Nvidia Geforce GTX Titan X

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Oavsett, vi kommer att köra SLI så fort vi hinner med och har två GTX Titan X inne på redaktionen – givetvis komplett med referenser av alla de slag. Räkna med en uppföljande artikel inom kort, alltså.

Sen gillar jag att du försökte finta bort oss med öl-bild

Nice try!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Känns lite som att Nvidia har med "Titan" i namnet, bara så att de ska kunna ta lite mer betalt.

Dom kunde lika gärna ha kallat kortet för GTX 980 Ti, (eller om de redan har planer för GTX 980 Ti, så kunde de kallat det för GTX 985 eller GTX 990.)

Skrivet av RaZman:

För att SLI är hopplöst..

Jasså? Tyckte SLI funkade jättebra när jag körde GTX 670 SLI och GTX 780 SLI.
Var ytterst sällan jag stötte på ett spel med dåligt stöd; aldrig om vi ignorerar spel från Ubisoft.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ase:

Spelar Star citizen

Har du någon länk till där de beskriver vad det ska användas till? Enligt denna och denna tråd verkar det ju som att det är genereringen (via procedural generation) och beskrivning av spelvärdens geometri som ska använda FP64 men rendering av grafik kommer inte köra det (skulle ju i praktiken göra titeln ospelbara på en väldigt stor andel GPUer).

Skrivet av Mikael07:

Beräkningsfysik. Kör på ett par Titans nu, där i princip alla beräkningar är FP64 (undantaget om man bara är ute efter preliminära resultat). Titan X är alltså överhuvudtaget inte intressant för det syftet, tyvärr.

Är fullt med på att man måste ha 64-bitars flyttal i dessa beräkningar, bara lite förvånad att sådana arbetslaster ens skulle komma på fråga på ett konsumentkort. I det läget lär man väl också behöva fullt IEEE_754-2008? I så fall får man ju kliva upp till Quadro/FirePro alt. köra sina beräkningar med SSE/AVX (8-kärnors Skylake kommer bryta 1TFLOPS vallen för DP med AVX512, så CPUer börjar rejält närma sig GPUer här, 18 kärnors Xeon E5 kan kliva förbi).

Skrivet av chipw00t:

Jag påpekade det tidigare, men det var mest på grund av att någon påstod att Titan X inte är ett gamingkort. Det är ju precis vad det är. Ett renodlat gamingkort.

Skulle också säga att det är ett gameingkort/konsumentkort. Så länge det ligger i en klass för sig har kortet väldigt bra PR värde för Nvidia, de som köper kortet funderar nog överhuvudtaget inte över pris/prestanda.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Trevligt kort. Men jag för en gång skull är glad att nvidia erbjuder referenskylare. När 6Gb varianten av GTX780 kom fans det inga och tror inga släpptes heller innna GTX980 kom. Tvingade mig att köpa 3Gb versionen istället.

Synd för jag och många andra har inte behov av extrem överklockning och man kan bygga en tyst, om inte tystare dator med referenskylare.

Jag tycker tyvärr recensenter måste ta in helheten i bilden. Folk kör inte sina kort i en öppen test rigg.
Man kör dom i datorn och där är nvidias referenskylare i princip oslagbar. Den dumpar luft ur lådan och förser sig därmed med luft själv också då logiken att kommer luft ur lådan så kommer den in. Detta tillåter väl ljudisolerade lådor då varje hål för chassifläktar som måste göras bidrar till högre ljudnivå då ljudet från grafikkort, cpu kylare mm letar sig ut den vägen.

Så ja en tyst eftermarknadskylare i kombination med 1-2st 120-140mm chassifläktar för att hålla tempraturerna i lådan under kontroll kan totalt sett leda till högre ljudnivåer än ett referenskort med referenskylare där man enbart har en fläkt, ett litet hål för utluft bak och där man kan välja en låda med säg en 120mm fläkt som utblås baktil och ljudisolering av lådan på köpet.

Ljudisolering gör inte mycket nytta med allt för mycket hål och extra chassifläktar.

