar in detta race och ser vad som blir bäst bang for the buck!

Sitter också på ett 7970 och jag kan ju säga att det lätt blir ett 390X när det släpps. Ingen frågan om saken, lär sitta fint som renderingskort i min rigg!
Ska bli väldight intressant detta.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

AMD:s CPU:er, alltså (vanliga/ huvud)processorer, har inte varit bra på länge, och de lade ju av att utveckla Bulldozer-arkitekturen i prestandaklassen för ett tag sedan och fokuserar istället på att ta fram en ny design som kallas Zen.

AMD:s små processorer är dock bra.

Grafikavdelningen är något helt annat. Det är f.d. ATI som AMD köpte 2006 som var och fortfarande är världsledande tillsammans med Nvidia. Inget b-lag som på CPU-sidan. Hur de har kunnat trilla ner på 30% marknadsandel på dedikerade grafiklösningar begriper jag inte.

Känns inte som att det var så klokt att slopa varumärket ATi. De hade hoppats att grafikavdelningens (ATi:s) goda rykte skulle spilla över på AMD, men det blev istället tvärtom, som rätt många befarade :/

Kan ju vara så att nvidia i princip mutar oem tillverkare att ha deras kort i sina färdigbyggda som 95% av marknaden världen runt fortfarande köper

men AMD har ju lite svårt för mjukvara och de vet vi också efter flera incidenter med riktigt trasiga drivrutiner som verkar hända i mindre skala och mer sällan hos det gröna laget.. men efter 3,5gb lögnen och den otroligt patetiska ursäkten från Korea-Jens så blir det AMD framöver.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

Tack för svaren alla. Förhoppningsvis fått lite mer "kött på benen", och jag ska definitivt undersöka vidare om "AMD vs Intel/nVidia" innan nästa stora inköp. Polarens "AMD är skit" argument håller inte i längden. Vet att han jobbar på Inet, men det gör inte honom automatiskt en expert på området

Han kan lika gärna vara vaktmästare på Inet, hans agrument är helt åt helvete!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Tror inte 980 kommer droppa mycket söder om 5k oavsett under sin livslängd tbh.

Speciellt inte då Titan X kommer som det dyra kortet, de behöver ett high-end som inte kostar månadslönen med, annars kontrar AMD med samma eller lägre pris för sitt "380x/390" som säkert kommer ligga runt samma prestanda, speciellt om det är en strippad 390x bara

Hoppet är det sista som överger en som man säger haha

Framtiden får utvisa helt enkelt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Jag trodde den skulle ha höger GHz. Skulle inte vara fel att får upp den i 1,5 GHz.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

[quote="Helllodar;15291825"]290X levererade utan problem, drivrutinerna gjorde den ännu bättre, den tar ju 970 idag.

Kylaren var skit, /quote]

Jojo men vem kör med stockkylare. Dom är ju aldrig något att hänga i granen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Om Radeon 390x är lika snabbt eller snabbare än Titan X så får vi nog också räkna med samma prisnivå, allt annat vore dålig företagsekonomi.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Vill fortfarande bara se en recension av kortet!
Ska bli intressant med nya minnet. Alltid kul när ny teknik kommer ut på marknaden. GDDR5 kom väl 2007/2008 där omkring?

Fått nog av alla spekulationer och AMD/Nvidia-haters. Själv har jag haft problem med både AMD/ATi och Nvidia-kort. Så jag är inte "trogen" till varken grön eller röd.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Jojo men vem kör med stockkylare. Dom är ju aldrig något att hänga i granen.

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen dem som kör SLI/CF eller vill ha ut varmluften på baksidan istället för chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

"Fullständigt stöd för DirectX 12, OpenGL 4.5 och Mantle"
Skulle 290 inte ha stöd för DirectX 12? Fullständigt stöd?

DX12 fanns ju inte när 290x släpptes, så det är en av de få som har fullt 100% stöd för alla fördelarna. Sen vet man inte hur mycket som de kan stöda i 11,2 "läge" än. Det återstår att se, men DX12 kommer ta något år eller 2 att få ut sin effekt. Men tills dess kan du köra mantle på de titlar som stöder det, och får nästan samma prestanda fördel

Skrivet av Viceroy:

Var ju länge sen som drivrutinerna var ett problem för AMD. Googla på motsvarande problem för Nvidia så ser du att de finns även där. Har din kompis på Inet motiverat i sak varför hen avråder dig från att köpa AMD?

Vågar nog påstå att det var för att GCN var helt nytt. Så redan vid 7970 tiden hade man stora problem, som dock är fixade nu. Med 290x så twekade man GCN och nu har du fått icke beta, väloptimerade drivare, som ger alla dessa kort en rejäl boost.

