Permalänk
Medlem

Årets lättaste fråga :), 3DS, all day, every day.

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk

YouTube finns väl i webbläsaren och music unlimited istället för spotify? Till vita

Permalänk
Medlem

Helt klart 3DS!

Köper du en äldre 3DS så ingår även laddare, docka samt att man får äldre firmware.

Själv har jag detta paketet sedan 1 1/2 år tillbaka (Siba tar 1590:- för det):
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/144126-ninte...

Där är även spelet i sig en retail-utgåva. Går säkert att få 200:- för det på Tradera om du vill spara pengar.

Valde även denna versionen pga bättre pixeltäthet, även om skärmarna i sig är i högre klass på andra enheter. Som bonus passar även många väskor anpassade för Nintendo DS/DSi.

Enheten i sig är en "CTR-S-EUR-C2" som är lite förbättrad jfm allra första utgåvan av 3DS.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mocka:

Ni som har Vitan, hur gör ni med memory cards? Var inte lätt att hitta något större än 4GB och t ex God of War collection är på 21.4GB vilket är enormt och kräver 32GB kort isf.

Jag importerade ett 64gb kort från:
http://www.play-asia.com/playstation-vita-memory-card-64gb-pa...

Min förra Vita hade jag 32gb till och den fyllde jag.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Firkraag:

Jag importerade ett 64gb kort från:
http://www.play-asia.com/playstation-vita-memory-card-64gb-pa...

Min förra Vita hade jag 32gb till och den fyllde jag.

Jag har ett 32GB kort i min och jag skulle nog också säga att man bör ha 64GB. Det där med att sparfilerna försvinner upptäckte jag ganska nyligen. Hade gärna sett att Sony separerar dessa från själva spelet.

Permalänk
Entusiast

walkir, man köper väl inte en äldre 3ds idag nu när new 3ds finns??

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

walkir, man köper väl inte en äldre 3ds idag nu när new 3ds finns??

Tycker själv inte att det är tillräckligt mycket nytt i New 3DS i dagsläget, såvida man inte är beroende av Circle Pad Pro funktionaliteten.

Själv spelar jag varken Monster Hunter eller Super Smash Bros. och avvaktar med att skaffa New 3DS. Majoras Mask fungerar utmärkt på min 3DS utan den extra styrpinnen. Är man intresserad av exploits, så är även en äldre 3DS/3DS XL mycket trevligare.

TS skrev att priset för 3DS är högre än PS Vita, vilket jag ville motbevisa med just den gamla 3DS:en där allt ingår i paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tror nog man ska ta den listan med en stor nypa salt. Har själv ett gäng eShop-spel till 3DS som inte finns med på Wiki:n.
Tittar man på GameFAQs däremot, så ser man att 3DS och Vita har i stort sett lika många spel (omkring 1600 vardera).

Tycker dock att det är betydligt mer intressant att titta på Topp 100-listan hos GameFAQs. Där återfinns bara ett enda spel till Vita, medan 3DS:en toppar listan just nu. Väldigt många 3DS-spel har även legat på Topp 10 vid olika tillfällen.

http://www.gamefaqs.com/features/topgames/

Permalänk

Haft ett vita och det var väldigt få spel som tilltalade mig i alla fall.
Kolla topp 20-30 listan på båda enhetens och se vilken enhet som har flest spel som tilltalar dig.

Skulle själv kört på Nintendo då plattformsspel är något jag verkligen tycker om.

Permalänk
Medlem

3ds om du vill ha spel, finns ju div versioner beroende på vad du vill ha och vill betala.

För övrig kuriosa. 3DS har sålts i fler exemplar än psvita, xbone, ps4 och wiiu tillsammans.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst hela diskussionen och ber om ursäkt om detta redan nämnts.

Men har man en PS4 är en PSVita det självklara valet. Har man bra uppkoppling hemma både upp och ner så kan man spela på sin PS4 via sin VITA när man ej är hemma. Detta fungerar ännu bättre hemma via Wifi, perfekt om man inte vill sitta klistrad till sin stora TV eller om man vill spela lite i sängen eller ute på balkongen.