Jag personligen har upplevt att nvidias referenskylare i tex SLI är både svalare och tystare än ett eftermarkandskort i en mer välventilerad låda så ja slutresultatet anser jag är viktigare. Man bör testa ljudnivån på kortet i ett real world senario också där man använde lämplig låda och chassikylning villket för ett nvidia referenskort innebär i princip inga extra chassifläktar om så önskas.

Personligen tycker jag kvaliten ofta är dålig på eftermarknadskylarna, bara kolla hur lite råvara det går åt i form av koppar och aluminium och hur billiga fläktarna ofta och brister i kvalite. Så nej tror jag håller mig till refernskylarna och dom har oförtjänat dåligt ryckte tycker jag.

EVGA gjorde ju en överdimensionerad blower för sina GTX680 och bevisade att man kunde få samma ljudnivå och temperaturer som dom bästa öppna kylarna utan att den tar mer plats än en referens 2 slots kylare, färre chassifläktar och ljudisolering på det så är det ju rätt logiskt vilken lösning som är bäst sett till ljudnivå. Radialfläktars prestanda ökar mycket mer med diametern än axialfläktar också. Men tyvärr skriker massan efter open air coolers med axialfläktar vilket i min värld är tråkigt för det ger in den bästa lösningen om man spenderat samma resurser på båda lösningarna.

Permalänk
Medlem

Kul att ett 295x2 som kostar det halva presterar bättre:

http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_gtx_titan...
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan_X...

Som vanligt, överpris från nvidia ännu en gång.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Väldigt trevligt kort men ännu nöjdare med att jag fick ett nytt 980 för 4,2 k nu:p

Så det blir väll att antingen slänga in ett ytterligare gtx 980 i framtiden, eller sälja av det beroende på hur mycket starkare 390x blir:), men det kliar i köp fingret att slå till på ett till gtx 980,

men det får nog vänta ett år iaf, om jag inte kommer över ett kort för ungefär samma pris som mitt första då slår jag nog till på en gång^^

4.2 det var ganska billigt, trist att kortet saknar stöd för äkta dx12. Jag har pledgat mer än kostnaden för Titan X på Star Citizen, Dx12 är ett måste för mig, när det kommer kort med fullt stöd, då blir det uppgradering

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Anandtech har med 980SLI

http://www.anandtech.com/show/9059/the-nvidia-geforce-gtx-tit...

Slår Titan X i vissas spel, och får stryk i andra. (Beroende på inställningar och upplösning).

Kontentan verkar vara att det helt klart inte är värt att köpa ett Titan X över två 980 kort, praktiska omständigheter som plats i chassi/ljud/osv. åsidosatt.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Kul att ett 295x2 som kostar det halva presterar bättre:

http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_gtx_titan...
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan_X...

Som vanligt, överpris från nvidia ännu en gång.

AMDs kort är två grafikkort i ett. Går inte jämföra rakt av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

AMDs kort är 2 grafikkort i ett.

Precis. Du får två gpuer+vattenkylning till halva priset du betalar för ett titan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

4.2 det var ganska billigt, trist att kortet saknar stöd för äkta dx12. Jag har pledgat mer än kostnaden för Titan X på Star Citizen, Dx12 är ett måste för mig, när det kommer kort med fullt stöd, då blir det uppgradering

Köp ett Pascal eller Volta-baserat kort när väl Star Citizen kommer ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Precis. Du får två gpuer+vattenkylning till halva priset du betalar för ett titan.

Två gpuer är inte en fördel. Sen har du bara 4GB vram.

Permalänk
Medlem

Hur stämmer testen/testerna av Titan X jämfört med den tidigare chiphell läckan vilken också inkluderade 390x?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Någon annan som ser ironin i att många har sagt att man ska vänta med 980 för att den inte är värd de pengarna för den prestandan? Men när ett kort som är i genomsnitt 25% bättre men kostar 50% mer kommer ut. Då är det världens kap?
Känns som ett överhypat kort, för gaming pratar jag nu.
Dock kollar man på deras gpgpu benchs så ligger den på ca 27% med. Så jag vet inte. Om den går ner till ca 7k,, då är det ett bra köp!
Vi behöver verkligen 390x med bra siffror för att få ner dessa vansinniga priser från den gröna sidan.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vad är "rimlig prislapp" i detta fall? Har man en produkt som står i en klass för sig så finns ytterst sällan någon större koppling av pris till relativ prestandaskillnad mot mer "normala" produkter. Så läge man saknar konkurrens handlar detta mer om PR i form av uppvisande av ingenjörskunnande på högsta nivå, det är viktigaste är att produkten faktiskt finns. Tillverkaren har inga förväntningar om större försäljningar, det kan vara rent positivt för de enklare modellerna att toppmodellen förblir något som väldigt få skaffar sig.

