Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cool Runnings:

Ja, nog kliar det i fingrarna, men jag har redan ett Qpad med blå brytare och ett Func med bruna.. men inget i aluminium och blå brytare är ju fantastiskt trevliga....

Precis, det är lurigt...

Blå brytare är riktigt trevliga och i kombination med aluminium.... Hmmmm, vad säger jag? Don't do it!

Permalänk
Medlem

Fick bli en surface PRO i3 för mig, får de vad den går för:)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonssown:

Även jag tvekar på om man skulle lita på Samsung och deras TLC lösningar. Den kostar dock lika mycket som OCZ Arc100, Crucial BX100, MX100 och HyperX Fury som alla kör med MLC. Några idéer? Folk som använder 850 EVO får gärna komma med kommentarer.

Jag har kört både arc100 och 850 EVO som systemdiskar. Samsungen är märkbart piggare. Inte haft några problem med någon av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Toxic Crow:

Jag har kört både arc100 och 850 EVO som systemdiskar. Samsungen är märkbart piggare. Inte haft några problem med någon av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Markant piggare i vardagsanvändning eller benchmarks? Det är TLC minnena som gör mig lite fundersam, med tanke på hur det gick/går för 840EVO, dock många parametrar som spelar in mer än TLC.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Är det samma problem även med 850 EVO?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Är det samma problem även med 850 EVO?

Inte vad som är känt än, nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonssown:

Markant piggare i vardagsanvändning eller benchmarks? Det är TLC minnena som gör mig lite fundersam, med tanke på hur det gick/går för 840EVO, dock många parametrar som spelar in mer än TLC.

Inte markant, märkbart sa jag ;). Det är i vardagsanvändning jag pratar om. Gick från Intel 330 180 GB till arc100 240 GB. Var inte helt nöjd med prestandaskillnaden så jag testade 850 EVO 250 GB. Känns bättre nu. Intel-enheten hamnade i laptopen och nu har jag två arc100 som extra lagring för cache-filer samt några program och spel i stationära datorn, där Samsungen sitter som systemdisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Är det samma problem även med 850 EVO?

Inte med min iaf :).

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Toxic Crow:

Inte markant, märkbart sa jag ;). Det är i vardagsanvändning jag pratar om. Gick från Intel 330 180 GB till arc100 240 GB. Var inte helt nöjd med prestandaskillnaden så jag testade 850 EVO 250 GB. Känns bättre nu. Intel-enheten hamnade i laptopen och nu har jag två arc100 som extra lagring för cache-filer samt några program och spel i stationära datorn, där Samsungen sitter som systemdisk.

Sedär, då är vi på samma plan. Frågan är om problem kommer att uppstå med tiden som det blev med 840n, vi får hoppas att det inte gör det.
I övrigt så kollar jag själv på 850Pro, EVO och Intel 730. Sitter förnuvarande på en ~4 år gammal Intel 320 120GB.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

För er som tvekar att köpa Samsung 850 EVO SSD:n, läs denna tråd först:

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1354282-intel-530-...

Jag satt själv och valde mellan den och Intel 530 till brorsans dator men blev en Samsung till slut ändå. 850 EVO är tillverkad med 40 nm istället för 19 nm vilket bör i teorin minska risken för samma problem som 840 EVO har. Brorsans dator har nu kört med 850 EVO i en månad och det funkar hur bra som helst (till skillnad från min 840 EVO).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonssown:

Sedär, då är vi på samma plan. Frågan är om problem kommer att uppstå med tiden som det blev med 840n, vi får hoppas att det inte gör det.
I övrigt så kollar jag själv på 850Pro, EVO och Intel 730. Sitter förnuvarande på en ~4 år gammal Intel 320 120GB.

Intels 320 är ju fortfarande bra, ska du behålla den som systemdisk och köpa en till SSD för spel och program?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon195163:

Intels 320 är ju fortfarande bra, ska du behålla den som systemdisk och köpa en till SSD för spel och program?

Precis det som är tanken, 120GB blir trångt när man hoppar mellan spel som diverse WoW expansioner, SWTOR, HOTS, Steam och så vidare.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonssown:

Precis det som är tanken, 120GB blir trångt när man hoppar mellan spel som diverse WoW expansioner, SWTOR, HOTS, Steam och så vidare.

