Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Fattar inte alls hur detta kunde undgå någon att tänkta på.
Klart som faan att det ska finnas ett enkelt sätt att få telefon att hålla käft när man sover, men ändå ringa med larmet på morgonen...... Det ska inte krävas att man ändrar o krånglar i några profiler eller liknande, eller gör massa konstiga inställningar med massa val hit o dit o faans moster.
Klick - klart - färdigt, punkt.

Men skönt att det verkar komma tillbaks då.
Nu återstår bara att få idioterna att inse att alla inte vill ha dessa jävla notifications på låsskärmen, man vill bara slå sin jävla kod o komma in i skiten.
Stör mig nått fruktansvärt på detta, vet inte varför, det bara liksom kliar under huden på varje gång jag måste göra denna "swipening" innan jag får slå in min kod. Blir vansinnig på att man inte kan välja bort skiten.

Har inte det mer att göra med vilken Androidlur då? Jag kan snabbt och enkelt i 5.0 stänga av ljudet på min HTC One M7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Fattar inte alls hur detta kunde undgå någon att tänkta på.
Klart som faan att det ska finnas ett enkelt sätt att få telefon att hålla käft när man sover, men ändå ringa med larmet på morgonen...... Det ska inte krävas att man ändrar o krånglar i några profiler eller liknande, eller gör massa konstiga inställningar med massa val hit o dit o faans moster.
Klick - klart - färdigt, punkt.

Men skönt att det verkar komma tillbaks då.
Nu återstår bara att få idioterna att inse att alla inte vill ha dessa jävla notifications på låsskärmen, man vill bara slå sin jävla kod o komma in i skiten.
Stör mig nått fruktansvärt på detta, vet inte varför, det bara liksom kliar under huden på varje gång jag måste göra denna "swipening" innan jag får slå in min kod. Blir vansinnig på att man inte kan välja bort skiten.

Två tryck. INget krångel behövs. Det som inte är smidigt är väl att det inte finns något alternativ för tyst med & utan vibration?

Permalänk
Medlem

Det är ju just det som är problemet, det ska vara enkelt att få telefon HELT tyst, alltså även stänga av vibration.

Som det funkade innan så sänkte man ju ringvolymen ner i botten och sen ett extra klick bara så stängdes även vibratorn av. Simpelt, elegant, rakt på sak, inget krångel.
De får gärna göra mer avancerade funktioner för folk som orkar bråka med sånt o vill välja hur och av vem de vill bli störda och när, men varför inte lämna kvar det gamla som ett val?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kasken:

Det är ju just det som är problemet, det ska vara enkelt att få telefon HELT tyst, alltså även stänga av vibration.

Som det funkade innan så sänkte man ju ringvolymen ner i botten och sen ett extra klick bara så stängdes även vibratorn av. Simpelt, elegant, rakt på sak, inget krångel.
De får gärna göra mer avancerade funktioner för folk som orkar bråka med sånt o vill välja hur och av vem de vill bli störda och när, men varför inte lämna kvar det gamla som ett val?

Vad har du för mobil?

Jag uppdaterade precis till Lollipop (vilka j-a namn de ska använda xD) och det fungerar fortfarande likadant när man vill ändra till "ljudlös". HTC One M7 har jag.

Så detta beror inte på någon ändring i Android i sig... utan 3:e-part.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Vad har du för mobil?

Jag uppdaterade precis till Lollipop (vilka j-a namn de ska använda xD) och det fungerar fortfarande likadant när man vill ändra till "ljudlös". HTC One M7 har jag.

Så detta beror inte på någon ändring i Android i sig... utan 3:e-part.

Att det isf funkar som du beskriver beror just på 3e part, i detta fall htc.
I en omodifierad android version så är det ändrat. Vad jag fattat så ska det vara åtgärdat i 5.1?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Att det isf funkar som du beskriver beror just på 3e part, i detta fall htc.
I en omodifierad android version så är det ändrat. Vad jag fattat så ska det vara åtgärdat i 5.1?

Ursäkta, jag missade o skriva att det är en "Google Edition" jag har. Som jag förstått det så är det en ren Androidversion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Vad har du för mobil?

Jag uppdaterade precis till Lollipop (vilka j-a namn de ska använda xD) och det fungerar fortfarande likadant när man vill ändra till "ljudlös". HTC One M7 har jag.

Så detta beror inte på någon ändring i Android i sig... utan 3:e-part.

Motorola Moto G

Som jag förstår är motorola ganska "rena"

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Ursäkta, jag missade o skriva att det är en "Google Edition" jag har. Som jag förstått det så är det en ren Androidversion?

Va? Säker på att du kör 5.0 då?

https://support.google.com/nexus/answer/6111295?hl=en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Vad har du för mobil?

Jag uppdaterade precis till Lollipop (vilka j-a namn de ska använda xD) och det fungerar fortfarande likadant när man vill ändra till "ljudlös". HTC One M7 har jag.