Då bilar nästan alltid kommer upp, jämför med Mercedes AMG-serie, BMW M-serie eller ännu hellre olika former av "supersportbilar". Dessa modeller är inte rimligt prissatt i förhållande till deras prestandaövertag mot de bättre standardmodellerna. Dessa produkter finns enbart för att man ska kunna läsa specifikationen och drömma, samt att personer som Jeremy Clarkson (Top Gear) ska köra runt i den och säga att det är en fantastisk bit ingenjörskonst. Där denna jämförelse till stor del haltar är att 11k är en summa som rätt många som jobbar och har datorer som hobby egentligen kan lägga ut utan att behöva suga på ramarna speciellt mycket, supersportbil förblir en dröm för de flesta.

Jag måste säga att jag håller med!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Två gpuer är inte en fördel. Sen har du bara 4GB vram.

Det är fortfarande ett singelkort och 12gb vram används knappast förutom under tung videoredigering (vilket jag gissar på att titan var från början innan nvidia gjorde om det till ett gamingkort).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Skulle också säga att det är ett gameingkort/konsumentkort. Så länge det ligger i en klass för sig har kortet väldigt bra PR värde för Nvidia, de som köper kortet funderar nog överhuvudtaget inte över pris/prestanda.

Jag tror nog de som köper en eller fler Titan X funderar över att få bästa prestanda och inte bryr sig om pris. Det vill säga samma personer som köper Intel 8-core Haswell-E för liknande pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Någon annan som ser ironin i att många har sagt att man ska vänta med 980 för att den inte är värd de pengarna för den prestandan? Men när ett kort som är i genomsnitt 25% bättre men kostar 50% mer kommer ut. Då är det världens kap?
Känns som ett överhypat kort, för gaming pratar jag nu.
Dock kollar man på deras gpgpu benchs så ligger den på ca 27% med. Så jag vet inte. Om den går ner till ca 7k,, då är det ett bra köp!
Vi behöver verkligen 390x med bra siffror för att få ner dessa vansinniga priser från den gröna sidan.

Ja, det vore bra om AMD släppte 390X NU men tyvärr så verkar det ligga en bit i framtiden.

Snart släpps GTA V och Witcher 3. Idag kom Battlefield Hardline ut. Tyvärr så orkar jag inte vänta tills läget är prismässigt fördelaktigt för mig så jag gör en beställning så snart det går.
Nåja, måste bara se SLI prestanda tester först.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Buio:

Jag tror nog de som köper en eller fler Titan X funderar över att få bästa prestanda och inte bryr sig om pris. Det vill säga samma personer som köper Intel 8-core Haswell-E för liknande pris.

Håller med, gör det inte själv för CPU (fast skulle nog göra det om jag inte haft fri tillgång till Xeon E5 maskiner) eller GPU men har den inställningen för laptops: köper den jag tycker är bäst i absoluta termer oavsett pris. Det handlar trots allt inte om några gigantiska summor för något man använder väldigt mycket.

Gissar att personer som köper Titan och liknande väldigt mycket har datorer och med stor sannolikhet spelande som stor hobby. I det läget är det ju helt rimligt att inte vara snusförnuftig i sina inköp, man skaffar det man känner för.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Om kretsen saknar FP64 prestanda, så är det bara bra för spel nu. Det innebär att de satsat alla transistorer på spelprestanda. Inga FP64 enheter som tar upp yta på kretsen, som ändå inte gör något för spel ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Trevligt kort. Men jag för en gång skull är glad att nvidia erbjuder referenskylare. När 6Gb varianten av GTX780 kom fans det inga och tror inga släpptes heller innna GTX980 kom. Tvingade mig att köpa 3Gb versionen istället.