Personligen så funderar jag på ett annat alternativ. En hybridssd. Börjar bli trött på att alltid behöva avinstallera och installera spel. Och då har jag ändå tre ssd:er varav en är 480GB Intel 520.

Mitt förslag:

https://www.komplett.se/seagate-desktop-sshd-4tb/800755?cks=A...

Seagate SSHD på 4 TB för 1749:-

Inte lika snabb som en SSD men för spel etc. så bör det räcka.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon195163:

Personligen så funderar jag på ett annat alternativ. En hybridssd. Börjar bli trött på att alltid behöva avinstallera och installera spel. Och då har jag ändå tre ssd:er varav en är 480GB Intel 520.

Mitt förslag:

https://www.komplett.se/seagate-desktop-sshd-4tb/800755?cks=A...

Seagate SSHD på 4 TB för 1749:-

Inte lika snabb som en SSD men för spel etc. så bör det räcka.

Detta har jag redan övervägt, men jag tänker röra mig bort från mekaniskt helt och hållet och bara köra SSDer i primärdatorn, och försöka övergå till masslagring på en NAS eller liknande istället.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Alina har en drive på Asus just nu, helt okej rea
tex Asus maximus VII Hero 1899kr billigaste på prisjakt 2047kr

https://www.alina.se/Produkt.aspx?Kampanj=asusdagar&r=defb

Permalänk
Medlem

Ingen som sett till en Samsung Galaxy Tab 4 10.1 till ett bra pris?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av OJJE:

Ingen som sett till en Samsung Galaxy Tab 4 10.1 till ett bra pris?

2400kr för 16GB modellen på Electroworld, gick att få för 2000kr innan Jul, sedan har Dollarkursen satt käppar i hjulen för oss konsumenter.

Kan rekommendera att du använder prisjakt, går snabbare att få fram priser då än att skriva i ett forum.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OJJE:

Ingen som sett till en Samsung Galaxy Tab 4 10.1 till ett bra pris?

Om du kan leva med en 8.4" är Tab pro 8.4 ett mycket bättre köp. Snabbare, bättre skärm och billigare. Kostar 2190:- just nu, men ligger ofta på 2k. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2427703

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidtheDoom:

Kan rekommendera att du använder prisjakt, går snabbare att få fram priser då än att skriva i ett forum.

Måste tyvärr säga att jag inte håller med om det. Ofta döljer sig de bästa priserna bakom medlemsrabatter eller rabattkoder.

Här samlas gräddan av fyndjägare och jag skulle tro att det ger mer att fråga här än att filtrera på Prisjakt. Inte för att jag uppmuntrar att utnyttja oss fyndgalningar, menmen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 95erhe73:

Ett extremt bra erbjudande för studenter/barn, fram till 29 mars

Telefonabonnemang, 10gb surf, oändligt med samtal, oändligt med sms - 100kr/mån
Om du sedan "tipsar" någon annan, får personen du tipsar och du själv 10 kr rabatt / mån
Tipsrabatten 'stackar' så du kan komma ner i 0kr/mån för ditt abonemang!!

Här når ni erbjudandet https://vimla.se/bestall/studentkampanj

***bort/moderator***

Sa jag att detta var århundradets erbjudande?

edit: Dom har också helt okej abonnemang för vuxna också, men utan tips-bonusen är det inte mer än jämförbart med andra. Kan vara värt o kika på ändå!

Dold text

Detta tackar vi glatt för, nu ska vi allt få billiga om inte gratis telefonfakturor resten av livet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:
Dold text

Detta tackar vi glatt för, nu ska vi allt få billiga om inte gratis telefonfakturor resten av livet.