Ligga och spela Destiny eller något annat storspel till PS4 i sängen är rätt mäktigt med denna lilla konsol.

Tycker detta är en feature som många missar med VITA, detta är något som Sony borde bli bättre på att marknadsföra också.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Nu har jag inte läst hela diskussionen och ber om ursäkt om detta redan nämnts.
...
Ligga och spela Destiny eller något annat storspel till PS4 i sängen är rätt mäktigt med denna lilla konsol.

Vad jag förstått så är TS ute efter en konsol att spela på resande fot under våren/sommaren.

Som ägare av gamla PSP, så vet jag att Sony:s konsoler är något som sällan lämnar hemmet. Den relativt dåliga batteritiden och långa laddningstider sätter också stopp för det. Självurladdningen av batteriet var även brutal, medan mina GBA/DS/3DS kan ligga orörda i månader och fortfarande ha fulladdade batterier.

Köpte en 3DS (och DSi) nyligen efter att inte kört varken PSP eller DS på nära 5-6 år. Det är en fröjd att använda en enhet som inte kräver uppkoppling mot Internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vad jag förstått så är TS ute efter en konsol att spela på resande fot under våren/sommaren.

Som ägare av gamla PSP, så vet jag att Sony:s konsoler är något som sällan lämnar hemmet. Den relativt dåliga batteritiden och långa laddningstider sätter också stopp för det. Självurladdningen av batteriet var även brutal, medan mina GBA/DS/3DS kan ligga orörda i månader och fortfarande ha fulladdade batterier.

Köpte en 3DS (och DSi) nyligen efter att inte kört varken PSP eller DS på nära 5-6 år. Det är en fröjd att använda en enhet som inte kräver uppkoppling mot Internet.

Själv tycker jag PSVITA har superb batteritid. Även min bror som äger både VITA och 3DS XL säger att Vitan iaf i hans erfarenhet har bättre batteritid.

Men visst din poäng om det finns fler spel till 3DS stämmer ju, dock anser jag att den featuren jag nämnde är mycket bra. Sure den kräver internet, men var har man inte internet idag? Samt VITA spel i sig kräver ju inte uppkoppling i de flesta fall.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eltarion:

Själv tycker jag PSVITA har superb batteritid. Även min bror som äger både VITA och 3DS XL säger att Vitan iaf i hans erfarenhet har bättre batteritid.

Men visst din poäng om det finns fler spel till 3DS stämmer ju, dock anser jag att den featuren jag nämnde är mycket bra. Sure den kräver internet, men var har man inte internet idag? Samt VITA spel i sig kräver ju inte uppkoppling i de flesta fall.

Jag tycker de är ganska lika. Efter 2-4 timmar är de stendöda. Viloläget på båda håller igång den ganska länge iallafall vilket är trevligt när man har korta stunder man hinner spela en liten stund och sedan fortsätta senare. Men ja, efter en vecka med fulladdning så är batteriet slut samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tycker de är ganska lika. Efter 2-4 timmar är de stendöda. Viloläget på båda håller igång den ganska länge iallafall vilket är trevligt när man har korta stunder man hinner spela en liten stund och sedan fortsätta senare.

Gamla 3DS laddas iofs väldigt snabbt med en extern USB-laddare/batteripack, då batteriet i sig endast är på 1350 mAh. PSVita har däremot ett batteri på över 2200 mAh vilket inte laddas lika snabbt och kräver även kraftfullare nödladdare.

Hade det bara funnits spel som tilltalat mig på PS Vita, så hade jag inte tvekat på att köpa en sådan pga den fina hårdvaran. Däremot är den inte alls lika portabel jfm 3DS enligt mig. Har dock mest erfarenhet av en kollegas PS Vita, där jag mest reagerade på de långa laddningstiderna i spelen.