Synd för jag och många andra har inte behov av extrem överklockning och man kan bygga en tyst, om inte tystare dator med referenskylare.

Jag tycker tyvärr recensenter måste ta in helheten i bilden. Folk kör inte sina kort i en öppen test rigg.
Man kör dom i datorn och där är nvidias referenskylare i princip oslagbar. Den dumpar luft ur lådan och förser sig därmed med luft själv också då logiken att kommer luft ur lådan så kommer den in. Detta tillåter väl ljudisolerade lådor då varje hål för chassifläktar som måste göras bidrar till högre ljudnivå då ljudet från grafikkort, cpu kylare mm letar sig ut den vägen.

Så ja en tyst eftermarknadskylare i kombination med 1-2st 120-140mm chassifläktar för att hålla tempraturerna i lådan under kontroll kan totalt sett leda till högre ljudnivåer än ett referenskort med referenskylare där man enbart har en fläkt, ett litet hål för utluft bak och där man kan välja en låda med säg en 120mm fläkt som utblås baktil och ljudisolering av lådan på köpet.

Ljudisolering gör inte mycket nytta med allt för mycket hål och extra chassifläktar.

Jag personligen har upplevt att nvidias referenskylare i tex SLI är både svalare och tystare än ett eftermarkandskort i en mer välventilerad låda så ja slutresultatet anser jag är viktigare. Man bör testa ljudnivån på kortet i ett real world senario också där man använde lämplig låda och chassikylning villket för ett nvidia referenskort innebär i princip inga extra chassifläktar om så önskas.

Personligen tycker jag kvaliten ofta är dålig på eftermarknadskylarna, bara kolla hur lite råvara det går åt i form av koppar och aluminium och hur billiga fläktarna ofta och brister i kvalite. Så nej tror jag håller mig till refernskylarna och dom har oförtjänat dåligt ryckte tycker jag.

EVGA gjorde ju en överdimensionerad blower för sina GTX680 och bevisade att man kunde få samma ljudnivå och temperaturer som dom bästa öppna kylarna utan att den tar mer plats än en referens 2 slots kylare, färre chassifläktar och ljudisolering på det så är det ju rätt logiskt vilken lösning som är bäst sett till ljudnivå. Radialfläktars prestanda ökar mycket mer med diametern än axialfläktar också. Men tyvärr skriker massan efter open air coolers med axialfläktar vilket i min värld är tråkigt för det ger in den bästa lösningen om man spenderat samma resurser på båda lösningarna.

Skrivet av recensionen:

Temperatur och ljudnivå

Att läsa av ljudnivå och temperatur i en öppen testmiljö ger svårtolkade värden som ofta inte speglar verkligheten. Redaktionen väljer därför att montera in samtliga kort i ett Fractal Design Arc, vilket öppnar upp för mer realistiska mätningar.

D.v.s. alla sweclockers ljudmätningar görs i "real world scenario". Tittar man historiskt så är eftermarknadskorten till 98% av fallen tystare än referenskorten.

Visst, vill man täcka igen allt i ett chassi och köra med endast en fläkt som utsug så är det sannolikt bättre med referenskylare. men 2 fläktar bör man väl ändå klara av, en för insug och en för utblås?

Fördelen med en eftermarknadskylare är att du kan öka kylarean rejält. Kylflänsar kan växa på bredden, höjden och längden. I en radialkylare har du bara höjden och längden att växa på och du ska bli av med luften genom i princip endast en pci-slot.
En radialkylare kräver mer ingenjörstimmar att få till bra och kommer således kosta mer.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag inte behöver kraften på grund av att jag inte spelar speciellt krävande spel, men jag vill ha ett.
Funderar starkt på att lägga en beställning såfort den släpps nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nejdå, det finns en bunt spel på PC som är enbart 64-bit idag. Dessutom har det inget med DP att göra, som svarsgrenen ursprungligen handlade om.