Så detta beror inte på någon ändring i Android i sig... utan 3:e-part.

Nej det har inget med 3e parts att göra, och nej det är inte likadant
Tror du missat vad som faktiskt är ändrat.

Innan har man kunnat sänka till minsta, och 1 till steg så stängdes även vibration av.
Nu kommer du bara till vibration när du mutar/sänker.

Det finns inget ljudlöst som stänger av vibration utan du måste gå in o ändra detta manuellt o kladda som en idiot.

"So here's the deal in KitKat—you lower the volume and it goes to vibrate. Lower again and it's completely silent. Cool. In Lollipop on phones, you lower the volume to zero and it kicks over to vibrate, and that's all you get. Hit up and it goes to volume 1, down and it's still just vibrate."

http://www.androidpolice.com/2014/11/14/lollipop-feature-lowl...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Va? Säker på att du kör 5.0 då?

Japp

Skrivet av JimmieSan:

Nej det har inget med 3e parts att göra, och nej det är inte likadant
Tror du missat vad som faktiskt är ändrat.

Innan har man kunnat sänka till minsta, och 1 till steg så stängdes även vibration av.
Nu kommer du bara till vibration när du mutar/sänker.

Det finns inget ljudlöst som stänger av vibration utan du måste gå in o ändra detta manuellt o kladda som en idiot.

"So here's the deal in KitKat—you lower the volume and it goes to vibrate. Lower again and it's completely silent. Cool. In Lollipop on phones, you lower the volume to zero and it kicks over to vibrate, and that's all you get. Hit up and it goes to volume 1, down and it's still just vibrate."

http://www.androidpolice.com/2014/11/14/lollipop-feature-lowl...

För att ändra till ljudlös på min mobil håller jag in "volym ned"... då blir det "ljudlös med vibration"... ett steg upp så blir det "ljudlös UTAN vibration". Annars kan man stega ned till ljudlös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Det är ju just det som är problemet, det ska vara enkelt att få telefon HELT tyst, alltså även stänga av vibration.

Som det funkade innan så sänkte man ju ringvolymen ner i botten och sen ett extra klick bara så stängdes även vibratorn av. Simpelt, elegant, rakt på sak, inget krångel.
De får gärna göra mer avancerade funktioner för folk som orkar bråka med sånt o vill välja hur och av vem de vill bli störda och när, men varför inte lämna kvar det gamla som ett val?

Priority för ljudlöst med vibration. None för utan vibration, vad är problemet?

Nu slipper man ändra volymen på signalen hela tiden. Vem ändrar volymen på signalen regelbundet? Det är oerhört mycket bättre nu tycker jag.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Jag längtar tills 5.1 då den versionen sägs fixa många av de problem som jag upplever med min Nexus 5. Den gick verkligen från toppen till botten i och med 5.0! Sämre batteritid, mer lagg, buggigt beteende och oväntade krascher.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Priority för ljudlöst med vibration. None för utan vibration, vad är problemet?

Nu slipper man ändra volymen på signalen hela tiden. Vem ändrar volymen på signalen regelbundet? Det är oerhört mycket bättre nu tycker jag.

Väljer du ingen så funkar inte larmet vilket gör det läget onödigt imo.

Permalänk
Avstängd

Fick 5.1 OTA häromdagen på min Nexus 7 2012 men nu hänger den sig med grönbild typ två gånger per dag.
Någon annan med samma problem?

Annars blev den mycket bättre med bättre flyt och stabilare wifi än 5.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Priority för ljudlöst med vibration. None för utan vibration, vad är problemet?

Nu slipper man ändra volymen på signalen hela tiden. Vem ändrar volymen på signalen regelbundet? Det är oerhört mycket bättre nu tycker jag.

Exact det som är problemet, sätter jag på "priority" så vaknar jag av att hela sängbordet darrar som värsta bongotrumman av vibration, sätter jag på "none" så går inte larmet på morgon.
När jag börjar känna tröttheten smyga på så vill jag inte behöva kladda på skärmen alls, eller tänka på vad jag gör, klick, klick, klick, klick, klick på samma FYSIKA knapp ett gäng gånger på rad o sen är saken biff.

Alltså man sänker volymen i botten med volymknappen, o sen bara ett extra klick neråt så är även vibration avstängt.... Vad kan vara enklare? Varför skulle de pilla med detta för?

Stör mig fortfarande mer på den "extra" helt tomma skräm som möter mig när jag vill låsa upp telefon dock.... Ska det verkligen vara så svårt att förstå att om användaren kryssar i rutan "visa inga notifieringar alls på låsskärmen" så vill man inte ha upp en helt tom skärm som man måste "swipea" bort innan man kommer dit man egentligen vill... Man vill att den där extra skärmen ska dra åt HE*V*TE.... eh jag menar försvinna helt. Det hade både jag och vem som helst annars kunnat berätta för de ljushuvuden som designat detta vansinne, varför tänker dom inte?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Exact det som är problemet, sätter jag på "priority" så vaknar jag av att hela sängbordet darrar som värsta bongotrumman av vibration, sätter jag på "none" så går inte larmet på morgon.
När jag börjar känna tröttheten smyga på så vill jag inte behöva kladda på skärmen alls, eller tänka på vad jag gör, klick, klick, klick, klick, klick på samma FYSIKA knapp ett gäng gånger på rad o sen är saken biff.