Kan tillägga att jag flera gånger om året sitter på ett tåg i ~6 timmar, där det ett flertal gånger hänt att eluttagen inte fungerar. Internet är inte heller att förlita sig på, även om jag bitvis delar nät från min mobiltelefon. Gick som sagt över till 3DS, då flertalet av mina mobilspel inte går att starta utan nätuppkoppling.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att en New 3DS XL är värt det om du inte har redan en XL-variant. Men det du måste tänka på, det är att om du vill använda 3DS:ens touchscreen; så som för att rita väldigt mycket. Så tycker jag att det är en fantastisk produkt. Ps Vita och 3DS har väldigt bra spel. Men den unika känslan för exklusiva speltricks har bara 3DSen, när de tillför den väldigt bra.

Du måste nu tänka på att i det här skeendet så måste du köpa en Ps Vita för spelen som finns tillgängliga, och inte som ett "framtidsköp". Sony och Nintendo kommer ersätta sina konsoler sen, men jag tror att Sony blir först ut med en ny konsol. Så därför tror jag att du får försöka leta efter nåt begagnat för typ 1000kr, även om det skulle vara en skitig skärm kan du köpa ett medel från Clas Ohlson t.e.x.. Då blir den som ny igen.

Permalänk
Medlem

800 x 240 LCD vs 960 x 544 OLED är ju också en stor grej som skiljer.

Min Vita håller c:a 6 timmar på full laddning (minns ej hur länge min DS håller).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkir:

Gamla 3DS laddas iofs väldigt snabbt med en extern USB-laddare/batteripack, då batteriet i sig endast är på 1350 mAh. PSVita har däremot ett batteri på över 2200 mAh vilket inte laddas lika snabbt och kräver även kraftfullare nödladdare.

Hade det bara funnits spel som tilltalat mig på PS Vita, så hade jag inte tvekat på att köpa en sådan pga den fina hårdvaran. Däremot är den inte alls lika portabel jfm 3DS enligt mig. Har dock mest erfarenhet av en kollegas PS Vita, där jag mest reagerade på de långa laddningstiderna i spelen.

Kan tillägga att jag flera gånger om året sitter på ett tåg i ~6 timmar, där det ett flertal gånger hänt att eluttagen inte fungerar. Internet är inte heller att förlita sig på, även om jag bitvis delar nät från min mobiltelefon. Gick som sagt över till 3DS, då flertalet av mina mobilspel inte går att starta utan nätuppkoppling.

Det trista är ju att trots den fina hårdvaran och input möjligheter jämfört med PSP så har Sony aldrig riktigt satsat på den. Indietitlar finns det mycket av även om det till 90% som finns till alla andra plattformar. AAA är det som sagt dött med idag men man kan hitta någon guldklimp som lanserats innan. Jag hade gärna sett att Sony gjort det möjligt att iallafall få in Google Apps så man kunde få in riktiga androidappar. Den hade varit klockren då.

Laddningstiderna är jobbiga så viloläget bör användas flitigt. Beror iofs lite på spel med men 3DS är betydligt snabbare här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tror nog man ska ta den listan med en stor nypa salt. Har själv ett gäng eShop-spel till 3DS som inte finns med på Wiki:n.
Tittar man på GameFAQs däremot, så ser man att 3DS och Vita har i stort sett lika många spel (omkring 1600 vardera).
http://www.gamefaqs.com/features/topgames/

Ja, Wiki sidan tar inte upp spel på äldre plattform som PSX/PSP/Mobile till Vita eller alla retro spel till 3DS utan själva spelen gjorda för plattformen, sedan vist är den sällan 100% upp to date men det mesta finns där. Men ska man räkna bakåtkompatibilitet så finns det enormt bra spelbibliotek för båda konsolerna.

Sedan vet jag inte vad en ranking som listar de mest besökta FAQ's för spel har med hur bra spel det finns till en given plattform, det enda den visar är hur ofta folk behöver hjälp med sagda spel / hur många som spelar ett vist spel. Totalt värdelös för att bevisa vad som är bra eller dåligt i relation till spel.

Skrivet av anders190:

Jag tycker de är ganska lika. Efter 2-4 timmar är de stendöda. Viloläget på båda håller igång den ganska länge iallafall vilket är trevligt när man har korta stunder man hinner spela en liten stund och sedan fortsätta senare. Men ja, efter en vecka med fulladdning så är batteriet slut samtidigt.

