Linux-Debian stöd för den här optiska enheten?

Permalänk
Medlem

Linux-Debian stöd för den här optiska enheten?

Hej!

Undrar helt enkelt om http://www.asus.com/Optical_Drives/SBW06D2XU/ har stöd för Linux?

Tack!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Enligt en recension på Amazon fungerade den i Arch Linux 2013. Bränna i K3B med en då nyligen släppt Linux-kernel. Om den stödjer med fri mjukvara kan jag inte hitta.
http://www.amazon.com/Computer-International-External-Blu-Ray...

Permalänk
Medlem

Extern USB2.0-ansluten optisk enhet. Första tanken är hur skulle Linux _inte_ kunna stödja den?
När det kommer till bränning så kan det vara upp till brännarprogrammet om alla funktioner stöds.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Entusiast

Kan bekräfta att den fungerar prima.
Följer full UMS-standard, så det är inga som helst konstigheter.
Kommer att fungera precis som vilken annan bluray-brännare som helst.

De flesta populära brännar-sviterna borde stödja BD-skivor som följer den officiella BD-standarden. K3b är en av sviterna som fungerar galant. En annan populär svit som fungerar är Brasero.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Extern USB2.0-ansluten optisk enhet. Första tanken är hur skulle Linux _inte_ kunna stödja den?
När det kommer till bränning så kan det vara upp till brännarprogrammet om alla funktioner stöds.

Bränning är inte intressant. Men jag har aldrig använt en extern läsare förut, så jag visste inte om det var något special-program som skulle användas. Dessutom så står det på produktsidan att den stödjer Windows samt OSX men inget on Linux. Lite dåligt måste jag säga.

Skrivet av SysGhost:

Kan bekräfta att den fungerar prima.
Följer full UMS-standard, så det är inga som helst konstigheter.
Kommer att fungera precis som vilken annan bluray-brännare som helst.

De flesta populära brännar-sviterna borde stödja BD-skivor som följer den officiella BD-standarden. K3b är en av sviterna som fungerar galant. En annan populär svit som fungerar är Brasero.

Bra, tackar!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841