Nix. Finns en del spel som använder vissa 64-bit instruktioner, men inget utan Star Citizen som använder en 64-bit grafikmotor.
DP (Double Precision) har en hel del med det att göra. Du behöver det för att göra stora kartor då du förlorar precision (placering av objekt, avstånd mellan objekt) snabbt när du når gränsen för 32-bit (kommer inte ihåg om det var 16x16km eller 32x32km), en storlek du snabbt kommer upp till i flygspel, strategi, simulatorer osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Det är fortfarande ett singelkort och 12gb vram används knappast förutom under tung videoredigering (vilket jag gissar på att titan var från början innan nvidia gjorde om det till ett gamingkort).

Det är inte ett singelkort bara för att det använder 1 PCB. Alla program och spel uppfattar kortet som 2 separata kort. Kan hålla med om att 12GB är lite overkill men om du ska spela på 4K så vill man ha mer än 4GB.

Permalänk
Medlem

Måste älska hur man fortfarande inte kan köpa tillräckligt mycket prestanda för att kunna spela i 4k med vettiga upplösningar utan att röra sig emot mulgi-gpu. För oss som kör 1080p behövs det då rakt inga nya grafikkretsar på ett tag!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Trodde inte det skulle gå så snabbt innan det kom ett kort som var DUBBELT så snabb som ens 280x. Ujujuj behöver inte kraften men man vill väl ändå...

Någon mer än jag som annars reagerade på att 290x och 780 ti ligger lika i prestandaindex? Det var väl 10% skillnad vid runt 780 ti release?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Håller med, gör det inte själv för CPU (fast skulle nog göra det om jag inte haft fri tillgång till Xeon E5 maskiner) eller GPU men har den inställningen för laptops: köper den jag tycker är bäst i absoluta termer oavsett pris. Det handlar trots allt inte om några gigantiska summor för något man använder väldigt mycket.

Gissar att personer som köper Titan och liknande väldigt mycket har datorer och med stor sannolikhet spelande som stor hobby. I det läget är det ju helt rimligt att inte vara snusförnuftig i sina inköp, man skaffar det man känner för.

Du sa också att det är ett konsumentkort, och det håller jag med om. Det är riktat mot en nischad konsumentgrupp. Det ger antagligen också en boost för varumärket Nvidia/Geforce.

När det gäller GPGPU som jag kommenterade tidigare, verkar det svårt. Resultaten är extremt olika beroende på test att det inte finns något "bästa i allt" vad jag förstått. Men ska man som nämt syssla enbart med specialiserade DP-beräkningar är det här kortet kasst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GPUan:

Om kretsen saknar FP64 prestanda, så är det bara bra för spel nu. Det innebär att de satsat alla transistorer på spelprestanda. Inga FP64 enheter som tar upp yta på kretsen, som ändå inte gör något för spel ännu.

Visst är det ett konsumentkort, men det är mycket bra i flertalet GPGPU-tillämpningar. Det är bara just applikationer som kör DP där det är riktigt dåligt. Vad jag menar är att det inte är så enkelt att säga att DP krävs för GPGPU. Köper man kort för en specifik tillämpning som inte kräver DP kanske detta kort ger mest prestanda i alla fall.
http://www.sweclockers.com/recension/20193-nvidia-geforce-gtx...
http://www.anandtech.com/show/9059/the-nvidia-geforce-gtx-tit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Ja men deras extrema tystnad gör en orolig :/

Tycker att AMD har väsnat betydligt högre än Nvidia men lanseringen GTX Titan X släpptes nästan "VÄLDIGT" fort . Jag tror att de sistnämnda har svettats rejält. När det går så bra för GTX 970 och 980 så borde de inte behöva släppa ett nytt grafikkort efter bara 6 månader, normalt sett är det ju så. Jag tror AMD har något på gång som Nvidia till och med vet om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Trodde inte det skulle gå så snabbt innan det kom ett kort som var DUBBELT så snabb som ens 280x. Ujujuj behöver inte kraften men man vill väl ändå...

Någon mer än jag som annars reagerade på att 290x och 780 ti ligger lika i prestandaindex? Det var väl 10% skillnad vid runt 780 ti release?

Enligt prestande Index ligger ju 780 TI på 83 och 290X 100

Permalänk
Medlem

ingen hdmi 2.0 och ingen DP1.3? kortet kan leverera mer än 60Hz i 4K men standarden begränsar nu kortet till 60Hz i 4K

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090