Viloläget på 3DS vs Vita är inte alls lika länge, 3DS/New 3DS KÄKAR batteri i viloläge, som max håller den i ~5 dagar om du råkat hålla ett spel aktivt. Sedan är hela batteriet urladdat, i Vita's fall håller den ~3 veckor. Samma gäller om du inte har spel igång. 3DS ca 7 dagar då och Vita ungefär 3 veckor fortfarande.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Ja, Wiki sidan tar inte upp spel på äldre plattform som PSX/PSP/Mobile till Vita eller alla retro spel till 3DS utan själva spelen gjorda för plattformen, sedan vist är den sällan 100% upp to date men det mesta finns där. Men ska man räkna bakåtkompatibilitet så finns det enormt bra spelbibliotek för båda konsolerna.

Sedan vet jag inte vad en ranking som listar de mest besökta FAQ's för spel har med hur bra spel det finns till en given plattform, det enda den visar är hur ofta folk behöver hjälp med sagda spel / hur många som spelar ett vist spel. Totalt värdelös för att bevisa vad som är bra eller dåligt i relation till spel.

Viloläget på 3DS vs Vita är inte alls lika länge, 3DS/New 3DS KÄKAR batteri i viloläge, som max håller den i ~5 dagar om du råkat hålla ett spel aktivt. Sedan är hela batteriet urladdat, i Vita's fall håller den ~3 veckor. Samma gäller om du inte har spel igång. 3DS ca 7 dagar då och Vita ungefär 3 veckor fortfarande.

Väldigt många av Vita titlarna släpptes samtidigt bara i japan, de vi får tillgång till här är relativt få samtidigt.

Så bra batteri tid har då inte jag med min Vita iallafall. Har du OLED eller LCD varianten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Viloläget på 3DS vs Vita är inte alls lika länge, 3DS/New 3DS KÄKAR batteri i viloläge, som max håller den i ~5 dagar om du råkat hålla ett spel aktivt.

Trodde att det främst var StreetPass och Wifi (vilket jag har igång 24/7) som äter batteri på 3DS:en? Måste erkänna att jag väldigt sällan sätter spel i sig i viloläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Väldigt många av Vita titlarna släpptes samtidigt bara i japan, de vi får tillgång till här är relativt få samtidigt.

Så bra batteri tid har då inte jag med min Vita iallafall. Har du OLED eller LCD varianten?

Skrivet av walkir:

Trodde att det främst var StreetPass och Wifi (vilket jag har igång 24/7) som äter batteri på 3DS:en? Måste erkänna att jag väldigt sällan sätter spel i sig i viloläge.

Wifi gör en bit av kakan men har den alltid avstängd förutom när det behövs, har du den på kan du nog beräkna mindre en 5 dagar.

Samt vilket modell av vita jag har så är det OLED´och ja, jag har så bra batteritid vid standby med den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Blir svårt att svara alla som skrivit Det blev en New 3DS XL mest för 3D trackern och att Mediamarkt hade 100kr rabatt per spel om man köpte en New 3DS eller XL. Blev följande:

¤ New 3DS XL (Blå)
¤ Laddare
¤ 3DS Mario Essential kit
¤ 8GB SDHC
¤ Zelda: A Link Between Worlds
¤ New Super Mario Bros 2

Säljaren var dock kass (och jag var inte påläst) men SDHC kortet var inte MicroSD och passar därför inte. Sen nämnde han inte att det ingick ett 4GB MicroSD från början vilket är trevligt. Vidare passade inte paketet eftersom det var till DS/3DS och inte XL, nåja får byta dem.

Interfacet liknar WiiU:s så mycket haha Rätt skoj faktiskt att man känner igen sig så bra. Tillräckligt många inställningsmöjligheter och lätt att komma igång.

Designen funkar bra men funderar på om jag inte har lite för stora händer för XL då jag i vissa ställningar (liggandes på sängen) blev lite stel i händerna. Minus för att styrspaken inte är tillräckligt gummiaktig och tyckte tummen stundtals kunde glida bort från spaken.