Alltså man sänker volymen i botten med volymknappen, o sen bara ett extra klick neråt så är även vibration avstängt.... Vad kan vara enklare? Varför skulle de pilla med detta för?

Stör mig fortfarande mer på den "extra" helt tomma skräm som möter mig när jag vill låsa upp telefon dock.... Ska det verkligen vara så svårt att förstå att om användaren kryssar i rutan "visa inga notifieringar alls på låsskärmen" så vill man inte ha upp en helt tom skärm som man måste "swipea" bort innan man kommer dit man egentligen vill... Man vill att den där extra skärmen ska dra åt HE*V*TE.... eh jag menar försvinna helt. Det hade både jag och vem som helst annars kunnat berätta för de ljushuvuden som designat detta vansinne, varför tänker dom inte?

Ja det är helt obegripligt att de här två problemen slapp igenom.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Varför kan jag inte på en galaxy s5 med 5.0 dubbelklicka på tex ett sms på låsskärmen och då direkt komma till sms appen? Minns att detta gick på min Nexus med 5.0.

Nu måste man ju låsa upp skärmen (kör bara drag utan säkerhet) och sen kan jag dra ner notis fältet och komma till sms appen.

Bonusfråga : när landar 5.1 till Samsung tro?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen till 5.0.2 så är batteritiden åt helvete på min Sony Z3. Tidigare har den hållit i 2 dagar, nu är det närmare 9 timmar. Då¨med stamina mode på delvis...

Någon med samma problem på sin Z3?

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Varför kan jag inte på en galaxy s5 med 5.0 dubbelklicka på tex ett sms på låsskärmen och då direkt komma till sms appen? Minns att detta gick på min Nexus med 5.0.

Nu måste man ju låsa upp skärmen (kör bara drag utan säkerhet) och sen kan jag dra ner notis fältet och komma till sms appen.

Bonusfråga : när landar 5.1 till Samsung tro?

Stämmer har L på min s3 och där funkar det som du säger. Samsung har tagit bort sånt dom tyckte var onödigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag trycker en gång på ex SMS på lockscreen sen låser upp skärmen o kommer direkt till det jag klickat på. Ex in på sms, email osv.
Men jag behöver inte gå in på notification o klicka där för o komma dit.

1 klick på lockscreen notificationen så blir det en stor unlock ruta bara swipa så kommer jag dit jag ska.

5.0.1 TW

Hade för mig GPE 5.0.1 till s4an också var samma men kan ha varit dubbelklick som funkade där.

Permalänk
Medlem

Fått 5.1 nu till min Nexus 5. 10 minuter med det och det verkar rulla fint. Inte märkte någon större skillnad. Får väl återkomma om det dyker upp något som verkar avvikande både negativt eller positivt.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Lollipop har fortfarande inte kommit till Galaxy Note 4. Samsung tar sin tid...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Lollipop har fortfarande inte kommit till Galaxy Note 4. Samsung tar sin tid...

Skickades från m.sweclockers.com

Gråt inte, den gjorde min S5a från en funktionell telefon till en buggig skapelse som hänger sig X antal gånger i veckan. Tack och lov går det att dra ur batteriet på denna telefon, annars hade jag varit rökt.

Permalänk
Avstängd

Det rekommenderas att man gör en återställning efter en stor systemuppdatering.

Permalänk
Medlem

Har inte läst genom tråden, men någon som vet när OPO får Lollipop?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Har inte läst genom tråden, men någon som vet när OPO får Lollipop?

Snart, dom hade ett datum, vilket var innan slutet av Mars, men det höll inte riktigt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Snart, dom hade ett datum, vilket var innan slutet av Mars, men det höll inte riktigt

Damn, alright. Jao men då väntar jag. Har haft tankarna kring om jag ska roota och dra in någon annan rom, men håller mig till vanilla då.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Har inte läst genom tråden, men någon som vet när OPO får Lollipop?

Antagligen inom 2-3 dagar, senaste infon är detta: En av grundarna till OnePlus har sagt "a few days".

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Gråt inte, den gjorde min S5a från en funktionell telefon till en buggig skapelse som hänger sig X antal gånger i veckan. Tack och lov går det att dra ur batteriet på denna telefon, annars hade jag varit rökt.

Antar du gjort en full återställning efter uppdateringen.
Sambons s5a har absolut 0 problem med LP. Fungerar utmärkt.

Fungerar utmärkt på min gamla S4a också :>

Permalänk

Fler som har fått 5.1 till sin Nexus 5? Är det stabilt eller buggigt? Hur upplever ni det?

Visa signatur

Citera!