Flytta över mina köp till nytt konto? (Apple ID)

Permalänk
Inaktiv

Flytta över mina köp till nytt konto? (Apple ID)

Hej,

Jag har ett nuvarande Apple ID (gmail.com) och jag undrar om det är möjligt att flytta över alla mina köp till ett nytt konto? Jag funderar på att skapa ett icoud mail konto, och har då tänkt använda det kontot istället. Är detta möjligt?

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Tror inte man kan skapa ett nytt konto och flytta alla inköp dit. Men det borde fungera att byta mail till din icloud mail.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aene:

Tror inte man kan skapa ett nytt konto och flytta alla inköp dit. Men det borde fungera att byta mail till din icloud mail.

Jo jag tänkte också på detta nu. Men detta borde väl vara samma sak dvs att jag får samma resultat?

Edit: Kan låta dumt enligt mångas ögon, men jag har fortfarande inte hunnit vakna upp riktigt än

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dejch:

Hej,

Jag har ett nuvarande Apple ID (gmail.com) och jag undrar om det är möjligt att flytta över alla mina köp till ett nytt konto? Jag funderar på att skapa ett icoud mail konto, och har då tänkt använda det kontot istället. Är detta möjligt?

Tack så mycket

Är det inte enklare att höra med Apples support om man kan byta e-postadressen till dig?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Edit: Ska numera gå fint att ändra primär email om du loggar in på ditt apple konto.
Kass att man inte kan infoga bilder i detta forumet.

https://www.apple.com/support/appleid/manage/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kass att man inte kan infoga bilder i detta forumet.

Huh?

????

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Ja vad jag menade är att det inte går att ladda upp bilder här. Man måste lägga sin bild ngnannanstans och sen länka den hit vilket är rätt drygt.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ja vad jag menade är att det inte går att ladda upp bilder här. Man måste lägga sin bild ngnannanstans och sen länka den hit vilket är rätt drygt.

Håller helt med!! Det är omständigt att skriva inlägg också. Liksom alla vet inte hur man kodar.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem

Går utmärkt att ladda upp bilder direkt på många andra forum. Men det här forumet är jäkligt begränsat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Går utmärkt att ladda upp bilder direkt på många andra forum. Men det här forumet är jäkligt begränsat.

Även om det nu inte är speciellt jobbigt att slänga upp sin bild på t.ex. imgur och länka in den här så håller jag med dig.

Sweclockers borde själva ha en "imagehost".

Ett tips för Sweclockers 6.0

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro