Google: "Glass görs redo för konsumenter"

Permalänk
Melding Plague

Google: "Glass görs redo för konsumenter"

I en intervju slår Googles styrelseordförande Eric Schmidt hål på ryktena om att Glass är döda som koncept och berättar att bolaget arbetar på att göra glasögonen redo för slutanvändare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

"För den ynka summan av $999999 får du ett par "glasögon" i plast som kommer att gunga din värld! (Samtidigt som vi spårar dig 24 timmar om dygnet och eventuellt spelar in all du gör, säger och tänker..)!"

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

"För den ynka summan av $999,999 får du ett par "glasögon" i plast som kommer att gunga din värld! (Samtidigt som vi spårar dig 24 timmar om dygnet och eventuellt spelar in all du gör, säger och tänker..)!"

Sant

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det namnet gör sig inte i en text på svenska.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det namnet gör sig inte i en text på svenska.

Google har patent på glass

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

"För den ynka summan av $999,999 får du ett par "glasögon" i plast som kommer att gunga din värld! (Samtidigt som vi spårar dig 24 timmar om dygnet och eventuellt spelar in all du gör, säger och tänker..)!"

Var fick du priset från? Låter lite saftigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det namnet gör sig inte i en text på svenska.

Blir ju som vilken Android-version som helst, glass eller frusen yoghurt gör väl det samma, eller var det en version som hette ice cream sundae redan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Blir ju som vilken Android-version som helst, glass eller frusen yoghurt gör väl det samma, eller var det en version som hette ice cream sundae redan?

Skickades från m.sweclockers.com

Beta
Cupcake
Donut
Eclair
Froyo
Gingerbread
Honeycomb
Ice Cream Sandwich
Jelly Bean
Kit Kat
Lollipop

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Blir ju som vilken Android-version som helst, glass eller frusen yoghurt gör väl det samma, eller var det en version som hette ice cream sundae redan?

Nej? De flesta androidversioner är uppenbart på engelska och ska dessutom syfta på sötsakerna. Glass syftar i det här fallet inte på det frysta livsmedlet, utan på materialet glas.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nej? De flesta androidversioner är uppenbart på engelska och ska dessutom syfta på sötsakerna. Glass syftar i det här fallet inte på det frysta livsmedlet, utan på materialet glas.

Nej nej nej, detta är uppenbart en produkt inriktade på den nordiska och framförallt den svenska marknaden, så det är glass som i tresmak det ska vara!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

"För den ynka summan av $999,999 får du ett par "glasögon" i plast som kommer att gunga din värld! (Samtidigt som vi spårar dig 24 timmar om dygnet och eventuellt spelar in all du gör, säger och tänker..)!"

ända skillnaden jämfört med idag är väl att de inte kan spela in? eller ja, de kan de väl men det är rätt mörkt i fickan...

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Jag trodde att de lagt ner detta?

Minnet mitt säger att jag läste att de skulle lägga ner det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Var fick du priset från? Låter lite saftigt...

Det menar du inte? Gör mig rolig baserad på t.ex. Apples extremt överdrivna pris på sina klockor bla. Nischade produkter brukar få nischat pris.

Skrivet av JonatanR:

ända skillnaden jämfört med idag är väl att de inte kan spela in? eller ja, de kan de väl men det är rätt mörkt i fickan...

Vem vet? Kanske de har en liten kamera som med hjälp av närmsta hotspot kan föra över ett kort klipp eller ljudfil så fort den får chansen?

Foliehatt på!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

"För den ynka summan av $999,999 får du ett par "glasögon" i plast som kommer att gunga din värld! (Samtidigt som vi spårar dig 24 timmar om dygnet och eventuellt spelar in all du gör, säger och tänker..)!"

Du menar alltså ungefär $1000? Dyrt, men inte direkt en miljon om vi säger så

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Paddanx:

Jag trodde att de lagt ner detta?

Minnet mitt säger att jag läste att de skulle lägga ner det.