Dock kan du kolla forumen ska du se att Nvidia ägare har allt från 100% fläktar till crash i spel mm, med sina senaste drivare. Där de måste hoppa tillbaka en nivå.
Att Nvidia ville stänga av överklockning är väl inte direkt, "populärt", heller?

Skrivet av Tumnus:

Gigabyte gör bra kylare. Speciellt deras windforcer. Är faktiskt en av de fyra märkena tillsammans med MSI, Sapphire och Asus som jag tittar på till min uppgradering i sommar.

Helt ärligt, både Asus DCII och Windforce är bra kylare. Men sapphires Tri-X är utan tvekan 1 nivå bättre för 290x, då den är optimerad för just det koret, medan de andra 2 är modifierade från tidigare. Man ser detta på tex DCII där de 2 yttre heatpipes inte har direktkontakt med GPUn, utan får lite småfisvärme. Vilket gör att de i mitten får nästan allt, och värmen inte sprider sig jämt.
Just VRMerna är också ett problem i vissa kylare, något som kyls väl i Tri-X. Sen är den otroligt tyst också... samtidigt som du har <75 grader utan problem. MSI ska tydligen ha bra kylning både för GPU och VRM, men jag har inte kollat deras ljudnivå i jämförelse.

Problemet med tyst, låg rpm kylning är att saker som VRMer ofta får för dåligt luftflöde och överhettar. DCII har numera en extra fläns på VRMerna, som visst, hjälper, men det är verkligen efterkonstruktion. Windforce hade också anpassat något vill jag minnas att jag läste, så att den kunde kyla dem bättre.
Du kan se DCII delen här:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-r9-290-and-290x,37...

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Om Radeon 390x är lika snabbt eller snabbare än Titan X så får vi nog också räkna med samma prisnivå, allt annat vore dålig företagsekonomi.

Nej, skillnaden i fanbase gör nog sitt. Är de jämnbra så kan nVidia utan problem sälja mer trots högre pris. Jämför 7970GHz och GTX 680. GTX 680 (och därmed hela serien) sålde som smör trots högre priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

Kan nämna att mitt Gigabyte 290x ligger stabilt på 65 grader med farcry 4 på högsta grafik

Är det med eller utan överklockning? Det är ungefär samma temperatur som mitt gtx 970 (överklockat) går upp i, så det får man ju påstå vara imponerande. Tycker man läst överallt att 2xx serien går upp mot 90 grader när man spelar, är Gigabytes kylare verkligen så mycket bättre, eller är det helt enkelt vanligare att folk kör referenskylare på AMD kort?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Är det med eller utan överklockning? Det är ungefär samma temperatur som mitt gtx 970 (överklockat) går upp i, så det får man ju påstå vara imponerande. Tycker man läst överallt att 2xx serien går upp mot 90 grader när man spelar, är Gigabytes kylare verkligen så mycket bättre, eller är det helt enkelt vanligare att folk kör referenskylare på AMD kort?

Hur svalt man får kortet med en viss kylare är inte intressant, det intressanta är hur mycket värme som kortet alstrar..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Haha.
Kolla skalan på y-axeln på bild 2.
Klassiskt exempel på hur man lurar ögat med en graf.
Y-axeln börjar inte på 0, utan på 0,8.

Permalänk
Medlem

Hoppas att AMD inte gör om misstaget med referenskylaren på 290(x).

Hade de skippat den helt och bara kört med tredjepartskylare så hade de inte fått ett så dåligt rykte om att 290(x) är så jäkla varmt. Ja, det drar lite mer än motsvarande Nvidia, men folk förstår inte skillnaden mellan temperatur och värmeutveckling. Det överdrivs något fruktansvärt i forum, YouTube och andra ställen, tyvärr.

Det tråkiga med detta är att entusiaster som ska vattenkyla då inte kan köpa ett billigt referenskort och byta ut den kylaren.

Det bra är att de inte får ett sånt jäkla buzz om att deras kort är varma.

Jag tror och hoppas att det är detta de siktar på, i och med att de verkar ha en "egenutvecklad" vattenkylning på nån variant av high-end korten på g igen.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johej:

Haha.
Kolla skalan på y-axeln på bild 2.
Klassiskt exempel på hur man lurar ögat med en graf.
Y-axeln börjar inte på 0, utan på 0,8.

Vad skall annars figurerna i marketing hålla på med? Som du säger är det standard och dyker ofta upp i allt från DN till kinesiska läckor. Kan man läsa grafer lär det dock inte vara några större problem, kan man inte det har man säkert ändå misstolkat artikeln redan innan man kommer till bilderna då man hoppade texten

Permalänk
Medlem

Fint när FirePRO korten kommer med 16GB HMB

Men även 390X kommer bli ett helt oslagbart kort i GPGPU med sin minneshantering och höga beräkningskraft.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]