Podcast 35: "Geforce GTX Titan X"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 35: "Geforce GTX Titan X"

Med lanseringen av Geforce GTX Titan X i ryggen sammanfattar Emil och Jonas de senaste veckornas intensiva grafikkortstestande i ett nytt avsnitt av SweClockers Podcast.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag undrade om podcast skulle återvända, jippi, det gjorde den.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Jubileumsmästare

Som jag har längtat!

Känns som att det var igår ni körde podcast om förra Titan. En kopp kaffe på det här sen är lill-lördagen perfekt.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Tackar

Ska bli roligt att höra Podcast igen!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Woho! Podcast!

Permalänk
Medlem

Fan vad de leker med kortet

Visa signatur

ok

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ingen risk.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Fint att det inte går att ställa in ljud i spelaren blir ju döv av introt...

Permalänk
Medlem

Jaaa, jaaaa jaaaaa!!! Ska besvära mig med att ladda ner podcasten omedelbums via itunes och lyssna på den via iPoden. Skulle ändå åt och röra på mig, tur jag kollade här först. Tjat lönar sig tydligen.

Permalänk

Det är alltså den fullskaliga kretsen? Nvidia kommer få svårt mot AMD tippar jag på. Blir jämt! Spännande

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Dammar av Swec-feeden i itunes då

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Fint att det inte går att ställa in ljud i spelaren blir ju döv av introt...

Samma svar som alla fått då, då vet du det till nästa gång

Skruva ner innan/höj sen

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Trevlig podcast med fakta vi vet ,utan massa spekulationer trevligt

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

EHEM, om ni vågar flasha om BIOS av "stock-klock"-stjäl, kan ni inte börja våga er på att flasha om på sådana där "super overclock edition"-kort ni får in och recenserar ibland? De är ju oftast ämnade att klockas högre genom att flasha in såna där roliga BIOS och känns helt platta om det inte görs.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Finally!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det har varit lite sura miner från min sida eftersom ni slopade fredagspanelen i fredags, men detta räddade ni galant ju!

Vill inflika att det var väldigt roligt att få lyssna på er när ni diskuterar priser på grafikkort i allmänhet. Självklart kan ni ju i recensioner nämna att något är för dyrt, men i detta fallet så pratade ni utifrån era personliga åsikter och tankar om hur dyrt saker och ting är.

Tack för en bra podcast!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Grymt

Sweclockers podcast om titan x! Kan det bli bättre?

Permalänk
Medlem

Snälla kör kortet i 3DMark 2001 !!! Jag jämfört alltid med riktigt gamla kort när jag köpt ett nytt=)

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Avstängd

Perfekt, har man något att lyssna på i bilen på väg till arbetet imorgon

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Najs har man nåt att lyssna på innan man lägger sig
podcast för bussen imorgon blir dock http://ratholeradio.org/ gärna mer podcasts är trevligt att lyssna på, ser dock fram emot Fredagspanelen på Fredag efter jag lyssnat klart på detta också
hade vart trevligt om ni hittar mer folk att intervjua är alltid roligt att lyssna på, sen undrade om jag ni tänker vara på Dustin Expo i år, så kanske jag vågar hälsa ordentligt detta året ?

Permalänk
Medlem

Vill bara som alla andra tacka för en trevlig Podcast, på tok för länge sedan. Angående vad ni ska ha i era sändningar så var val dagens ett utmärkt exempel, ta ett aktuellt ämne, samla på er lite frågor från trådarna och brodera sedan ut med lite egna åsikter i ämnet. Jag lyssnar varje gång

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalajfa:

Snälla kör kortet i 3DMark 2001 !!! Jag jämfört alltid med riktigt gamla kort när jag köpt ett nytt=)

Men då representeras de nya korten ingenting. De har större vram och stöd för mer avancerade funktioner. Det är saker 01 inte kan utnyttja eller visa. Folk skulle gå runt och tro att vram och sådant är irrelevant.
Finns en god anledning till att testen uppdateras. Vill du mäta ren beräkningskraft finns andra mer lämpade tester.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Entusiast

Jättetrevlig podcast!
Alltid trevligt att få höra vad som pågår bakom kulisserna och lite mera djupgående tankar hos er.

Flera podcasts skulle i alla fall inte jag dö av

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jättebra podcast! Tack!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Trevlig återkomst!

Permalänk
Medlem

Ledsen men jag orkade inte lyssna klart pga allt utfyllnadsssnack kontra kort.

Permalänk

Jag tycker ni kan släppa fredagspanelen som audio-only också. Tror det är många som jag som lyssnar nedtabbat eller med släckt mobilskärm (funkar iaf på windows phone). Eftersom fredagspanelerna är så långa har iaf jag gärna er i öronen när jag jobbar eller tränar!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av bittin:

hade vart trevligt om ni hittar mer folk att intervjua är alltid roligt att lyssna på, sen undrade om jag ni tänker vara på Dustin Expo i år, så kanske jag vågar hälsa ordentligt detta året ?

Vi kommer vara där en sväng, men sannolikt bara på en av de tidiga dagarna. Helgen är uppbokad på hemmaplan, inte minst efter "lite" övertid senaste veckorna.

Skrivet av Triton242:

Ledsen men jag orkade inte lyssna klart pga allt utfyllnadsssnack kontra kort.

Jag tror helt enkelt inte podden är för dig i så fall. Den kommer nog alltid vara lite mer frisläppt för att låta diskussionerna löpa, något som givetvis inte passar alla.

Skrivet av Albinfiskare:

Jag tycker ni kan släppa fredagspanelen som audio-only också. Tror det är många som jag som lyssnar nedtabbat eller med släckt mobilskärm (funkar iaf på windows phone). Eftersom fredagspanelerna är så långa har iaf jag gärna er i öronen när jag jobbar eller tränar!

Jag tror jag har svarat på det här innan, men hittar inte just nu. Det kommer sannolikt inte hända, bland annat för att vi vill skilja de olika delarna åt. Fredagspanelen är redaktionellt fokus, podden kan vara mer "flummig" i brist på bättre ord. Det finns också andra aspekter, som till exempel att vi inte har vettig möjlighet till reklam i bara ljudformat.

Just den här diskussionen passar dock bäst i Feedback. Skapa en tråd och fortsätt där om det finns fler tankar!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Jag tycker ni kan släppa fredagspanelen som audio-only också. Tror det är många som jag som lyssnar nedtabbat eller med släckt mobilskärm (funkar iaf på windows phone). Eftersom fredagspanelerna är så långa har iaf jag gärna er i öronen när jag jobbar eller tränar!

Jag tycker att det är riktigt trevligt. Nog för att det inte händer så mycket, men det finns en mysfaktor och gemenskap i det hela

Den dagen då fredagspanelen försvinner, ja då kommer min livskvalité försämras

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Yay för podcast! Alltid trevligt att lyssna på dessa på jobbet. Eller kolla på fredagspanelen inför helgen!

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||