Det förklaras i artikeln. De la ner Explorer som var det där programmet med early adopters och från det drog ett gäng journalister slutsatsen att de la ner hela projektet. Google var inte tillräckligt tydliga i sina uttalanden vilket ledde till att media drog sina egna slutsatser.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Du menar alltså ungefär $1000? Dyrt, men inte direkt en miljon om vi säger så

det kallas satir

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du menar alltså ungefär $1000? Dyrt, men inte direkt en miljon om vi säger så

Prestandan av en Raspberry PI2 till priset av en highend ultrabook.
Som hittat!

Permalänk
Avstängd

För det priset så hoppas man på att den kan får sig på Svenska. Bara Google översätt när man prata in Svenska så tror den att man säger något med f***** det är vad jag får upp när jag försöker uttala ett ord.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DanteLarka:

det kallas satir

Jag tror du missförstod, personen jag citerade menade nog att skriva en miljon dollar, men då ett kommatecken sattes i mitten blev det istället, avrundat, tusen dollar.

Skrivet av henkiii:

Prestandan av en Raspberry PI2 till priset av en highend ultrabook.
Som hittat!

Ja för allt handlar ju om råprestanda, speciellt i detta format. Du hade tänkt spela Battlefield på glasögonen antar jag?
Blir du sur för att kylskåp kostar tusentals kronor när de inte ens har ett GTX 970 i sig också eller?

Förövrigt så innefattar nog att göra något redo för konsumenter en relativt rimlig prispunkt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Jag tror du missförstod, personen jag citerade menade nog att skriva en miljon dollar, men då ett kommatecken sattes i mitten blev det istället, avrundat, tusen dollar.

Ja för allt handlar ju om råprestanda, speciellt i detta format. Du hade tänkt spela Battlefield på glasögonen antar jag?
Blir du sur för att kylskåp kostar tusentals kronor när de inte ens har ett GTX 970 i sig också eller?

Förövrigt så innefattar nog att göra något redo för konsumenter en relativt rimlig prispunkt.

Haha. Skrev det på mobilen och med de korvfingrar jag har så händer det att saker och ting hamnar där de inte borde vara.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

"Glass görs redo för konsumenter"

Kulor eller mjukglass?

humor xd

Permalänk
Medlem

En boll, tack.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Attans, jag som föredrar Milkshakes...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vem vet? Kanske de har en liten kamera som med hjälp av närmsta hotspot kan föra över ett kort klipp eller ljudfil så fort den får chansen?

Foliehatt på!

värsta är att det säkert går att göra NSA o hela skiten

ska börja gå runt med foliehatt fan!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

????

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

För vardagsbehov känns det som en brutal overkill, men till aktiviteter kan det vara riktigt användbart.

Ett par skidglasögon som låter dig se vem som ringer och ta emot samtal, visar pistkartor och låter dig posta bilder eller livefilm hade varit skitnajs. Det var ett jävla meck att pilla upp telefonen ur fickan häromveckan i fjällen. Eller för dykning där cyklopet skulle kunna bli en helt ny generation av förbannat cool dykdator. Eller cykling. Eller bilkörning. Det finns mycket möjligheter, men att gå omkring på kontoret med dem känns MYCKET meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggelund:

För vardagsbehov känns det som en brutal overkill, men till aktiviteter kan det vara riktigt användbart.

Ett par skidglasögon som låter dig se vem som ringer och ta emot samtal, visar pistkartor och låter dig posta bilder eller livefilm hade varit skitnajs. Det var ett jävla meck att pilla upp telefonen ur fickan häromveckan i fjällen. Eller för dykning där cyklopet skulle kunna bli en helt ny generation av förbannat cool dykdator. Eller cykling. Eller bilkörning. Det finns mycket möjligheter, men att gå omkring på kontoret med dem känns MYCKET meh.

Vänta du bara. Kommer inte ta många år förns detta används som smartphones idag. Av ALLA. HELA TIDEN.
Om det är nyttigt eller inte det får vi se.
Levande experiment we will be.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag trodde att de lagt ner detta?

Minnet mitt säger att jag läste att de skulle lägga ner det.

Tro inte på allt du läser på internet