Grafiken är pixlig som ni säger men det beror på i vilken scen och vilket spel, oftast såg det helt okej ut. 3D effekten är helt otrolig och definitivt det absolut bästa med konsolen. Vilket djup det blir och även om jag tiltar konsollen så håller 3D effekten i sig (verkar fungera lite sämre om man har glasögon på sig). Jag kände mig inte yr eller snurrig som jag läst att folk har rapporterat.

Surroundemuleringen och ljudet var helt okej, har inte testat med hörlurar än men det lät bra även om man hade på hög volym. Jag lirade en hel del igår, säkert 3 timmar plus lite pillande med inställningar och browsande i e-shop vilket tog halva batteriet ungefär.

Link var ett helt fantastiskt spel och är jätteglad att jag köpte det. SMB är standard side-scroller som funkar och liknar den versionen jag hade till WiiU. Dock måste jag ha missat något för e-shopen sög så in i helvete! Förlåt men jag är enormt besviken på utbudet och fattar inte var alla säger att de fått sina bra spel ifrån. Hittade bara 8-bit spel (50-70kr styck, jo tjena), indie, barnspel och några få överprisade storspel. Var är 16-bit spelen? Var är 3DS utbudet som finns i butik? Hittade verkligen inte något kul alls. De få bra indietitlar har jag redan på datorn (Shovel Knight t ex). Har någon tips så tar jag tacksamt emot det.

Ger maskinen 3.8/5 fiskmåsar.

Frågor - Vad är Street Pass? Vad gör Power Saving mode? När man inte använder den, räcker det att stänga den eller skall man ta Power Off?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har PSP och Vita. Men även DSi och 3DS XL. Det stämmer helt att PSP har lite problem med batterier. Den drar ur sig själv. Vita har inte något sådant problem. Då är det snarare 3DS som inte kan lämnas i Standby.

Jag använder alla, även DSi, för det handlar helt om spelen och vad jag vill spela. Så där ligger svaret. Gå och ställ dig i en butik och testa, jag kan inte berätta för TS vad han gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Frågor - Vad är Street Pass? Vad gör Power Saving mode? När man inte använder den, räcker det att stänga den eller skall man ta Power Off?

http://nintendo.wikia.com/wiki/StreetPass
http://nintendo.wikia.com/wiki/StreetPass_Mii_Plaza

Många spel utnyttjar helt enkelt att man möter folk på stan, vilket ger olika bonusar i spelen. Sedan finns även "Coins" (man får ett för vart tionde steg man tar) som går att använda i både Mii Plaza och andra spel. Det går tyvärr inte att få mer än 10 coins/dag.

Animal Crossing, Dead or Alive, Fantasy Life och Super Smash Bros. blir helt klart roligare med StreetPass. Andra spel som exempelvis PokéMon X/Y hade gärna kunnat vara utan den funktionen enligt mig.

Själv delar jag ut mitt nät från telefonen med SSID "NZ@McD1" för att få 6st nya StreetPasses var 8:e timme. Kan annars bli rätt ensamt i Mii Plaza om man inte bor i Tokyo Detta brukar kallas HomePass.

Ang. Power Saving mode, så använder jag det främst för att förbättra batteritiden vid aktivt spelande. Är rätt säker på att den bara dimmar skärmen (Active Backlight) för att spara batteri. Använder jag inte 3DS:en på ett tag, så stänger jag bara av den. Just nu när jag kör HomePass, så ligger den oftast igång 24/7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Jag har PSP och Vita. Men även DSi och 3DS XL. Det stämmer helt att PSP har lite problem med batterier. Den drar ur sig själv. Vita har inte något sådant problem. Då är det snarare 3DS som inte kan lämnas i Standby.

Jag använder alla, även DSi, för det handlar helt om spelen och vad jag vill spela. Så där ligger svaret. Gå och ställ dig i en butik och testa, jag kan inte berätta för TS vad han gillar.