De har ändrat på något, nu måste man ha en bild på sig själv med flyer.
Jag är student men har inte sett till någon jäkla flyer. Satt och beställde när de bad mig ladda om sidan och nu behöver jag en kod.
Har just sagt upp mitt abonnemang, och nu är jag utan

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wille1504:

De har ändrat på något, nu måste man ha en bild på sig själv med flyer.
Jag är student men har inte sett till någon jäkla flyer. Satt och beställde när de bad mig ladda om sidan och nu behöver jag en kod.
Har just sagt upp mitt abonnemang, och nu är jag utan

Låter mer som missförstånd eller dylikt, jag har förövrigt svårt att förstå vad du menar. Maila / Ring(?) och hör vad de har att säga om saker. Du behöver ingen kod för att beställa detta erbjudande, om det är så du menar. Bara att trycka på länken i tråden och köra på.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

De har ändrat på något, nu måste man ha en bild på sig själv med flyer.
Jag är student men har inte sett till någon jäkla flyer. Satt och beställde när de bad mig ladda om sidan och nu behöver jag en kod.
Har just sagt upp mitt abonnemang, och nu är jag utan

Lika dant för mig

Permalänk
Medlem

Det går som sagt dessvärre inte att "bara köra på" längre.

"Skicka ett foto på dig själv och flyern från den begränsade studentkampanjen som gäller under veckan till hej@vimla.se. Då får du en kod i retur som du anger här."

Däremot finns även https://vimla.se/bestall/umea/ som erbjuder 5 GB (eller är det 10? det där är lite tvetydigt för tillfället..) surf, fria samtal och SMS för 100 kr/månad (och inte bara de tre första månaderna som Vimlas vanliga abonnemang) oavsett om man är student eller ej, om nu inte det andra kommer igång igen Har ingen aning om hur det ligger till med "tipsa vän"-rabatten för det här abonnemanget men oavsett så kanske detta kan vara ett alternativ för er som råkar sitta utan abonnemang nu!

Edit: Ajdå, nu är Umeåerbjudandet också förstört

Permalänk
Medlem

Vimla är fortfarande ganska prisvärt! Om någon är intresserad av en tipslänk så skicka bara ett pm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CeLL:

Det går som sagt dessvärre inte att "bara köra på" längre.

"Skicka ett foto på dig själv och flyern från den begränsade studentkampanjen som gäller under veckan till hej@vimla.se. Då får du en kod i retur som du anger här."

Däremot finns även https://vimla.se/bestall/umea/ som erbjuder 5 GB (eller är det 10? det där är lite tvetydigt för tillfället..) surf, fria samtal och SMS för 100 kr/månad (och inte bara de tre första månaderna som Vimlas vanliga abonnemang) oavsett om man är student eller ej, om nu inte det andra kommer igång igen Har ingen aning om hur det ligger till med "tipsa vän"-rabatten för det här abonnemanget men oavsett så kanske detta kan vara ett alternativ för er som råkar sitta utan abonnemang nu!

Måste man bo i Umeå för att få ta del av erbjudandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Måste man bo i Umeå för att få ta del av erbjudandet?

Det ska inte spela någon roll såvitt jag vet men har inte testat själv!

Edit: Ajdå, nu är Umeåerbjudandet också förstört

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeLL:

Det ska inte spela någon roll såvitt jag vet men har inte testat själv!

Edit: Ajdå, nu är Umeåerbjudandet också förstört

mmmhm slutade funka typ mitt i beställningen -_-

Permalänk
Medlem

Mycket snack om Vimla... Tänk på att kundtjänsten är mycket liten och att svarstiderna är långa på nätet. Hur vet jag detta? Två kompisar skaffade abonnemang hos Vimla, oberoende av varandra. Båda är nöjda men har upplevt olika problem med operatören som resulterat i kontakt med kundtjänst.

Alltså, tänk på att kundtjänst endast finns på Internet, det finns inga butiker eller hjälp via telefon. Därav det lägre priset.

Med det sagt så vill jag varken mena att nätet eller operatören är sämre gällande hastigheter eller liknande. Det är nog som vanligt mellan operatörerna. Har man tålamod och sällan behöver support av olika anledningar så är det nog en bra deal.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Electroworld har hela 25% rabatt på alla hörlurar!

Priset reduceras när man lagt till varan i kundvagnen.
Gäller tom torsdag 26/3

T.ex. Sennheiser Hörlurar Momentum on ear för 817:- inkl. frakt
http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/horlurar/SENMOMB...

Verkar inte gälla alla hörlurar. Beats By Dre och Jaybird till exempel.

Visa signatur

För mycket prylar.