Jag ställde mig i butik och testade men dels var det gamla PSVita med rätt tilltufsad skärm och dels var det gamla 3DS så det var svårt att få en bra uppfattning. Sen undrade jag om någon av maskinerna kunde användas som mediemaskin (surf, youtube osv) men tydligen är det ingen av dem som är kapabel till det. Som du säger handlar det om spelen och det är flera på PSVita som jag också är sugen på, får se hur det blir i framtiden. Kanske har jag min 3DS ett tag och sen säljer den för att köpa PSVita eller så skaffar jag båda.

Skrivet av walkir:

http://nintendo.wikia.com/wiki/StreetPass
http://nintendo.wikia.com/wiki/StreetPass_Mii_Plaza

Många spel utnyttjar helt enkelt att man möter folk på stan, vilket ger olika bonusar i spelen. Sedan finns även "Coins" (man får ett för vart tionde steg man tar) som går att använda i både Mii Plaza och andra spel. Det går tyvärr inte att få mer än 10 coins/dag.

Animal Crossing, Dead or Alive, Fantasy Life och Super Smash Bros. blir helt klart roligare med StreetPass. Andra spel som exempelvis PokéMon X/Y hade gärna kunnat vara utan den funktionen enligt mig.

Själv delar jag ut mitt nät från telefonen med SSID "NZ@McD1" för att få 6st nya StreetPasses var 8:e timme. Kan annars bli rätt ensamt i Mii Plaza om man inte bor i Tokyo Detta brukar kallas HomePass.

Ang. Power Saving mode, så använder jag det främst för att förbättra batteritiden vid aktivt spelande. Är rätt säker på att den bara dimmar skärmen (Active Backlight) för att spara batteri. Använder jag inte 3DS:en på ett tag, så stänger jag bara av den. Just nu när jag kör HomePass, så ligger den oftast igång 24/7.

Tack för svaret. Lät definitivt inte som något jag skulle få för mig att använda iaf då jag initialt inte hade tänkt att ta med den ute på stan/på jobbet Men skall läsa lite mer om saken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Wifi gör en bit av kakan men har den alltid avstängd förutom när det behövs, har du den på kan du nog beräkna mindre en 5 dagar.

Samt vilket modell av vita jag har så är det OLED´och ja, jag har så bra batteritid vid standby med den.

Jag måste nästan ha min på för att kunna spela. Kräver inte PSN att få nätåtkomst med ett par dagars mellanrum? Lite för mycket tryckande och väntande för att komma åt WiFi-inställningarna i mitt tycke.

Låter bra det, är den även jag har.

Permalänk

Om du har PlayStation och PS+ sedan tidigare är PSVita ett klart val.
Det finns en hel del bra titlar, månadsvis spel till PSVita, PS3 och PS4 som erbjuds gratis.
Vet inte hur det är med videouppspelning på 3DS men fungerar bra på PSVita.

Sedan är det ju en smaksak vad man gillar för spel, rätt onödigt att köpa ett 3DS om du vill ha spel som finns till PSVita och vice versa.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Entusiast

Jag aktiverar alltid flygplansläge när jag inte behöver använda internet, viloläge håller i månader på min Slim utan Wi-Fi vilket jag märkte efter jul när jag inte använt den på nästan en månad så var det 50-75% batteritid kvar. Vid spelande 6+ timmar, den håller helt klart längre än min gamla OLED variant som klarade kanske 5 timmar utav sträckspelande.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag måste nästan ha min på för att kunna spela. Kräver inte PSN att få nätåtkomst med ett par dagars mellanrum?

Lite för mycket tryckande och väntande för att komma åt WiFi-inställningarna i mitt tycke.

om du menar spel via + så nä, sålänge man inte fipplar med tidsinställningen så är det där det kollas efter bäst före-datumen. har väl datumen passerats däremot så måste spelet startas upp med uppkoppling. samma sak med övriga tror jag.

om ett knapptryck på en spelmaskin är för mycket så är det nog läge för en annan hobby..

det finns en snabbmeny för att stänga av bla wifi genom att hålla in PS-knappen.

Dold text
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint